donderdag 9 februari 2012

Al een half jaar zonder jou.....

Lieve, lieve, lieve Fleur,

Vandaag is het precies een half jaar geleden dat je overleed. We proberen zo goed en zo kwaad als het kan de draad, die er niet meer is, weer op te pakken en dat valt niet mee. Het liefst zouden we de klok terug willen draaien naar het onbezorgde leventje wat we ooit hebben gehad. Ons is dat leventje dus niet gegund, daar zijn we nu wel achter, met het gevolg dat wij hier zitten en jij daar. En waar dat daar is……Joost mag het weten.

Nou lieverd, ik kan je vertellen dat ik het dus niet weet. Ik denk eerder, nee ik weet het zeker, dat jij ons wel weet te vinden en ook kan bereiken. Dit gebeurt door middel van geluiden, flitsen, toevalligheden en nog meer van dat soort dingen die voor ons onverklaarbaar zijn. Val ons dus maar lekker lastig, want we vinden het heerlijk als je dat doet. Voor de rest moet je weten dat we van je houden en dat je geen moment uit onze gedachten ben.  
Lieverd, een dikke knuffel en een hele dikke kus van ons.

Roosje, mama en papa.

20 opmerkingen:

  1. Dikke kus van Mij.. Ik denk aan jullie.. X x x x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve familie,

    Jullie zijn dagelijks in onze gedachten. En wij zeggen altijd: gedachten zijn krachten. Dus wij hopen natuurlijk dat dit jullie helpt. Ontzettend mooie tekst van Jan Smit, zeer treffend. Heel veel sterkte, liefde, gezondheid, geluk, warmte en alle goeds.

    Familie Bosman (kevin)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een half jaar al, een half jaar pas en het lijkt alsof het gisteren was, sterker, alsof het nèt gebeurd is. Het staat in mijn hoofd gegrifd!
    Sterkte voor vandaag, morgen, de komende week en de rest van het leven knul.
    We zullen er mee moeten dealen dat Fleur niet meer bij ons ons maar "érgens" en daar vandaan naar ons kijkt en meeleeft. Dat ze zich laat gelden, daar ben ik van overtuigd! En ooit, zeker weten, ooit komt ze in je dromen!!!
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als ik de foto's zie, je blog weer lees, komt er in mij weer een ongekende woede boven borrelen.
    Zo'n prachtig gezin als jullie, zo'n intens gelukkig klavertjevier... nu verscheurd door het overlijden van Fleur aan die godvergeten klotekanker!
    En dan vraag ik me weer af: Waarom? Waarom moest dit gebeuren?? (wetende dat we nooit antwoord zullen krijgen op die ene vraag....)
    Ik geloof dat Fleur dagelijks om jullie heen dartelt, werkelijk jullie zal beroeren en zal laten weten dat ze er óók is!!
    Een megadikke knuffel voor jullie, voor de dag van vandaag en alle dagen die komen gaan. Respect voor jullie moed en kracht om het leven weer op te pakken, voor het zoeken naar "de draad".....Kanjers! xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou zo veel willen zeggen, maar ik heb er geen woorden voor. Ik leef met jullie mee...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. een dikke knuffel uit berkel

    xxxjes Mireille,Bart,Sanne,Daan en Femke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit meisje heeft in haar veel te korte leventje de liefste Papa en Mama gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Joost, Nicole en Roos,

    Wat een mooi toepasselijk liedje van Jan Smit! Wat zullen jullie Fleur ongelooflijk erg missen, zo mooi, lief, vrolijk, dapper meisje.....Jullie gezinnetje nooit meer compleet zonder jullie kanjer...sterkte! Jacq

    BeantwoordenVerwijderen
  9. een half jaar...het voelt als gisteren....

    dikke kussen voor jullie drietjes, en een knuf voor Saartje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve lieve Fleurtje, voor altijd in onze gedachten.......

    Alle liefs van ons voor jullie!
    Manfred Gerrie Jouri Joke Diyou Fransje Noelle Max Guy & Maniela

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jullie hebben het liefste verloren in jullie leven, nl. jullie eigen vlees en bloed en zusje. Het is NOG maar een half jr. geleden en het verdriet en de pijn zijn intenser dan ooit, want was je tot Fleurs heengaan en enige tijd erna, druk met van alles en nog wat. Je leeft niet, maar word geleefd.
    Nu komen jullie in rustiger vaarwater en daarmee voelen jullie meer dan ooit het gemis, jullie worden overspoeld door gevoelens en denken zelfs nooit meer gelukkig te kunnen zijn.....

    Ik weet dat jullie ooit weer de zon zullen zien schijnen en met jullie 3tjes ook weer heel erg gelukkig zullen worden, maar daar is het nog te vroeg voor.
    Neem de tijd om te rouwen, om alles weer op een rijtje te krijgen. De diagnose, zoveel meegemaakt, geleefd tussen hoop en vrees en dan het weten, zijn dingen die je niet zomaar even vergeet...

    Het leven met Fleur komt nooit meer terug, maar ooit jullie zullen weer je weg zien te vinden in een leven zonder haar lijfelijke aanwezigheid, want in jullie gedachten en harten zal ze er altijd zijn.
    XXX Meelevende lotgenote

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hele dikke knuffels van ons allemaal!

    Dick, Elsbeth, Britte en Elvira

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel veel sterkte, we denken aan jullie, een knuf voor jullie en een aai voor saartje.
    Xxx helma

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Woorden schieten tekort, heel veel sterkte , ik vind jullie enorm sterk en echt knap hoe jullie er mee omgaan !! Blijf vooral schrijven, er leven en lezen veel mensen met jullie mee en denken aan jullie !!

    Joke en Marcel uit Hellevoetsluis

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi lieverds,

    Hele superdikke knuffel!
    We denken aan jullie!

    Liefs Eus Els en de kids

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi! En diep respect voor jullie.

    Groet,
    Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  17. GEBOREN
    OM VOOR ALTIJD
    VAN TE HOUDEN........

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een hele dikke warme knuffel.

    Liefs Conny,

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Poeh hé! Een half jaar teveel zonder jullie allerliefste meisje en allerliefste zus!...Jullie kennen me niet en dat zal ook zo blijven maar jullie zijn wel onbekende waar ik heel veel aan denk....Aan jullie alle 4!

    Liefs,
    'unknown' Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooie woorden voor een nog mooiere dochter...

    Liefs uit Amersfoort (v Mirella)

    BeantwoordenVerwijderen