dinsdag 25 mei 2010

Laatste blog of niet!!!!!!!

 We weten dat Fleur het het gevecht tegen die verdomde kankercellen "gewoon" heeft gewonnen, maar zo "gewoon" was dat niet. 255 dagen hebben we "gewoon" moeten vechten en dan is er 1 iemand die zegt dat ze "gewoon" schoon is en we een afspraak kunnen maken voor over 3 maanden. Ja 3 maanden lang hoeven we "gewoon" niet naar het Sophia. 3 maanden lang (en de rest van haar leven) kunnen we "gewoon" weer genieten van een schone kanjer.

3 maanden lijkt voor iedereen "gewoon" en gelukkig is dat het ook. Alleen voelen die 3 maanden hier niet "gewoon" aan. Het idee dat we niet naar het Sophia moeten is "gewoon" vreemd. Niet dat we willen, maar het hoorde ondertussen wel in ons nieuwe "gewone" leven.

Er is in mijn kleine meisje "gewoon" een bom afgegaan door die chemo's en alles wat ze nu doet kost "gewoon" energie. Een jaar geleden konden we zonder problemen "gewoon" 10 uur achter elkaar door de Efteling lopen en nu heeft ze na 2 uur wandelen / slenteren "gewoon" pijn in haar benen en wilde ze terug naar de Villa.

Van de week heeft ze sinds maanden weer geturnt, omdat dat iets is wat "gewoon" graag doet. De brug vond ze altijd een leuk onderdeel, maar door de operatie is ze "gewoon" haar pink muis kwijt en dat levert nu wat problemen op. Jammer, maar daar moet ze "gewoon" maar mee zien te leven.

 Haar spierkracht is zo afgenomen dat ze een wedstrijdje - wie het langst op zijn handen kan staan- "gewoon" verliest. Niks mis mee, maar het waren wel kinderen van 6,7 en 8 jaar. Terwijl ze 9 maanden geleden "gewoon" won van kinderen van 10 jaar.

Dit zijn "gewoon" dingen en feiten die Fleur weet, maar blijft ook het feit dat zij het "gewoon" in haar koppie moet verwerken. Wat ze nu denkt en hoe ze sommige dingen ziet weet ik niet, maar er is voor haar "gewoon" geen andere weg en ze heeft het maar te accepteren. Het klinkt lullig, maar het is wel de "gewone" waarheid.

Nu schrijf  ik voor de zoveelste keer "gewoon" weer een vreemd blog. En ik vraag me nu ook "gewoon" af of jullie nog wel zitten te wachten op die onzin. Het kuren is immers "gewoon" voorbij en Fleur heeft de strijd gewonnen. Dus lieve mensen, wat moet ik nu??? Willen jullie "gewoon" nog gezellig meelezen hoe het hier gaat of moet ik er "gewoon" mee stoppen???

Ik hoor of lees het "gewoon" wel.

Groetjes van een "gewone" Joost

11 opmerkingen:

  1. Goh..... Waar herken ik zo een bericht toch van ;-) Ik herken alles wat je schrijft, hier zelfs een eigen rolstoel in de gang inmiddels... Vrij confronterend allemaal wat er nu gebeurd...

    Gek he.... "vrij" zijn. Moest er ook zo aan wennen. En helaas went het maar langzaam allemaal....Wil soms nog wel eens de schuur ombouwen tot MRISCAN. Iedere zondag ff erin voor het douchen ;-)

    Maar Joost, ik ben solidair! Jij leest al maanden mijn onzin. Ik lees graag de jouwe! Hebben we nog even contact over de 4e? Zou wel leuk zijn even. Heb je direct iets om over te bloggen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal leuk die blogs maar misschien een leuke suggestie .. ga pijltjes schieten, en eh dan het liefst niet naar binnen op mijn zolderkamer !!! en in de tuin, op het zonnescherm, in de voortuin, op Charlotte haar kamer, als ik rustig in de tuin zit op mijn hoofd etc. etc.
    16 stuks lagen er gisteen op mijn kamer !!!! Je mag je goddelijk vervelen Joost maar val mij niet lastig met die kinderachtige spelletjes, of eh was het mijn eigen man die er mee was begonnen ?
    Ja mensen Joost verveeld zich en dat is een heel goed teken !
    Blog maar lekker tussen het pijltjes schieten door en nu maar hopen dat ik geen megasuperhyper groot waterpistool ga kopen hahahahaha !
    Op een heerlijke warme zomer met een gezellig blog waarin alleen maar leuke, vrolijke, gezellige, lieve etc. dingen staan en dat Fleur d'r haar maar weer lekker mag gaan groeien, kortom het wordt een heerlijke zomer, herfst, winter, lente, zomer, herfst, winter, lente en weer zomer ...... en ze leefde nog lang en gelukkig !

    San

    BeantwoordenVerwijderen
  3. "Gewoon" blijft een beladen woord en nog sterker, wat "is" gewoon en dan de hamvraag: "wie bepaalt dat". Ik denk dat het voor iedereen ànders is, het "gewone" voor de een is "stom" voor de ander. Kortom jongen, jij moet doen wat voor jou het beste voelt.
    Voor Fleur valt het niet mee om nu geconfronteerd te worden met de gevolgen van die klote chemo maar dat zal tijd nodig hebben. Niet achterom kijken, wat kòn ik en wat kan ik nú nog, maar .... dat valt niet mee, zeker niet als je 10 bent hoor. Iedereen heeft makkelijk praten, maar "zij" moet het doen.
    En wat de blog dus betreft: "gewoon" doen wat je zèlf wil.
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  4. vanmij mag je GEWOON doorgaan met het blog maar ik kan ook begrijpen als je er GEWOON ff geen zin in hebt voor fleur valt het GEWOON niet mee dat alles weer GEWOON moet gaan en lukken dat kost GEWOON tijd maar lieve schatten ben nog steeds zo blij dat nu alles ff GEWOON kan gaan en fleur is lekker GEWOON schoon en blijft ook GEWOON schoon hopelijk komt er GEWOON een mooie zomer en kunnen we daar GEWOON van genieten dikke kus GEWOON van jo xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gewoon???

    Wat is dat eigenlijk, gewoon?
    Vroeger was gewoon heel gewoon
    Gewoon vanzelfsprekend
    Nu is vanzelfsprekend
    Niet gewoon meer
    De gewoontes van toen
    zijn de gewoontes van nu niet meer
    Helaas zijn andere gewoontes
    Nu voor ons gewoon geworden
    Het wordt gewoon nooit meer
    zo gewoon als vroeger.
    Enkel nog mooier en dierbaarder dan ooit!




    enne.... blijf jij maar gewoon gewoon, want ik blijf je gewoon iedere dag gewoon aanklikken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kijk altijd "gewoon" even of je nog wat te melden hebt. Is er niks, dan is er niks en is er wel wat, dan lees ik het altijd.
    Het is aan jouzelf of je er mee doorgaat of niet. Het is een mooi middel voor jou om je harde schijf even te wissen en wij zijn gelijk op de hoogte van het wel en wee in huize de Jong.

    Ik blijf gewoon afwachten en kijken of je er mee doorgaat of ziet oke

    Doei Peet XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook ik kom gewoon weer even langs vandaag om te kijken of je gewoon nog iets te melden hebt!
    En ook ik vind dat je gewoon jou ding moet blijven doen, Dus iedere keer als je de behoefte heb om gewoon weer een blogje te schrijven gewoon omdat dat jou ding is moet je dat zeker niet laten.
    En na alle moeilijke vervelende en zware dingen is het misschien wel eens leuk om gewoon iets leuks te schrijven in een blogje!
    Dus lieve Joost doe gewoon je ding en blijf zoals je bent!
    heel veel liefs uit Ruurlo
    van je trouw lezende nichtje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Normaal gesproken kijk ik regelmatig op je blog. En het is voor mij dan ook normaal om je berichten te lezen.

    Dus als je wat kwijt wilt of een normaal stukje wilt bloggen zal ik daar normaal-gesproken op reageren. Lezen doe ik ze in ieder geval.

    Maar als je niks vreemds en niks normaals te melden hebt zal ik regelmatig kijken naar een normaal scherm zonder nieuwe blogs.

    Das toch heel normaal lijkt mij?

    (of was het sleutelwoord van deze pagina nou "gewoon"?)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik sluit me aan bij de voorgaande schrijvers. Doe waar je zelf behoefte aan hebt.
    Maar ook ik blijf een trouwe kijker of je nog iets geschreven hebt. X

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Joost,
    ook ik kijk vandaag gewoon weer even op je blog
    Ben steeds weer benieuwd naar wat er in huize de Jong gebeurt.
    Dus aan jou de keuze wat je het beste lijkt.
    Ik Blijf geregeld kijken.
    Liefs uit Ruurlo

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hee Joost....niet normaal hoe je alles onder woorden brengt. Zo bizar, zo intens, en zo duidelijk voelbaar.
    TOen dat en nu............nu weer in een hele andere molen.
    Bizar.
    Veel.......heel veel sterkte vandaag en morgen. En natuurlijk ook alle dagen die volgen.
    Dikke kus en knuffel voor jullie.

    BeantwoordenVerwijderen