zaterdag 1 mei 2010

Fleur vecht tegen kinderkanker

Zo lieve mensen daar zijn we weer. Zoals jullie hebben gemerkt heb ik weinig geschreven en dat houd in dat het allemaal lekker gaat. Om het dagboekje toch enigsinds compleet te houden is hier een kort verslag. Laten we maar weer met Fleur beginnen. Het chemodipje, waar we het wel eens over hadden, word langzaam verleden tijd. De smaak komt weer terug en de borden worden steeds voller. Het zal nog wel even duren voordat ze weer op het oude niveau zit, maar aangezien ze in gewicht niet afvalt vinden wij alles wel oke. Wel is ze op gezette tijden erg moe en dit houd in dat ze verlopig 1 dagdeel (tot de zomervakantie) naar school gaat.

Nu Roos, dit wijffie heeft afgelopen donderdag in Den Haag weer een dyslectietest gedaan. Vorig jaar was de eertse en toen was de uitslag onbekend. Het klinkt raar, maar als ik moet uitleggen hoe dit zit, dan zit ik hier morgen nog. Dit jaar kregen wij dus het advies van school om het nog eens te doen, omdat ze de citotoets erg, erg slecht had gemaakt. Dit zal waarschijnlijk voor een groot deel te maken hebben met het dingetje van Fleur, maar om de knelpunten goed in kaart te brengen was een tweede test niet overbodig. Op de vraag hoe het ging en of ze het goed gemaakt zou hebben had ze een simpel antwoord "Ik snapte er niet veel van en heb denk ik veel vragen fout". Ja lieve bloglezers, ze heeft de genen van haar vader, want dat was ook geen hoogvlieger. Hier in huis is gezondheid het belangrijkste wat telt en hoe dit balletje voor Roos gaat rollen zien we dus wel.

Nu Nicole, ehhhhhhh.........tja.........niks. Met haar gaat alles wel ok.

Zo en nu ik, Afgelopen vrijdag was dit mannetje niet helemaal top. Scheet om 6.30 uur eerst mijn broek vol en heb de dag overleeft door de paracetamol. Om 16.00 uur lag ik in mijn mandje om vervolgens ruim 18 uur later me weer beter te melden. Gisteren met de meiden even naar het stadshart geweest om, om, ja om "gewoon" even in de menselijke achtbaan te zitten. Ik dacht dat er niemand zou zijn, maar dat dachten de andere 6000 ook. Wat een achtelijke mensen zijn we toch, maar goed gek zijn is gezond.

Voor de rest kan ik nu nog zeggen dat Fleur dinsdag en donderdag weer naar Sophia moet voor de onderzoeken. Hier word ze weer van binnen en buiten en van top tot teen nagekeken. Deze onderzoeken zijn al eens gedaan dus de spanningen voor wat er gaat komen zijn er niet. Nu met zijn allen wel duimen en hopen dat onze kanjer de afgelopen 8 maanden niet voor niets zo hard heeft gevochten.

Ook zoiets, mensen vragen wel eens hoe ik het afgelopen 8 maanden heb beleeft. Naar deze woorden ben ik al geruime tijd op zoek en ik blijf zoeken tot ik een mooie sammenvatting heb, maar om jullie alvast een indruk te geven van een gezin dat leeft met kinderkanker is hier een foto film. En om eerlijk te zijn, ik heb het denk ik zelf al 15 keer gezien en nog steeds lopen de rillingen me over de rug en word mijn strot dicht geknepen.

Wat ook zéér belangrijk is om te vermelden is dat Fleur volledig achter het filmpje staat. De stukjes die grijs getint zijn waren en zijn voor Fleur de moelijkste foto's, maar met trots kan ik zeggen dat ze toestemming gaf om het aan jullie te laten zien. 






JOOST

12 opmerkingen:

  1. Mijn hemel Joost, dit is in één woord: Geweldig! Zat voor het eerst te janken!
    Volgens papa (en ook mij) heb je dit heel knap gedaan. Prachtig dus en tevens indrukwekkend!!!!
    En dat met die genen, de jouwe zijn dus in ieder geval goed, dus dat zit wel goed met Roos!!!
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sorry voor de rommeligheid....????? Ik vind het heel mooi gedaan juist. Doe het je niet na denk ik. Vind het een heel mooi geheel.

    Voor jullie allemaal en zeker voor Fleur, want die moet het toch allemaal weer laten gebeuren, heel veel sterkte met de onderzoeken de komende dagen.
    Wij duimen allemaal heel hard dat het niet voor pietsnot is geweest allemaal.

    Dikke kus van ons viertjes XXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel indrukwekkend en mooi in beeld gebracht.
    Wij zijn sprakeloos.
    Veel sterkte met de onderzoeken en dan snel gaan genieten in Villa Pardoes.
    Knuffel uit Ruurlo
    Jan en Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Rommelig? Volgens mij is dit verslag nooit zo rommelig als jullie leven de afgelopen tijd is geweest!
    Ik vind het prachtig, en ook ik moet bekennen dat ik het niet droog hield.
    Lieve Joost Nicole Fleur en Roos wij duimen voor jullie komende week!
    Dikke kus uit Ruurlo
    Lin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed gemaakt en duidelijk in beeld gebracht op deze manier Joost, geweldig!!
    Fijn dat het met alles zoveel beter gaat.
    Heel veel sterkte a.s dinsdag èn donderdag met de onderzoeken in het ziekenhuis.
    Groetjes maar weer,

    tante Jopie. (Wassenaar)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. kan alleen maar huilen xxxxxxxxxxxxxx jo

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Joost,
    Mijn complimenten.....wat een prachtig indrukwekkend filmpje!
    Ik heb al je blogs gelezen...en weer was ik er helemaal stil van.
    Hopelijk verlopen de onderzoeken goed en vergt het niet teveel van Fleur.
    Heel veel sterkte hoor.
    Liefs Maria en Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Iedereen onder de indruk dat kan ik eruit opmaken. Het stomme is, ik zie nergens een filmpje ?? Na de "rode" tekst ?? of moet ik
    ergens anders kijken x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. lieve lieve Joost, Nicole, Fleur en Roosje,

    ook ik heb nu even een traantje moeten laten hoor...
    Wat een mooi filmpje!!
    Heel veel succes de komende onderzoeken, ik duim heeeel hard met jullie mee!!

    liefs
    (juf) Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieverds,

    Jullie zullen wel denken, wat ken ik jullie nou, maar ik moet toegeven dat het me vanaf dag 1 bezig houd. De tijd in Kerkehout liep Fleur toch altijd om mij/ons heen, ze staat ook op veel foto´s van die tijd, het begin, dat wij moesten wennen, kwam ze me altijd boven opzoeken, de grote opruim-actie, de verhuizing en noem maar op. Jullie lieve paps/opa, die tot voor kort nog iedere dag bij ons liep, hield ons op te hoogte. Ook al zei hij weinig of niets, het was van zijn gezicht af te lezen, zoveel verdriet. Daarvoor kon ik hem inmiddels lang genoeg om dat van zijn gezicht af te lezen.

    En dan nu dit filmpje....
    Moest alleen maar huilen....

    Heel veel sterkte met de onderzoeken en ik steek voor de zoveelste keer een kaarsje op, voor aankomende week en de 17 mei uiteraard!!

    Denk echt wel aan jullie!

    Kus,
    Mo

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Waren er even stil van...... mooi in elkaar gezet.

    Groetjes van Marjolein en Danny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. supper moooi gemaakt en die grijs kleurige foto's dat snap ik inderdaad wel dat dat de moeilijkste tijden zijn zo omgeveer!
    xxx van MELLIE

    BeantwoordenVerwijderen