maandag 26 april 2010

Een mooi weekend

Hehe het weekend is voorbij. Het waren twee drukke dagen. Zaterdag stond ik om 8.15 uur al bij de turk om  brood te kopen voor mijn birthday. Eenmaal weer thuis even snel het ontbijtje naar binnen gepropt om ons daarna te melden op school voor de OPA (oud papier actie). Aan het begin van het schooljaar heb ik me hiervoor opgegeven, maar niet te weten dat het een jaar een beetje rommelig werd. Maar goed wie A zegt moet ook B zeggen dus gingen we vol goede moed met zijn drieeën naar school.  De meiden hadden geen zin om mee te rijden en bleven daar om met de kleintjes te spelen.

Roos had van 2 tot 4 nog een partijtje en Fleur heeft mij geholpen om de tuin verjaardagsklaar te maken. Aangezien er een man of 35 bleef eten was het nog een hele klus om de tuin goed in te delen. 35 man, wat een stelletje imbecielen zijn wij toch. We hebben in totaal 8 stoelen dus dat schoot lekker op, maar gelukkig hebben we in de buurt een hoop vriendjes en vriendinnetjes dus hun tuinsetjes stonden bij ons. En ja dit heb ik "gewoon" netjes gevraagd.

Ehhhh sorry toch niet. Bij de één heb ik de tafel netjes gejat en bij de volgende hebben we de buuf, die in de zon zat, uit de stoel gejaagd en de laatste had "gewoon" geen keus, want ik moest zijn tafels hebben. Ja vriendelijk was anders, maar als troost mochten ze wel blijven eten. Nicole heeft zateravond nog het één en ander klaargemaakt dus we
waren al een heel eind op weg om de meute welkom te heten.


Zondagochtend na het zingen zijn we lekker in de tuin wezen eten om daarna gezellig de wc-pot schoon te maken. Nicole had het nogal al druk met de laatste dingen dus was ik de gelukkige. En ik kan jullie melden dat hij heerlijk rook, maar als Nicole het doet ruikt de hele handel nog veel beter. Hoe dit komt weet ik niet, maar dat heeft waarschijnlijk iets te maken met een oog hebben voor het schoonmaakdetail. Maar goed, even alle gekheid op het wc-borsteltje om 13.00 uur begon het hele gebeuren.


Iedereen die is geweest heeft volgens mij niet te klagen gehad. Er was drinken genoeg en het eten was precies op. Ja ook hiervoor heeft mijn vrouw een oog. Dit noemen ze geloof ik "gewoon" mazzel of geluk.



Tja en voor de rest is de dag soepel verlopen. Wat we wel geleerd hebben is dat je tijdens een bekerfinale wedstrijd niet moet gaan kloten met de tv van de buurman, want deze jongeman, die nu 33 jaar is, had met de afstand even een andere zender opgezet. De goede man heeft "gewoon" 20 minuten van de wedstrijd gemist. Als we in de oertijd hadden gewoond had hij me met zijn knuppel even bewerkt, maar anno 2010 hebben we alleen nog maar opblaasknuppels en die had hij niet, dus ik had geluk. Toen iedereen weer weg was (22.30 uur) hebben we als de sodemieter alles weer opgeruimd en om 00.00 uur lagen we in bed.


Oja voordat ik het vergeet. Met Roos en Fleur gaat alles goed. Ze zijn wel moe en gaan dus ook op tijd naar de lakenstraat. Dus lieve mensen weltrusten en tot ?????????

4 opmerkingen:

  1. 35 mensen te eten.....
    tafels en stoelen uit de hele buurt bij elkaar verzamelen.....

    het is maar wat je "gewoon" noemt?

    Zolang het maar "gewoon" erg gezellig is geweest. En zo te lezen is dat wel gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja en mij uit m'n stoel waar ik zo heerlijk in zat jagen is nog tot daar aan toe, en de tafel waar je mee heb laten slepen ook, maar s avonds laat moest ik zelf de stoelen mee terug nemen en donder je de tafel gewoon voor de deur !!!!!!!
    Nee hoor Joostje het was gezellig en als je het weer nodig heb .... weet je waar het staat.

    San

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je verjaardag is in ieder geval niet ongemerkt voorbij gegaan Joost. Gezellig toch àl die mensen (en ook nog te eten) al zou ik er nu niet meer aan moeten denken , maar ja ik ben dan ondertussen ook wel `n paar dagen ouder dan jullie.....
    Fijn dat alles goed gaat !!

    Groetjes,
    tante Jopie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nogmaals gfteerd sorry dat ik niet geweest ben zit te kl..je met mijn nek en kop ben blij dat het gezellig was maar dat is het altijd wel bij jullie nu op naar villa pardoes volgende week zag toevallig gisteren een stukje er over op t.v moet echt geweldig zijn dikke kus xxxxxxxxxxxxxxxxxxx jo

    BeantwoordenVerwijderen