zaterdag 7 januari 2012

Gezinsuitbreiding.....

Zo en nu eens een voedend blog. Niet voedend voor jullie, maar sinds vandaag wel voor ons. Wat is er aan de hand??? Nicole en ik zitten al jaren te denken om een hondje te kopen, maar door de situatie rondom Fleur leek ons dat erg verstandig. Ten eerste Fleur had niet veel met honden en ten tweede moesten wij al onze aandacht richten op de zorg van Fleur.

Maar ja, toen wij op 12 april 2011 te horen kregen dat Fleur het niet zou redden van die kut kanker gingen de raderen omtrent de viervoeter weer draaien. Moeten we nu wel of niet een hondje kopen als Fleur is overleden. Doen we er wel goed aan en is het wel wijsheid. Uiteraard zien we het niet als vervangen, maar het brengt wel weer een beetje vreugde in ons leven. We zien het wel en hadden eigenlijk het hele hondjes gebeuren weer op een laag pitje gezet. Tot gisteren….

Onze vriendjes hebben ook een hondje en ze riepen weken geleden al dat er een nestje op marktplaats stond. Gisteren waren we er klaar mee en hebben we definitief de knoop doorgehakt. Ik ben gaan bellen met een Assen en na een moeizaam gesprek kregen we een half uur later telefonisch te horen dat ze ervan af zag. Ik reed dus Nicole nam de telefoon aan. Enigsinds verbaast en teleurgesteld hing ze op. Ik snapte het niet helemaal en wilde graag weten waarom ze afhaakte. De details zal ik jullie besparen, maar het kwam erop neer dat ik teveel druk op haar uitoefende en dat ze mijn stem niet fijn vond. Nou toen ik dat hoorde was de maat vol en heb ik haar even haarfijn uitgelegd dat ze nu een klein foutje had gemaakt en dat ze de advertentie maar moest verwijderen. Ik kookte…….wat een stom wijf zeg…….stik maar in je hond……wij teleurgesteld, maar het meest erge vond ik het nog voor Roos.

’s-Avonds zijn we toch verder gaan kijken en daar viel mijn oog op een ander nestje. Gezien het feit dat ik een klote stem heb en niet met mensen kan omgaan en Nicole geen held aan de telefoon is hadden we besloten dat onze vriendin maar moest bellen. Het gesprek verliep meer dan goed en het resultaat was dat we vanmorgen zijn wezen kijken. En kijken....tsjaaa......kijken is kopen zeggen ze wel eens.

Mensen geloof het of niet, maar het is echt een schatje. Haar moeder is een kruising van een shi tzu en een chihuahua en haar vader is een maltezer leeuwtje. Met andere woorden, het is “gewoon” een asbak, maar wel een hele leuke waar wij heel erg blij mee zijn. Ze moet nu nog even bij haar moeder blijven, maar vandaag over twee weken mogen we haar echt ophalen. Spannend, maar we hebben er heel veel zin.

Oja….niet geheel onbelangrijk, we noemen haar Saartje.





Laafje Joost

33 opmerkingen:

  1. Smelt, kwijl, slik, lebber.......
    Hier kan ik alleen maar vreselijk om lachen!
    Enerzijds om de kostelijke foto's van jullie met Saartje en anderzijds over die idiote opmerking van de hondenmadam!
    Ze mag dan misschien verstand van honden hebben, maar ze heeft geen gram mensenkennis!
    Zo, ik heb gesproken!

    Jullie zullen de dagen wel aftellen......
    Enne.... als jullie op vakantie gaan: in Varsseveld staat Keetje Knus met giga veel ruimte om het huis waar Saartje héérlijk kan logeren!! Gnagna!
    Kusssssss!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuke naam en waarom geen fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met Saartje! Wat een schatje, echt heel erg leuk.

    xxx

    Ansjel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk hoor, als Saartje haar intrede doet kom ik gauw kijken! Leuk en goed voor jullie allemaal. Hoop dat ze niet zoveel kapot vreet als toen Fanny in het begin deed!
    Mama

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waarom reageren mensen "anoniem"???????
    Leuke hond. En wees gerust als hij hier komt logeren wil Hanneke haar houden, maar ik zorg er wel voor dat ze weer terug komt bij jullie.
    Liefs, Gerard

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schatje en wat fijn om bij jullie de lach op je gezicht te zien!
    Ik hoop dat Saartje jullie heel veel liefde lol plezier en geluk brengt!
    En natuurlijk beschuit met roze muisjes!
    Heel veel liefs uit Ruurlo
    Linda Jarno Linet Manon Amber en een pootje van onze Boedha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is maar goed dat het andere hondje niet doorging want dit is een réuze schatje! Onze kruising shi-tzu is in 2010 overleden en deze hondjes hebben zo'n ongelofelijk lief karakter!
    Wát een goede keus! Ik ben helemaal blij voor jullie!
    Wat zullen de komende 2 weken lang duren....! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heel veel geluk er mee
    wat een moppie

    moeder van danielle H

    BeantwoordenVerwijderen
  9. owwwwwwwww wat een skatje die saartje
    heel veel plezieer er mee met dat moppie

    groetjes Marjan
    leest al tijden mee met jullie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ach wat een schatje!!! Wat zal Roos blij zijn!!
    Wat een top idee om een hondje te nemen.
    Jullie zullen er hopenlijk veel plezier van hebben.
    Ik kan in ieder geval nooit meer zonder.
    Ze zijn altijd blij om je te zien, oordelen nooit en zijn er altijd voor je!
    Ik hoop dat ze veel liefde brengt in jullie gezin!

    x fieke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve allemaal
    Wat een schatje zeg weet zeker dat jullie daar een hoop plezier en liefde van zullen hebben .
    En een super leuke naam , nog 2 weekjes geduld wat zullen die lang duren he hihihihihih.
    dikke knuf van mij
    xxx ing

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een schatje en wat een leuke naam. Ik weet zeker dat vooral Roos er veel plezier mee gaat hebben. Ik hoef ook niks toe te voegen door wat Hanneke schrijft, helemaal mee eens.
    En anoniem 7 januari 2012 16:48, ik denk dat het beter is om zulke vragen achterwege te laten. En eerst goed na denken.
    Veel liefs Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een lieverd om te zien! Die zal een heel mooi leven krijgen bij jullie! #feit!
    Hopelijk vliegen de 2 weken om en mogen jullie haar halen! Het zou fijn zijn als dit kleine frummeltje een heel klein beetje vreugde kan brengen bij jullie....Elke dag een beetje!

    Liefs,
    'unknown' Nicole

    ps: Dat wijf aan de telefoon had duidelijk geen mensenkennis! Wat een debielio!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een schatje, zeg! Fijn om weer ergens naar uit te kunnen kijken. En dat mens uit Assen? Ik zou zeggen 'Lekker belangrijk!'. Allemaal veel liefs uit Amersfoort v Mirella & family

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een poepie!!!! Een hondje kan zoveel troost bieden en gewéldig voor Roos zo'n eigen viendje om alles tegen te vertellen, daar kan geen psycholoog tegen op!!!!
    Liefs Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een plaatje is Saartje!!!
    Hoop dat jullie heel veel plezier aan haar mogen beleven.Dat zal wel lukken, want zo,n lieverd blijf je toch knuffelen?

    Kiefs Conny,

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een plaatje is Saartje!!!
    Ik hoop dat jullie heel veel plezier aan haar mogen beleven. Maar dat moet wel lukken, want zo'n lieverd blijf je toch knuffelen?

    Liefs Conny,

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat een super leuk beestje om te zien,
    hoop dat ze snel in jullie gezin mag komen en vooral veel vreugde mag komen brengen. iets wat jullie na een hele zware periode wel verdient hebben.
    en joost laat die mensen barsten met hun hondje omdat je misschien je verkeert uitdrukt, lijkt me volkomen normaal als je zo iets verschrikkelijks hebt meegemaakt dat je dan niet altijd even vriendelijk klinkt, en je hoeft je daar ook niet voor te verontschuldigen.
    er zijn veel mensen die het goed bedoelen maar het zo rot zeggen (ik ben er ook één van)
    ik ben er van overtuigt dat het komt door dingen die je in je leven meemaakt
    het maakt je vaak anders dan je in werkelijkheid bent
    ben jullie blog gaan lezen nadat ik in mei ben begonnen met kanjer guusje te lezen
    ik reageer nooit vindt dat jullie genoeg aan jullie zelf hebben maar vandaag wilde ik toch wat zeggen

    geniet van dit kleine beestje hondjes kunnen je veel vreugde geven

    groetjes judith

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een droppie! Ik ken wel 2 meisjes die haar graag zullen willen uitlaten... :-)

    Heel veel liefde en plezier met haar. We komen haar snel bewonderen!

    Kus,
    Dick en Elsbeth (en de uitlaatmeisjes)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Kanjers!!!! Ik vind het zo leuk voor jullie dat Saartje komt! Jullie stralen er alle drie enorm van! Enne dankzij jullie zag ik mijn zusje vandaag ook zo stralen!!

    Dikke kus!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een poepie jongens, ik hoop dat jullie jaaaaaaaaren plezier van haar mogen hebben, echt een schatje, geniet er lekker van, en natuurlijk weer een hele dikke knuffel van mij!!!!!
    Groetjes Hank

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ach wat een droppie om te zien
    en wat fijn om een glimlach op jullie gezicht te zien.
    lekker genieten van jullie knuffeldier
    groetjes andrew en liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een heerlijk beestje.
    Veel plezier met haar.
    Groeten uit Curacao.

    Marlin

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Lieve familie,

    Wat een goede beslissing en wat een scheetje om te zien zeg. Een hond brengt zoveel liefde en ontspanning met zich mee, ze zijn altijd vrolijk en kunnen je veel troost bieden.
    Sluit me bij Jolanda aan: daar kan geen psycholoog tegenop. Mensen nog 2 weken en dan lekker genieten! Het is jullie zo gegund.

    Familie Bosman (kevin)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Joyce van der Zalm9 januari 2012 om 16:12

    Spannend!! Leuk hoor, brengt weer wat reuring in huis! Veel plezier met Saartje (geweldige naam).
    Kus,

    BeantwoordenVerwijderen
  26. waarom geen Fleur ???
    Zeg, Anoniem, ben je nu zo dom of lijkt dat alleen maar zo !!!!!!
    Gelukkig zijn velen het met mij eens dat het práchtig is voor jullie dat Saartje het leven wat komt opvrolijken.
    En wat fijn om te zien dat jullie zelfs blíj kunnen kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Lieve mensen!!

    SAARTJE krijgt een lekker warm nestje!!!

    diana(onbekende bloglezer)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat ènig dat hondje!! Ik hoop dat jullie er veel plezier mee gaan beleven. Maar let inderdaad goed op (zoals je moeder dat ook zegt)
    Trix beet b.v de stroom-draden door in het begin.....
    Gelukkig zaten ze niet in het stopcontact,want hij is 18 jaar geworden, maar toch!!
    Liefs maar weer v. ons

    tante Jopie en Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  29. wat een leuk vooruitzicht!! wat een lief hondje, zeker weten dat ze veel vreugde en liefde zal brengen aan jullie....
    dikke kus
    Renate xx

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Tis echt een scheetje zeg!!

    Heel veel plezier ermee xx

    Peter, Debby en Quinten

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Er is wat veranderd in de reactie zie ik. Daarom even tedten. Groet laafje joost

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Laafje joost

      Verwijderen
  32. OMA CALVIN EN MITCHELL28 januari 2012 om 22:50

    Hoi Nicole Joost en Roos Wat fijn dat jullie er een huis genootje bij hebben. Wat een schatje.Heel veel geluk met Saartje leuke naam ook.Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen