dinsdag 17 januari 2012

TOGETHER.......

Hallo,

ten eerste wil ik zeggen dat, behalve voor jullie kindje, ook heel veel respect voor jullie heb. Jullie blogs zijn mooi en enorm pakkend. Een blog waar ik stil van word en wat ik met tranen in mijn ogen lees. Verder wil ik toegeven dat ik het best lastig vind om deze mail te schrijven, aangezien ik uw reactie niet kan bedenken.
Dan zal ik mij nu even voorstellen. Ik ben Carlijn, een meisje van vijftien jaar. Ik zit nu in 4 VWO en na mijn examen wil ik naar de toneelschool. Naast acteren, maak ik ook graag films. Gewoon als hobby. En dat is de reden dat ik u mail.
Mijn vriendin (Leah Menge) zit in Groningen op school, waar ze een personal project heeft gemaakt. Zij heeft als personal project een liedje geschreven over kinderkanker, voor KIKA: Het lied heet TOGEHTER Omdat ik het een prachtig nummer vind, zou ik er graag een clip bij willen maken. Behalve shots van Leah zelf, zou ik heel graag foto's erin willen van zieke kinderen, ik denk zelf namelijk dat dan de boodschap overkomt, omdat het veel pakkender is.

Maar nu komt de vraag, die ik nauwelijks durf te stellen: zouden wij voor de videoclip foto's van Fleur mogen gebruiken?
Ik ben een hobby filmer met grote ideeën, waarvan ik niet weet of die te realiseren zijn. Maar ik hou me vast aan de zin: 'nooit geschoten is altijd mis.'
Ik hoop van u te horen en wil jullie enorm veel sterkte wensen.
Met vriendelijke groeten,

Carlijn Borsboom
En dit mailtje lieve mensen zat op 16 december 2011 ineens in onze mailbox. Het idee dat, voor ons twee totaal onbekend meisjes,  foto's van Fleur en nog twee andere kinderen wilde gebruiken om de kanker onder de aandacht te brengen vonden wij een meer dan super idee. Wij hebben deze dus dame toestemming gegeven en na wat hak en plakwerk kregen we vandaag weer een mailtje binnen, maar dit keer met de link van het fotofilmpje. Wij zien dit fotofilmpje echt als een kado en dat konden we wel even gebruiken, want het is vandaag immers precies 23 weken geleden dat onze lieve Fleur en grote zus is overleden.

Carlijn en Leah bedankt en ik hoop echt met jullie mee dat de clip de mensen diep raakt en dat ze inderdaad gaan nadenken over over de vreselijke zieke kanker.

Laafje Joost

15 opmerkingen:

  1. sander,sabine thym en tess17 januari 2012 om 23:41

    WAUW,TRANEN,KIPPEVEL!!!
    WAT MOOI!!!!!!!!!!!
    Enne Joost dat raken dat is weer gelukt!!!

    Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Joyce van der Zalm18 januari 2012 om 06:49

    Wat mooi en verdrietig tegelijk. Dit raakt gelijk weer je ziel!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tranen en kippevel ik sluit me bij Sabine aan! Xxx Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw! en heel pakkend. Helemaal nu ik van een beetje dichtbij meemaak wat kinderkanker doet met iedereen en vooral met de familie. In mijn omgeving ligt er nu al een tijd een meisje te vechten tegen die rotziekte. Ze is 8 jaar en in juli 2010 is haar toen 2-jarige broertje overleden aan dezelfde ziekte. Een kans van 1 op alle planeten in het stelsel en verder en in dit gezin gebeurd het. Ik heb ook met jullie meegelezen en ben hier terecht gekomen doordat ik zat te zoeken op internet.

    respect voor jullie. heel veel respect. Ik hoop dat jullie Saartje straks wat afleiding kan brengen. Sterkte voor de toekomst lieve mensen.

    esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig, wat mooi! Die clip zou eigenlijk uit gezonden moeten worden op tv!
    De rillingen liepen over mijn lijf!

    Groet, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  6. lieverds,

    ...en daar waren ze weer...de tranen...
    Maar oh wat mooi!!

    kuzz
    Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben zo blij dat jullie zo positief zijn over de clip. Dat doet mij echt goed, omdat ik dat heel belangrijk vind.
    De clip is nu al behoorlijk wat keer bekeken en ik hoop dat dat steeds meer word. Dankzij het maken van de clip ben ik meer bezig geweest met het onderwerp kinderkanker. En alle verhalen die ik gelezen heb, hebben mij ontzettend geraakt. Wat een vreselijke ziekte en wat hoop ik dat er meer aandacht word geschonken aan deze ziekte. Hopelijk kan deze clip daar een heel klein beetje aan bijdragen.
    Ik zal jullie blog blijven volgen en wil jullie nogmaals heel veel sterkte wensen!

    Liefs, Carlijn

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, wat ontzettend mooi. De clip had ik al gezien via Carlijn's facebook en dat raakte me al, maar de mail en het verhaal eromheen raakt me zo mogelijk nog meer.

    Tranen. En hoop. Hoop dat er meer aandacht zal komen voor deze verschrikkelijke ziekte.

    Liefs,
    Tjitske

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit moest natuurlijk onder het vorige blok.
    Het filmpje was ontroeerend mooi.
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heb net met ingehouden adem het clipje bekeken. Wat een kippenvelmoment. Zowel het lied als de foto's hebben met weer 'ns diep geraakt. Tjonge, wat heeft jullie meisje toch geknokt... Nogmaals mijn onnoemelijk respect. Niet alleen voor Fleur, maar al die dappere kinderen. Zo'n groot verlies, nog steeds niet te bevatten dat dit nog dagelijks voorkomt. Veel liefs v Mirella

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hier krijg je toch kippenvel van. Wat een prestatie van 2 van die jonge meisjes. Ik hoop dat veel mensen deze clip mogen gaan zien

    BeantwoordenVerwijderen
  13. 1 woord...wauw...

    Mag deze clip gedeeld worden?

    BeantwoordenVerwijderen