zondag 1 januari 2012

Oud en nieuw.......

Zo mensen daar ben ik weer en dit is het eerste blog in 2012. Dit betekend dat 2011 achter de rug is en of ik daar blij mee ben…..nee ik baal ervan en vind het verschikkelijk. Toch kunnen we terugkijken op een mooie oudejaarsavond. We hebben genoten van het feit dat Roos heerlijk heeft staan knallen en dat ik op 29 december nog maar net onder een proces verbaal uitkwam.

Een procesverbaal???? Niet dat ik iets gedaan had hoor,  maar volgens de wet mag pas op oudjaarsdag vuurwerk afsteken en niet eerder. En als de meiden iets leuk vonden was het wel vuurwerk, dus met Fleur in ons achterhoofd hebben we de regeltjes van het vuurwerk bestaan aan onze laars gelapt en hebben staan knallen of ons leven ervan afhing. Na een aantal uur stond ome agent dus in de tuin en kregen we een officiële waarschuwing en daar mee was het klaar. De volgende dag is Roos weer heerlijk illegaal wezen rommelen in de tuin met vuurwerk. De mannen in het blauw hebben we niet meer gezien en als ze er wel waren dan had ik die bekeuring met open armen ontvangen.

Oudjaarsdag werd een ander verhaal. Het afsteken kon legaal gedaan worden en we hebben het geweten. Roos heeft heerlijk buiten gespeeld en ik……ach ik deed net zo hard mee. We hebben ook dit keer de regeltjes aan onze laars gelapt en hebben samen met wat andere vaders dingen opgeblazen. We hebben eigenlijk gedaan wat Fleur ook graag deed en dat is “kloten”.  Kloten met vuurwerk het is fout maar het was heerlijk.

Tsja…. en dan tikken de laatste minuutjes van 2011 langzaam weg. We hadden weer een huisje vol en ik voelde een spannende en rare sfeer opkomen. Toen het precies 12 uur was werd er in mij een emmer met verdriet leeg gegooit en waar dat verdriet nu ineens vandaan kwam zou ik niet weten, maar het was er wel. Ik heb staan janken van heb ik jouw daar en zoals ik het me nog kan herinneren was ik niet de enigste. Fleur was aanwezig en dat was aan iedereen te zien. Dit deed mij goed en toen het kleine vuurtje op het veld aanstond was ik er klaar mee. Mijn taak was volbracht en heb het toen eigenlijk een klein beetje op het zuipen gezet.

Deze Fleur...deze was voor jouw.
dikke kus papa, mama en je zusje Roos

We hebben vervolgens samen met een aantal lieve vrienden tot diep in de nacht gesproken over allerlei zaken. Niets bijzonders, maar het was wel fijn. Het was ook half 6 voordat we het wisten. Pfffffftttt….half 6 zeg wat een tijd. Nicole twijfelde nog of ze wel moest gaan slapen. Ik niet hoor, ik was na een lekkere douche zo vertrokken.

Tsja…..en dan is het 1 januari 2012. Het eerste jaartal zonder Fleur. Dit is heftig kan ik nu al melden. Toch zijn Nicole, Roos en ik, ondanks dat ik totaal geen had,  even bij de opa’s en oma’s geweest om vervolgens thuis weer op de bank neer te ploffen.

Lieve lieve mensen, wij wensen iedereen een fijn, mooi en hopelijk een gezond 2012 toe. Ik kan alleen maar zeggen geniet van je leven en van de kinderen, want je voordat je het weet sta je in onze schoenen en die….die schoenen……die doen op dit moment heel zeer, héél erg zeer.

Allemaal een dikke warme knuffel en tot morgen, overmorgen of overmorgen.

Laafje Joost

15 opmerkingen:

  1. Dikke knuffels voor het nieuwe jaar, kanjers!

    X fieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Joost, Nicole en Roos,

    Ik lees al een tijd mee op jullie blog en ik krijg nog steeds de rillingen. Zoveel liefde, warmte en kracht straalt er vanaf. Diep Respect.
    Ik wens jullie ook een heel mooi en geweldig 2012 al weet ik dat die woorden natuurlijk makkelijk uitgesproken zijn, want jullie moeten het verlies van Fleur met jullie meedragen. Toch hoop ik dat 2012 een mooi jaar wordt.
    Lieve Joost, wat fijn dat je eindelijk eens flink hebt kunnen huilen.... nu is er ruimte voor andere dingen. Je zat vol emoties en verdriet.
    Joost,blijf vooral schrijven, het lucht je op en de reacties van mensen kunnen ook een groite steun voor jou/jullie zijn. Niet dat we de pijn kunnen wegnemen, maar we kunnen wel laten weten dat we met jullie leven.

    Dikke knuffel van mij

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zomaar even een hele dikke kus van je zus xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat hebben we nog meer dan anders aan jullie gedacht en over jullie gesproken....
    Wat een verdriet en wát een kracht om te (over)leven!
    Dikke pakkerd vanuit de Achterhoek!
    Kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve lieve Joost Nicole en roos,

    Ik heb aan papa gevraagd of hij op ouderjaars avond een paar vuurpijlen wou afsteken en ja dat heeft hij gedaan.
    Ik heb om 12 uur ook best wat traantjes laten vallen en dat is niet erg!!!!
    Het is juist mooi zo merkken anderen mensen dat je aan fleur denkt!!
    Ik wens jullie veel sterkte en veel kracht.
    En voor Nicole roos en Joost de deur staat open voor jullie bij ons.
    En of je daar gebruik van maakt wel of niet dat boeit niet.
    Ik denk het gevoel hebben dat dat zo is ook heel fijn is.
    Ik hou van jullie.
    Dikke dikke kus Anissa

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi lieverds,
    Een hele dikke nieuwjaarsknuffel van ons!
    Liefs Eus Els en de kids

    BeantwoordenVerwijderen
  7. lieverds het was fijn om even bij julie te zijn met oud en nieuw en jullie even te kunnen knuffelen. dikke kus ing

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Joost
    Wat was het fijn om weer eens wat van je te horen na al die jaren.
    Maar wat doet dit pijn nu ik weet wat jij en je gezin hebben moeten doorstaan.
    Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen maar ik wens jullie heel veel sterkte uit de grond van mijn hart.
    Je ouwe buur.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Joyce van der Zalm2 januari 2012 om 15:55

    Wat moet dat raar zijn (en vooral stom!) om het jaar zonder jullie Fleur te beginnen. Ik kan me voorstellen dat je daar door van slag raakt (en van nog veel meer dingen). Ik wens jullie alle goeds in 2012 en vooral gezondheid. Bedankt voor het warme welkom afgelopen vrijdag, heel lief!
    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo lieve mensjes,
    Wat een mooi verhaal weer over jullie eerste oud en nieuw zonder Fleur.
    Emoties zijn er om kleur te geven aan je leven, helaas horen daar ook de negatieve emoties bij die het zwarte gat vullen.
    Lieve groeten van Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  11. lieve mensen,
    Het gevoel dat alles in 2011 gebeurd is en nu ineens 2012,dat is een naar gevoel,je praat nu over vorig jaar en dat wil je niet,het lijkt veel verder weg!Laat de tranen maar stromen,het lucht altijd weer iets op,zo moet het gaan!Hou vol kanjers met vallen en opstaan!
    Ik wens jullie een goed 2012,ALLEDRIE!!
    Liefs anonieme bloglezer Diana.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Joost, Nicole en Roos.

    Ik wens jullie alle goeds, gezondheid, geluk en liefde voor 2012.
    Geniet van de mooie momenten.

    Dikke knuffel,
    Conny en Frans

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Joost, Nicole en Roos

    Ik ben een vreemde voor jullie maar toch wil ik jullie heel veel Liefde, gezondheid,sterkte en heel veel geluk wensen in 2012. Jullie eerste jaar zonder Fleur.
    Ik lees al een tijdje mee, zonder dat ik ooit reageerde, via het blog van kanjerguusje kwam ik hier terecht. En ik heb me dan ook voorgenomen om naast Kika die ik al steunde nog veel meer van dit soort dingen als stichtingkanjerguusje en zo te steunen. Geen enkel kind verdiend dit.
    Knuffel van mij voor alledrie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een geweldige foto van jullie gezin!

    Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Alle goeds in 2012 voor het hele gezin.

    Kus uit Curacao,

    Marlin

    BeantwoordenVerwijderen