woensdag 14 maart 2012

Laafje Joost heeft een andere baan.....

Zo, daar is hij weer en dit keer zal ik even vertellen waarom de laatste weken erg spannend waren. Het probleem waar we mee zaten was mijn werk. Mijn werkgever heeft al wekenlang weinig tot geen werk en dat was voelbaar en merkbaar. Dit zat mij niet lekker en op 14 februari 2012 was ik het zat en heb dus op de man af gevraagd hoe mijn toekomst binnen het bedrijf eruit ziet. Het antwoord waar ik bang voor was kreeg ik te horen en dat was “als er binnen nu en 8 weken geen werk loskomt dan ziet het er voor jouw slecht uit. Sorry voor het bericht, maar mooier dan dit kunnen we het nu niet maken”. Slecht nieuws dus en de overvolle rugzak had er weer een probleem bij. Maar ja, Joost is niet voor een gat te vangen en heeft per direct zijn voelsprieten uitgegooit en via een aantal vrienden kwam ik erachter dat er in de bouw nog genoeg werk was. Nu was het wachten tot ik een bedrijf vond waar ik een goed gevoel bij had.

Weken later, donderdag 8 maart 2012, kwam mijn huidige werkgever met een advertentie aanlopen en adviseerde mij om daarop in te gaan. Met andere woorden “Joost, sorry, maar hoe erg we het ook vinden we kunnen je eigenlijk niet meer langer houden”. Nou mensen die kwam wel even binnen.

Wat mijn werkgever niet wist is dat ik op maandag 5 maart al een sollicitatiegesprek had gehad bij een ander bedrijf. Dit bedrijf kwam toevallig op mijn pad door een lijntje wat een vriend had uitgegooit. Het eerste contact was telefonisch en het tweede was op bij hun op kantoor. We hebben toen 3 kwartier gesproken met het resultaat dat ik afgelopen vrijdag 9 maart telefonisch kreeg te horen dat ik kon komen. Vandaag hebben we het contract doorgenomen en heb ik ook definitief besloten dat ik daar ga werken. Eenmaal weer buiten vloog ik naar huis waar Nicole zat en vervolgens vloog ik naar Monster om mijn ontslag in te dienen bij mijn huidige werkgever.

Ontslag indienen is niet mijn favoriete hobby, maar in dit geval was het voor alle partijen beter. Mijn huidige werkgever is van een last af, mijn nieuwe is een aanwinst rijker en ik…..ik zie dit als een hele grote stap naar onze nieuwe toekomst. Op dit moment is iedereen dus tevreden met de situatie. In goed overleg, met bijde partijen, is er dus besloten dat ik op maandag 26 maart 2012 ga beginnen bij mijn nieuwe werkgever.

Voor de rest kan ik melden dat er geen scheve gezichten zijn bij mijn huidige werkgever. Zij stonden, doordat er geen werk was, met hun rug tegen de muur met het resultaat dat ze verplicht moesten inkrimpen. Voor mij niet leuk en kon niet anders meer doen dan om me heen te gaan kijken. Het resultaat is dus dat ik, god zij dank, nieuw werk heb gevonden bij een bedrijf wat meer dan prettig aanvoelt.

Toch wil ik Jan en Marco Van Elswijk via deze weg nogmaals bedanken voor de afgelopen drie fijne jaren. Ik had me geen betere baas, ondanks sommige woorden, kunnen wensen rondom het ziekteproces van Fleur. Niets was te gek en als ik naar huis moest voor wat dan ook was dat totaal geen probleem. Over vrije dagen en loon werd niet gesproken en het enigste wat telde is dat ik als ik thuis wilde zijn dat ook daadwerkelijk moest zijn. Ik heb letterlijk alle ruimte gekregen die ik nodig had en daar ben ik ze enorm dankbaar voor.

Daarnaast wil ik via deze weg Jan nogmaals persoonlijk bedanken voor het uitje naar Euro Disney en de grote financiële bedrage voor Curaçao. Jij heb door die actie ons een onvergetelijke herinnering gegeven die we nooit meer zullen vergeten.

Daarnaast kan ik niet anders zeggen dat ik voor jullie hoop dat er snel weer wat werk loskomt, want dat hebben jullie verdient. Nogmaals bedankt en ik…..ik zal mijn nieuwe werkgever even laten zien dat ze de juiste keuze hebben gemaakt om mij in dienst te nemen.

Lieve mensen zoals jullie lezen is er dus heel wat gebeurt in huize de Jong, maar komt alles uiteindelijk weer op zijn pootjes terecht. Via deze weg wil ik ook iedereen bedanken die ons de afgelopen weken heeft geholpen. Via de telefoon, de whatsup, de sms, bezoekjes aan huis of een luisterend oor het maakt niet uit hoe, maar het was fijn dat jullie er waren en nog steeds zijn. Namen kan ik nu niet noemen, maar als zeg “wie de schoen past die trekt hem aan” snappen jullie het wel. Dus iedereen nogmaals bedankt en laten we allemaal maar eens genieten van het leven, want je staat tot je oren in de stront en uit eigen ervaring weet ik dat het daar niet leuk is.

Allemaal een dikke knuffel van een opgelucht Laafje.


16 opmerkingen:

  1. Òp naar die magische 26e zou ik zo zeggen. Nieuwe start, nieuw begin, nieuwe kansen! Zet 'm op hè.
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel werkplezier bij je nieuwe baan.
    Zoals je moeder al schrijft een nieuwe kans

    Succes

    groetjes uit Berkel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat leuk voor je eindelijk wat goed nieuws veel plezier bij je nieuwe baan groetjes barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd met je nieuwe baan , het getuigt van grote klasse op welke manier je er achter aan bent gegaan en ik kan alleen maar weer opnieuw zeggen ; RESPECT !!

    Succes en m vr gr
    Joke en Marcel van den Nieuwendijk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Joost,
    Fantastisch dat je al een nieuwe baan hebt gevonden (en dan in deze tijd).
    We willen jullie daar dan ook hartelijk mee feliciteren.
    Maak er wat van en laat de nieuwe baas maar eens een poepie ruiken!!!

    Liefs van Maria en Hans (jaaaaa, die 2 oudjes uit Voorhout)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van harte gefeliciteerd met de nieuwe baan. Een nieuw begin. Super dat je zelf op zoek bent gegaan en wat leuks hebt gevonden.

    Het doet ons goed te vernemen dat jullie vooruit gaan.

    Liefs Ronald, Anissa en Sepha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. inge van elswijk16 maart 2012 om 11:00

    Hoi Joost,

    Wat fijn om zo'n positief verhaal te lezen. En helemaal super dat je zo snel een nieuwe werkgever hebt gevonden. Ik heb Marco echt slapeloze nachten zien hebben over deze situatie en het was ook echt helemaal shit om je zulk nieuws te moeten vertellen (ook al voelde je de situatie zelf al feilloos aan.)
    We hebben jullie leren kennen als ENORME doorzetters en wensen jullie ook alle goeds.Heel veel succes en liefs voor allemaal. Groetjes Inge van Elswijk

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi blog buurman! En ook wij zij heel blij voor jullie! Succes met je nieuwe baan en dat je het daar ontzettend naar je zin mag hebben!!!

    En inderdaad ook wij kennen jullie als enorme doorzetters die alles op alles zetten om wat van het leven te maken op wat voor manier dan ook!

    Trots op jullie kanjers!!!!!!!

    Liefs

    Chiel. Ellen en Sienna

    BeantwoordenVerwijderen
  9. YEH gefeliciteerd met je nieuwe job,een nieuwe uitdaging, wat zullen ze blij mt je zijn, een goede kraht is niet zo makkelijk te vinden, toppie, mak er wat moois van, gr. helma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. monique van weerlee16 maart 2012 om 22:23

    van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan, ok fijn om te lezen dat er weer een beetje een soort van ritme aan het inkomen is voor jullie, ik hoop dat jullie deze weg omhoog kunnen blijven volgen.

    liefs monique

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Blij dat ik weer kan reageren op je blog Joost.
    Wat een spannende tijd hebben jullie weer achter de rug.
    Fijn dat je zo snel een nieuwe werkgever heb kunnen vinden.
    Hoe is het nu met de pink van Roos?
    Dit was ook wel weer even schrikken.

    Lieve groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve mensen,
    Prachtig om te lezen,hoe jullie je schouders er weer onder zetten!Vallen en toch maar weer opstaan,moedig hoor!
    Ik hoop dat het prettig werken wordt en wens jullie alledrie succes met deze nieuwe verandering!
    (onbekende bloglezer Diana)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Kan me voorstellen dat je opgelucht bent.
    Heel veel succes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan! Fijn dat je zo snel een nieuwe job hebt gevonden.
    Dat zal voor jullie alledrie een hele opluchting zijn.


    Groetjes en liefs,
    Judith Fortuin

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jopie (Wassenaar)18 maart 2012 om 19:26

    Vandaag de laatste blogs van je zitten doorlezen Joost.
    Maar je merkt èn leest gewoon dat jullie (gelukkig) alweer wat stapjes verder zijn gekomen in het proces waar jullie alle drie door-heen moeten. Steeds komen jullie wat verder maar het heeft uiteindelijk allemaal zijn tijd nodig ja toch?
    Maar wat fijn Joost dat het je zò snel gelukt is om een nieuwe baan te vinden èn te krijgen. Hartelijk Gefeliciteerd en sterkte !!

    Liefs van ons,

    Tante Jopie en Willem.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Beste Joost,

    Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

    Groet,
    Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen