zondag 11 september 2011

De afgelopen 4/5 dagen......

Zo, we zijn weer vijf dagen verder en het word weer eens tijd om te vertellen wat we zoal hebben meegemaakt de afgelopen 4/5 dagen. Het antwoord is vrij simpel en dat is niet veel. Roos doet net als ons haar ding en tussen de bedrijven door zijn we verdrietig. Maar ja, om nu weer een blog te maken waarin ik vertel dat we haar missen en dat we verdrietig zijn daar heb ik nu even geen zin. Wat ik wel kan melden is dat de begrafenisonderster Ellen weer is geweest, dat Roos geprobeerd heeft te logeren en dat ik van de week weer ga werken. Om de drie dingen even stuk voor stuk door te nemen splits ik het even uit.

Werk,

Niet dat het jullie wat intereseert, maar ik besloten om van de week de draad op te gaan pakken op mijn werk. Ik denk dat het wijsheid is om dit te doen en we op die manier weer een grote stap kunnen zetten richting die vreemde toekomst. Uiteraard werk ik niet elke dag en op de dag zelf werk ik maar een paar uurtjes. Ik heb aangegeven wanneer ik wil komen en dat als ik naar huis wil, naar huis moet kunnen. Met andere woorden, Als ik me rot voel of als Nicole niet lekker in haar vel zit kan ik direct vertrekken. Hoe dit werken van de week zal gaan zal mij benieuwen. Aan de ene kant heb ik best wel zin en aan de andere kant vind ik het ook wel eng. Maar ja, Roos zou zeggen "alles moet de eerste keer zijn en als je het niet probeerd weet je het ook niet".

Ellen,

Tsja......wat moet je nu vertellen over deze vrouw. Van de week is ze geweest en hebben we twee en een half uur gesproken over van alles en nog wat en aan het einde kregen we de rekening geprensenteerd. Ook heeft ze heeft ons wat tips gegeven en heeft uitgelegd dat we bepaalde zaken op een andere manier moeten gaan bekijken. Wat ze hier nu mee bedoeld is ons duidelijk alleen zou ik niet weten hoe ik dit moet verwoorden naar jullie. Al met al was het best wel gezellig en zijn we er ook achter dat we nog niet van haar af zijn. Dit niet van haar af zijn vinden wij ook helemaal niet erg, omdat het "gewoon" een topwijf is en daar houden wij van.

Logeren,

Een aantal dagen geleden kregen wij een uitnodiging van een neef. Hij werd 40 jaar en dat moest gevierd worden. Gezellig en het idee dat we met de familie konden gaan borrelen stond me wel aan. Het was ergens in Limburg en de bedoeling was dat we op een camping zouden overnachten. Roosje zou met haar neefjes en nichtje bij opa en oma een groot vuur gaan maken voor Fleur en als klap op de vuurpijl mochten ze ook blijven slapen. Prima geregeld, alleen is Roos niet van het logeren. Na wat mailverkeer met Limburg kregen we te horen dat Roos mee mocht. Dit was fijn, maar dan zou het feestje bij opa en oma niet doorgaan en het ergste was nog dat het vuur niet doorging. We hebben erover nagedacht en hoe vervelend we het ook vonden we hadden besloten om toch thuis te blijven. Roos had zich verheugd om een fikkie te maken en te logeren en dat wilde we haar niet ontnemen.

Geregeld en alles zat in kannen en kruiken. Gisteren, zaterdag, was het dus zover. We hebben Roosje weggebracht en hebben een héél groot vuur voor Fleur gemaakt. Dat Fleur van Vuur hield daar kwamen we dus achter, want toen ze er nog was zorgde zij wel dat het aanbleef. Nu moest ik het doen. Niet dat het erg was, maar dat zijn wel de momenten dat je haar extra mist.


Speciaal voor Fleurtje


Goed missie één was geslaagd, nu het slapen. Toen de luchtbedden waren opgepompt was het voor ons de hoogste tijd om te vertrekken. Roos huilen, maar ze zei zelf weer "alles moet de eerste keer zijn en als je het niet probeerd weet je het ook niet". Met lood in onze schoenen zijn Nicole en ik vertrokken. Onderweg was het erg stil in de auto en we misten alles en iedereen. Eenmaal thuis zijn we op de bank gaan hangen met de telefoon in onze hand. We wisten bijna zeker dat het mis zou gaan en dat gevoel werd bevestigd door een telefoontje van oma. Kom haar maar halen, want ze wil naar huis. Om 22.30 uur sprongen we weer in de auto met het gevolg dat ze een uurtje later thuis in slaap kachelde.

Nicole en ik vonden het helemaal niet erg. We vonden het fijn dat ze thuis was alleen toen haar ogen vanmorgen open gingen wilde ze weer terug, want ze wilde met haar neefjes en nichje wel ontbijten. Geen probleem en om half tien heeft Nicole haar even gebracht. Niet dat opa en oma ver weg wonen, maar je bent gauw een uurtje onderweg. Nicole en ik hebben vanmorgen dus gezellig met z'n tweetjes gegeten en dat was niet leuk. begrijp het niet verkeerd, we houden van elkaar en zijn ook heel graag bijelkaar, maar met z'n tweeën............dat klopt niet.

Zo, ondertussen krijg ik kramp in mijn vingers en dat is niet de bedoeling. Dus lieve kijkbuisbloglezertjes van mij, weltrusten en maak er een mooie dag van en wie weet tot vanavond, morgenavond of overmorgenavond.

Laafje Joost.

19 opmerkingen:

  1. Er komt maar 1 ding even in mij op: Jullie zijn zulke enorme KANJERS!

    Liefs,
    'unknown' Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve mensen,

    Ik vind het echt rot om te lezen hoe het gaat. Tussen de regels door lees je hoe jullie vechten om gewoon door te gaan en het gemis van een geliefde. Knap hoe jullie het doen. Ik denk aan jullie.

    X Marlin (juf)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat is roos toch een kanjer
    knap hoor dat ze het toch geprobeerd heeft
    om bij oma en opa te logeren
    en op een dag gaat ze het ook gewoon doen maar nu even niet
    en joost jij heel veel succes met het oppakken van je werk
    een knuffel voor jullie allemaal
    andrew en liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Even voor Roos: wat een mooie uitspraak van jou! ! En wat ontzettend knap em goed van jou dát je t ook echt probeert! !
    wat ben jij een toppertje zeg!!!!
    En uiteraard geldt dat ook voor papa en mama xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed dat jullie alles op je af laten komen!Logeren?prima,lukt het niet ,halen we je op!Voor ROOS een vertrouwd gevoel,dat het niet uitmaakt,en jullie in alle opzichten achter haar staan!!!Sterkte op het werk en thuis omdat jij weg bent!Doe wat je kunt,hou je het niet mee vol,ga naar huis en vang elkaar op!!Zo moet het gaan!!(onbekende bloglezer,Diana)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En zo worstelen jullie je door de dagen heen. En meteen voor Roos de veilige haven met een papa en een mama die er altijd voor haar zijn....
    Sterkte dappere lieverds!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En zó krabbelen jullie langzaam weer overeind, maar doe het wèl in je eigen tempo hoor! Zeggen ze niet altijd: het leven is vallen en opstaan?
    En ... het nu is het the day after, 12 september, tòch een speciale dag (dit voor insiders) nee kind, dat zijn we niet vergeten!!
    Dus ... gefeliciteerd!
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  8. lieve mensen succes met de school het opstarten van je werk, en zoals je moeder zei, doe het lekker op je eigen tempo, toch wel een wijze vrouw je moedertje, haha, roos wie weet lukt het de volgende keer wel, en anders boeie.lekker bij papa en mama blijven, succes met alles en een dikke knuf van helma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Roos,

    Vind je erg dapper dat je het toch geprobeerd hebt, anders weet je het niet.
    Vind het zo wie zo knap van jullie alle drie, hoe jullie proberen door te gaan.
    Verwerken kost tijd, neem ook die tijd!

    Dikke knuffel, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je moet door.. Dat is nu eenmaal zo maar hoe jullie het doen echt super knap heb enorm veel respect voor jullie allemaal!
    Veel sterkte en ik denk elke dag aan jullie,

    Masja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Alles is al gezegd en niets gelogen. Jullie zijn inderdaad dapper.
    Roos, wat een wijze woorden en levensinstelling. En ook zo dapper om aan te geven dat iets nog niet gaat.
    Joost, doe het rustig aan op je werk en op jouw tempo. Forceer niets, voorlopig is het misschien niet leuk en misschien wordt het dat ook nooit meer maar ik vind het wel retestrak dat je het weer gaat proberen. By the way: hoe staat het met het boksen?
    Nicole, ook voor jou geldt dat ik het knap vind dat je het gaat proberen. Maar heel misschien is het ook wel even lekker zonder Krik (of was het nou Krak).
    Kop omhoog, borst naar voren en schuilen als het nodig is, oke.
    Kanjers, we denken aan jullie
    Liefs
    Els, Eugene, Shay en Liam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat goed van je Joost dat je gaat proberen om weer naar je werk te gaan! En tegen je werkgever zou ik willen zeggen 'geef Joost de tijd om het om zijn manier te doen'. Ook al zal het niet meevallen voor je om het thuisfront achter te laten ik hoop van harte dat het je nieuwe energie geeft.

    En Roos....toppie dat je het geprobeerd hebt, misschien lukt het je de volgende keer wel en zo niet jammer dan...het komt vanzelf. Ik heb zelf een dochtertje van 10 en die gaat ook niet graag logeren. Dus meisie je bent niet de enigste.

    Nicole, ik ken je niet maar gewoon door jullie verhaal te lezen en de dingen die ik hoor. In mijn ogen ben je een TOP moeder!!

    Groet,
    Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Joyce van der Zalm12 september 2011 om 21:57

    Wat moet dat een rotgevoel zijn geweest in de auto met z'n tweetjes. Tastbaar kun je verlies niet maken, lijkt mij. Succes met werken (en allerlei andere zaken). Denk veel aan jullie.
    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Nicole, Joost en Roos,
    Ik heb al een tijdje jullie blog niet gelezen.
    En ik kan niet zeggen wat de reden is.
    Vandaag was ik er aan toe, en wat ik dan allemaal lees maakt veel indruk.
    Ik kan me niet voorstellen dat er ouders zijn die zo goed kunnen omschrijven wat hun gevoel is na het overlijden van hun kind. Die zo mooi hun liefde uitstralen.
    En hoe fantastisch ontfermen jullie je over Roos.
    En hoe Roos, zo knap, toch probeert de draad op te pakken en jullie daarbij weer meeneemt.
    Ik kan niets anders zeggen dan dat ik veel bewondering voor jullie heb.

    Ik las dat Roos inmiddels 10 jaar is geworden.
    Het is fijn om te lezen dat dat voor jullie een fijne dag is geweest. Het is wat laat, maar alsnog van harte gefeliciteerd en dat jullie maar vele jaren in gezondheid van elkaar zullen genieten. En Fleur, .... het kan niet anders of zij kijkt met jullie mee.

    Diana Stadhouder

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve familie van Fleur,

    Vanaf een afstand hebben wij met jullie meegeleefd en gezien wat voor dappere strijd jullie Fleur heeft gestreden, samen met haar zus Roos en haar lieve papa en mama.

    En nu lezen we dat Fleur er niet meer is....Verslagen en verdrietig lezen we jullie blog en hebben respect hoe jullie de laatste periode thuis hebben aangepakt. Wat een prachtig afscheid hebben jullie met en voor Fleur geregeld.
    Wat geweldig dat jullie er altijd voor Fleur hebben kunnen zijn. Al die liefde die jullie aan Fleur hebben kunnen geven, en die je ook van haar terug hebt gekregen, wat een waardevol geschenk is dat.

    En nu moeten jullie de draad weer oppakken en de tijd nemen om met dit inmense verdriet om te gaan. Dag in, dag uit, is dit een gevecht. Soms kun je dit gevecht aan, en soms ben je totaal verslagen. Zoek op die moeilijke momenten elkaar op, praat erover met naaste familie en hechte vrienden. Samen verdriet delen is een troost.

    Wij wensen jullie heel veel sterkte en liefde toe, met heel ons hart,

    Wim en Mirjam van Beuzekom,
    (de ouders van Eva)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lieverds
    wij houden van jullie
    Ric, ing en bo

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie stoere foto!
    Succes met werk Joost! (voor zover dat gaat) en slaap lekker voor nu!
    Majella

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dikke knuffel!
    Eus Els en de kids

    BeantwoordenVerwijderen
  19. gewoon even een bericht dat we aan jullie denken

    dikke kus
    Richard, Justin,Ryan en Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen