dinsdag 6 september 2011

Een "onbekende"

Zo mensen, daar zit ik weer. En dit keer kan ik jullie melden dat het mijn gevoel vrij kut is. Het kwartje begint langzaam aan te zakken en het besef dat Fleur er niet meer terugkomt word elke dag wat erger. Tsja......en de vraag is of ik jullie nu nog wel wat wil vertellen schiet regelmatig door mijn hoofd. Het antwoord is eigenlijk nee, maar voor mezelf zal ik toch nog even door moeten bloggen. Ten eerste, omdat ik het fijn vind, maar de belangrijkste reden is Roos. Deze griet heeft de afgelopen jaren zoveel gezien en meegemaakt dat als ze later wat ouder is en vragen heeft we haar dit dagboek kunnen geven. Tsja..... en als ik dan toch blog kan ik net zo goed jullie laten meelezen. Dit scheelt Nicole en mij een hoop uitleg en de telefoon staat dan ook niet de hele dag te rinkelen.

Voor de rest vindt ik het belangrijk dat we ook de situatie waarin we nu zitten omschrijven. Fleur heeft twee jaar kei en kei hard gevochten en jammergenoeg heeft ze het niet gehaald, maar dat betekend niet dat we klaar zijn. Zeer zeker niet en de klap die de kinderkanker mijn gezin heeft gegeven zal de rest van mijn leven waarschijnlijk blijven achtervolgen. Hoe we hiermee omgaan dat zullen we wel weer zien. Het zal een plekje moeten gaan krijgen en dat zal Nicole, Roos en ik ieder op zijn eigen manier moeten gaan doen.

Toch wil ik wel even zeggen dat de vraag "hoe is het nu in dat zwarte gat" niet echt bevoordelijk is om te stellen en ons niet echt verder helpt. Jaja, jullie lezen het goed. Van de week was er iemand hier in huis naar binnen gedrongen en vond het nodig om dit te vragen. Enigsinds vebaast zei ik dat het goed ging en we niet in een zwart gat zitten. Integendeel, wij zitten nu op een zwarte wolk en de bedoeling is dat wie die zo snel mogelijk inkleuren. Dit inkleuren doen we met zijn allen en de mensen die met van die rare vragen komen helpen daar niet echt aan mee.

De vraag waarom iemand zoiets vraagt snap ik niet en het idee om als "onbekende" zomaar een huis binnen te dringen snap ik al helemaal niet. De reden dat de "onbekende" dit doet is waarschijnlijk dit blog. Ik was laatst in Weert en daar zei iemand dat ze het raar vond om ons te zien. Omdat zij het blog meeleest kreeg ze het idee dat ze ons kende, maar besefde ook heel goed dat zij voor ons een "onbekende" was. Het klinkt allemaal erg verwarrend en stiekem is dat ook zo. Het mooie van alles is eigenlijk dat de "bekende" mensen tussen de regels door de echte Joost zien en daar gaat het om.

Nou mensen het blog gaat weer nergens over en het geen wat ik wou opschrijven zit nog steeds in mijn kop. Wat er in mijn hoofd zit lezen jullie zo wel.

Laafje Joost

16 opmerkingen:

  1. Wat kunnen mensen toch domme vragen stellen....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anouschka, mama van Nienke*6 september 2011 om 19:03

    Jezus wat een K....

    Liefs XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Joyce van der Zalm6 september 2011 om 19:33

    Ongevoelige eikels!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Joost,het gaat wel DEGELIJK ergens over!!
    Het gaat over mensen die niet na denken....

    Probeer het maar weer los te laten...al zal dat wel ff moeilijk zijn.

    dikke knuffel,
    Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja, je hebt overal mensen voor zeggen ze wel eens.

    gr Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Onze lieve heer heeft rare kostgangers....
    dikke kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve familie,

    Belachelijk hoe durft zo'n iemand jullie leven en huis binnen te dringen..... Wij anonieme lezers moeten het bij het lezen van jouw blog houden en steun bieden via je blog en absoluut niet verder dan dat gaan. Jacq

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Joost dat klopt, het is niet alleen het overlijden van Fleur, maar ook de jaren dat ze ziek was, alle gebeurtenissen die zich hebben afgespeeld. Zo krijg ik nog steeds de kriebels van de piepjes van apparatuur op een IC, onze overleden dochtertje lag ook op een IC. Ook de hele weg naar het overlijden van je kind is iets wat "verwerkt" moet, waar je mee verder moet. Ik ben blij dat er om jullie heen heel veel mensen zijn die willen helpen bij het inkleuren...
    Groetjes, Yvonne (moeder van Kyara)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een verschrikkelijke hersenloze en gevoelloze actie van die enorme Klojo! Duidelijk dat die nog niets meegemaakt heeft in zijn/haar leven anders verzin je niet zoiets te zeggen tegen mensen die het ergste mee maken wat kan in een leven!

    Groetjes,
    'unknown' Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Voor de zoveelste maal zoon: "hoe meer je de mensen leert kennen, hoe meer je van je hondje gaat houden" en sommige mensen kunnen beter hun mond houden. Ze vieren dan hun eigen frustraties bot op jullie en het stomme is, ze denken er nog goed aan te doen ook, helaas.
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Loes (Een onbekende)8 september 2011 om 01:46

    Hallo Joost,

    Ik heb nog maar één keer eerder gereageerd op je blog, maar lees al een tijdje mee. Door het lezen ben ik met jullie mee gaan leven. Ik besef echter heel goed, dat ik jullie pijn niet kan voelen, en al zeker niet kan verminderen. Het doet mij pijn dit bericht van je te lezen. Want ondanks dat ik graag je blog lees (begrijp me niet verkeerd, ik had ook veel liever gehad dat je dit blog nooit had hoeven beginnen), je moet het alleen schrijven als het voor jou goed voelt. Ik hoop ontzettend dat je niet het gevoel hebt dat je dit voor al je onbekende bloglezers moet doen. Zij (waaronder ik dus) hebben geen recht op jou blog, ze mogen zich gelukkig prijzen dat ze het mogen meelezen. Ik geloof dat je dit zelf ook wel beseft, maar ik wilde dit toch even kwijt. Nogmaals heel veel sterkte voor de hele familie.
    Onbekende bloglezer, Loes.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. joost je doet het goed,en ja helaas zijn er van die domme mensen....doe wat je hart je ingeeft..xxyvonne uit wassenaar

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Joost, Nicole en Roos,

    Het is allemaal zo moeilijk.Hou elkaar stevig vast, om ieder op zijn eigen wijze het verdriet en het gemis te verwerken. Laat de buitenwereld maar kletsen, zeker diegene die je negatieve energie kosten.

    Liefs Conny,

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo lief drietal,

    Joost deze blog gaat wel degelijk ergens over........namelijk over je gevoel! En jullie zullen nog regelmatig "onbekenden"tegen komen met de meest bizarre vragen ook wij hebben dat gehad en nu na vier jaar nog steeds wel af en toe, maar op het moment zijn wij gelukkig al wel zoveer dat we kunnen denken dat die mensen gelukkig niet ons rugzakje dragen en dus echt geen idee hebben wat voor impact zo'n vraag op jullie kan hebben.
    Wij wensen jullie vanaf deze kant dan ook heel veel succes weer voor de komende periode!

    Liefs van "de onbekende" Miranda

    BeantwoordenVerwijderen