zondag 4 september 2011

Precies 2 jaar verder.........

Daar zit ik dan, alleen op de Curacaukamer met op de achtergrond de muziek die Fleur graag hoorde als ze rust wilde hebben. Waarom ik hier nu zit zou ik niet weten, maar het moet even. Misschien heeft het te maken met de datums waarmee we nu aan het worstelen zijn. Voor de meeste mensen draait de wereld "gewoon" door en zijn de 3 en 4 september "gewoon" twee normale dagen. Voor mij zijn het ook "gewoon" twee dagen alleen zit er een dikke zwarte rand omheen. Waarom???? Gisteren, 3 september 2010, was het de dag dat Fleur haar arm werd geamputeerd en vandaag, 4 september 2009, kregen te horen dat ze kanker had.

Maar ja......wat moet je doen op deze rotte dagen. Om te beginnen zijn we gisteren maar weer eens naar het strand gegaan. Het Scheveningsestrand. Het Strand waar de vorige keer nog met zijn viertjes waren. Het laatste strandbezoekje van Fleur
Jullie zullen denk ik wel begrijpen dat het klote was. Roos had een vriendinnetje meegenomen en Nicole en ik zaten op een handdoekje naar die twee meiden te kijken. Het was fijn om te zien dat Roos plezier had, maar voor ons klopte het niet. Het plaatje zoals het eigenlijk hoort te zijn is niet juist en dat doet erg veel pijn. Dit keer geen spier of kneuspijn, maar pijn in de ziel. Eigenlijk weet ik niet zo goed hoe ik dat moet omschrijven, maar geloof me op mijn woord dat dat gevoel niet prettig is.

Het plaatje klopt niet !!!!!!

Vandaag hadden we een verjaardag van een vriendin. Het was er gezellig, maar ook hier klopte het niet. We doen ons best, maar beetje bij beetje missen we Fleur steeds meer. Het gevoel dat ze nu maar terug moet komen van vakantie is erg sterk, maar de gedachten dat dat nooit meer zal gebeuren maakt het erg zwaar.


Wat zal ze denken

Al met al hebben we een klote weekend achter de rug. We hebben en zijn prima vermaakt maar blijft het feit dat het niet klopt. We zullen in de toekomst wel vaker van dit soort dagen tegenkomen en hoe we daar dan weer mee omgaan......we zullen het wel zien.

Laafje Joost

33 opmerkingen:

  1. Ik zou zo graag wat voor jullie willen betekenen. Ik heb echter geen idee hoe of wat.
    Sterkte, liefs,
    Frieda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat zou het raar zijn als jullie haar niet zouden missen. wat zou het pijn doen als jullie niet er aan "bijzondere" data zouden denken. het betekent alleen maar dat jullie zo veel van haar houden. jullie gezin bestaat uit vier personen en dat zal altijd zo blijven!
    liefs Wilma Tervooren

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Denken alleen maar aan jullie!!!!! sterkte lieverds! kus kus

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pijn in je ziel,tot op het bot en dan nog verder!Geamputeerd,dat is misschien het goede woord.Nu is het mooi geweest,kom nu maar weer tevoorschijn,wat je zegt ,van vakantie terug!
    En dan ROOS...op het strand,het gaat "gewoon "door,de wereld hoort even stil te staan!Sterkte ,meer kan ik niet zeggen,hou je aan elkaar vast en laat je gaan,en probeer weer op te staan en verder te gaan!Jullie kunnen het!!Een onbekende blog lezer(Diana)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een datum zal nooit meer een gewone datum zijn.
    Het plaatje zal nooit meer compleet zijn ....

    Sterkte en kracht vanuit Fryslan,

    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het verlangen zal alleen maar sterker worden, helaas ...

    Sterkte voor jullie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. het gemis gaat nooit weg het is afschuwelijk de gedachten van het nooit meer,ik vind het vreselijk voor jullie allen.en wens jullie toch de kracht om verder te gaan ook roos liefs dieny brok

    BeantwoordenVerwijderen
  8. joost mijn hart breekt, als ik dit lees, maar het is o zo begrijpelijk,jullie 4 nooit meer, ga er maar aan staan, blijf het mooie koesteren zeg je tegen ons keer op keer, en dat doen jullie ook, maar zulke dagen,als dit afgelopen weekend horen er ook bij, jullie missen fleur, wat logies is, dus kan ik alleen maar zeggen sterkte dike kus, en blijf de zon zien, xxxx helma
    p.s dit is wel makkelijker gezegt dan gedaan, en dat realiseer ik me ook verdraaid goed

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja...Fleur er niet meer....wat een enorm gemis ....
    Wat een pijn voor jullie allen. En op strand waar jullie zo van houden is ze er niet bij....oooh wat is dit moeilijk voor jullie.
    En inderdaad die datums. ..logisch dat je daar heel bewust op stilstaat. het waren zulke ingrijpende dagen. ...
    Sterkte. ..ik denk aan jullie xxx
    liefs. Naat xx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi lieve schatten, denk aan jullie, en kan me zo bedenken hoe jullie jezelf moeten voelen.

    Dikke kusXXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  11. monique van weerlee5 september 2011 om 09:00

    ik zou zo graag iets zeggen om jullie een hart onder de riem te steken, maar alles lijkt zo onzinnig....
    denk aan jullie,
    kus monique

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ricardo, Ingrid en Bo5 september 2011 om 09:13

    Lieve vrienden,

    Fleur zal altijd in jullie ziel aanwezig zijn en daar nooit meer vertrekken. Het gemis en de pijn dat ze nooit meer om je heen zult hangen, praten, lachen, huilen kan niemand bij jullie wegnemen. Praat erover, vloek en tier en huil en voel je niet schuldig tov Fleur als je een keer geniet van de dag.
    Dikke knuffels
    Ricardo, Ingrid en Bo

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hele dikke knuffels van ons!

    Dick, Elsbeth, Britte en Elvira

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dikke knuffels van ons

    Bart,Mireille,Sanne,Daan en Femke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ook wij zouden zo graag iets willen zeggen om jullie een hart onder de riem te steken maar zoals hier boven al geschreven is, het lijkt allemaal zoooo onzinnig. De pijn van het gemis van Fleur moet enorm zijn voor jullie. Iedere keer weer de confontatie moeten aangaan met zn 3tjes wat voorheen met zn 4tjes was. Roos zien spelen in dr eentje moet zo verdomde pijn doen, vooral omdat we na alle verhalen en foto's hebben begrepen dat ze meer dan zussen alleen waren, ze waren ook dikke vriendinnen.

    Wij denken veel aan jullie en de kaart van Fleur .... die staat op een kastje centaal in de woonkamer waar vanaf ze ons zo vrolijk aankijkt en ieder keer denk ik weer hoe onwerkelijk het is en wat een verdiet jullie en de familie moeten hebben, maar ik betrap mezelf er ook op dat ik steed vaker terug moet glimlachen naar die mooie foto waar ze zo vrolijk op staat.

    Ook wij hopen dat voor jullie ooit die zon weer gaat schijnen al is het af en toe een klein straaltje wat door die grote dikke zwarte wolk heen komt, want misschien is dat Fleur wel die jullie zo weer probeert wat warmte te geven.

    Een dikke knuffel van Danny en Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ja ik kan het me heel goed voorstellen z,n groot gemis z,n mooi meisje zo sterk alles van haar moet je missen haar lach,knuffel,haar stem haar vrolijkheid haar positieve tijd en dan ben je op het strand en dan kijk en denk je waar ben je meisje ik mis je was je nog maar bij ons en was je dit maar niet overkomen ja ik weet zeker dat jullie haar missen z,n vechtertje wat zal roos haar maatje erg missen het ga nog een zware tijd worden voor jullie z,n gemis zal altijd zijn ze zit in jullie hart en ziel en ze zal daar nooit weggaan geniet van alle mooie momenten die jullie samen hadden,kik terug hoe fleur was z,n sterke meid en daar mogen jullie trots op zijn.Want dat was ze zeker en ja het is je eigen vlees en bloed dat blijft je gewoon missen en ik hoop dat het met jullie ook beter gaat ook jullie lichaam heb het zwaar te voor duren gehad en nog steeds,fleur zal altijd bij jullie blijven en ze was trots op jullie allemaal geloof me jullie zijn sterke en lieve en zorgzame ouders en dat zou iedereen moeten zijn in deze situatie veel sterkte in deze moeilijke zware tijd een knuffel van annelies ik denk elke dag aan jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. In gedachten zijn wij bij jullie. Fleur zou trots op jullie zijn net als wij.

    Familie Bosman (Kevin)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel veel liefs en een stevige knuf uit Ruurlo
    Jan en Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gewoon even laten weten dat ik aan jullie denk

    Hou vol!

    Marion (meelezer)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik heb Fleur (helaas) maar zo kort mogen "kennen". En ik denk, door jouw blog, al regelmatig aan haar. Hoe moet het dan wel niet voor jullie zijn die haar al haar hele leven kennen en alles met haar meegemaakt hebben. Kan me er geen voorstelling bij maken, weet soms gewoon ook niet wat te zeggen.... Voel gewoon onzettend met jullie mee, denk aan jullie!

    gr nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Nu heeft het lang genoeg geduurd.
    Nu is het mooi geweest.
    Van alles wat ik ooit gemist heb,
    mis ik jou het allermeest.
    Ik ben nog maar een half mens,
    met half oog, half oor.
    Alleen mijn hart
    dat groeit maar door.
    Nu heeft het lang genoeg geduurd.
    Kom terug mijn lief, kom gauw.
    Mijn hart is nu zo groot
    dat het ook kloppen kan
    voor jou.....

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  22. pff, dagen om uit je agenda te scheuren en over te slaan. En dat jullie ze nu al door moeten.... helaas heel herkenbaar, wennen doet het nooit maar ook die dagen gaan weer voorbij...
    Veel liefs, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Tjemig dit verdriet gaat zelfs bij mij door merg en been en dat zonder dat ik jullie persoonlijk ken.
    En hoe moet je hier nou mee omgaan?? Daar heeft niemand echt het juiste antwoord op denk ik...
    Lieve Joost, Nicole en Roos doe wat jullie zelf denken dat goed is want hier is geen beschrijving of werkwijze voor hoe het moet of hoe je het goed doet.

    Sterkte lieve mensen, ik denk aan jullie.

    Groet,
    Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Joyce van der Zalm5 september 2011 om 22:01

    Ik zag jullie vorige week maandagavond lopen. Jullie gingen naar huis. Ik zag een geamputeerd gezin. Dat vind ik raar om te schrijven na alles wat jullie meegemaakt hebben, maar zo zag ik het. Jullie blijven een gezin van vier, maar die ene, jullie lieve Fleur, is niet meer lijfelijk aanwezig. Dat zie je, dat voel je en jullie nog het meest. Knap hoe jullie doorgaan maar even blijven staan mag ook. Blijf staan bij alles wat er gebeurd is, het is zo heftig.

    Heel veel liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Het is gewoon KLOTE! En vooral niet eerlijk...
    Weet niet wat ik zeggen moet, behalve dat jullie nog steeds geen dag uit mijn gedachten zijn geweest. Ik pink even een traantje weg, omdat ik verdrietig ben voor jullie, omdat ik als wildvreemde helemaal niks kan betekenen voor jullie,....Was het maar zo'n feest!
    Ook geef ik mezelf een trap onder mijn kont omdat ik een baggerdag had vandaag en vervolgens sikkeneurig op de bank ging zitten...Daar is het leven sowieso te kort voor, maar vooral; hoe haal ik het in mijn botte hersens om zo belachelijk te doen als er mensen zijn die pas echt recht hebben om 'sikkeneurig' te zijn en zelfs die zijn het niet omdat ze hebben geleerd altijd positief te blijven en te zijn, dat is ze voornamelijk geleerd door hun lieve dochter Fleur!

    Denk aan jullie....Was eigenlijk alles wat ik wilde zeggen....

    Liefs,
    Een 'unknown' Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een moeilijke dagen... Samen komen jullie er wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hele dikke knuffel!!!!!
    Eus Els Shay en Liam

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ach ik was zaterdag ook daar op het strand ('t is 2 uur rijden voor ons) en als ik jullie had gezien had ik je een knuffel willen geven. Gewoon, omdat jullie verdriet zó groot is.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. lieve mensen,het plaatje zal nooit meer helemaal kloppen, maar als je je ogen dicht doet klopt het plaatje weer voor even....wat zullen jullie fleur enorm missen,en wat moeilijk om maar door te gaan,maar sterk zijn jullie dat is een ding wat zeker is.zet hem op en geef ook toe aan je gevoelens en verdriet,maar dat zit wel goed bij jullie.ik blijf aan jullie denken en meeleven.dikke knuffel yvonne hooijmans

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Moeilijke dagen blijven komen en zullen ook weer gaan.
    Zet voor je zelf de tijd even stil als je dat nodig hebt, ook al rent de rest van de wereld door! Neem de tijd en geef elkaar de tijd om het een plekje te geven.
    Liefs Lin

    BeantwoordenVerwijderen