dinsdag 20 september 2011

Even een blogje tussendoor......

En daar is ie weer en wat ik nu moeten vertellen zou ik niet weten. Toch zijn we weer zes dagen verder dus moet er hier of daar wel iets gebeurt zijn. We laten de gedachten voor de zoveelste keer de vrije loop maar gaan en zien wel waar het schip strand.

Van de week was er een klein probleemje, niets bijzonders, maar het betekende wel dat ik een weekje later begon op mijn werk. Prima en niets aan te doen, maar achteraf gezien was het wel klote. De donderdag en vrijdag heb ik min of meer met mijn ziel onder de armen gelopen en ik kan jullie melden dat dat iets is wat ik niet erg leuk vind. De hele dag heb ik als een oude lul achter de geraniums op de bank gehangen terwijl er in en om het huis genoeg te doen is. Probleem waar ik nu telkens tegen aanloop is dat ik wel wil rommelen, maar het op een één of andere manier niet kan. Als ik ergens aan begin ben ik het na twee minuten zat en zoek dan mijn draai weer op in de hoek van de bank. Genoeg redenen om de draad op het werk weer op te pakken.

Afgelopen weekend hebben we ook onverwachts bezoek gehad van een lotgenoot. Deze vrouw is een half jaar geleden ook haar kind verloren en was toevallig bij ons in de buurt. Ze kwam voor een bakkie, maar uiteindelijk is ze langer gebleven dan verwacht. We hebben het over de kinderen gehad en over het gevoel waarmee we aan het klote zijn. Een gevoel wat niet valt te omschrijven. Toch hebben we deze avond als fijn ervaren. "gewoon" even met iemand praten die precies weet wat we voelen.

Voor de rest gaat het wel zijn gangetje. Als we wakker worden doen we ons ding en als ik in bed lig ben ik blij dat ik lig. Ook zijn we vandaag precies zes weken verder. Zes weken....jezus man al zes weken. Of is het pas 6 weken??? Ik weet nu niet of het al of pas zes weken is. Al, pas, al, pas het maakt me eigenlijk geen ene reet uit. Het feit blijft dat het zes weken zijn. Zes weken afzien en zes weken doen wat je moet doen. Het is zwaar dat kan ik jullie wel vertellen, maar we hebben geen keus.

We moeten door en we gaan ook door. Het enigste verschil nu, met dat van de afgelopen 2 jaar is dat we voorzichtig nadenken over de komende tijd. Er staan wat dingetjes gepland, maar wij bepalen nog steeds wat goed voor ons is en wat niet. Sommige mensen krijgen een ja te horen en somige een nee. We hopen dat iedereen dat zal begrijpen en als dat niet zo is dan hebben ze pech.

Zo, voor nu is het even ok en of ik vanvond nog iets kwijt wil zien we vanavond wel weer. Zoniet dan misschien tot morgen of overmorgen. Mag dit niet lukken dan tot overovermorgen of nog verder.

Laafje Joost

18 opmerkingen:

  1. ZIJN WIJ EVE BLIJ MET DIE JA!!!!!!GR.de weerterlaafjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel liefs!
    Eus Els en de kids

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi,
    Jullie doen het goed!Dat blijf ik zeggen!!KANJERS!!!Het is af en toe fijn om met lotgenoten te praten,ook al zeggen wij dat we het in kunnen denken,dat kan niet,als je het niet hebt meegemaakt!
    En ROOS,lukt het haar om haar dingetjes weer op te pakken?Jullie hebben elkaar,hou vast en ga verder op deze moeilijke weg!
    (een onbekende bloglezer)Diana.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. lekker doen wat jullie denken en voelen dat goed is en wat andere denken jammer dan.

    xx andrew en liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sluit me bij Andrew en Liesbeth aan! Doen wat goed voelt!

    gr nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook ik spreek uit ervaring : alleen doen waar jullie je goed bij voelen, even egoïstisch zijn.

    Voor mij is het komende maand 4 jaar dat onze dochter overleed en afgelopen zomer heb ik een vreselijke dip gehad. Niet verwacht eigenlijk.

    Ups en downs horen erbij, het is niet niks om je kind te verliezen.

    Veel sterkte, Josephine Severijnse.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hoi Joost,

    Vanaf hier heb ik lang niets van me kunne laten horen lees lezen want in t revalidatiecentrum ondersteunden ze het gastenboek niet. Gelukkig bestaat er nu de oplossing van internet op mobiel en kan ik gelukkig reageren. Wil alsnog jullie condoleren met het verlies van jullie prachtige Fleur, en lieve zus voor Roos.
    Ik lees en probeer mee te leven al kennen we elkaar niet.
    Wil zeggen al klinkt dat vanauit mijn mond zo makkelijk dat ik t knap vind hoe jullie leven, dicht bij je gevoel blijven.

    Vanavond brandt er hier net als anders een kaarsje voor Fleur, een stoere meid die t leven met recht geleefd heeft tot het laatst als ik je verhalen lees Joost. Een voorbeeld van strijden.

    groet Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat weet je jullie gevoelens toch altijd goed te verwoorden, hoewel ´t niet te omschrijven valt wat jullie hebben meegemaakt en de rest van jullie leven blijven doormaken. Ongelooflijk zwaar, wil even kwijt dat ik jullie allevier bewonderingswaardig vind! Zo moedig en warm, jullie meiden kunnen trots zijn op zichzelf en jullie als fantastische ouders! veel liefs Mirella

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Anouschka, mama van Nienke*21 september 2011 om 15:08

    Hey lieverds,

    Ik denk nog steeds elke dag aan jullie..
    Wat een zware tijd is het en wat zullen jullie ook behoefte hebben aan verzetjes!!!
    Het is deze week voor ons een jaar geleden en ook nu is het al een jaar !!?? of pas een jaar.... Het is gewoon lastig in te schatten.
    Ik wil jullie gewoon laten weten dat ik jullie echt niet vergeten ben en binnenkort bellen we gewoon om een afspraak te maken...

    Heel veel liefs xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve allemaal,

    Ik was pas midden in de nacht pas thuis en zelfs Erik was het golf kijken al beu. DIe sliep al! Ik vond het fijn jullie gezien te hebben, jullie zijn schatten van mensen... Enne Roos..... Ik heb nog huisje 3 tegoed !

    Jullie zijn welkom he, dan weten jullie dat !

    Ik wens jullie fijne dagen toe dit weekend, hoe gek de locatie ook is.

    Liefs uit Breda van ons allemaal..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dikke knuffel van HankXXXXXXXXXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Joyce van der Zalm22 september 2011 om 09:06

    Volg je eigen pad, dat is al lastig genoeg!!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Afgelopen weekend heb ik nog een paar keer geprobeerd jullie te bellen Joost om even bij te kletsen.
    Ik probeer het wel wèèr op `n andere keer.
    Sterkte met alles en liefs van,

    Tante Jopie en Willem.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. lieve schatten

    Het is moeilijk maar doe wat je wilt en kan doen . Wie dat niet begrijpt heeft dikke pech.
    En nee zeggen is soms moeilijk maar wel nodig .
    Veel liefs en dikke knuffels

    Ric, ing en Bo

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hi Lieve luitjes,

    Moest vandaag veel aan jullie Fleur denken. Don't ask me why! Moest naast denken aan Fleur ook veel aan jullie denken. Dus bij deze kom ik jullie even een dikke digitale knuffel uit Delft brengen!

    Liefs,
    'unknown' Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hoi joost, wat fijn dat jullie met een lotgenoot konden praten, ja zij weten tenminste wat het is, wij kunnen het maar een beetje invoelen. en doe lekker jullie ding op de tijd en manier die jullie willen, het is pas , al net gebeurt, dus kalm aan, en ga door zoals je doet en bent, een moord vent, lieve groetjes aan roos en nicole
    helma

    BeantwoordenVerwijderen