donderdag 1 december 2011

De buttonactie is begonnen.......

Zo lieve mensen, daar ben ik weer en dit keer met een blog waar ik probeer uit te leggen wat nu precies de bedoeling is van al dat geheimzinnige gedoe rondom Fleur, Ansjel, Kika en dat blauwe oog. Om te beginnen stel ik jullie even aan het Monster voor.



Naam: "Monster"

Broers/zussen: 1 zusje & heel veel neefjes en nichtjes.
Houdt van: knagen aan houten hekjes, veel eten & gezelligheid.
Woont in: een grot met een modderpoel.
Belangrijke weetjes: haalt graag grapjes uit.



Wat is nu de bedoeling?

De bedoeling is dat we binnen 30 dagen 1000 buttons gaan verkopen. Geen gewone buttons, maar buttons van 25 mm groot met een blauw monstertje erop. Het monstertje is van Ansjel en een aantal vormgevers hebben het verder ontworpen. Het resultaat is dat er nu 10 verschillende buttons zijn.


De buttons zijn 2.50 per stuk en het totale bedrag gaat voor de volle 100% naar Kika. Buttons laten maken kost geld en dat weten we allemaal, maar Ansjel heeft door middel van sponsors de kosten kunnen dekken wat inhoudt dat het volledige bedrag dus echt voor Kika is. Dus geen Pink Ribbon praktijken, maar “gewoon” 2.50 naar Kika. Een slimme rekenaar zal nu weten dat als die 1000 verkocht zijn er een mooi bedrag van 2500 euro in de knip zit.

Tot hier is volgens mij alles nog redelijk duidelijk en het antwoord op de vraag wat we gaan doen als die 1000 weg zijn is vrij simpel. We gaan in 2012 door met de verkoop alleen word het dan groter aangepakt. Het groter aanpakken is erg spannend, dat merken we nu al, er zal een speciale site komen, meer verkooppunten enz enz, maar dat gebeurt alleen maar als die 1000 voor eind 2011 weg zijn. Zijn we die 1000 dus niet voor het eind van het jaar kwijt dan stoppen we de actie.

Uiteraard willen we dat niet en daarom vragen we ook aan iedereen KOOP EEN BUTTON!!!!! Het mag er 1 zijn, maar we vinden het ook niet erg als het er 10 zijn. Nogmaals het hele bedrag gaat naar Kika.

Waarom Nicole en ik achter de actie staan heeft te maken met onze Fleur. Vier dagen voor haar overlijden heeft Ansjel een plan verteld wat te maken had met Kika. Ze wilde geld inzamelen en daar was Fleur het helemaal mee eens. Fleur vond het meer dan geweldig, want hoe meer geld er naar Kika zou gaan hoe beter. Wij wisten niets van dit gesprek tot Ansjel het een week of twee geleden aan ons vertelde. Het idee waar de dames eerst mee liepen was financieel niet haalbaar en Ansjel kwam uiteindelijk met het idee om buttons te gaan verkopen.

De bedenkers van de actie

Omdat Fleur graag geld wilde inzamelen voor Kika hebben wij besloten om Ansjel dus te gaan helpen. Een leuk weetje is misschien dat ik vandaag via de mail een bevestiging heb gekregen van de volgende 5000 buttons. Ik heb van de week twee bedrijven benaderd, een drukbedrijf en een buttonbedrijf, en die maken kosteloos de volgende reeks. Dit zou betekenen dat als die ook weer weg zijn dat er 12.500 euro naar kika gaat.

Maar goed, laat ik niet op de zaken vooruitlopen. We concentreren ons eerst op die 1000.
Deze zijn te koop bij:

& design shop: Zwaanhals 520, Rotterdam en-designshop
Kunsthuis Alkmaar: Fnidsen 97, Alkmaar kunsthuis alkmaar
Webshop Griezelgoed  griezeliggoed
Nicole en mij mailen is ook goed: onze mail
En uiteraard heb ik ook een mobiel 06-52730139

Laafje Joost

32 opmerkingen:

  1. Hoi kanjers, wat hebben jullie je weer goed ingezet! !!
    Ik ga mn best doen! !! Zodra ik weet hoeveel ik er nodig heb,
    Dan horen jullie t zo snel mogelijk van me! !!
    Kus en applaus! !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. +
    Hoi ,

    Jeetje wat een goede actie
    Ik ga ook mijn best doen voor jullie en ik weet zeker dat het jullie gaat lukken
    over 2 weken zijn jullie er al doorheen

    xxjes Mireille
    ps bij deze bestel ik er al 4
    2 keer fleur
    1 keer nr 9
    1 keer nr 6

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaaaaaaf
    ik ga ze gelijk vragen voor kerst, want ik wil ze allemaal, ze zijn voor het goede doel EN ze zijn nog leuk ook. Supergeweldig!
    Lieve Fleur, jij doet stiekem nog heel veel hier
    Goedzo :)
    Liefs Maaike (onbekende bloglezer)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wij wullen er 4 1 keer 2 1 keer 6 een keer `1 en 1 keer 7

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Yeeaaaahhhhhhhh!!!!! Wauw, wat mooi!!!
    Ik wil ze alle tien onder de kerstboom! Wij sturen sinds 2007 geen kerstkaarten meer en dit is één van mijn goede doelen voor dit jaar.... wie volgt????
    kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zoals al net telefonisch doorgegeven. Ik wil er voor mijzelf 10. Dan voor Patrick Bennink 10 en Gert de Kievit 10. Dus in totaal nu 30

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik volg .... Ga jullie mailen.

    Een bloglezer uit Fryslan
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. sander,sabine,thym en tess1 december 2011 om 22:38

    Natuurlijk nemen wij ze ook, ga ze morgen aan de kids laten zien en ze laten kiezen en dan bel of mail ik het even door!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey neef,

    Ik heb ook meteen een "SET" besteld (alle 10 dus)
    Deze staat al in je excelletje.

    Knuffel van je neeffie.....!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een geweldige actie.... Bestelling komt er morgen na overleg aan.

    Liefs Ronald, Anissa en Sepha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. lieverds, wat goed!!!!
    doe mij ook maar een setje.

    liefs,
    Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heb de link op Hyves gezet en een mail naar mijn collega's verstuurd... Hoe meer aandacht, hoe beter!
    Kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dag 1 eindscore: ruim(!) 200 buttons verkocht!

    Liefs Ansjel

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ansjel: dank voor je eindeloze inzet!
    kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hier in Singapore willen we ook wel zulke coole buttons...ik zal jullie een mailtje sturen met onze adresgegevens in Nederland. Dan mag je de verzendkosten erbij rekenen natuurlijk.
    Geweldig initiatief weer!!!
    Groetjes Catelijne Botterweck (vriendin van Bianca)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel erg mooi idee.
    En natuurlijk koop ik van mijn eigen centjes de buten Fleur.
    Mama en papa gaan waarschijnlijk ook kopen.
    Maar ik wil er 1 zelf kopen.
    ZOU JE ZE OOK BIJ JULLIE KUNNEN OPHALEN????????????????????
    Veel suc6 met de verkoop.
    En geef roos een dikke knuffel van mij.

    Dikke kus Anissa

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Joost
    Ik lees mee via je nichtje Linda uit Ruurlo.
    Vorig jaar heb ik bij mijn kerstpakketten Cliniclowns gesteund.
    Dit jaar wil ik Fleur Ansjel Jullie en KiKa steunen. Daarom wil ik bij jou 40 buttons bestellen en jullie actie bij mijn klanten en medekoeriers onder de aandacht brengen Hoe precies... Daar belt Linda je even over!
    Ik hoop dat jullie ze snel allemaal kwijt zijn!
    Groeten Marco
    MDD Koeriers

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooi initiatief, letterlijk en figuurlijk! Graag zou ik de volgende buttons bij jullie bestellen;
    Nr.2 Fleur: 2 stuks
    Nr. 3 Hektor: 2 stuks
    Nr.4 Houndtooth monster: 2 stuks
    Nr. 7 Monsterliefde: 4 stuks
    Nr. 8 Stoomboot: 2 stuks
    Nr. 9 Monsters in space: 2 stuks

    Waar kan ik het bedrag naar overmaken? Versturen jullie ze ook? Want dan zal ik de verzendkosten ook betalen. Bij mij werkt de link naar de mail niet, anders had ik de bestelling via de mail gedaan en meteen mijn adres vermeld. Ik zal het anders ook nog wel per sms bevestigen. Veel succes met de verkoop. Ik ben er van overtuigd dat het een heel groot succes gaat worden. Ik bewonder jullie kracht.

    Hartelijke groet,
    Leontine Visser-Koeman

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Button Fleur is besteld!
    Vanavond met veel respect en nog meer tranen jullie verhaal gelezen. Fleur is een kanjer! En jullie ook.
    Veel sterkte en succes met de buttonactie.
    Groet
    audrey haan

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hee lieverds , HEEL MOOI !!een setje en 10 x Fleur !! KUS

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lieve mensen!!
    Bestelling gedaan!!

    onbekende bloglezer Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lieve Joost, Nicole en Roos,

    Geweldig initiatief,

    Hier komt onze bestelling
    1x nr. 1
    1x nr. 2
    2x nr. 4
    1x nr.10

    Veel liefs,

    Robin en zijn mama Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Joost,
    Wat een prachtig initiatief. Ik wil graag de hele serie van 10 stuks bestellen. Ik heb bovendien een berichtje op twitter geplaatst (246 volgers) met een oproep om mee te doen en te retweeten en een link naar het blog. Daarnaast een oproepje op Facebook. Maandag plaats ik bij FloraHolland een berichtje op ons Netwerk en op mijn LinkedIn. Hopelijk levert dat wat op. Alle beetjes helpen! Is het een idee om nog een berichtje in de nieuwsbrief van Het Schrijverke zetten? Als er behoefte is aan een persbericht voor wat free publicity, dan help ik jullie daar graag mee.

    Heel veel succes met deze actie!

    Groeten, Nancy Bierman (nr. 26)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ook ik heb nog snel besteld voordat ze echt op zijn voor dit jaar,

    Groetjes út Fryslan

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Аppгecіаte thе recоmmendation.
    Wіll try it out.
    Also visit my blog :: aramhuvis.com

    BeantwoordenVerwijderen
  26. I am extremely impresseԁ along with your writing skills as
    well аѕ with the layоut
    іn yоur blog. Iѕ that thiѕ а paid theme or
    ԁid you customіze it youг self? Αnyway stay up the еxcellent quality writіng, it's rare to peer a great weblog like this one these days..

    Also visit my blog: Recommended Online site

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Thiѕ is verу аttention-grabbing, Yοu arе an оverlу profeѕsіоnаl blogger.

    I have joіneԁ уоur rss fеed and lοok
    ahead tо in search of extra οf youг excellеnt post.
    Αlѕo, I've shared your web site in my social networks

    Feel free to visit my web page Www.Sfgate.Com

    BeantwoordenVerwijderen
  28. It's appropriate time to make some plans for the future and it is time to be happy. I have read this submit and if I may I desire to counsel you few interesting things or tips. Perhaps you could write next articles regarding this article. I wish to learn even more things approximately it!

    my web-site - http://www.ampmcomputersinc.com

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ι seгiοusly love уour website.
    . Vеrу nice сolors & theme. Did yοu create
    this amazing site уourself? Plеаse reply back aѕ I'm planning to create my own site and would love to know where you got this from or just what the theme is named. Many thanks!

    Visit my web-site www.radiote.com

    BeantwoordenVerwijderen
  30. We woulԁ advocate stopping bу the useful
    wеbsitе for much more informаtion аnd faсtѕ.


    my ωeb-ѕite squidoo.com

    BeantwoordenVerwijderen
  31. But, even following Jolie-Pitt lawyers wrote to the "News of the Globe" saying the story was false, the
    newspaper then published a second story saying the pair have been arguing over where the data they
    had separated had been leaked from.

    Also visit my homepage flex belt review

    BeantwoordenVerwijderen
  32. WOW just what I wаs looking foг. Came here
    by sеarching for tenѕo

    Hеre is my webpage :: v2 cigs

    BeantwoordenVerwijderen