dinsdag 27 december 2011

Kerst 2011.....

Zo daar is ie weer en kerst 2011 is achter de rug. Waar we geweest zijn is nu niet zo belangrijk, maar hoe ik hem heb beleeft daar hecht ik meer waarde aan. Het antwoord is vrij simpel. We zijn de dagen goed doorgekomen, we hebben gelachen, maar hebben ook gehuild. Huilen, ja zelf ik heb een traantje gelaten. Ze kwamen wel van heel diep, maar ze waren er. Uiteraard niet te lang, want daar hou ik niet van, maar ze waren er. Daarnaast kijken we terug op een geslaagde kerst. Niet dat we een kerstgevoel hadden hoor, maar we hebben wel genoten. Laat ik het anders zeggen. Wij hebben de kerst niet meer nodig om gezellig bij elkaar te zijn.

Ons leventje is dit jaar behoorlijk veranderd en hebben ook geleerd om van elk moment te genieten. Niet dat het altijd lukt, maar als wij gezelligheid willen hebben dan zorgen wij dat wij het gezellig hebben. Hoe een ander hierover denkt dat zal mij een biet wezen en als mensen het niet eens zijn met mijn gedachten hebben zij een probleem en niet wij. Wij laten op dit moment alleen nog maar mensen toe die ons energie geven en niet kosten. Klinkt misschien lullig, maar het werkt wel. Dit wil niet zeggen dat niemand meer mag komen, integendeel, iedereen is en blijft welkom en we zullen nooit maar dan ooit nooit iemand zonder goede reden de deur uitsturen. Zo snappen jullie het nog een beetje. Ik niet in ieder geval.

Het feit blijft wel dat we een paar fijne dagen achter de rug hebben en nog een hoop fijne dagen gaan mee maken. Het volgende uitje dat op de planning staat is morgen. Dan gaan we gezellig naar een paar lotgenoten. Gezellig, ja gezellig. Het klinkt misschien cru maar het is best fijn om met mensen te praten die alles weten over chemo’s, bestralingen, operatie’s, overleven, de dood, maar de strubbelingen op het werk en de dagelijkse koetjes en kalfjes mogen we ook zeker niet vergeten. “gewoon” even ouwehoeren over het wereldje dat kinderkanker heet. Het klinkt vreemd, maar ik heb er zin in. Het zal er vast een worden met een traan, maar we gaan zeker ook lachen.

Jullie veel plezier met het werken of vieren van je vakantie en geniet een beetje van je leven, want kinderkanker kent geen genade…dat hebben we vandaag weer eens gelezen….

Laafje Joost

11 opmerkingen:

  1. Mensen moeten je energie kunnen geven, je laten leegzuigen is funest!
    Heb zin in morgen.... xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn om te lezen dat jullie toch een paar prettige dagen hebben gehad. Ondanks dat het voor mij alweer lang geleden is dat mijn ouders zijn overleden heb ik het dit jaar moeilijker gehad dan andere jaren. Het doet nou eenmaal pijn als je die mensen niet meer om je heen hebt die je er graag bij had gehad. Ik weet het staat los van de feestdagen maar toch... Ik herken het gevoel dat je geen energie wilt steken in mensen die je alleen maar energie kosten. Dikke knuffel vriend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel plezier morgen, kijken jullie uit?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. sabine,sander,thym en tess27 december 2011 om 19:05

    Veel plezier Kanjers!!!! dikke kus van ons!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoezo Lia.... zo eng zijn we toch niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jullie zijn lieverds!!! En Joost je bent een man van je woord!! Bedankt he ;)

    Fijne dag morgen en we zijn heeeeeel blij met lieve buren zoals jullie!!

    xxxx

    Chiel, Ellen en Sienna

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vond vorige week echt heel fijn met jullie. We zien elkaar in 2012. Veel liefs voor allemaal xxx Ansjel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En zo gaat het leven verder,is alles de eerste keer,zonder Fleur!!
    Wennen doet het nooit!!!Jullie zijn kanjers!!
    (diana onbekende bloglezer)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Joyce van der Zalm28 december 2011 om 21:52

    Ik snap wat schrijft. Fijn dat jullie voor je gezin kiezen en de gezelligheid zoeken die daarbij hoort. Mensen horen elkaar inderdaad energie te geven en niet te kosten. Fijn ook dat het contact met lotgenoten zo goed is. Kan me voorstellen dat je je daar prettig voelt, Die mensen hebben aan een half woord genoeg en begrijpen je, je achtergrond en je toekomst.
    Geniet van die bijzondere contacten.
    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve mensen,

    Ik steun jullie button actie!
    Super dat het gehele bedrag naar het goede doel gaat!
    Eerst was het plan om het boek kanjerGuusje te kopen
    maar ik vernam dat maar Euro 3 naar het goede doel gaat.
    Ik spendeer dan liever 20 euro direct aan de doelen.
    Daar hebben de kindertjes en hun familie meer aan.

    Ga zo door met de buttons en hartstikke fijn dat het mooie schilderij terug is!

    Een meelezer.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nicole, ik vond t ontzettend fijn dat je er was bij het kerstontbijt.
    En dan ook nog een ochtend gebleven in de winkel, topper ben je!!!
    Ik ben heel blij te lezen dat jullie een gezellige mooie kerst hebben gehad. En ik begrijp al je woorden Joost. ....respect voor jullie allemaal.
    Veel liefs xxx renate

    BeantwoordenVerwijderen