woensdag 21 december 2011

Flower Power 4&5 is weer thuis....

Maandag en dinsdagavond was ik het spuugzat vandaar een dagje blogrust. Niet dat ik nu erg veel zin heb, maar ik vind het wel belangrijk te zeggen dat het schilderij van Fleur weer thuis is. Jullie weten wel, dat schilderij wat ze samen met Ansjel heeft gemaakt voor Kika. Na een aantal telefoontjes en wat mailverkeer was het duidelijk en konden we het op maandag 19 december 2011 ophalen in Zwolle. Spannend kan ik wel zeggen, meer dan spannend zelfs.

We hadden aan Ansjel gevraagd of ze meewilde en dat was niet tegen een dove gezegd. Ze vond het geweldig en had als verassing voor de gulle gever een schilderijtje meegenomen. Dus gewapend met een bloemetje, een schilderij en uiteraard een setje buttons vertrokken we aan het begin van de middag richting Zwolle. We waren netjes op tijd en na wat handjes schudden was het dan zover en konden we zien waar het schilderij Flower Power 4&5 al een paar maanden hing.

De eerste ontmoeting na maanden

Vreemd was het en diep van binnen huilde ik. Niet van verdriet maar van blijdschap. De zoektocht had zijn hoogtepunt bereikt en dat was voelbaar. Terwijl de heren van het grote bedrijf de koffie en thee haalden konden wij er alleen maar naar kijken. Die kleuren…….op de foto zagen ze er al zo mooi uit, maar nu we doekje weer live zien lijkt het wel of de kleuren veel feller zijn. Ze knaller er letterlijk uit.

Was getekend Fleur en Ansjel
Voorzichtig!!!!!!!





















Maar goed tijdens de koffie kregen we van de goede mannen hun verhaal te horen. Niets bijzonders, maar toen ze een paar weken geleden mijn mail lazen met de vraag of we het nog een keer konden bekijken lazen ze ook dat ik een blog bijhield. Hoeveel ze gelezen hebben dat zou ik niet weten, maar de waarde van Flower Power 4&5 steeg bij elk blog. Het schilderij kreeg vanaf dat moment een andere betekenis. Laten we maar zeggen dat ze nu het echte verhaal erachter kennen. Ze hoefde er niet lang over na te denken en in overleg met de grote bazen is er dus besloten dat het schilderij niet bij hun hoort te hangen maar bij de rechtmatige eigenaar. En die eigenaar…..tsja….da’s toevallig wel onze Fleur.


Wissel
Toen we een beetje klaar waren met praten heeft Ansjel samen met Roos de doeken verwisseld en vervolgens zijn we weer naar huis gegaan met het idee dat we het tijdelijk boven op onze slaapkamer zouden hangen. We moeten de woonkamer hoognodig opknappen en zouden tegen die tijd wel een mooi plekje verzinnen. Toch wilden we even kijken hoe hij zou hangen en geloof het of niet, het is net alsof het laatste stukje van de puzzel was gevonden. De lijst, de kleuren, het formaat alles, maar dan ook alles klopt “gewoon”. Ik kon niet anders en moest hem ook definitief ophangen. En eerlijk is eerlijk hij hangt waar hij hoort en als ik ernaar kijk zie en voel ik Fleur. Waarom????

MOOI OF NIET MOOI.........
Schilderen is wat ze goed kon en erg fijn vond om te doen. Ze heeft alles gegeven en haar hele ziel en zaligheid zit erin. Ze heeft genoten en elke streep en elk kloddertje heeft een speciale betekenis. Nee lieve mensen, ondanks de nare afloop ben ik enorm trots op Fleur en ben blij dat zij deel uitmaakt van mijn overhoop gehaalde leventje.

Laafje Joost.

29 opmerkingen:

  1. Hey neef,

    Ik begin langzaam te geloven dat schilderijen van Fleur langzaam maar zeker op de juiste plek terecht komen.

    Kort nadat we hoorden dat Fleur niet meer beter zou worden en ik niet wist wat ik moest voelen of doen kwam "de regenboogvlinder" hier. Alsof ze wist wat ik nodig had. Elk detail klopte.

    Dit zijn de schilderijen die niet in geld uitgedrukt kunnen worden. Onbetaalbaar.

    Geniet van elke streek die ze met de penselen heeft gemaakt.

    Dikke knuffel,
    je neeffie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Home at last!!

    Dit mooie schilderij hangt op haar plek!

    Dikke kerst knuffels voor jullie!!

    Fieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat PRACHTIG!!Het plekje is af....

    .... GEBOREN OM VOOR ALTIJD VAN TE HOUDEN...




    diana onbekende bloglezer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. sander,sabine,thym en tess21 december 2011 om 23:08

    Prachig, inderdaad maakt t het hoekje compleet!!
    Trouwens hebben jullie de duizend buttons al gehaald?
    En weten jullie al iets van Spangas?

    Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toen we het gisteren zagen hangen dachten ook wij : zo is het goed. Fleur en dat schilderij horen bij elkaar! Een fijn gegeven zo voor de Kerstdagen. Mama

    BeantwoordenVerwijderen
  6. HEEEEEEEEEL MOOI !!!!! dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit is zoals het hoort.
    Bij jullie, bij Fleur, van Fleur.
    Mooi, ik kan niet anders zeggen.
    Liefs Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een bijzondere ster is Fleur. Jullie herdenkingsplek is met het schilderij nog mooier geworden. Ik wens jullie alle goeds voor 2012.
    Lieve groet,
    Lia (bloglezer)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. WAUW...!!!!!

    Sterkte en maak er iets van met de feestdagen!

    dikke knuffels van ons
    Dick, Elsbeth, Britte en Elvira

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Joyce van der Zalm22 december 2011 om 11:13

    Wat prachtig dat het plaatje zo helemaal klopt. Het ziet er schitterd uit! (al maakt dit prachtige plekje het verdriet en gemis van jullie mooie Fleur natuurlijk niet minder) Flower Power is thuis, waar het hoort!
    Kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi,daar hoort het te hangen!!!!
    Bij Fleur haar plekje

    Mireille ,Bart,Sanne,Daan en Femke
    Uit Berkel

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een prachtig schilderij,wat fijn dat het weer bij jullie is waar het hoort. xxx helma

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow, inderdaad dáár hoort ie te hangen ja....
    Ontzettend mooi. ......wat een kanjer he....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat super dat het schilderij nu bij jullie aan de muur hangt. Prachtig!

    Heel veel liefs Ronald, Anissa en Sepha

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat super dat het schilderij nu bij jullie aan de muur hangt. Prachtig!

    Heel veel liefs Ronald, Anissa en Sepha

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel veel sterkte de komende dagen.
    Wat heeft flower power 4/5 een mooi plekje en dat plekje is vlak bij Fleur.
    Ik hou van jullie.

    Een hele dikke kus en knuffel Anissa

    BeantwoordenVerwijderen
  17. een heel mooi plekje, hangt precies waar het hoort,dikke knuffel, yoli

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geweldig!!

    Liefs Peter, Debby en Quinten

    BeantwoordenVerwijderen
  19. SPRAKELOOS.....Zo mooi!

    Nu rest mij om jullie te wensen dat deze kerst toch een warme kerst wordt voor jullie drietjes en met Fleur van bovenaf! Hoe stom het ook is; ik ken jullie niet, maar denk zo vaak aan jullie.

    Lieve groet.
    'unknown' Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel mooi!
    Het is op z,n plaats waar het hoort, en inderdaad het klopt ook helemaal.
    Ik kom een keer kijken hoor?

    Warme knuffel Conny,

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een ontzettend mooi en ontroerend verhaal. Het schilderij hangt daar perfect. Dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  22. monique van weerlee23 december 2011 om 18:57

    Heel bijzonder mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Danielle, Guido, Noa en Luna23 december 2011 om 22:19

    Heel erg mooi!!! En wat een mooi gedenkplekje.
    Jullie zijn trots op Fleur, maar zij is zeker weten ook trots op jullie!

    X Daan

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat mooi! Weer een stukje wat precies op de goede plek valt!
    Sterkte voor de komende dagen...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi lieverds,
    Een hele dikke kerstknuffel van ons en we branden een kaarsje hoor!
    Liefs Eus Els en de kids

    BeantwoordenVerwijderen
  26. tante Jopie (Wass.)25 december 2011 om 14:22

    Ik probeer weer eens te reageren maar of het lukt....?? Inderdaaaaaaad,(Ik probeerde dus maar eerst of "het profiel selecteren" me zou lukken en jaaa ineens gaat het wel,niet te geloven voor mij??????
    Maar wat prachtig dat schilderij zo op die plek!! Sterkte, in deze dagen.
    Liefs v. ons,
    Tante Jopie en Willem.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. zo mooi zo fijn ik vind het geweldig dat het schilderij wat fleur gemaakt heeft nu de juiste plek heeft gekregen fleur haar plek het hangt zo mooi ben blij voor jullie.ik denk dat het schiderij wat troost kan geven als je erna kijkt in mmoeilijke periode,s lieve joost nicole en roos ik denk aan jullie het zullen moeilijke dagen zijn voor jullie en fsm maar ik hoop toch dat jullie wat kunnen genieten en wens jullie de kracht want het is zwaar liefs dieny brok

    BeantwoordenVerwijderen