woensdag 7 april 2010

Klote nieuws

Ik moet even iets kwijt en kan jullie melden dat dit geen leuk blogje is. Al een aantal maanden hebben we in het ziekenhuis contact met een andere vader en moeder. Elke keer als we in het Sophia zijn praten we elkaar een beetje bij. Gisteravond werd dat ook gedaan alleen nu kreeg Nicole te horen dat het helemaal fout was. Het gaat hier om een meisje van 12 jaar met een snelgroeiende kwaadaardige tumor ergens in de buik.

Nicole belde me gisteravond op om dit verschikkelijk nieuws te vertellen. Toen Roosje op bed lag heb ik hun site op internet, die we elke dag aanklikken, even bekeken. Wat een afschuwlijk verhaal is dat en geloof me maar, ik heb een paar traantjes gelaten.

Nu zit ikzelf in het Sophia en heb de arme man even gesproken. Hij heeft letterlijk gezegd dat ze "gewoon" niets meer kunnen doen en het "over" is. Eva is nu met haar vader en moeder mee naar huis om......om ehh, ik weet niet hoe ik dit moet omschrijven, maar jullie begrijpen vast wel wat ik bedoel. Ik weet dat dit niet één van de leukste blogjes is, maar het is wel het wereldje waar wij in leven.

4 opmerkingen:

  1. Oh jongen toch, wat een verschrikkelijk nieuws, ik kan wel zeggen: "leg het naast je neer" maar zó werkt het niet. Jullie zijn allemaal zó nauw bij elkaar betrokken en dan gaat zoiets je niet in de kouwe kleren zitten. Toch moet je maar proberen om het(nadat de tranen gedroogd zijn)een beetje naast je neer te leggen. Voor die andere ouders is Eva het belangrijkste, maar voor jullie is dat Fleur. Positief blijven denken en morgen mag Fleur naar huis en gaan we dat vieren!!! Hou je haaks hè, liefs
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook ik ben er al 2 dagen van van slag. Ik heb Wim ook even "gesproken" (via de mail) en inderdaad..... je hart breekt voor Eva en haar familie. Het naast je neer leggen klinkt logisch, maar geloof me.... Die mensen KEN je, ze bestaan ECHT en niet enkel uit een blogje.... die kinderen KEN je en de angst van de ouders VOEL je. Positief blijven denken..... mijn reet (om even in Joost taal te spreken ;-) ). Zulk soort zaken geven je toch al piepkleine zorgvuldig opgebouwde vertrouwen een enorme knal, gezien we deze mensen al eerder vrolijk uitgezwaaid hebben omdat Eva genezen verklaard was afgelopen augustus..... De angst blijft dus....

    We moeten vandaag maar extra vieren en dankbaar zijn dat het met onze kids nu goed gaat! Al is dat makkelijker gezegd dan gedaan he...

    Hou vol.... jullie laatste nacht!!! Hoopd at jullie een leuke nachtzuster hebben ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pff dit soort berichtjes zullen de feestvreugde van de laatste kuur wel een beetje de kop indrukken denk ik, want het zijn toch je lotgenoten.
    Je hoort liever dat alle kinderen om je heen gezond verklaard worden en VOORAL ook blijven.
    Het naar huis gaan met de mededeling die de ouders van Eva kregen is geen pretje dat weet ik uit ervaring, ik hoop dat ze genoeg tijd krijgen om dit op een goede manier te kunnen af maken.
    Joost Nicole Fleur en Roos Kop Op jullie laatste kuur zit er bijna op kijk zonnig naar de toekomst wij blijven voor jullie duimen
    Dikke kus Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ken het meisje niet maar ik kan je vertellen dat ik er maagpijn van heb na het lezen.
    Vreselijk, je weet dat dit soort dingen gebeuren maar niet echt, toch, alleen in een hele slechte film en dan is het maar een film en komt alles weer goed, helaas is dit werkelijkheid.
    Ook dit is een ervaring in jullie leven die je niet wil, je kan de dingen niet naast je neerleggen simpelweg omdat het mensen zijn die je in de loop der tijd hebt leren kennen, en ze het beste wenst, en bij deze wens ik ze ook het beste.
    Ook jullie wil ik hierin het beste wensen hoewel ik goed weet dat het weer een heleboel overhoop gooit en je weer meer bagage in die rugzak gesmeten krijgt.
    Tot morgen.

    San

    BeantwoordenVerwijderen