zondag 7 maart 2010

Daar zijn we weer

Het is gelukt,  4 dagen zonder laptop. Wat inhoud dat het hier, op het poepen na,  lekker gaat. Ja jullie lezen het goed er zijn soms wat problemen met poepen. Om iedereen weer bij te brengen zal ik bij het begin beginnen. Woensdag, Vrijdag en Zaterdag waren twee normale dagen, niks mis mee dus ook geen nieuws en ook geen blog. Donderdag was voor mij wel bijzondere dag en met name op mijn werk. "is alles op je werk wel goed geregelt" is een vraag die ik vaak krijg. Het antwoord is, ja mensen ik zit ergens waar iedereen wel wil zitten.

Afgelopen donderdag moest ik me na 2 uur werken weer melden op kantoor. Waarvoor??? We gingen met het bedrijf even een paar uurtjes uitwaaien. Het uitwaaien werd gedaan in een natuurparkje in Vogelenzang. Tja daar loop je dan met een aantal bouwvakkers gezellig door de duinen een hert of een ree te zoeken. Het is vreemd, maar het gebeurde wel. "gewoon" even niets en je gedachten weer even op nul zetten. "gewoon" weer even aan nu, maar ook aan toen denken. Ik heb aan, maar ook over dingen na kunnen denken en kwam tot de conclussie dat het "gewoon" niet anders is en we nog steeds moeten roeien met de riemen die we hebben. Het enigste verschil nu is, is dat we bijna klaar zijn en het schip zo snel mogelijk de haven in willen loodsen en er niet meer weg willen. Ja mijn hoofd was, na een pannenkoek en twee biertjes, lekker leeg. Het was "gewoon"  heeeeerlijk". Tot ik thuis kwam.

Hier werd we weer duidelijk in wat voor een wereld ik leef. Fleur zat huilend, samen met Nicole op de wc. Waarom??? Eén van de gezellige bijwerkingen is dus moeilijk kunnen poepen. Fleur is ruim 4.5 uur bezig geweest om er 1 drol uit te krijgen. En met een drol bedoel ik geen erwt. De oplossing was jammer genoeg een klisma, maar toen die erin zat was het na 5 minuten feest en alle maaltijden kwamen eruit. Aleen het krijsen en huilen wat het met zich meedroeg zullen we hier niet snel meer vergeten. Het was zo erg dat Roos is uiteindelijk met haar handen op de oren gevlucht is naar boven.

Wat ik ook niet meer vergeet is dat er iemand zei "ohh, als dat alles is valt het toch wel mee". Dit is iemand die niet weet wat hij zegt en aan mij de taak om tot die botte hersens door te dringen. Toen ik vroeg of hij wel eens op een skibbybal had gezeten stond ie me raar aan te kijken, maar antwoord was ja. Maar het antwoord of hij er wel eens 1 had uitgescheten moet ik nog steeds krijgen. Ja deze jongen, die zelf ook kids heeft, lach ik simpel weg uit. Als laatste zei ik alleen maar dat ik hoopte dat hij dit niet hoefde mee te maken en dat hij hopelijk rustig verder kan gaan met, het leventje, wat hij nu heeft.

Zo, maar buiten het schijtverhaal om gaat het hier prima. De zon schijnt en dat betekend weer lekker buiten spelen. De achtertuin en de veranda zijn weer aangeveegd en het idee dat ik 's-avonds een blogje kon maken in de veranda bij mijn geleende terrasverwarmer was erg aantrekkelijk.

7 opmerkingen:

  1. Jeetje Fleur,
    Wat vreselijk voor je, dat het poepen soms zo moeilijk gaat.Ik heb met je te doen om zo'n skippybal eruit te krijgen.En Roos het is ook erg rot om je zus zo te zien en te horen. Ik vindt het heel dapper van je hoe je met alles omgaat. Maar lieve meiden, het einde van die vervelende chemokuur komt in zicht.Ook kan ik me de boosheid van Joost heel erg voorstellen, als sommige mensen van die domme opmerkingen maken. Niemand wil in zijn gezin zo iets vreselijks meemaken.Ik wens jullie nog heel veel sterkte voor de komende tijd.
    Liefs Conny,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat verschrikkelijk lieve schat had zo gehoopt dat je een rustig weekend had kunnen hebben het moet z.on pijn doen niet kunnen poepen ik denk dat het te vergelijken is met een bevalling en jezus dat doet pijn dus ik voel met je mee hoop dat je de volgende keer wat makkelijker poept en ja joost sommige mensen zou je wat aan willen doen hebben jullie toch nog een beetje buiten gezeten hou vol lieve schatten het eind komt er aan maar neemt niet weg dat het gezegde klopt de laadste loodjes wegen het zwaarts dikke dikke kus jo xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Joost, geloof me....domme simpele zielen(zo noem ik ze maar) zul je altijd tegen blijven komen en deze hebben nu eenmaal het IQ van een melkfkles. Het nare is dat je dit soort figuren er nu echt niet bij kunt hebben.
    Proberen lekker te laten lullen en haal je schouders maar op!
    Ik kan me trouwens heel goed voorstellen wat Fleur zo voelt. In een ver verleden heb ik dat soort problemen ook veel gehad (natuurlijk lang niet zo erg als Fleur) nou Joost....wat een narigheid, afschuwelijk gewoon!
    Hopelijk gaat ook dat weer gauw over zodat alles weer normaal functioneert.
    Liefs Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk, eindelijk even 4 dagen zonder laptop.
    Maar wat zal dat kind een pijn hebben gehad om het eruit te krijgen op de WC...erg hoor!!
    Ik heb het met ome Hans meegemaakt, nou nou ,
    daar had die "iemand" eens bij moeten zijn...
    dan zeg je nòòit meer zulke domme dingen.
    Laten we hopen dat het eenmalig geweest is voor Fleur,en waarom niet?
    Liefs tante Jopie. (Wassenaar)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vertelde gisteren al dat papa en ome Hans het ook hadden meegemaakt, nou, wij weten dus hoe verschrikkelijk dat is, dit gun je niemand en nee, iemand die dit niet heeft meegemaakt heeft er geen idee van! Overigens zei de wijkverpleegster toen al: "dit is net als een bevalling" nou,dan weet je het wel.
    En het onbegrip van sommige mensen? Jongen, tel maar tot 10, de mens is niet wijzer en ... hoe meer je de mensen leert kennen, hoe meer je van de hondje gaat houden!
    Mama

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoorde het gister, lijkt mij zeker geen pretje,
    hopen dat het eenmalig is....xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik moest wel even verschrikkelijk lachen hoor Joost om je uitleg met de skippybal, ik denk dat je het niet beter uit had kunnen leggen maar wat verschrikkelijk toch dat je je nog moet verweren ook als je over de misere verteld, dat eeuwige geouwehoer met mensen!!! Natuurlijk..., je moet er boven staan maar soms zou je gewoon eens effe lekker uit willen halen!!! Joost, het is verschrikkelijk als het poepen zo moeilijk gaat en oh God ik hoop voor Fleur (en niet minder voor jullie en Roos)dat het snel weer wat soepeler verloopt. (ik weet er alles van met Kim, toestanden!!) Sterkte er maar weer mee!! Liefs Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen