donderdag 11 maart 2010

weer een trut erbij

Zo de damens zijn gisteren weer eens in het Sophia geweest. Gisteren, gisteren????  Ja gisteren en ik weet dat er in het schema donderdag staat. Tja, laten we het er maar op houden dat ik ook een dagje ouder word. In het Sophia hadden ze een geprek met mijn vriendin de chirurg. Deze dame was zeer en zeer tevreden over het herstel van het handje.

Fleur heeft bovenop / zijkant van haar pink geen gevoel meer. Doordat er wat zenuwen en spiertjes zijn weggehaald bestaat er een kans dat het gevoel weg blijft. Om het gevoel (hopelijk) weer terug te krijgen moet Fleur haar zelf gaan pesten. Daarmee bedoelen ze niet dat ze zichzelf in elkaar moet beuken, maar ze moet de pink en de operatieplek gaan kietelen en laat dat nu precies iets zijn wat niet lekker aanvoeld. Vandaar het woord pesten. Ook heeft ze therapieklei gekregen. Dit kunnen we een beetje verglijken met stopverf alleen word dit niet hard. De bedoeling hiervan is om de vingers en spieren te trainen.

In opdracht van mijn vriendin moest de handtherapeut ook de handspalk veranderen. Haar vingers moeten tijdens de nachtelijke uurtjes in een andere stand staan. En hier begon het gelazer dus. Mevrouw de handtherapeut was het hier niet mee eens, maar Nicole heeft tegenwoordig ook haar bekkie bij zich dus was het probleem zo opgeslost. Het volgende probleempje was het maken van een foto. De chirug wilde dit, dus doen wij dat. Zei zegt en wij doen, simpel toch.

Ja me reet, de vrouwlijke paparazzi schrok van de opdracht, want dit koste haar zowat een heel rolletje. Toen ze las dat ook haar handpalm in beeld gebracht moest worden sloegen de stoppen helemaal door. Mevrouw de Jong "weet u waar dat zit????" 


En dat zijn dan mensen die in het ziekenhuis werken.
Jammer dat ik er niet bij was, want dit had ik wel willen meemaken.
Ik zie het al voor me "Joost je moet daar even het dakkapel nakijken"
om vervolgens aan de mensen de trap naar de kelder te vragen.
Of "Nicole waar staat de lippenstift" om vervolgens de mensen met dettol de deur uit te sturen.

Ja deze muts verdient ook een oscar. Er zijn er al een aantal uitgedeeld maar zij heeft hem toch echt wel verdiend.
"TRUT VAN DE DAG"

5 opmerkingen:

  1. Lieve Joost en Nicole,
    Het relaas wederom gelezen en communicatie onderling blijkt toch een heikel punt, zeker in ziekenhuizen!
    Jullie doen dat beter, hoezo?
    Ik heb gewacht tot 24.00 uur en nu is het dus 12 maart 2010. Een bijzondere dag voor jullie, want.... jullie zijn vandaag 12,5 jaar getrouwd.
    VAN HARTE GEFELICITEERD!!!
    Maak er ondanks alles toch een fijne dag van!
    papa en mama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Joost en Nicole,
    Van harte gefeliciteerd met jullie 12,5 jarig huwelijk. Een fijne dag gewenst.
    Groeten Conny en Frans,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. kan alleen maar zeggen hou vol en tel tot tien het eind is in zicht en hoop dat jullie dan voorlopig van al die trutten af zijn kus jo xxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat het herstel van de hand toch wel goed gaat.
    Beetje suf he dat langs mekaar heenlullen, volgens mij begrijpen ze het zelf ook niet. Goed dat Nicole d'r mond opendoet hoor, als een tijgerin voor d'r welpen!
    Nog even volhouden en dan hopelijk van al die TRUTTEN af!!!

    Liefs
    Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. haha dan denk je dat je toch alles hebt gehad. Lekker simpel. Laten we het erop houden dat ze niet beter weten, omdat het Rotterdammers zijn ;-)
    (Of beledig ik nu iemand ) ?

    Nog ff volhouden!!! Er komen betere tijden!

    BeantwoordenVerwijderen