zondag 28 maart 2010

Fototoestel

Vandaag weer eens een dag zoals een jaar geleden. Nicole werk weer volledig en de meiden moeten op zaterdag mij weer in de gaten houden. Of was het nu de bedoeling dat ik de meiden in de gaten moet houden. Na vandaag is de keus in ieder gaval een stuk moeilijker.

Toen Roos jarig was heeft ze van ons een fototoestel gekregen. Ok ok ik weet het het is overdreven, maar we wisten even niks anders van onder de 25 euro. Blijft het feit dat het kind dol gelukkig was zolang alles normaal werkt. Al vrij snel kwam de melding binnen "vervang de batterijen" Klonk vrij logisch, want ze waren van de IKEA. Even nieuwe gekocht van 2500 NIMH en schieten maar weer. Ja mispoes, na 10 foto's weer de melding "vervang de batterijen".

He kut zooi, maar op advies van de winkel nog eens nieuwe gekocht, maar het mocht niet baten, want na 8 foto's weer de melding "vervang de batterijen". De Media Markt heeft hem uiteindelijk op gestuurd naar de fabriek om hem te laten repareren. 6 weken later was hij weer in ons bezit en Roos was weer happy. Tot ze 3 foto's gemaakt had en ja jullie raden het al "vervang de batterijen" @#@%^%domme het stoom kwam uit mijn oren. Op hoge poten naar de Media Markt om even haarfijn te vertellen dat er ergens iets niet goed is gegaan. Sorry meneer, we sturen hem weer op en over een week of 6 is hij weer terug, was het antwoord van die simpele.

Ik heb alleen gezegd dat ik niet over 6 maar over 1 week terug kom en niet meer wegging zonder camara en dat het verstandig was dat ze hun beveiligingscamara's op opnemen moesten zetten. Het volgende bezoek was best gezellig, want binnen 2 minuten stond er al een klerenkast om me heen te fladderen. Niks mis mee, want ik deed "gewoon" zoals een ander. Om dit verhaaltje in te korten, we kregen ons geld terug en konden een nieuwe kopen.

En dat hebben we vandaag dus gedaan. Roos blij en ging thuis met de vriendinnetjes gelijk op pad voor een fotoshoot. Belt Fleur na 10 minuten op, "sorry papa niet boos worden, maar er is een pakje drinken kapot en fototoestel heeft geen beeld meer". @#$$%@#@~!domme kom maar naar huis!!! Blijkt er achteraf drinken in Fleur haar mobieltje gelopen te zijn in plaats van het fototoestel. Fleur was en is erg boos opzichzelf, maar ze zegt dat ze van haar eigen zakgeld een nieuwe koopt (ik geloof er geen hol van). Ondertussen ligt het mobieltje te drogen op de verwarming, maar ik denk dat ik toch even een klein innieminie kistje moet timmeren. Uiteraard moest ik als vader even opgetreden en kan verklappen dat ik dan vrij duidelijk over kan komen.

Kennelijk niet duidelijk genoeg, want om een uur of 4 komt Roos in dikke tranen naar binnen. "Sorry papa niet boos worden, maar ik ben in de sloot gevallen". @@*&/:#$domme. Is die muts over een balk gelopen en stapt ze er naast. Balk, balk, ja me reet een dammetje van nog geen 7 cm bedoelde ze. Wat een doos zeg, echt een kind van haar moeder. Mij gebeurde zoiets nou nooit. Maar even alle gekheid op een dammetje, mevrouwtje had wel haar nieuwe fototoestel, van nog geen 4 uur oud, bij zich. Hij zat in een hoesje en is koppie onder geweest. Het hoesje was zoals Roos zeiknat, maar het toestel had gelukkig geen schade.

En het antwoord op de vraag wie wie nu in de gaten moet houden is nog steeds onbekend, Want............Tja hier moet ik even over nadenken.

7 opmerkingen:

  1. Oh Joost, wat een heerlijk relaas en oh ... wat zijn dat kinderen van hun vader!!!Wat ik het allermooiste aan dit verhaal vindt dat "deze" dag nou een dag is die je beschreef in een blog met als titel "gewoon". Dit zijn nou de dingen die een gezin soms overkomen op een gewone dag (hoewel èn een mobieltje èn een fototoestel naar de k@#ten is weer wat ongewoner) In jouw tijd had je dat nl niet op die leeftijd en mobieltjes moesten nog worden uitgevonden, dus dàt probleem had ik niet. Is het waterballet je straf voor optreden in de Mediamarkt? By the way, hoe zijn de foto's geworden? (haha)
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. sorry joost maar ik lig in een deuk hoe jij het ook brengt maar alle gekheid op een stokje (dat zeg je toch zo) best wel irritant maar zo maak je wel wat mee jammer dat roos geen foto.s van jou gezicht heeft kunnen maken (ha ha)om dan weer aan ons te kunnen laten zien echt heeeeeeeel jammer hoe is het met fleur haar mobieltje? was jij niet blij nicole dat je op je werk was dikke kus jo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat hèèrlijk dat het allemaal weer `n beetje
    "Gewoon" gaat worden.
    Je gezellige verhaal getuigd weer van de normale dingen die er kunnen gebeuren met kinderen.
    Niet altijd leuk natuurlijk (zoals het mobieltje, en je hebt geluk met dat foto-toestel...)maar eigenlijk allemaal dingen waar overheen te komen is, ja toch ??
    Die dingen horen er ook allemaal bij.
    Julle zullen alleen merken dat de reacties op het blog OOK minder worden naarmate het met Fleur "GELUKKIG" beter gaat.
    En ook dat is te begrijpen want het leven gaat
    voor iedereen ook "GEWOON" weer verder (als je mazzel hebt dan)
    OK alle 4, hèèrlijk dat alles in wat rustiger vaarwater is terecht gekomen,en laten we hopen dat dat zo mag blijven (en waarom niet??)
    Liefs van ons,
    tante Jopie. Wassenaar

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk om te lezen dat je net zo'n gewone dag kunt hebben als dat ik hier soms heb!
    En ja ik snap dat sommige dingen aan deze dag niet helemaal leuk zijn maar....
    Geniet van deze heerlijke gewone dag, ik hoop dat er nog veel volgen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lief Roosje,

    Je doet je naam geen eer aan, je ruikt nl. niet naar een roosje maar naar een "baggerslootje"
    Stink meiden zijn jullie, en die van ons ook !
    Dit zijn toch kwajongens streken en niets voor schattige, leuke, lieve, keurige ... meisjes ?
    Gelukkig hebben jullie veel lol gehad en zijn er geen ernstige dingen gebeurd, hopelijk kan de mobiel na de was- en droogbeurt weer bellen, sms en, en gebeld worden ??
    Toch leuk thuis komen na een dag hard werken Nicole ?

    San

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kind van haar moeder????
    Whahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
    Kopie van haar vader bedoel je!!!

    -x-

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jij moet een boek gaan schrijven. hahahahaha geweldig verhaal.
    groet
    Ricardo

    BeantwoordenVerwijderen