dinsdag 30 maart 2010

Mijn timmermaatje

Nog 7 dagen en dan word de laatste teringzooi erin gepropt. Ik zeg altijd rommel, troep, teringzooi enz enz, maar eerlijk is eerlijk het is onze enige kans op een genezing en zijn blij dat het bestaat. Dat het met Fleur goed gaat is mooi meegenomen, maar een hele dag op school zitten gaat nog steeds niet. Vanmiddag kwam het kind weer eens thuis met een bg-waarde 1.9 Erg vervelend allemaal, maar wat ook vervelend is is dat ze last heeft van haar ogen. Ze mogen met grote regelmaat lekker jeuken. Misschien is het wel een bijwerking van de chemo, maar het kunnen ook de schommelingen van haar suikers zijn. Verlopig krijgt ze nu een pilletje tegen de hooikoorts en dat helpt. Wie weet kunnen we dit ook nog eens aan het lijstje toevoegen.

Vanmiddag is ze dus thuis gebleven en om een uur of 3 heb ik haar even meegenomen naar mijn werk. Daar moesten even wat kleine dingen gebeuren en als klap op de vuurpijl mocht ze ook nog een pallet kapot zagen met een echte decopeerzaag. Hier kreeg ze het erg warm van en het bufje (soort muts) ging af. Tijdens het zaagwerk kwam ik in gesprek met een dame en die vroeg wat er met Fleur was. Dan probeer je in 5 minuten het verhaal te vertellen met alle ups en downs en voor de eerste keer merkte ik dat ik als een soort bandje stond te lullen. Het hele verhaal kwam er vanzelf uit. Waaronder de goede maar ook de rotte dingen. Toen het dametje weg was moest ik weer eens aan Delft denken. Waarom???

Op dinsdag 3 november 2009 heeft ze een goededag kraal verdient, omdat ze bijna de hele dag pijn vrij was. Ondanks de ellende noemde we dat dus een goede dag. Toen ik in de auto naar huis ging zat er een zinnetje in mijn hoofd, maar was hem ook weer vergeten. Vanmiddag kwam hij spontaan weer terug en heb hem gelijk op een papiertje geschreven.


Ik weet dat het nergens op slaat, maar hij hoort wel in ons blogarchief.


6 opmerkingen:

  1. Goh jongen, nergens op slaan? Natuurlijk slaat het ergens op, dit beheerst immers jullie leven. En het wonderlijke is dat je kennelijk aan deze situstie gewend bent geraakt (nou ja "gewend") en deze(voor jullie dan) als redelijk "gewoon" bent gaan beschouwen. Alles rolt er makkelijk uit, ja, want je hoeft er niet meer over na te denken, het is een opsomming van feiten geworden, toch? Op naar a.s. zaterdag en hou jullie haaks! Overigens ... Fleur als timmerman, wat een leuke foto!
    mama
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het eind is in zicht en ben je klaar met die rotzooi en terecht teringzooi als fleur dan maar beter is en heeft ze hopelijk voor haar hele leven genoeg tering zooi naar binnen gekregen dat is mijn doe een wens ik hoop dat jullie zaterdag een hele fijne dag hebben en dat jullie kunnen genieten en fleur ik heb hier nog een hele hoop timmerklussen dus als je zin hebt dikke kus jo xxxxxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo, we zijn weer terug van weggeweest!! en nu even kijken bij het blog van de fam.de Jong. Nou er is weer heel wat te lezen voor me. Dat als een bandje lullen herken ik wel, je denkt er niet eens meer bij na maar draait gewoon het standaard verhaal af, pas als je daarover gaat na denken denk je, ik heb eigenlijk toch wel heel wat te vertellen en we maken toch eigenlijk wel erg veel mee! Ik ben trouwens hééél benieuwd wat nou de wens is van Fleur!! wát spannend voor haar (ook voor jullie) Nou Fleur alvast een hele fijne dag en dat je hartewens maar écht mag uitkomen, geniet ervan!!
    Liefs Jolanda (uit Wassenaar)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hey joost,
    ik vind t een heel passende spreuk hoor!!
    t zijn jou gedachten,jou gevoelens uit je hart!
    dikke kus,
    naat

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoihoi allemaal,

    Ik wil jullie vast een hele fijne dag wensen zaterdag!! Geniet ervan en laat het maar over jullie heenkomen. Ben benieuwd naar de verhalen na afloop.

    Dikke kus
    Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wil jullie heel, heel veel plezier wensen zaterdag. Geniet ervan, deze dag wordt er echt eentje om nooit meer te vergeten. Hier is het ondertussen een heel dierbare herinnering geworden waar we het nog heel vaak over hebben.

    Heel veel plezier allemaal, laat je verrassen en geniet! We lezen graag hoe het geweest is als jullie bekomen zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen