maandag 29 november 2010

De kuur is nu compleet

  • HB 9.3
  • Trombocyten 229
  • Leukocyten 6.0
  • Neutrofielen 4.7
En dit was vanmorgenvroeg de bloedwaarde van Fleur. Meer dan perfect en het sein dat de chemo door kon gaan was een feit. Spannend allemaal en dat was goed te merken. Thuis begon het gelazer al. Ze kwam met moeite uit bed en naar de auto lopen was ook geen succes. In het Sophia ging het niet veel beter. Buiten riep ze dat ze niet naar binnen ging en tegen de oncoloog zei ze dat ze zo snel mogelijk naar huis wilde. Nee dat mevrouw er tegenop zag stond als een paal boven water.

Toen Dr. Van Der Sluis vroeg of alles lekker ging was het antwoord "ja, alleen mijn nek doet zeer". Na een klein onderzoekje was het wel duidelijk waarom. De bestraalde huid is simpelweg verbrand en dat velletje gaat er nu vanaf. Met andere woorden, het ziet er niet uit en met elke beweging die ze maakt voelt ze haar huid "pijnlijk" trekken en dat doet zeer. Paracetamol werkt hier niet tegen, maar wel het zalfje. Probleem is echter dat het zalfje aanbrengen een vervelende bezigheid is.

Maar goed, ik was bezig met het ziekenhuis. Na het groene licht van de oncoloog kon de verpleging "de lijn" aanprikken. Dit is een onderdeel wat Fleur erg vervelend vind en dat laat ze ook goed merken.

STOP, STOP, NEE WACHTEN,  IK ZEG WACHTEN,
IK WIL NU EEN DOEKJE, IK WIL NIET MEER!!!!!!

Dit geroep duurt ongeveer een minuut. Haar ogen vullen zich dan razendsnel met angst en het liefst wil ik op dat moment iedereen op zijn bek rammen, vlug naar huis gaan en de klok weer terugzetten op het onbezorgde leventje van vroeger. Tja......mispoes Joost en welkom in de wereld van kinderkanker.

Na het aanprikken ging alles vrij vlot. Het nieuwe stofje, wat via het infuus gaat, loop in een halfuurtje in en ze hoeven niet te spoelen. Dat ze niet hoeft te spoelen is goed nieuws en dat houdt in dat we de rest van de week waarschijnlijk niet langer dan 1 uur in het Sophia zullen zijn. Het andere goede nieuws was, is dat ze met een beetje geluk van deze kuur weinig of niet misselijk word.

Natuurlijk was er ook slecht nieuws. Van deze kuur kan ze erg moe worden. Fleur zei zelf dat ze al weken moe was en het waarschijnlijk niet veel erger kon worden dan nu. Typisch een uitspraak van Fleur en hier laat ze weer eens zien hoe sterk ze is.

Jullie morgen veel plezier en tot over 1, 2 of 3 dagen.

Laafje Joost

8 opmerkingen:

  1. Ach gut.... Ik zie het voor me...

    Wel ff lekker dat Fleur niet hoeft te spoelen, kan ze inderdaad zo snel mogelijk naar huis!!

    Succes morgen weer!

    Liefs Breda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Lieverds

    Wat kan ik zeggen . Ik wens jullie alle sterkte de komende tijd het zal inderdaad allemaal weer niet meevallen. We denken aan jullie

    xxxxxx

    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En dan thuis komen en na een uur zeggen: "kom ik ga even boven verven want mijn surprise moet af"! Onbegrijpelijk waar ze dan toch de moed vandaan haalt en weer over gaat tot de orde van de dag
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Fleur,
    Meisje, wat krijg jij toch veel te verduren. Wat ben je ontzettend dapper en sterk. Heb veel bewondering voor je, hoe je alles ondergaat. Ik hoop dat je genoeg energie overhoud om heerlijk te schilderen, want dat kan je fantastisch!
    Dikke kus Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Och dat arme kind, ik heb op de foto gezien hoe rood haar huid is, ik kreeg er de rillingen van, wat zal dat pijnlijk zijn.
    Ik hoop dat ze inderdaad niet misselijk word van de kuur en dat de vermoeidheid ook niet al te erg zal zijn, ik wou dat ik iets kon doen voor jullie maar het enige wat ik kan doen is jullie weer heel veel sterkte toewensen.

    Liefs Jolanda en Simon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik wil jullie weer heel veel sterkte toewensen.
    we denken aan jullie

    gr mireille,bart,sanne,daan en femke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Denken aan jullie!!!xxxxxxx hele dikke!

    BeantwoordenVerwijderen