vrijdag 8 januari 2010

De opbouw op "HET MASKER'

Tuut tuut tuut, daar gaat de wekker. Omkleden, eten en snel met de auto naar Daniël. Het vroege opstaan vindt Fleur dus erg leuk :( Ook zijn we erachter dat ze de tranen om 7.00 uur kan laten vloeien. Wat zag ze er tegenop. Zelfs onderweg naar de auto draaide ze zich om en probeerde terug te lopen naar huis. Uiteindelijk werd ze in de auto lekker rustig, maar dat zal waarschijnlijk aan mij gelegen hebben. Ik ben immers de rust zelf :).

Eenmaal in het Daniël liep alles op rolletjes. De artsen die er nu waren wisten alles van het vorige bezoek. De tranen van Fleur en de gezellige aanwezigheid van Nicole en mij. Ja we waren vrij duidelijk geweest zullen we maar zeggen. Maar goed dit keer was het anders. 10 min voor de afgesproken tijd waren we al aan de beurt. Alles werd haarfijn uitgelegd en ook werd er verteld dat het allemaal (bijna) geen pijn zou doen. De "grote" mensen dokters namen werkelijk alle tijd voor Fleur.

De mal, die dus eigenlijk "het masker" heet werd aangepast. Over het masker is dus een tweede huid gemaakt van kunststof. Ook wel "de opbouw" genoemd. Onder het masker werd de ruimte die er nog was opgevuld met een soort siliconen kit. Dit spuiten ze tegen de hand aan en drukken dan het masker eroverheen. Even 5 min laten drogen en klaar is kees. Het erafhalen was wel iets minder, want het zat vastgeplakt aan het litteken. Dit werd er héél voorzichtig vanaf afgepeuterd. Met het resultaat dat die kanjer niet heeft gehuild. Daarna even de ct-foto's bekeken met een zeer duidelijke uitleg erbij. En met het restje dat nog in de spuit zat heeft Fleur de letter R en F gemaakt. Ja het was, kunnen wel zeggen een geslaagde missie. Het ziekenhuis vindt ze niet leuk, maar dit was wel interesant.

5 opmerkingen:

  1. Dat ze een F heeft gemaakt kan ik wel plaatsen... Maar waar is de R voor ;-)

    Grappig te lezen dat wij niet de enige zijn wiens roem vooruit is gestreefd, ik herken dat ergens van hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh ja...... duh!! Slim van mij hahaha. Ik had die grote F ook ergens anders voor in gedachten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. gelukkig geen pijn hoeven hebben vandaag,daar ben ik al blij om,je hebt mooie letters gemaakt fleur en die f staat ook voor flink hoor kussie jo xxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel fijn om te lezen dat jullie wel een beetje hebben kunnen genieten afgelopen tijd.
    Nu op naar morgen de volgende strijd.
    Maar lieve kanjers ook dat gaan jullie weer doen!!
    Succes weer en zijn in gedachten bij jullie

    Dikke kus Sabine

    BeantwoordenVerwijderen