dinsdag 19 januari 2010

Weer de juiste koers

Zo daar zijn we weer, maar nu wat positiever dan de gisteren. Wat een baggerdag was dat zeg. Ook wel fijn dat jullie begrijpen wat ik bedoel, maar dat er dan met puntjes word geschreven snap ik niet. Ikzelf gebruik geen puntjes en schrijf op wat ik denk dus voel me ook geroepen om de puntjes even te vertalen, Els een nichtje van mij bedoelde dus kut en Jolanda een goede vriendin bedoelde dus klote. Alleen de xxx die Petra opschrijft  die snap ik niet. Zal waarschijnlijk een Amsterdamspaaltje op zijn kant zijn.



De roeiboot die op zee werd gegooit met ons erin  is ondertussen een soort VOC-schip geworden. Gisteren werden we even aangevallen door de piraten, maar die zijn verslagen en de zeilen staan nu allemaal weer in de goede richting. Vandaag stond de wind dus gunstig. Fleur heeft nu 5 betralingen achter de rug en het gaat allemaal goed. Wel is Nicole vijf dagen lang bezig geweest om een recept te kunnen bemachtigen. Het gaat om een zalfje voor haar hand. Die word ondertussen steeds wat droger en daar mogen we ook niet zomaar iets op smeren ivm de betraling.

Het heen en weer reizen naar Hermes is wel een pittige bezigheid. Elke dag moeten ze samen met opa daar naar toe (hij wil ze niet alleen laten gaan), maar ook telkens op een andere tijd.  Het plannen wat we toch al niet deden word nu nog moeilijker. Elke avond moet er goed gekeken worden wat we de volgende dag met Roos doen. Die wil exact weten hoe ze moet varen. En als haar schip dan een andere koers vaart dan het geplande is er kans op paniek. 9 van de 10 keer zit oma wel bij ons, maar die ene dag is dus wel heel belangrijk.


Ook het slapen met de spalken gaat nu goed. Ze zijn als het ware ingekropen. Erop lopen mag niet, omdat de spalk dan kan breken. Moet ze piesen dan zet ze haar sondepomp uit en kruipt op de billen naar de wc. Probleem is dan dat haar onderbroek tussen de billen gaat zitten en dat geeft meestal wel een hoop lol.

De kapitein

14 opmerkingen:

  1. Een ding weet ik zeker, er zit een schrijver in jou!! Een goede ook, de manier hoe jij alles op papier krijgt is subliem, bravo!!
    De foto van Nicole en Fleur is goud waard, dus een beroepsfotograaf worden is misschien ook een optie. Maar nu terug naar de werkelijkheid, een geweldige echtgenoot en papa!!!!!!!!!!!!!

    Lieve familie, ik heb diep respect voor jullie.

    Dikke X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heb natuurlijk weer tranen bij het zien van de foto van nicole met fleur zo lief en dat ontroerd me dan.je bent een goede kapitein hoor joost en je hebt 3 geweldige matrozen en ik sluit me bij stephanie aan zo knap hoe jij het allemaal schrijft.en dan inderdaad weer ff lachen om fleur dat haar onderbroek in haar billen kruipt zie het voor me en ook een hele grote pluim voor opa en oma petje af hoor het zijn schatten xxxxxxxxxxxx jo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wil wel een reaktie plaatsen maar wat moet je hier nu nog over zeggen / schrijven.
    Dat het leven zo oneerlijk is en we zo met jullie meeleven, goh volgens mij hebben we dat al zo vaak gezegd dat je het inmiddels toch wel moet weten.
    Dat we diep respect hebben voor de manier hoe jullie alles doen, dat he zwaar klote is (tja we mochten geen puntjes meer gebruiken dus dan de kutten en kloten maar gewoon opschrijven dus).
    Dat onze dochter onhandelbaar is als het met Fleur niet goed gaat of als ze naar het ziekenhuis moet pff berg je maar, ze "uit" zich op een aparte manier "tegen" ons, maar o als het goed is met Fleur dan is het hier in huis ook gezellig !
    Dat we ons petje afnemen voor opa en oma.
    Tja als ik dit elke dag moet melden aan kapitein iglo wordt dit blog zo vol geschreven door mij hoor.
    Maar toch ay ay kapitein en matroosjes kom op we willen toch even melden dat we zeer trots zijn op jullie, ben ik nog iets vergeten ?

    Knuf, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hahaha die Fleur... Met die onderbroek, ook ik zie het voor me ;-)

    Gelukt met de zalf las ik? Mooi, je kan hem maar hebben! Dat heen en weer reizen gaat je inderdaad niet in de koude kleren zitten, vind je het erg dat ik niet jaloers ben ? Wij waren echt kapot na die tijd. MAAAAAAAAAAAAR het goede nieuws is dan wel adt je weer een stap dichterbij bent. Weer een periode die je achter je kan laten!

    Enne..... als je liedjes blijft pikken van ons blog, heb ik er nog wel een paar hahahaha. Maar mooi is die he? Zeer toepasselijk voor onze kids en voor ons ook natuurlijk.

    Hou vol!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. sorry van die punten,ik ben nogal punterig,het is maar goed dat ik de kruisjes niet gebruik, want je kon vast geen plaatje van de ... vinden, gelukkig is het vandaag weer wat beter gegaan, hopelijk blijft "het schip" de goede richting uitvaren! groetjes Els

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fleur ik vind je heel mooi op de foto,
    zowel in jou als Roos blijkt een talent
    te zitten. XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Having read this I believed it was really enlightening.

    I appreciate you finding the time and effort to put this
    article together. I once again find myself personally
    spending a lot of time both reading and posting comments.
    But so what, it was still worth it!

    my page :: buy phen375

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow, fantastic blog format! How lengthy have you ever been blogging for?
    you make running a blog glance easy. The overall glance of
    your site is excellent, let alone the content material!

    Feel free to visit my web page :: teeth whitening smile

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Thank you for any other fantastic article. The place else could anyone get that type of information in such
    a perfect way of writing? I have a presentation subsequent
    week, and I am at the search for such info.


    my web page - buy virility ex

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heya! I'm at work surfing around your blog from my new iphone 3gs! Just wanted to say I love reading through your blog and look forward to all your posts! Carry on the superb work!

    Also visit my web-site; best male enhancers

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow, superb blog layout! How long have you ever been blogging for?
    you made blogging glance easy. The total look of your site is great, as well as
    the content material!

    my page :: jamie-brown.co.uk

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Great article. I am going through many of these issues as well.
    .

    Also visit my web site - aciphex

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hi! I know this is kind of off topic but I was wondering which blog platform are you using for this site?
    I'm getting fed up of Wordpress because I've had problems with hackers and I'm looking at alternatives for another platform. I would be fantastic if you could point me in the direction of a good platform.

    Feel free to visit my blog post; hgh energizer review

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Superb, what a website it is! This weblog provides
    helpful facts to us, keep it up.

    my web blog: buy capsiplex

    BeantwoordenVerwijderen