zondag 17 januari 2010

Waarom ???

Het loopt hier nu erg lekker en het probleem is dan ook dat ik eigenlijk niet weet wat ik moet opschrijven. als je geen zin hebt om dit blog te lezen moet je hier maar stoppen. Sorry, bedankt en tot de volgende keer dan maar.

Hier dan het stukje voor de mensen die niks te doen hebben:)
De afgelopen twee dagen zijn eigenlijk heel goed gegaan. Nicole heeft zaterdag weer de hele dag gewerkt en vandaag hebben we "gewoon" niks gedaan. Ondertussen zijn we al 17 weken onderweg. Ja, 17 weken, het lijken wel 17 maanden. Nu de bijwerkingen van deze kuur tot nu toe meevallen is er dus weer tijd voor de normale dingen. Alleen is het normale nu weer raar. We zijn ondertussen zo gewend om niets meer te plannen dat we eigenlijk met onze handen in het haar zitten. Fleur en Roos hebben "gewoon" weer hun ding gedaan zoals 17 weken geleden. En wij komen er achter dat we moe zijn en moe worden van de dingen die nog moeten komen. Ja even denken als een kind zal soms wel makkelijk zijn, maar dat gaat en doe je niet.

Omdat het nu dus wat beter gaat zijn er mensen die denken dat het allemaal weer goed is. Ze zeggen het niet, maar we zien ze kijken en denken "het zal nu wel weer goed zijn". Ja me klote het is nog niet goed. Als we stoppen met de kuur is alles voor niets geweest. Als we stoppen met bestralen is alles voor niets geweest. Met andere woorden Fleur is "gewoon" nog harstikke ziek. En die gedachten maken me ook weer moe en verdrietig. Dat het nu goed gaat vinden we natuurlijk erg fijn, maar hoe het morgen of over een week is weten we niet. Ook de gedachten dat ze nog 4 chemo's en minnimaal 20 bestralingen krijgt geeft me weer het gevoel van onmacht. Dat de huid verbrand kan gaan aanvoelen weten we, maar dat het bestralingsplekje nu al droog word is minder. Hoe zal het er over een week uitzien. Joost mag het weten. Ja me reet het enigste wat ik weet is dat 1+1.....3 is. Nog steeds heb ik het gevoel dat de aarde onder me schud.

Ook zoiets Haïti. Wat een ellende daar. Fleur is bezig met het gevecht van haar leven, maar daar loop je "gewoon" over straat en Binnen een mum van tijd word je leven je "gewoon" afgepakt. De beelden die ik dan zie lijken nu harder aan te komen dan 17 weken geleden. Ouders die hun kids verloren zijn, maar wat denk je van de kids die hun ouders verloren zijn. Het liefst stap ik in en ga helpen, maar dat kan niet. Als ik de tv aanzet dan zie ik ellende. Als ik de radio aanzet dan hoor ik ellende. Als ik beide uitzet dan zit ik in de ellende. Het enigste wat ik dan denk is:

WAAROM, WAAROM, WAAROM!!!!!!!!

7 opmerkingen:

  1. Had een enorm verhaal gepland naar jullie terug te sturen maar nu ik er klaar voor zit weet ik eigenlijk ook niets zinnigs meer te zeggen! Niemand weet waarom bepaalde gebeurtenissen gebeuren, waarom het in een land, of in een wijk of in je eigen gezin gebeurd. Ik dacht vroeger altijd dat ellende alleen bij andere mensen voorkwam, andere families, niet de onze, maar ook dat blijkt helaas bedrog! Het enige dat ik weet is dat je er doorheen moet, hoe moeilijk dat ook is omdat het einde wel heel ver weg lijkt! Toch komt het elke dag weer iets dichter bij! Maar ik kan me voorstellen dat het niet te overzien is! Jullie doen het geweldig, maar ik weet eigenlijk niet of je er iets aan hebt al veel mensen dat tegen je zeggen! Hoe dan ook, hou vol, scheld er af en toe even lekker op los, en geniet van alle mooie dingen die op je pad komen.
    Hele dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja.... ik deel je gevoel, het is een herkenbaar blog... Zo eentje had ik er ook ergens op de helft. Iedereen denkt dat het wel goed is nu. Tumor eruit en klaar is klara. Terwijl ze nog evenveel kanker heeft als een maand geleden helaas.... En als je mijn blog leest van het weekend (niet goed voor je muur enkel... sorry) dan roep ik WAAROM met je mee....Hou vol alle 4 !!

    Even iets praktisch over de bestralingen. Wij hebben iedere dag direct na de bestraling gesmeerd met Calendula, wel een goede met een hoge concentratie. Dat mag niet voor de bestraling (althans niet 2 uur ervoor zeg maar) maar wel direct erna en de uren daarna lekker herhalen. Vraag direct ook een recept voor Flamazine, die mag je echter pas smeren na de laatste keer, maar je kan het maar hebben. Dat is super brandwonden zalf. (let op, hiermee kan het eerst erger worden, klinkt gek, maar dat is de bedoeling zeg maar) Midas zijn huid is dicht gebleven, maar het had niet nog 2 keer bestraald moeten worden zeg maar... Hij heeft nu nog verkleuringen op zijn buik en rug, dat duurt dus wel even...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. kan alleen maar 1 ding zeggen hou vol jongen jullie doen het hartstikke goed trots ben ik op jullie en vele met mij denk ik ik blijf dag en nacht aan jullie denken.op naar de eindstreep dikke dikke kus jo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Joost, ik vind je blog altijd heel goed verwoord, en natuurlijk zijn jullie er nog lang niet, maar wel fijn dat het nu ff "normaal" is.
    Voor jou is het gewoon heel goed om van je af te schrijven, dat maak ik op uit je woorden en blijf dat dus vooral doen. Weet dat ik veel aan jullie denk, en dat ik jullie heel dapper, moedig en positief vind. Sterkte de komende tijd!
    Kus naoom

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het waarom van alles weet niemand.
    Waarom mensen denken dat alles weer gewoon is weet ik niet, misschien omdat ze niet voelen wat jullie voelen niet dagelijks geconfronteerd worden met waar jullie mee geconfronteerd worden.
    Gewoon word voor jou ook nooit meer gewoon zoals toen maar wel gewoon zoals het nu is of gewoon zoals het straks zal zijn....
    Voor ons zal gewoon ook nooit meer gewoon zijn zoals toen, maar wel gewoon zoals het nu is...
    Het is een leerproces maar 1 ding weet ik zeker jullie komen hier sterker uit als dat je erin ging.
    Dat is nu al aan je blogs te merken en dat maakt me blij want het kan ook zo anders.
    Ga zo door!
    Heel veel liefs uit ruurlo voor allemaal
    Linda

    Geloof in jezelf en in elkaar Samen kunnen jullie deze strijd overwinnen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik snap die mensen niet die dan nu denken dat er niks meer aan de hand is. Zegt meer over hun dan over jullie toch, of ze lezen je blog niet goed.....

    Wij denken aan jullie en weten dat jullie nog een lange weg te gaan hebben.

    Hou je taai he,
    dikke kus van mij xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. lieve schatten,
    ja lieverd,WAAROM???? was er maar een antwoord...........
    mijn gedachtes blijven naar jullie uitgaan, mn kaarsjes blijf ik branden,en ieder gebedje stuur ik naar jullie.......
    renate

    BeantwoordenVerwijderen