woensdag 3 februari 2010

Dinsdag en Woensdag

Daaaaaar ben ik weer. Gisteravond gezellig met roos om 20.00 uur naar bed gegaan, maar voor die tijd is er wel weer het één en ander gebeurt. Laten we maar beginnen bij het begin. Het gesnurk van de overbuurvrouw hebben we overleefd en omdat Fleur overdag heel veel heeft gedronken mocht het vocht 's-nachts langzamer lopen wat inhoud dat ze maar 1x heeft gepiest. Dus hebben we allebei redelijk lekker geslapen. Na het ontbijt hebben ze haar even verlost van "de paal", omdat we aan de andere kant van het ziekenhuis een straaltje op moest halen. Dit ritje hebben we met de rolstoel gedaan. En dat was lol. We zijn als een idioot door de gangen wezen scheuren en wie in de weg liep moest toch echt opzij. Ook zijn we stiekem op de 24ste etage geweest. Vanaf daar heb je een leuk uitzicht over Rotterdam. Dit was uiteraard erg spannend omdat we daar niet mochten komen ;-) Dit alles gebeurde met een lachende Fleur.

Eenmaal weer terug op zaal werd de sonde eruit gehaald voor de 6 weekelijkse verschoning en de paal werd weer aan haar vast geknoopt. Wel hadden we afgeproken om op de dag heel veel water te drinken -buiten het vocht van de paal om- met de hoop dat ze dan 's-nachts niet zoveel naar de wc moest. Het langzamer laten lopen van het vocht in de nacht was wel een goed idee en de 3 liter die ze per dag moet krijgen mag ook via de mond, vandaar dus al dat gezuip. Ook was de co-assistent even geweest om te zeggen dat ze woensdag om 8.30 uur het spalkje voor haar hand konden laten maken.

Zo, nacht 2 was voor Nicole. Fleur heeft dus minder goed geslapen dan maandag. Waarom ???? Omdat die verpleegmuts die de paal overdag weer had aangesloten was vergeten het vocht aan te zetten. Wat inhoud dat Fleur voor Jan Lul de hele dag flink heb zitten drinken en het infuus dus sneller werd gezet om aan die 3 liter te komen. Gevolg: 3x plassen en Nicole met haar gammele rug er 3x uit moest. En ik lag voor mijn gevoel toch al overhoop met die verpleegkundige dat ik haar dus nu maar even de "TRUT VAN DE DAG" noem.

Maar ja, vandaag  vroeg en vol goede moed op voor de spalk. Komen ze daar is de naam Fleur wel bekend, maar de tijd niet en de spalkdokter die het moest doen was er pas om 10 uur. Ze zeggen ijskoud of het wel klopt en of we wel een afspraak hebben. Tja, en aangezien Nicole altijd als een soort ochtendgymnastiek met een soepele rug om 8.15 uur een rondje door het Sophia rent, zal het dus inderdaad wel aan ons liggen. Nou, ik kan jullie nu vertellen dat Nicole ook pissig kan worden en dat weten ze daar dus nu ook. Toen ze weer terug op zaal waren werden ze gebeld dat de spalk gemaakt kon worden?????? Maar de spalkarts was er toch pas om 10 uur!!!!!! Goed we zijn er dus achter dat de kommunicatie daar onderling nog steeds klote is. Uiteindelijk waren de damens in de loop van de ochtend met een handspalk weer thuis.

Zoals jullie lezen gaat het met de rug van Nicole nog steeds prut. Nu opa morgen andere bezigheden heeft hebben we na een heel goed gesprek :-) besloten dat ik morgenmiddag met Fleur naar HERMES ga, omdat het niet verstandig is om Nicole te laten rijden. Als ze onverwachts moet remmen kan ik zometeen 2 damens van de straat plukken. Nee ik ga zelf wel en gelukkig is mijn werkgever soepel dus ons probleem is weer opgelost. Ook moeten we na het straaltje een bezoekje brengen bij dokter Van Rij (radiotherapie) en laat dat nu even goed uitkomen, want we hebben nog een paar belangrijke vragen.

PS. de sonde zou eerst wegblijven, maar uit het oogpunt gezien van "toch wel makkelijk" heeft Fleur zelf besloten om hem toch weer te nemen.  

5 opmerkingen:

  1. haha, dat zal best wel leuk spannend zijn geweest op de 24e verdieping. En ik geef jullie groot gelijk.

    Is trouwens best een leuk thema: de T-tjes van de dag. Elke dag een nieuw Toppertje en een nieuw Trutje van de dag.

    Al ben ik dan wel nieuwsgieriger naar de trutjes.
    De Toppertjes zullen om de dag afgewisseld worden door Fleur en Roos. Al denk ik dat Nicole en jij ook hoge ogen zullen gooien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk zo scheuren door het ziekenhuis moet kunnen wat een gedoe allemaal ik geloof dat comunniceren nergens meer gebeurt echt k.. overal het zelfde verschrikkelijk dat je zoveel moet plassen s.nachts we weten wat het is aangezien we al 1000x dieeten gevolgd hebben waar je ook liters water perdag probeert te drinken verschrikkelijk maar fleur voelt zich na omstandig heden goed en dat is fijn nu nicole nog hoop dat het elke dag wat beter gaat wat hebben jullie vandaag voor t-tje kus jo xxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een verhaal weer. Over de Kommunicatie maken we maar geen woorden meer aan vuil. Echter ben IK wel erg benieuwd naar de TRUT van de dag hahaha. Ik heb er een beeld bij he ;-) Mag ik raden???

    Fijn dat de kuur weer goed ging. Ik neem aan dat jullie vanmiddag antwoord op de frequentie van de bestralingen? Hoe houdt de huid van Fleur zich nu? Gaat het nog? Nou, we lezen het vanavond wel weer vermoed ik ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh Fleur, Midas vind het een VET COOLE spalk, maar goed.... Hij is 5 en in zijn wereld is alles VET en Cool ;-)

    BeantwoordenVerwijderen