vrijdag 5 februari 2010

Dit is Fleur

Over dit blog heb ik getwijfeld. Waarvoor????  Ik weet het niet en ik weet nog steeds niet.

Ik heb wel eens geschreven dat er iemand was die zei: Als er iemand moet dood gaan is het wel die van jou en niet die van mij (blog van 28 nov 2009). Die uitspraak is me al die tijd bijgebleven en ik zal hem ook nooit meer vergeten. Het klinkt lullig, maar hij heeft wel gelijk. Iedereen wil dat zijn eigen kindje eerst beter word en daarna de rest.

Nu komt het mooie. Toen Fleur van de week in Sophia een chemotje naar binnen lag te werken lag er aan de overkant van de gang een jongen die neutropeen was. Dit betekent dat je weerstand super laag is en je vatbaar bent voor veel dingen. Toen ik hem van veraf zag liggen moest ik denken aan de tijd dat Fleur in Delft lag. Mager en vel over been. Het gejammer van de pijn en ondertussen een spuugbakje vast houden om niet te kunnen spugen. Ja ik had meedelijden met hem.
Fleur hoort en ziet dit ook allemaal. Ik zei heel slim (dacht ik) dat ik blij was dat hij zo ziek was en niet Fleur. Fleur was het daar niet helemaal mee eens. De vraag die ik haar gaf van "wil jij het liever hebben dan" was er eerder uit dan ik had gewild, maar het enigste wat ze zei was,
"Natuurlijk niet en ik wil ook niet dat hij het heeft"

Dit houd voor mij in dat Fleur het hart op de goede plek heeft zitten.


Een echt voor lul voelende staande papa

5 opmerkingen:

  1. iedereen wil dat zijn eigen kind niks krijgt het lijkt mij het ergste wat je kan overkomen maar ik weet zeker joost dat jij net zo als ik en vele andere zal zeggen GEEN EEN KIND mag ziek worden dat hoort niet en dat fleur haar hart op de goede plek heeft zitten dat wist ik al lang en dat joost heeft ze niet van een vreemde jullie kunnen trots op jezelf zijn hoop dat jullie een goed weekend hebben hoe is het met nicole dikke kus jo xxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk, Fleur wèèt wat die jongen op dat moment moet doorstaan, en dat gunt ze daardoor òòk niemand.
    Hoe gaat het met je rug Nicole........
    Vast `n stuk beter ???? (dat hoop ik althans)
    Gezellig en rustig weekend voor allemaal.
    Liefs van ons,
    Tante Jopie (Wassenaar)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. en zo is het maar net knul, dit is het schoolvoorbeeld van: "we zeggen allemaal wel eens wat" en dat komt niet altijd zo over als we bedoelen. Niemand zal "bewust" andere mensen (laat staan kinderen) kwetsen of pijn doen.
    Hoop ik tenminste!!!
    mama

    BeantwoordenVerwijderen