zondag 14 februari 2010

Dus dit zijn problemen !!!!!!!!

Tja, nu heb ik tijd over na zo'n kort blogje. Tv kijken doe ik bijna niet meer dus moet ik even nadenken of ik nog een verhaal aan elkaar kan liegen. We laten de gedachten even de vrij loop gaan. Thuis, Vakantie, Gevoel, Werk, Andere mensen.......ja andere mensen en werk is wel een goeie combinatie.

Op mijn werk kom ik vrij veel mensen tegen die de hele dag in zo'n kantoortje zitten. De één vind dat lekker en de ander niet. Als ik daar dan loop zie je vaak van die mensen die denken dat ze problemen hebben. Ja een probleem van niks, maar voor hun heeeeeel erg. Zo zit er een vent naast een toegangsdeur die telkens heel hard dicht slaat. Aan mij om dat probleem op te lossen. Even bij de groothandel zoeken en de oplossing is een soort rem. Eenmaal klaar gaat ie lopen zeiken dat de deur te zwaar open gaat. En met zeiken bedoel ik echt zeiken. Dat zijn momenten dat ik dan maar even tot 10 tel, want als hij dat een probleem vind wat zal hij dan van mijn probleem vinden.

Draaideuren zijn er daar ook genoeg, maar om daar doorheen te lopen moet je een pasje aanbieden. Als de 1 binnen staat en de ander buiten moet je even kijken of je lampje op groen staat. En ja lieve kijkbuiskinderen ook bij een draaideur geld "bij groen mag je lopen". Goed mijn lampje staat dus op groen en ik ga en ja, jullie raden het al, stapt die ander ook in met gevolg dat de toeters en bellen gingen rinkelen. Die vent ging helemaal uit zijn plaat en hij zei dat ik van geluk moest spreken dat er nog een ruit tussen ons zat. Wat die lul niet wist, is dat hij geluk had. Het liefst wilde ik zijn stropdas aan het handvat vastknopen en de deur zo'n zwieper geven dat hij er groen en geel uit zou komen. Enne.....enne zijn laptop zou ik op ctrl-alt delete drukken en alles lekker wissen. Directeur of geen directeur daar heb ik dan schijt aan. Het enigste wat je dan maar doet als normale burger is tot 10 tellen en zorgen dat je héél snel wegloopt voordat het echt escaleert.

Ja, dit zijn dan weer de momenten dat je met je neus op de feiten word gedrukt. Waarom doen die 2 mannen zo. Misschien zitten ze thuis ook wel in de shit en zijn die deuren net de druppel. Ik weet het niet, maar wat ik wel weet is dat ze moeten proberen na te denken met wat ze zeggen. Ik zit toch ook niet lekker in mijn velletje, maar probeer wel zoveel mogelijk "gewoon" mijn werk te doen. En als me dat niet lukt laat ik alles vallen en ga ik een bakkie halen. Om vervolgens weer met frisse moed de draad weer op te pakken. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat me dat ook niet altijd lukt, maar dat houd dan niet in dat ik (op mijn werk) uit me panty ga tegen een ander.

Waarschijnlijk een probleemloze Joost

4 opmerkingen:

  1. Goed dat je hebt leren tellen!! Het is nu eenmaal zo dat jij in zwaar weer verkeert maar ...... dat kan je tegenstander niet zien, evenmin als jij dat van hem kan zien. Misschien zijn de weersverwachtingen bij hèm ook niet denderend, of ... het is gewoon een zuurpruim, dat zullen jullie van elkaar nooit weten, tenzij je met elkaar echt in gesprek komt maar dat zit er niet in denk ik.
    Blijf jij nou maar tellen en dat zul je waarschijnlijk nog heel vaak moeten doen!!!!
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve allemaal,

    Ik wil even jullie laten weten dat ik erg veel bewondering heb voor de manier waarop jullie hier allemaal mee omgaan! Jullie hebben een overvloed aan liefde, compassie en niet te vergeten humor!! Ik heb weer even alles teruggelezen en ik ben blij dat de bestralingen achter de rug zijn, en dat Fleur zich wel "goed" voelt. En Jonkvrouwe Roos, je zag er geweldig uit!!

    Er wordt vanaf hier nog steeds aan jullie gedacht.

    Dikke knuf
    Daan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. adem in en adem uit joost en tel tot 10 je hebt van die mensen,denk aan je 3 vrouwen thuis en laat iedereen verder het la.........res maar krijgen xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx jo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je moet maar zo denken Joost ieder huisje heeft zijn kruisje, en overal is wel eens zwaar weer...
    Ik heb bewondering voor je dat je nog tot 10 kan tellen, want er zijn er maar zat die dat niet kunnen zoals die meneer in de draaideur.
    Jammer voor hem dat hij zo kortzichtig is.
    Je doet het prima!!!

    BeantwoordenVerwijderen