woensdag 24 februari 2010

hij, zij of zij, wij............(dinsdag 23-02-2010)

Lig ik zoals afgesproken op tijd in mijn bed naar het schaatsen te kijken en zie dat er aan het einde van de avond maar 1 Nederlander op het podium staat. Jammer, jammer en nog eens jammer. Na even het commentaar van Mart, Ria en Bart aangehoord te hebben zette ik de tv uit, gaf Roos een dikke kus en wilde gaan slapen. Ja, no way dus, ik moest even iets bloggen. Waarom???? Ik weet het niet dus we laten de gedachten maar weer eens de vrije loop gaan.

Kijk eerlijk is eerlijk het is jammer dat zij door een foutje naast de pot pissen, zij zich beroert, zij zich kut en zij zich niet lekker voelen. Dat Sven de pers te woord heeft gestaan vond ik mooi en dat Gerard alles even moest laten bezinken in een kleedkamer vind ik ook mooi. Ieder verwerkt immers zijn verdriet op zijn eigen manier.

Na het schaatsen komt dan de nabeschouwing. Gezellig met Mart & Ria, die ooit vieze dingen met elkaar gedaan hebben, en Bartje die zich heeft laten ombouwen tot belg. Ja een lekker stel samen. Ik kreeg soms toch wel de indruk dat Bart, Ria even het beeld wilde uitrammen (wat ik me goed kan voorstellen). Ik hoop morgen dus ook op een andere opstelling.
Maar waar ik nu eigenlijk heen wil is het commentaar. Niemand wist eigenlijk wat er precies gebeurt was, maar raden "naar" hoort en kendelijk bij. Hij heeft een Fout gemaakt, tjonge jonge wat is hij stom, hoe kan hij zoiets laten gebeuren, hij denk niet na.

Het gelul en speculeren over iemand is iets wat we allemaal graag doen. Als ik met iemand praat over Fleur zeg ik meestal wij zijn ziek, wij moeten het doen, wij moeten nog twee kuren, wij redden het wel. En met wij bedoel ik dus mijn gezin. Het spreekwoord "De beste stuurlui staan aan wal" ga ik nu ook steeds beter begrijpen.
Ik zou bijna een mailtje naar Sven en Gerard sturen met de tip dat zij ook een blog moeten aanmaken. Dan kan iedereen lezen hoe zij die fout gemaakt hebben, want ik ben ervan overtuigd dat zij net zoals wij een team zijn, maar met het verschil dat wij onze gouden plak zeker halen en zij het nog maar moeten zien.

Krijg nou het lazerus. Ik zie dat het al 2.08 uur is. Dat houd in dat ik vlug naar het afgekoelde bed ga en net zolang naar Roosje ga kijken tot ik in slaap val, want morgen is een mooie dag. En het antwoord waarom het een mooie dag is, is vrij simpel.

Nog een puur uurtjes en mijn gezinnetje is weer compleet!!!!!!!!

6 opmerkingen:

  1. Wat het commentaar betreft: De gouden plak is voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik sluit me hier volledig bij aan jullie verdienen alle 4 een gouden plak!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 4x goud voor de fam.de jong wel wat eerder gaan slapen enne op naar de finish xxxxxxxxxxxx jo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog even volhouden en goud is voor jullie! En waarom, omdat jullie die verdienen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik moet zeggen: geen slechte tussenstand voor de familie de Jong!!!!

    Medaillespiegel 2010 (24-02-2010)
    Land Goud Zilver Brons Totaal
    1. Verenigde Staten 7 9 10 26
    2. Duitsland 7 9 7 23
    3. Noorwegen 6 5 6 17
    4. Canada 6 4 1 11
    5. Zwitserland 6 0 2 8
    6. Zuid-Korea 5 4 1 10
    7. Oostenrijk 4 3 3 10
    8. FAM. DE JONG 4 0 0 4
    9. Rusland 3 4 6 13
    10. Zweden 3 2 2 7
    11. Nederland 3 1 2 6

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Daarom zijn JULLIE ook een geweldig team en zijn ZIJ presentatoren die voor geld moeten praten over schaatswedstrijden waar ZIJ een mening over hebben zoals iedereen dat over iedereen heeft in dit land. Maar zoals je al zei, je redt het alleen als JULLIE een team vormen zoals ZIJ dus duidelijk niet doen. BTW, in ONS gezin zijn WIJ op dit moment ook zwanger van ONS 2e kindje, dat bedoel je toch ;-)
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen