donderdag 18 februari 2010

Nu weer even serieus

Sorry mensen, maar de oude lul was gisteren een beetje moe. De dagen die we nu "gewoon" thuis zijn hakken er toch wel in. Het lijkt wel of we nu even de tijd hebben om moe te zijn en het resultaat was dus dat ik gisteren op tijd in bed lag. Nu ik weer redelijk het mannetje ben kan ik weer in therapie.

Laten we voor de verandering maar eens beginnen met Roos dan Nicole en daarna Fleur. Roos heeft sinds vandaag een weekje vrij en hoeft dus niet de schoenen met lood aan te trekken.
Met het ruggetje van Nicole gaat het op dit moment vrij goed. De kraker heeft dinsdag nog eens over haar heen gelopen en de laatste botten zitten nu weer op zijn plek. Blijft wel het feit dat ze aan het eind van de dag op is en blij is dat ze kan gaan liggen.

Zo en nu fleur. De tramal hebben we woensdag verlaagd naar 3x 10 druppels, omdat ze de hele dag een raar gevoel in het koppie had en aangezien het wel morfine is willen we er wel mee uitkijken. Het moe zijn wil ook nog niet overgaan, maar dat vind ik nog het minst erge. Wat ik wel sneu vind, is dat ze zelf was geschrokken van haar hand. Elke ochtend en avond gaat het verband eraf en dan laten we het even luchten. Tja en dan word je geconfronteerd met de bijwerkingen van HERMES. De hele bestralingsplek is nu zichtbaar en in overleg met Fleur hebben we dus ook besloten om dit keer geen foto´s te plaatsen, omdat het simpelweg shockerend kan overkomen. Wel zal ik proberen het in woorden te omschrijven.

Zoals ik al schreef is de hele plek dus zichtbaar. De bovenkant (4x10) ziet er netjes uit en zonder rare dingen. Ja, je ziet het wel, maar het valt echt reuze mee. De rest (6x10) is wel bizar. Vanaf de pink tot aan aan haar pols heeft de huid ondertussen tweede graads brandwonden en het vel in haar handpalm zit al helemaal los. Dit zal de komende dagen er ook wel vanaf vallen. Haar pinkje is tot het middelste kootje dikker en heel rood, maar of het velletje hier blijft zitten weten we nog niet.

Dit alles ziet er dus niet echt lekker uit. Als wij haar handje goed bekijken kan het haast niet anders zijn dat ze de hele dag pijn heeft, maar als we het vragen zegt ze altijd "oh het valt wel mee". Ook in dit stadium leven we dus van dag tot dag en gaan dan ook "gewoon" achter de stuiterende rugbybal aan.

5 opmerkingen:

  1. Het wordt tijd dat het lente wordt! Nieuwe kansen, nieuw begin!!!! Nog even volhouden!!
    Hou jullie haaks hè!
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lekker vakantie roos jippie lekker ff geen school hoop dat je een lekker weekje hebt ben ook blij dat nicole haar rug beter gaat blijf nog maar ff bij de kraker oh fleur wat zal dat pijn doen brandwonden ik hoop dat dat elke dag wat minder wordt lieverd en voorzichtig met stoten en dan zeggen dat het meevalt wat ben je toch dapper ik blijf mijn petje voor je af nemen prettig weekend dikke kus xxxxxxxxxxxxxxxxx jo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk voor Roos vakantie. Fijn dat de rug van Nicole beter gaat. Balen van Fleur haar hand, klinkt inderdaad pijnlijk, ze is een echte bikkel. Maar Joost, je bent 1 iemand vergeten te omschrijven hoe het daar mee gaat, ja moe, maar dat zijn jullie allemaal. Hoe gaat het met jou ?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja Joost ik sluit me even aan bij Anita, hoe is het met jou ?
    Je schrijft altijd over drie gezinsleden maar volgens mij zijn er toch echt vier !
    Logisch dat je moe bent, er is nogal wat gebeurd de afgelopen maanden, ook voor jou Joost.

    Geniet van het weekend en van elkaar ..

    San

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Au Fleur.... Hoop dat het snel heelt meisje.

    p.s. Wat wel een "voordeel" is, is dat als de hand maandag nog niet 100% genezen is (wat vast niet is als ik het zo lees) ze wel weer een "uitgeklede" kuur zal krijgen Joost. Dus eentje met minder bijwerkingen....

    BeantwoordenVerwijderen