zaterdag 12 november 2011

De geboortedag van onze lieve Fleur.....

Lieve, lieve schat,

Vandaag is voor Roos, mamma en pappa een zeer bijzondere dag, want 12 jaar geleden werd jij om 18.48 uur geboren. Ik zou je zoveel willen zeggen dat ik van gekkigheid eigenlijk niet weet waar ik moet beginnen. Wat ik wel weet is dat we van elkaar houden en dat we elkaar nooit meer zullen vergeten.

We hebben besloten om elk jaar op jouw geboorte dag géén taart te eten en géén slingers op te hangen, maar we sturen vanaf vandaag elk jaar wat vuurpijlen de lucht in en een paar mooie wensballonnen daar weer achteraan. Als jij op dat moment dat even naar beneden kijkt en wij naar boven dan zien of voelen we elkaar even.

Ook wil ik je nog eens zeggen dat we zielsveel van je houden en daarom ook hebben besloten om een aantal nummers die ons aan jouw doen denken hier te plaatsen. Alle nummers zijn tijdens de uitvaart gedraaid, alleen hebben we bij die van mamma en van mij nog een paar foto’s geplaatst. Ik moet je eerlijk zeggen dat het niet meeviel, maar het is gelukt.


Het nummer wat Roos heeft uitgekozen is YOU'RE BEAUTIFUL van James Blunt. Dit was jouw eerste lievelingsliedje.
Je zus heeft zelf het nummer uitgezocht en met een beetje hulp van mij ook de foto's.



Het nummer HERO van Mariah Carey is het nummer van mamma.
Als mamma dit nummer hoort gaan alle vezels in haar lichaam overeind staan en worden de nodige traantjes weggepinkt.



Het nummer HURT van Christinna Aguilera hoorde bij ons.
De avond voor je amputatie zaten we in de speelkamer van het Sophia en daar hoorden we onder andere dit nummer. Als we dit lied ergens hoorden keken we elkaar aan en wisten we allebei genoeg. 



Weet voor de rest dat ik van je hou en let een beetje op je zus en mamma.

Ik voel en ruik je snel.
Liefs Pappa

34 opmerkingen:

  1. Hey Fleur,

    Deze blog van papa is speciaal aan jouw gericht dus richt ik me, op jouw geboortedag, ook tot jouw.

    Deze dag voelt voor mij een beetje als "oud en nieuw" Klinkt raar maar ik leg hem even voor je uit.

    Met oud en nieuw kijk ik op oudjaarsdag altijd even terug op het afgelopen jaar om de volgende dag met frisse moed een nieuw jaar te beginnen. Vandaag, op jouw dag, denk ik aan hoe gelukkig ik mag zijn. Je hebt mij geleerd om door te gaan, ondanks alles. Hoe belangrijk het is om te genieten van elk moment.

    Zo kijk ik vandaag even terug zodat ik morgen met een frisse blik mijn eigen feestje "mag" vieren.

    Lieve Fleur, je bent een kanjer en ik zal je nooit maar dan ook nooit vergeten. Waarschijnlijk heb je nooit een idee gehad over hoe veel ik van jou geleerd hebt. Hoe belangrijk je voor mij bent geweest. Ik denk dat het mooiste wat ik kan zeggen tegen je "bedankt" is.

    Oh ja, en wanneer je op mama en je zusje let, let dan ook een beetje op je vader. Hij zal het zelf niet vragen, maar hij heeft het net zo goed nodig ;-)

    Knuffel uit Borculo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik dacht dat ik de eerste zou zijn die hierop wat zou zeggen maar ook nederland is nog wakker enne...........ome Frank zegt genoeg.
    pfffffff
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Fleur,
    jij zal nooit vergeten worden. Je was n prachtmeid. En zo zal je altijd herinnerd worden.

    Lieve Roos,
    ik vind je filmpje waanzinnig mooi en de keuze van het liedje is perfect. Probeer te praten met wie dan ook, het zal je opluchten. Het is ook niet makkelijk voor je om je grote zus te moeten verliezen, maar ik weet wel dat ze jou ziet en dat ze trots op je is.

    Ik vind de keuze hoe jullie de geboortedag van Fleur invullen heel mooi, respect.
    Dankjewel voor het mogen zien van jullie beider filmpjes.

    Liefs Maaike (onbekende bloglezer)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jullie zijn kanjers, alle vier!
    Ik hoop dat jullie ondanks het verdriet toch een mooie dag hebben met elkaar. Fleurs leven was veel te kort en al is zij er nu fysiek niet bij, zij zal vandaag toch het stralend middelpunt zijn. Ik wens jullie heel veel sterkte en veel armen om jullie heen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve fleur,

    Ik hou van je, je bent en blijft een kanjer.
    Mijn vader is ook jarig maar aan jou denk ik net zo veel stiekem misschien noch wel meer.

    Roos wat had jij een mooi filmpje sgatjuhhh.
    Joost jij ook en met Cristina aguilera sprongen de tranen.
    Nicole prachtig filmpje maar Joost ik heb een vraagje waar sta jij op de foto's??
    Iedereen staat er op behalve jij.
    Love you fleur
    Love you roos
    Love you Joost
    Love you nicole

    Xxx Anissa

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een knipoog van een ster

    Met mijn rug
    tegen de muur
    van ons huis
    kijk ik naar boven.
    Tuur ik
    in de donkerblauwe nacht.
    Nooit had ik verwacht
    hier te zullen staan,
    en te kijken naar de maan
    en te wachten
    op een knipoog
    van een ster.

    Zeker ook vandaag in gedachten bij jullie.....
    Voel de warmte van allen die jullie omarmen...

    kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve mensen,

    Wat een prachtig blog weer en wat straalt er ook weer een hoop kracht uit. Een schitterend idee en gebaar vinden wij het ook dat jullie vuurpijlen afschieten en wensballonnen oplaten, zo bijzonder en speciaal. Fleur is trots op jullie en zit vast stiekem mee te kijken van boven en met volle teugen te genieten.
    Heel veel sterkte vandaag.

    Familie Bosman (kevin)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Joost, Nicole en Roos,

    Wat een bijzondere dag inderdaad voor jullie.
    We denken aan jullie en voelen mee. Zeker Milan, daar wil ik even wat over kwijt. Gisteravond was ik bezig zijn haar te knippen toen ik aan hem vroeg;"Weet je wie er morgen jarig is?" Waarbij ik doelde op de verjaardag van de dochter van mijn vriendin, waarop hij zei; "ja, Fleur... of haar zusje... Nee, echt Fleur." Waarna Marco opeens met open mond stond van wonderlijke verbazing, want inderdaad, jullie Fleur is jarig en je had daar uitgebreid met hem over gesproken, maar bij ons thuis had hij er nog niks over gezegd. Zo zie je maar, er is echt zoveel meer tussen hemel en aarde. Vertrouw maar lekker op je gevoel,reuk en intuïtie, zij is er!

    Heel veel liefs, Marco, Inge, Milan en Gwen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kus van ons.... Hier namelijk enkel hurt, heel veel hurt ...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. soms kun je iets zeggen zonder woorden
    dan is ieder woord te veel
    soms zijn woorden alleen maar woorden
    dan heb je geen woorden nodig
    soms kun je het juiste woord niet vinden
    dan zijn er gewoon de woorden niet voor
    soms zeg ik het dus zonder woorden
    want dat is precies wat ik "nu" voel
    Love you all
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Denk aan jullie. xxx tot snel Ansjel

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Na het lezen van dit blog en het zien van de mooie foto's kan ik jullie met een brok in mijn keel alleen maar een hele mooie (klinkt raar maar hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel) dag wensen waarin jullie 3 hier op aarde bij elkaar zijn maar fladderend bij jullie de mooiste Engel die je, je maar kan wensen!

    Liefs,
    'unknown' Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  13. sander,sabine,thym en tess12 november 2011 om 10:54

    Ik weet nu niets te zeggen,
    waar zijn mijn woorden?
    Waar is mijn waterval aan letters,
    ik ben ze kwijt,
    bij zoveel pijn,
    verstomd zelfs mijn mond.
    Stilte....
    het is niet erg, voelt heel vertrouwd,
    maar juist op dit moment,
    wil ik er voor jullie zijn,
    ik luister naar jullie woorden,
    jullie tranen overal doorheen,
    en op dat moment wil ik jullie laten voelen,
    Lieve schatten jullie staat NOOIT alleen.

    De kaarsjes branden en tot straks

    Dikke kus, love you

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hieperdepiep hoeraaaaaaaaaaaaaa voor onze Fleur!
    Ik weet zeker dat jij alles weet wat er hier beneden gezegd en gedaan wordt. papa mama en Roos gaan er een speciale dag van maken!
    Wat een prachtige filmpjes Joost!Maare..inderdaad, waar ben jij?? .Hurt heeft voor mij een speciale betekenis, zelfs zo erg dat ik ( terwijl ik niet kan spelen) het aan het oefenen ben op de vleugel al een enkele weken.Helemaal sufgedraaid als ik met foto's bezig was...kei en kei hard...daarbij op mijn kantoor een fotootje staan van Fleur, en dan weet ik dat je me van boven aan het uitlachen bent...dat kon je zo heerlijk.....schateren van het lachen, heerlijk was dat. Konden we die dag nog maar eens over doen.Wat was het gezellig......
    Ondanks ik het raar vind om te zeggen wil ik jullie toch een hele fijne dag wensen, en hoop ik jullie snel weer eens te zien.

    Hele dikke kussen van mij voor iedereen....
    Enne FLEUR ik blaas jouw mijn kusjes naar boven.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Kippenvel van top tot teen...Wat een moeilijke dag moet dit zijn nog moeilijker dan alle andere dagen...
    Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  16. lieverds

    Wat een prachtig blogg . Mijn tranen stromen over mijn wangen . Het is een speciale dag en het zal er een zijn met een lach en een traan .

    Lieve Fleur
    We weten dat je er bij bent en we maken er een mooie herinnering van . Geniet van je vuurpijlen want ze zijn speciaal voor jou .

    Tot vanavond dikke knuf

    Ing

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Liefe Joost,Nicole,roos en Fleur

    Ik denk elke dag aan jullie,
    maar vandaag nog meer
    Het verlies van Fleur zal heel sterk zijn geweest
    en de geboortedag waarscheinlijk ook
    Jullie fimpjes waren Heel (100.000 keer) mooi

    Roos:jou filmpje is super gelukt!
    die muziek is erg mooi past er heel goed bij
    en de foto's zijn fantasties

    Nicole:jou filmpje was ook heel erg mooi
    die foto's...

    Joost:Ik vondt jou filmpje natuurlijk ook erg mooi
    en dat liedje was heel inspiererent
    daarbij springen er tranen in me ogen

    Ik wens jullie heel veel sterkte elke dag
    en vooral vandaag

    Xxxjes Jasmijn

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve Fleur,
    Het is vandaag jou dagje, daarom sturen wij jou een heleboel handkusjes.

    En voor papa, mama, roos en familie een hele dikke stevige knuffel.

    Wij denken aan jullie!
    XXX Manuela, Henny, Gulyan, Ché en Noë Noordhoek

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lieve Fleur op deze dag denk ik het meest aan je.
    Ik mis je heel erg, zonder mijn harts vriendinnetje kan ik moeilijk leven.
    Ik ben er erg trots op dat mijn hart dicht bij jouw is. Speciaal voor jou speel ik voor jou nog een keer ons piano lied. ik zal je nooit vergeten. Een hele dikke kus van mij. Guy

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lieve Fleuri,

    Precies een jaar geleden waren o.a. papa en opa druk druk bezig om de partytent op te zetten in de tuin voor het feest van de zusjes de Jong. Het werd groots aangepakt want het moest een bijzondere verjaardag worden. De uitnodiging hangt hier nog steeds aan het prikbord met jou en Roos samen. Ja papa had een missie die dag. Ikzelf zat op jou verjaardag op de EHBO met mijn eigen vader die achteraf alvleesklierkanker bleek te hebben. Jou verjaardag is dus ook hier een dag die ik nooit zal vergeten en de dag waarop er iets in mijn leven voor altijd veranderde.

    Zaterdag 13 November 2010 de dag van het feest! En wat hadden papa en mama er iets moois van gemaakt. Ik herinner me die tent met die ontzettend leuke gekleurde lichtjes erin! Wat een fijn feest waar ook jou vriendinnetje en lotgenootje Isa nog bij was. Voor ons een hele fijne kennismaking met hele fijne nieuwe buren waarbij we ons al heel snel welkom voelde.
    Die dag was er nog hoop op een toekomst voor jou. In een jaar tijd is er zoveel gebeurd en moesten we afscheid nemen van jou meisje en wat wordt je gemist door vele.

    Gisteravond kwam papa hier binnen lopen en zei: ' El kom is even ik wil je wat laten zien'. Achter de laptop zag ik het filmpje van jou en mama op het nummer Hero. Ja dat nummer knalde ook door de muur heen toen papa en mama deze draaide de laatste avond voor de herdenkingsdienst. Ik lag toen even bij Sienna in bed en we luisterde mee naar het nummer. Hero oftewel held in een filmpje van jou en mama en wie is de held? Jij bent haar held en zij de jouwe. Elke stap die jij nam door je moeilijke proces van kanker stond mama een stap achter jou. Door mama, maar tuurlijk ook door papa en Roos, kon je het aan. Als ik naar de foto's kijk zie ik een mama die haar dochter alles geeft wat er te geven is wat is ze een kanjer he die mams van jou.....

    Lieverd vandaag jou geboortedag. 12 jaar geleden was daar Fleuri. Een dapper en zeer creatief meisje waar je niet omheen kon. Ik mis je hier op het speelveld met de kids....het lijkt zo rustig sinds je hier niet meer bent. Ik mis het geknal met de deur en de verzameling meiden om je heen. Ook je fietsbel die ging als je om de hoek kwam zeilen. Maar ook het binnen rennen met Sienna op je nek om vervolgens samen op de bank te duiken.

    Vanavond knalt papa een paar pijlen de lucht in en papa kennende mag de hele buurt meegenieten en zo hoort het als we denken aan jou kanjer! Ik durf te wedden dat je dat kan waarderen en er om moet lachen.

    Wij zijn erbij meis voor papa, mama en Roos

    Liefs de buurtjes,

    Chiel, Ellen en Sienna

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lieve Fleur

    Tsja, raar, je verjaardag. Iedere minuut van de dag denk ik aan je. Fijn alle sms-jes die ik van mijn vrienden krijg die ook nu vandaag even aan je denken. Zelf van mensen die jij nooit hebt gekend.

    Hou van je Fleurtje,

    dikke kus tante Peet

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ook wij wensen jullie heel veel warmte op deze speciale dag. Wat een mooie invulling gaan jullie eraan geven. Ik zal mijn oor te luisteren leggen voor de vuurpijlen en dan even een extra lichtje branden. Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Joost, wat heb je weer mooie woorden geschreven. ..
    wat een mooi blog heb je gemaakt. ..ik vind t zo verdrietig, en ook zo mooi.
    Lieve Roos Nicole en Joost, familie. ...een mooie liefdevolle avond met de wensballonnen en vuurwerk......prachtig.....
    Veel liefs xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Pieter, Jet, Daan en Niek12 november 2011 om 21:23

    Wat een mooi blog weer met hele mooie filmpjes van hele mooie, lieve kanjers.
    Dikke knuf van ons.
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Joost, Nicole en Roos, de hele dag denk ik aan jullie op deze speciale dag, hopelijk hebben jullie een mooie avond en ik weet zeker dat Fleur het prachtig zal vinden dat de wensballonnen en de vuurpijlen voor haar afgestoken worden...
    Veel liefs, je nicht Els

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Joost, Nicole en Roos,

    Heel fijn dat jullie de foto's wilde delen. Wij hebben bij het horen van de vuurpijlen extra aan jullie gedacht.
    Liefs,
    Stefan

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hele hele hele dikke knuffel!
    Eus Els en de kids

    BeantwoordenVerwijderen
  28. We hoorden de vuurpijlen...en dachten aan jullie.
    xx
    Kyara en familie

    BeantwoordenVerwijderen
  29. he lieve fleur had gisteren sterretjes en heeeeeeeeeeeeeeel veel kaarsjes aan voor je en heb in mijn eentje met je gepraat en gehuild want o lieverd wat mis ik je er gaat geen dag voorbij dat ik niet aan je denk en hoor je dan zeggen he jo.je zit vast op het mooiste wolkje en let je goed op papa mama en roos.dikke kus ook van chris en raul xxxxxxxxxxxxxxxxxxx jou jo

    BeantwoordenVerwijderen
  30. lieve fleur wat een mooi blog speciaal voorjou ik hoop dat je de pijlen hebt gehoodr[gezien]en meisje je ziet hoe er van je gehouden word en dat zal altijd zo zijn en het missen van jou ook je papa mama en roos je zus je opa,s oma,s en vele familie ze missen je maar vergeten jou nooit.joost wat heb jij een mooi blog gemaakt met de gekozen nrs van een ieder van jullie gezin ik wens jullie het allerbeste ook met roos poe ze heeft ook zoveel mee gemaakt het is allemaal niet niks.ook roos moet haar plekje weer vinden hoe moeilijk het ook zal zijn voor een volwassenen is dat al moeilijk bijna niet te doen laat staan zo een meisje zo jong en ze heeft pijn pijn van verdriet en gemis het heeft echt veel tijd nodig voor jullie allemaal.liefs dieny brok

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat bijzonder en ontzettend mooi......
    Liefs Wendy( buuf van Sabine)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat moet ik hierop zeggen....behalve dat de kippenvellen 3 hoog op mijn lichaam staan en dat ik de intense gevoelens van mijn beeldscherm voel afspatten!!

    Groet,
    Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Jullie liefde voor elkaar, voor Fleur, is zo puur en zo tastbaar. Onlosmakelijk zijn jullie met elkaar verbonden, voor altijd...

    Heel erg veel liefs v Mirella uit Amersfoort

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Lieve Mensen,

    Via de blog van Kanjerguusje, kom ik na een reactie van jou gezien te hebben op jullie blog uit en besluit een stukje te lezen..Dit stukje over de geboorte dag van jullie Fleur....DE tranen springen in mijn ogen..Wat moet ik zeggen? Sterkte? Geen 1 woord is groot genoeg om iets te kunnen zeggen tegen mensen die hun dochter hebben verloren...

    RESPECT!

    X H. Breda

    BeantwoordenVerwijderen