zondag 6 november 2011

Vaarwel Guusje…..

De afgelopen maanden ben ik in contact gekomen met een nieuwe lotgenoot. Hij heeft net zoals mij ook een blog www.guusje-lowie.blogspot.com/ en zo af en toe reageren we op elkaars blog of sturen we een mail naar elkaar.  Tot mijn grote verdriet las ik vorige zondag dat zijn dochtertje Guusje, op een leeftijd van 10 jaar, is overleden. Een bericht wat achteraf veel gevoelens in mij heeft los gemaakt. Ik heb ook getwijfeld of ik hier een blog over moet maken en ik twijfel daar nog steeds aan, maar iets in mij zegt dat ik het moet doen.

De hele week zit het grietje in mijn hoofd en ik krijg het er ook niet uit. Het verdriet en het rotte gevoel wat haar ouders nu hebben weet ik als geen ander en dat doet zeer, meer dan zeer. Alles wat ze moesten regelen en alles wat erbij komt kijken hebben wij ook meegemaakt en het lijkt wel of ik die week weer heb meegemaakt.

Guusje is een meisje wat ruim 7 maanden heeft geknokt tegen die vuile kanker en het jammer genoeg ook niet heeft gewonnen. Ik heb haar nooit ontmoet, maar als ik het blog van haar vader lees weet ik dat er weer een kanjer is gestorven en dat de, ondertussen overvolle hemel, een verschrikkelijke mooie ster rijker is geworden. Mijn gedachten waren deze week erg veel bij hun en stuur Lowie, Yvonne, Janneke, Lisa, Hans, Anton en Loes ook alle kracht toe die ik kan vinden om dit grote verlies te verwerken.

Laafje Joost

7 opmerkingen:

  1. Ja Joost, het is te gruwelijk voor woorden.... en het gaat elke dag maar door....
    Kan het niet bevatten....de f*cking waaromvraag dendert weer door mijn hoofd....Pffff...
    kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoorde het ook Joost. Nu "wist" ik van Guusje gezien mijn moeder in Kaatsheuvel woont en al haar klanten van Midas weten natuurlijk en toen Guusje ziek werd al snel werd " aangehaald" . Weer eentje, houdt het dan nooit op? Ook ik ken ze niet, maar dat hoeft ook niet om te weten hoe zij zich voelen.....

    Hoop dat Guusje ook is waar onze kinderen zijn. Waar dat dan ook moge zijn. Vooral zonder zorgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He lieverds,

    Ik las het verhaal van Guusje via hyves. Uitgelicht dus dan moeten een hoop mensen het gevolgt hebben. Toen ik het las moest ik zo ontzettend slikken. Ik las zijn verhaal maar zag jou verhaal. Jij wij als buurtjes hebben het proces rond Fleur van vrij dichtbij meegemaakt maar ik merkte bij het verhaal van Guusje hoeveel indruk Fleur haar overlijden op mij had gemaakt. Even vechten tegen de tranen omdat ik meeleef met mijn buurtjes. En het gezin van Guusje zit nu in jou hoofd, ja want samen met de ouders van Midas, Isa maar ook kleine Nienke weten jullie als geen ander waar zij nu doorheen gaan........en dat is slikken.

    Weer een indrukwekkende week achter de rug buurman en ik hoop dat jullie het allemaal nog een beetje redden. Ik zie jullie ieder dag en ik heb er oprecht veel respect voor hoe jullie je staande weten te houden....

    Kus van de buuf!

    El

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kanker bij een kind, het blijft zeer indrukwekkend om jullie blogs te lezen.....Dit gun je geen een kind, geen een ouder geen een brusje. Elk verhaal op zich blijft in en in triest. Weer een sterretje erbij, weer een kanjer die dapper de strijd heeft aangegaan. Ik hoop dat ze allemaal hun rust hebben gevonden...
    Bah rot ziekte....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wens ze veel sterkte de komende tijd van mij.
    Dat hebben jullie allemaal nodig.
    Ik denk aan jullie.
    En ook aan hun.

    Xxx Anissa

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oneerlijk... zo verschrikkelijk oneerlijk!!

    Liefss Merel

    BeantwoordenVerwijderen