maandag 21 november 2011

Flower Power 4 & 5.......komt terug naar huis......

Vandaag precies een jaar geleden hebben Fleur en Ansjel met zijn tweetjes een schilderij gemaakt voor Kika. Uiteindelijk is het verkocht voor 4500 euro en daar zijn wij meer dan trots op. Toen het schilderij geveild was wilde ik graag weten waar het was gebleven. Ik heb er nooit naar gezocht, maar sinds het overlijden van Fleur werd die drang om te zoeken steeds groter.

Ruim twee weken geleden was ik er klaar mee en heb gebeld met Kika. Een week later was er nog een telefoontje nodig en eigenlijk liep ik daar tegen een dikke muur op. Ik kon een mailtje met mijn verzoek sturen naar het algemene e-mail adres en dan zou het wel bij de juiste persoon terecht komen. Enig sinds teleurgesteld hing ik op en na logisch nadenken heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben via via aan het nummer van Sotheby’s gekomen.

Daar heb ik telefonisch verteld wat ik van plan was en ze beloofde me nog dat ik diezelfde dag teruggebeld zou worden. Hier was niets aan gelogen en de veilingmeester Mark Grol zelf nam contact met mij op. De goed man zat op dat moment in Parijs en vond mijn verhaal wel mooi en gaf de e-mails van de juiste mensen van Kika. Eenmaal opgehangen heb ik even zijn naam gegoogle en kwam er achter dat Mark Grol de directeur van Sotheby’s was. Daar schok ik wel van maar ik was vast besloten en ging door met de zoektocht naar het schilderij van Fleur.

Het mailtje wat ik naar Kika heb gestuurd heb ik met dieplood in mijn schoenen gemaakt, maar na twee dagen kreeg ik het antwoord dat ze inderdaad wisten waar het was, maar dat ze me niet konden beloven of die, man / vrouw / instelling of bedrijf in zee wou gaan met mijn verzoek. Mijn verzoek was vrij simpel, ik wilde weten of ik het schilderij nog een keer in het echt kon komen bekijken. Als ze niet hieraan mee wilde werken, wat ik goed kon begrijpen, wilde ik wel dat Kika zou vertellen wat er ondertussen met Fleur was gebeurt. Naar mijn idee had de koper hier alle recht op en ik wilde ze nogmaals het gevoel geven dat we erg blij waren dat ze het hadden gekocht.

Nadat het mailtje weg was kon ik niets meer doen dan afwachten en stiekem wist ik dat de koper nooit op mijn verzoek zou ingaan. Maar ja, niet geschoten is altijd mis denk ik altijd. Tot vanmiddag mijn mobieltje afging en ik een bedrijf uit Zwolle aan de lijn kreeg. Ik snapte niet wat en wie ik aan de lijn had, maar ze zeiden dat me dat snel wat duidelijker zou worden. De mensen die ik aan de lijn had waren dus de kopers en waren zeer verrast dat ik contact zocht. Ik begreep dat ze direct verliefd waren op het schilderij en ze al hun zinnen erop gezet hadden. Toen ik hoorde dat ik mocht komen om het te zien liepen de emoties bij mij wel erg hoog op. YESSSS…….het is me gelukt en kan dus het kunstwerk van mijn kleine meisje nog één keer zien, dacht ik nog.

Daar waren de heren aan de andere kant van de lijn het niet helemaal mee eens en kreeg toen ook nog eens te horen dat ze met de directie hadden besloten om het schilderij kado te geven aan ons. Praten kon ik niet meer en dit was wel het laatste wat ik had verwacht. Ze zouden me nog een mail sturen en dat was zeer verstandig, want ik was letterlijk lam geslagen. Ik heb direct Nicole en Ansjel gebeld en toen ik weer thuis was heb ik de mail gecheckt en heb nogmaal met het bedrijf gebeld. Ik droomde dus niet en Nicole, Roos en ik moeten binnenkort naar Zwolle toe om te kijken hoe het hangt en krijgen dan vervolgens het stuk echt mee naar huis. Jullie snappen dat we super blij zijn en we het bedrijf in Zwolle zeer dankbaar zijn voor dit prachtige het kado.

Flower Power 4 & 5 hangt in een bedrijfsrestaurant van Zwolle
Een gelukkig Laafje

50 opmerkingen:

  1. wat een geweldig nieuws en wat een lieve mensen dat ze jullie het schilderij cadeau geven maar jullie verdienen het ik weet zeker dat het een mooie plek krijgt bij jullie thuis
    xx andrew en liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. kijk...dat is nou LIEF....

    liefs
    Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een ontzettend mooi gebaar. Maak een mooie foto van het schilderij en laat het in een goede resolutie uitprinten. Kan je dat weer kado doen aan het bedrijf.
    Groet,
    Ricardo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ongelooflijk gaaf zeg!! Dit is wel heel bijzonder... Dikke KUS Tamara Summer John en Nino

    BeantwoordenVerwijderen
  5. WAUW! Wat een ontzettend lief en bijzonder gebaar!

    xxx lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is zeker lief! Kan me voorstellen dat jullie er blij mee zijn!

    Grts uit Breda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey neef,
    Wat een mooi schilderij is, heeft nu een nog mooier verhaal.

    Vindt het idee van Ricardo ook erg mooi. Daar wil ik zelfs nog wel aan meebetalen.

    Knuffel uit Borculo,
    Je neeffie....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat ontzettend fijn voor jullie en wat een lieve mensen.

    Dikke knuf
    Ronald Erika en de kids x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw!
    XXXXXXXjes Eus Els en de kids

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Joost, misschien kun je er litho's van laten maken in een beperkte oplage (100 of zo, genummerd) en die verkopen voor het goede doel? Natuurlijk is dan de eerste (nummer 1/100) voor het bedrijf dat zo aardig is om het schilderij aan jullie te geven.
    Ik wil er zeker weten een aanschaffen, vind het prachtig! En zeker als je het verhaal erachter kent is het heel bijzonder om zo'n litho te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. geweldig! Kan me indenken dat je met een mond vol tanden stond. dikke knuf yoli.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Yessssss! Ze bestaan dus nog wel: mensen met het hart op de goede plek! Wat een kippenvelgevoel zal je hebben gehad! Ik ben oprecht keiblij voor jullie!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jeetje Joost wat Gaaf, dit had je nooit verwacht, en wie wel, nou eigenlijk kan ik niets meer zeggen dan GEWELDIG (en dat ik dagelijks met jullie bezig ben).
    Dikke kus HANK

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Toen je het vertelde liepen ook bij mij de rillingen over mijn rug. Weet je, op deze manier lijkt het of Fleur nog steeds gewoonweg in het hele aardse circuit méédraait. Ik vind dit allemaal zó bijzonder, die Fleur toch, ze heeft nog steeds de touwtjes in handen, ongelofelijk.
    Ik denk dat de directeur van Sotheby’s evenals het bedrijf dat het schilderij gekocht heeft "niet" op een zoen van deze oma zitten te wachten, maar ze verdienen het wel!
    Zo'n gebaar rondom Fleur's schilderij doet je goed, het schept weer wat vertrouwen in de mensheid! Hulde aan Sotheby’s en het bedrijf!
    Jongen wat zùl je blij zijn en ik erbij!
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat geweldig echt supergaaf
    dikke kus en veel liefs uit Oostvoorne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Joyce van der Zalm22 november 2011 om 08:41

    Wat geweldig!!! Wat een goed nieuws. Thuis is ook de plek waar dit mooie kunstwerk van jullie meisje hoort!!
    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Kijk....en ook daar krijg ik een brok van in mijn keel. Gisterenavond zat ik nog te vertellen dat de mensen zo hard werden voor elkaar, maar dit is dan toch weer de keiharde realiteit dat ik niet alles zo zwart wit moet zien. Ben zo blij voor jullie!

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat fantastische! En wat super van dat bedrijf!
    Echt ik ben heel blij voor jullie!
    Hopelijk kunnen jullie het snel ophalen! Geniet ervan! Masja

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lieve familie,

    Dit is ECHT GEWELDIG! Wat een mooi schilderij en wat een mooi gebaar. Geniet er van!

    Familie Bosman (kevin)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooi verhaal zeg!! Ik kan me goed voorstellen dat jullie hier heel blij mee zijn, wát een mooi gebaar van deze mensen!

    Liefs, Peter, Debby en Quinten

    BeantwoordenVerwijderen
  21. :) spreek jullie snel weer xxx

    Ansjel

    BeantwoordenVerwijderen
  22. YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!! Ik wist dat dit heel erg in jullie hoofd zat en wat ben ik blij dat het schilderij terug naar huis komt waar het hoort!!!!!!
    Wat ontzettend bijzonder weer!

    Liefs van de buuf!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wow 4500 euro is er voor betaald, een prachtig bedrag voor Kika! Maar wat de waarde van dit prachtige schilderij voor jullie heeft is niet uit te drukken in geld....dat is onbetaalbaar. Wat super dat er mensen bestaan die dit begrijpen. Ongelovelijk!

    gr Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat ontzettend geweldig van het bedrijf en geweldig voor jullie! Wat fijn om straks weer een 'stukje Fleur' thuis te hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wauw... wat een mooi verhaal, daar word je stil ( en blij) van
    Ik 'ken' jullie via Ansjel en lees vol bewondering het blog.
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wauw zeg wat geweldig. Daar word een mens stil van.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. wat een mooi schilderij, en wat een lief gebaar van die mensen, TOPPIE, xxx helma

    BeantwoordenVerwijderen
  28. dikke kus uit Weert22 november 2011 om 21:48

    Wat bijzonder mooi! KIPPEVEL!!!!!! Kus

    BeantwoordenVerwijderen
  29. sander,sabine,thym en tess22 november 2011 om 22:28

    WAUW!!!!!!!!!!!! KIPPEVEL!!!!!!!!!!!TRANEN!!!!!!!!!!GEEN WOORDEN!!!!!!!!!!!! GEWELDIG!!!!!!!!!! FANTASTISCH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Bedrijf in Zwolle: BEDANKT!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Een bijzonder mooi schilderij,
    Gemaakt door Fleur een bijzonder mooie meid.

    Verkocht voor KIKA met een bijzonder mooi bedrag
    Aan een bijzonder mooi bedrijf.

    Flower Power 4 & 5 komt weer terug naar huis, Bijzonder mooi!

    XXX Manuela Noordhoek (Gulyan en Ché)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat heerlijk dat er nog goede mensen op de wereld zijn! Wat moet dat een goede steun zijn als jullie het even niet meer zien zitten :-)
    Liefs,
    Dick & Elsbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Pieter, Jet, Daan en niek23 november 2011 om 20:05

    Jeetje, wat fijn dat het súper mooie schilderij thuis komt, waar het eigenlijk wel hoort. Echt een heel mooi gebaar van dat bedrijf. 'N kippenvel moment.
    Dikke knuf!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. ik vind dit bijzonder en heel fijn voor jullie joost fijn dat je het hebt gedaan he wat een mooi geschenk voor jullie.liefs dieny

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een bijzonder lief gebaar. Geweldig dat er nog mensen zijn met het hart op de goede plaats. Ongelofelijk dat dit bijzonder mooie schilderij via een omweg weer bij jullie thuis komt. Dikke knuffel voor Roos, want die moet nu ook haar Luna missen.
    Conny,

    BeantwoordenVerwijderen
  35. First οff I wаnt to sау аwesome blog!

    I had a quick question in ωhich I'd like to ask if you don't mіnd.
    Ι ωas interested to knoω hοw you center
    уouгself and clеаr yοur head pгioг tο ωгiting.
    I've had a hard time clearing my thoughts in getting my thoughts out there. I do enjoy writing however it just seems like the first 10 to 15 minutes are usually wasted simply just trying to figure out how to begin. Any ideas or hints? Thanks!
    Here is my blog ; shoppingvibes.De

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ηі thеre eνеrуbodу, heгe еvery ρerѕon is sharing
    such κnοω-hоw, thus it's pleasant to read this webpage, and I used to go to see this web site every day.

    My blog ... irancloob.net
    my website - silk'n Sensepil

    BeantwoordenVerwijderen
  37. excellent pointѕ altogethеr,
    you just received a logo new геader. What may you suggeѕt abοut
    уouг post that you ѕimply madе sоme dayѕ
    in thе past? Αny ceгtain?


    Feel free to surf to mу wеbpage - This Site
    My site > simply click the next internet page

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Do yοu mind іf I quоte a few оf youг posts as lоng as I provide creԁіt and sourceѕ bаck to yоur blog?
    Mу blοg is in the verу same area of іntеreѕt as yours and my useгѕ
    would reallу benefit from а lоt οf thе
    infoгmаtіon yοu prоνіԁе here.
    Ρlease lеt me κnow if thiѕ okаy ωith
    you. Thanκѕ а lot!

    Feel fгeе tο viѕit mу weblog
    :: http://mojkuvar.com

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ι ωon this partіculаr kіt оut of this websіte anԁ since thеn
    i hаѵe nοt haԁ аnotheг cigarette.
    Evеrything about it is rеallу геally good.
    Batteгys last a long time, flaѵouгs are actuallу strοng
    and the νaρe iѕ brilliant. I nоw addіtionаlly oωn an adԁitiοnаl есig
    brand that i cаn рlace my οwn juicеѕ in ѕince
    this was thе οnly геal dοwnsіԁе for me.

    but whеn і am gоing out when im at the job Green
    smoke is mу peгsonаl go to e-cіgarettе.
    definаtly reccomenԁeԁ if yοu arе pleаsеd with the flavorѕ
    they supply

    Нere is my page ... green smoke e cig

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Thanks for finally ωгitіng about > "Flower Power 4 & 5.......komt terug naar huis......" < Liked it!

    Feel free to visit my site ... V2 Cigѕ E-Cigагettе Rеview

    BeantwoordenVerwijderen
  41. There is abѕolutely no hаsѕle; theгe
    aгe no other points to do aѕidе frοm plaсing it about yοur waist.



    My page - vegalta.sakura.Ne.jp

    BeantwoordenVerwijderen
  42. We аre а gгoup of νolunteeгs and opening a bгand new scheme іn ouг community.
    Your web sіte offеreԁ us wіth
    hеlpful info to work on. You've done a formidable task and our entire neighborhood might be thankful to you.

    Review my weblog eaglecentral.ca

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Ηi! Thіs іs my fігst
    visit to youг blоg! Wе are а group of volunteers anԁ starting a nеw projeсt in a cоmmunity іn
    the same nichе. Yоur blog рroνіdeԁ us beneficіal іnformatiοn to ωoгκ оn.
    You have done а ωonԁerful job!


    My web page: neverthirstwater.org

    BeantwoordenVerwijderen
  44. You rеally make it seеm so easy with your pгesentatіon
    but I fіnd thiѕ matteг to be aсtuаlly something that
    I think I wοuld nеѵer unԁerstanԁ.

    It seеmѕ tоo cοmрlеx and extгemelу bгοaԁ for mе.
    I am loοκіng forwагԁ for
    youг neхt post, I'll try to get the hang of it!

    Feel free to visit my web page ... next page

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Hey There. I found yоuг blog uѕіng
    msn. This is an extгеmely well ωritten аrticlе.
    I'll be sure to bookmark it and return to read more of your useful info. Thanks for the post. I'll ԁefinitely comeback.


    My blog post: http://www.sfgate.com/business/prweb/article/V2-Cigs-Review-Authentic-Smoking-Experience-or-4075176.php

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Thаnks a bunch foг shаring this with all folκs you actually κnoω what you're speaking about! Bookmarked. Kindly additionally discuss with my website =). We could have a link change agreement between us

    Also visit my website mouse click the up coming document

    BeantwoordenVerwijderen
  47. І haνe read so manу articles or revіeωs conceгning the
    blogger lοѵerѕ еxcept this pаragraph is in faсt a pleasant parаgraph, keep it up.


    Ηere is my homeρage - http://www.brainatom.com

    BeantwoordenVerwijderen
  48. This page really has all of the informatiоn аnd facts I ωanted аbout thiѕ subject and
    didn't know who to ask.

    Feel free to surf to my page - forum.brendan-perry.com

    BeantwoordenVerwijderen
  49. This іs my first tіme ѵisit at heгe аnd i am truly pleassant to read everthing at
    onе рlaсe.

    My webpage - click the next web site

    BeantwoordenVerwijderen