vrijdag 11 november 2011

nog 1 dag.....

Zo lieve mensen, daar zit ik dan. Nog één nachtje slapen en dan is het 12 november, de verjaardag van Fleur. Het woordje verjaardag klopt niet meer en heb daarom ook besloten om het de geboortedag van Fleur te gaan noemen. Maar ja, hoe vul je de zo’n dag voor de grote dag nu in. Roos zat op school, ik ben met mijn werkgever een paar uurtjes wezen varen op het Grevelingenmeer in Zeeland en Nicole is even bij haar nichtje geweest en heeft ook een goed gesprek gehad op haar werk. We hebben eigenlijk gedaan wat we de hele week al doen en dat is proberen mee te draaien in de maatschappij.
Toch knaagt er heel diep in mij iets. Wat en waar dat overgaat daar hoef ik niet lang over na te denken, want alles draait op dit moment om Fleur. De afgelopen 11 jaar waren Nicole en ik de 11de altijd druk in de weer met slingers en taarten, maar dit jaar is het anders. Fleur is er niet meer en om nu een spetterend feest te geven…..nee….dat is het ook niet. Toch laten we deze bijzondere dag niet zomaar voorbij gaan. Wat we van plan zijn is vrij simpel, op de dag zijn we er niet en na het avondeten komen er een aantal mensen.
Hoe we uiteindelijk deze dag beleven en ervaren dat lezen jullie uiteraard later wel weer. Voor nu wens ik iedereen een fijne nachtrust toe en ook hoop ik dat iedereen ietsje beter slaapt dan Nicole en ik, want slapen….tjsaaaa……ik weet nu al dat dat vannacht bijna niet zal lukken.
Laafje Joost

2 opmerkingen:

  1. Zeg dat wel. Bitterzoet moet het voor jullie zijn. Zo oneerlijk. Zo een shitdroom die eindelijk afgelopen moet zijn toch. En toch.....omdat fleur en jullie "gewoon" gefeliciteerd horen te worden op deze dag doen we dat ook. Om te vieren dat jullie 12 jaar geleden voor het eerst ouder werden. En dat heeft zij gedaan. En dat......dat pakt tenminste nooit iemand meer af.
    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij was de eerste
    jij was de oudste

    jij maakte alles anders
    jij veranderde onze levensweg

    jij bracht nieuwe geluiden in ons leven
    jij veranderde onze relaties

    jij maakte ons ouders
    jij maakte onze ouders tot grootouders

    jij maakte onze zussen tot tantes
    jij maakte onze broers tot ooms

    dat jij als eerste bent gestorven
    dat jij als eerste in de dood verdween

    dat jij opnieuw alles anders maakte
    dat jouw dood verwachting veranderde in dood

    dat jij ons achterliet
    - niet jij maar jouw dood-

    jij noodzaakt ons
    opnieuw te zoeken naar wie wij zijn

    jou te overleven
    trekt ons leven in een ander spoor

    in dát spoor blijf jij de eerste
    jij die alles anders maakte


    xxx

    BeantwoordenVerwijderen