dinsdag 24 november 2009

Wij denken

Zo we zijn weer twee dagen verder in het proces. De domper van Zondag heeft ons toch wel aan het denken gezet (mede door een mailje). Fleur had dus een HB van 4.4 geen koorts en zag er redelijk goed uit. Met deze combinatie mocht ze dus weer naar huis. Nu moeten we wel zeggen dat ze opknapt, maar het gaat niet hard. De koorts/verhoging is ondertussen wel verdwenen (leve de paracetamol), maar blijft het feit dat er toch iets niet helemaal lekker zit. Dat kunnen we zien aan de bloedsuikers (BG). Die zijn weer behoorlijk aan het schommelen en dat betekent dat er iets mis is.

Misschien had ze achteraf toch een bloedtransfusie moeten hebben. Dan zal ze zich sneller herstellen dan nu. En dat herstel is wel belangrijk, want als de waardes maandag niet goed zijn gaat de chemo misschien door. Ook de kleur op het bekkie is niet helemaal top. Dus willen we donderdag eigenlijk ook nog een bloedonderzoek. Als de waardes dan nog niet ok zijn krijgt ze misschien alsnog een transfusie. Wij zijn natuurlijk geen arts, maar proberen wel mee te denken. Waarschijlijk zitten we er helemaal naast, maar dat zien we dan wel weer.

7 opmerkingen:

  1. Niks mis met meedenken.
    Ik spreek niet uit ervaring, maar heb meer dan eens gehoord dat je als ouders weet als er iets niet goed is met je kind.

    Dus gewoon vragen, zeuren (en tijgeren volgens Linda)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal mee eens.
    Gewoon even je tijgerklauwtjes uit slaan.
    Onthou van mij 1 ding artsen kunnen nog zo geleerd zijn de enige deskundige zijn de ouders!
    Jullie weten het beste wat wel en wat niet goed is bij Fleur, maar dat geld natuurlijk ook voor Roos.
    Helaas heb ik wel de ervaring en weet dat de meeste artsen het meedenken van ouders heel serieus nemen en op prijs stellen.
    Ga er voor!
    Dikke kus
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is juist goed om meetedenken, het gaat wel om jullie kind, je eigen gevoel is vaak het beste..en 4.4 is nog wel erg laag, je kan groot gelijk hebben met die bloedtransfusie, ik zou er maar goed naar vragen donderdag..sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. als ouders zie en voel je het beste als je kind iets heeft of als er iets niet goed zit je kan beter voor niks gaan als dat je zegt had ik maar gegaan.hoop dat het wel goed zit xxxxxxxxxxxxx jo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hoop dat ik jullie niet aan het twijfelen heb gebracht met mijn mailtje. Dat was niet de bedoeling ervan...

    Ik denk dat je in deze heel juist redeneert, maar goed....Wie ben ik ?

    Volg je gevoel, die is altijd goed als het om je kind gaat. Twijfel nooit, dat is iets wat ik heb geleerd. Stel je vragen keer op keer.Al moet je het honderd keer doen. Geen 1 vraag is dom en al helemaal niet als het om je kind gaat!

    Heel veel succes morgen!

    BeantwoordenVerwijderen