zondag 29 november 2009

Zenuwachtig

Zo de zondag zit er ook weer op. Moet zeggen dat het toch weer gezellig was, maar ben blij dat ie bijna voorbij is. De kinderen hebben zich prima vermaakt in de gereedschapschuur van opa. Die man zal morgen al zijn spulletjes weer op moeten zoeken, maar dat vind hij niet erg (hoop ik). Wij waren de rest van de dag lekker zenuwachtig. Waarom??? Ik dacht dat we de uitslagen pas woensdag zouden krijgen, maar dat blijkt dus morgen al te zijn. Het ene moment gaat alles goed en het andere moment lijkt het net alsof al je organen op de verkeerde plek zitten.

Soms zijn er momenten in je leven die ook spannend zijn. Rijbewijs, trouwen, een mooi huis kopen, nieuwe baan, je eerste zoen enz enz. Uiteraard is dat spannend, maar ik ervaar dat nu als iets moois. Dat noem ik nu maar gezonde spanning. De spanning die wij nu voelen is anders. Laten we het maar ongezonde spanning noemen. Het hele weekend ben je er weer mee bezig. Sinterklaas was leuk, maar we willen maar 1 kado. Opa was jarig, maar die willen we liever ook een ander kado geven. De pech is nu eenmaal dat dat niet kan. Klote maar het is zo.

Ook het gevoel dat je iets wilt doen, maar je niets kan doen zijn deze dagen veel sterker. Haar de hele dag zien spelen is fijn, maar zometeen ligt ze weer een paar dagen uitgeteld op bed. Die vooruitzichten maken je wel weer verdrietig.

Ook dat vreemden niet zien of het een jongen of een meisje is, is gebeurt. Dat is hard maar wel de realiteit. Dat een andere vader zegt "als er 1 dood moet gaan is het wel die van jouw en niet die van mij" klink vrij hard, maar hij heeft wel gelijk. Ze kunnen je beter een klap in je bek geven, want dat doet denk ik minder zeer. Het allemaal willen overnemen is ook wel een mooie, ja mispoes.

Wat voor ons nu belangrijk is, is dat we weten dat we nu niet alleen zijn. Al die mensen om ons heen geven net dat beetje wat we nodig hebben. Via de telefoon, sms, kaarten, e-mail, het blog of hoe dan ook. We zijn blij met ieder ding. Laat je niets weten ook goed iedereen gaat er op zijn manier mee om.

Maar goed de meiden liggen weer lekker te slapen (gelukkig)en morgen weer een spannende dag met nieuwe kansen. De kans dat de chemo aanslaat schatten wij hoog in. Waarom???? Kijk zelf maar. Voor de duidelijkheid de tumor zit dus rechts naast de pink. En nu maar hopen dat we voor de tweede gelijk hebben.



ps. We mogen blij zijn met de rechter foto, want ze wil er eigenlijk niks van weten!!!!

4 opmerkingen:

  1. zal straks aan jullie denken.

    ps. 1ste seizoen is klaar.....hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat was ik blij dat ik jullie gisteren op de verjaardag van opa rien allemaal weer even heb kunnen. heerlijk was het inderdaad fleur zo lekker te zien spelen en ook roos was lekker aan het genieten,hoop dat jullie vandaag alle uitslagen krijgen,en als ik zo naar haar pink kijk op de foto kan het toch niet anders dan dat de chemo aan heeft geslagen.ik denk aan jullie kus jo xxxxxxxxxxxxx p.s joost ik vind dat je het allemaal zo goed aan ons verteld petje af

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag lievelingen, ben zo benieuwd hoe het gegaan is vandaag, heb de hele dag aan jullie gedacht en met mij waarschijnlijk vele anderen.
    Hele dikke knuffel, Stephanie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo alle 4,
    Op de foto is het uitstulpsel BESLIST geslonken nou hopen dat de uitslag ook naar tevredenheid mag zijn ?? Sterkte maar weer met alles, ik lees je verslag wel weer Joost. Je doet het trouwens geweldig goed dat schrijven Joost zo met die foto`s erbij,alles kun je begrijpelijk volgen!!
    Liefs alle 4 van ons beide,
    tante Jopie en Willem.

    BeantwoordenVerwijderen