woensdag 7 juli 2010

Het Droomdekentje

Tjonge jonge, denk ik een avondtje rust te hebben komt er een vrouwtje uit de buurt met een grote doos aanlopen. Ik blij en dacht dat ik een kado kreeg, maar ik piste naast de boot en het doosje ging richting Fleur. Erg benieuwd wat er in zat en na het open maken kwam er een droomdekentje uit. Een droomdekentje, ja best, maar van wie, wat en waar. Nou daar komt ie dan, er bestaat in Nederland dus ook een stichting die Regenboogboom heet. Wat deze stichting precies doet is voor mij ook nog een vraagteken, maar dat ze een bedoeling hebben met het dekentje is mij wel duidelijk en na een kort bezoekje op hun site kwam dit tevoorschijn.

Wat is een droomdekentje?????

Een droomdekentje is een dekentje voor een kind, gemaakt in de patchwork –en quilttechniek. Het dekentje bestaat uit drie lagen: een patchwork bovenkant (in voor kinderen aansprekende kleuren en/of thema's), een tussenvoering, en een achterkant. Deze drie lagen zijn doorgestikt (gequilt).

Voor wie is het droomdekentje bestemd?????

Droomdekentjes worden geschonken aan kinderen die een chronische -of levensbedreigende ziekte hebben, een trauma of een handicap. Ook kinderen die in een moeilijke situatie terecht zijn gekomen, komen in aanmerking voor een dekentje. Wij hopen dat ze mooie dromen onder dit dekentje hebben en dat het hen troost biedt, zodat ze even worden afgeleid van pijn en verdriet. Het dekentje kunnen ze overal mee naar toe nemen om lekker onder te kruipen of onder te slapen.



Het hele handeltje zat verpakt in een doos en werdt dus bezorgt door de achterbuurvrouw. Ook dit bewijst weer eens dat er "vreemde" mensen zijn die aan ons denken en iets op touw zetten om ervoor te zorgen dat Fleur een glimlach krijgt of zich even niet ziek voelt. Dit vind ik zeer bijzonder en vindt het niet meer dan normaal om al die lieve mensen te bedanken voor hun inzet. Dus achterbuurvrouw, het droomdekenmakertje en stichting Regenboogboom bedankt voor alles en ga zo door.

Joost

8 opmerkingen:

  1. Gerrie en Manfred7 juli 2010 om 22:37

    Oooh wat lief ,fijn dat jullie zoveel lieve mensen om jullie heen hebben!!Wat je geeft krijg je terug!!!XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo Fleur misschien is oma lia nu wel heel jaloers.
    Geniet er maar lekker van en droom er maar lekker onder.
    Liefs en een knuffel uit Ruurlo
    oom Jan en tante Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. sabine, sander thym en tess8 juli 2010 om 00:05

    Mooi dekentje hoor Fleur en nu maar hopen dat deze je alle geluk brnegt die we jou tooewensen en dat al je dromen waar worden

    Lieve Meis heel veel sterkte en we denken aan je (en aan mama papa en roos natuurlijk)

    Dikke kus van ons vier

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och wat een mooie Fleur! Die dames kunnen er wat van he? Hier gebruikt Midas hem nog steeds veel en hij nam hem vaak mee naar hetziekenhuis. Hij heeft er natuurlijk een met Cars autootjes ;-)

    Wat verschrikkelijk lief van de achterbuurvrouw!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik hoop dat fleur er inderdaad mooie dromen door krijgt en hoop dat haar ook troost brengt als het allemaal weer vervelend wordt en erg lief dat ze dat voor haar gebracht hebben en hij is bijna net zo mooi als dat oma els ze maakt sterkte vandaag en hoop dat ze zich elke dag mag blijven voelen zoals ze zich tot vandaag voelt kus jo en o fleur het lukt me niet op je blog te komen kan wel wat schrijven maar dan niet verzenden ik lees het elke x als je wat geschreven hebt xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. nou ja Joost, waar is mijn reactie van gisteravond nou gebleven???? Heb je hem eraf gegooid (zou ik ook doen in jouw geval) of gewoon verdwenen. Ik weet zeker dat hij gepubliceerd was ik heb hem zien staan. Of ben ik nou gek I(schot voor open doel dus!)
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ben aan het struinen geweest op de regenboogdekentjessite (scrabble woordwaarde!) en daar heb ik veel quilt(je)s gezien. Zelfs stond daar ook de dezelfde deken die ik voor Fleur gemaakt heb (die blauwe) maar op de site in het roze! Je moet het bij de dekentjes-foto- maar eens nakijken.
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat hèèrlijk dat de behandelingen zo goed verlopen. Laten we hopen dat dat zo blijft gaan, en waarom ook niet?
    Wat mooi dìe opzet van dat dekentje, ik hoop dat je er lekker onder zal slapen Fleur!!
    Maar jij sliep eigenlijk al lekker (denk ik)onder zo`n zelfde soort deken van oma ?

    Wij gaan op vacantie voor 2.5 week.
    Sterkte maar weer alle vier.

    tante Jopie en Willem.

    BeantwoordenVerwijderen