donderdag 8 juli 2010

Onze wereld

Dat heb ik weer, was ik van plan om vanavond vrij te nemen en lekker voor de tv te gaan hangen wil Nicole As The World Turns kijken. En geloof me maar, als zij dat wil zien is er geen land meer te bezeilen met die vrouw en ik werd uiteindelijk naar buiten gebonjourd met de opdracht om een blog in elkaar te knutselen. Zoals altijd laat ik me gedachten even gaan, lees de verhalen van andere ouders die we kennen en laat de telefoon lekker gaan. Met andere woorden we zullen wel zien waar dit blog eindigd.

Gisteren was een dag met een dikke zwarte rand. De hele dag liep ik mezelf in de weg en had moeite me gedachten bij me werk te houden. Eenmaal thuis ben ik naar het reisbureau geweest om onze droomreis van Turkey te anuleren. Dit was iets wat niet leuk was, maar we mogen en kunnen "gewoon" niet, omdat dat niet kan ivm het kuurschema. Wat het helemaal vervelend maakt is dat iedereen om ons heen het over vakantie heeft en op vakantie gaat. Nu zullen jullie wel denken, maar jullie gaan toch ook nog een weekje. En ja, dat klopt, maar dat was niet  "de" vakantie. De bedoeling was dat ik twee weken eerder dan mijn collegaatjes zou beginnen en we in september onze vakantie echt zouden gaan vieren. Lieve mensen begrijp me niet verkeerd, want ik vind het wel fijn om te lezen dat de meeste wel kunnen en niet zo in de shit zitten als ons. Het is alleen zo dubbel, maar goed so be it en we hebben "gewoon" geen keus.

Wie ook geen keus heeft is Bradlay. Bradley is een jongenman van net 8 jaar en is zijn gevecht tegen die gore vieze klote kanker begonnen in november 2009. Op dat moment was Fleur al ruim een maand bezig en hij lag er altijd als Fleur werd opgenomen voor de lange kuur. Op de gang, bij het koffieautomaat, op de poli en weet ik veel waar kom je elkaar, de ouders in dit geval, telkens tegen en dan heb je het echt niet over de bloemetjes en vogeltjes in de tuin. We zitten daar allemaal op diezelfde boot en de gesprekken die we voeren gaan meestal over de KANJERS die daar liggen. Sommige ouders hebben een site of een blog en andere niet. Helemaal niet erg en iedereen moet doen wat hij denkt dat goed is. Zo volgen Nicole en ik al maanden het blog van dit mannetje en lazen net het meest verschikkelijk nieuws wat een ouder kan overkomen. Met tranen in me ogen, een huid vol kippenvel en pijn in mijn hart hebben we dus gelezen dat ze gestopt zijn met de chemo. Er is "gewoon" niets meer aan te doen en hij gaat dus........ God#%$$#%/ die kut kanker ook. Ik wens Erwin, Mirjam, Steven en Bradley dan ook alle kracht toe die er is.

Zo, we zijn een uur verder en een minder blog rijker. Het echte gevoel wat ik voel kan ik niet omschrijven en zal het ook maar niet proberen. Ik hoop alleen dat de mensen die nog op vakantie gaan extra genieten van hun vakantie, want je zit in de stront voor je het weet en daar weten wij alles jammergenoeg vanaf. Dus lieve bloglezers
BLIJF SMEREN EN GENIET, GENIET EN GENIET VAN ALLES OM JE HEEN!!!!!!
EN KOM HEEL TERUG!!!!!!

Weltrusten en tot morgen, overmorgen of overovermorgen.

joost

12 opmerkingen:

  1. Lieve zoon,
    Was je nu nog maar 2 jaar, dan kon ik alle verdriet van je wegnemen, je tranen drogen, je een snoepje geven en zeggen dat het allemaal wel goed komt. Ik zou met je naar de speeltuin gaan, de eendjes voeren en je kreeg ook nog een ijsje. Nu kan ik dat niet, hoe graag ik ook zou willen. Het werkt niet. Het enige wat ik nu kan zeggen is:"Kom op Joost, niet je kop laten hangen, die vakantie komt wel, alleen wat later. Ik weet het, schrale troost. Oh ja, en met Fleur komt alles goed!!!
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja allemaal kut kan het me zo goed voorstellen hoe je je voelt en iedereen kan zeggen die vakantie komt wel nee fleur was schoon verklaart en jullie zouden naar turkije gaan maar komt die kl... zooi weer in dat lichaampje terug en moet je alles annuleren echt kl.. nou dan is het gelukkig hier mooi weer dus hoop dat jullie in het weekje centerpargs dit mooie weer hebben en er een beetje van kunnen genieten ik wens bradley en zijn fam heel veel sterkte wat verschrikkelijk waarom waarom z.on klein ventje wie o wie vindt er nu eens iets uit tegen deze verschrikkelijke ziekte dit mag gewoon niet sterkte lieve mensen xxxxxxxxxxxxxxx jo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi lieve mensen, de tranen staan me in de ogen wat een kut werled en wat oneerlijk waarom zoveel jonge kanjers met zoveel toekomst dit mag toch niet. Ik probeer samen met ons gezinnetje te genieten en de kanker te blokeren, maar iedere keer komt weer het gesprek op kanker, we denken zoveel aan jullie en elke dag kijk ik of je weer wat nieuws heb geschreven, we hebben veel respect voor jullie en weten als geen ander wat een strijd er weer geleverd moet worden, jullie meisje gaat ook dit gevecht winnen dat moet, ze gaat hier weer sterker uit komen met nog een hele mooie toekomst, ook Roos verdiendt veel respect zo dapper zoals zij haar grote zus bijstaat en jullie .....petje af mensen. We zijn van jullie gaan houden en hebben een heel speciaal plekje bij ons. Lieve mensen jullie droomvakantie komt nog en daar gaan jullie zo van genieten.
    Dikke kus rene en esmee en de kids.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oja en joost As the world turns is echt heel leuk hoor!!!!!!!!!!!!!!!!! groetjes esmee

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi lieverds,

    Wij weten ook hoe het voelt met al de mensen om je heen die op vakantie gaan.Na de 2 jaar behandeling van Shay.Het is vaak niet zozeer de vakantie maar,vooral je gewone leventje wat er afgenomen wordt en wat zo'n zeer doet.
    We vonden het fijn Om Nicole en Fleur nog even gezien te hebben.Alleen achteraf(we waren ook onszelf niet op dat moment)zijn we misschien te lang blijven hangen.xxxxxxjes Eus,Els en kids

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O en Fleur ik moest iedere keer naar je kijken wat ben je toch een mooi meissie!!

    Kus Els

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ja joost ik weet er alles van as the world turns, gelukkig is dit meestal als we aan het eten zijn, jammer, de tv moet aan anders kunnen de dames, jawel de dames niet kijken, gelukkig zit ik met mijn rug er naar toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Els en Eugene,
    Ik (en ook Fleur) vonden het fijn om jullie te zien,en over dat misschien te lang blijven hangen is voor ons echt niet zo.
    We vonden het voor zover je in het ziekenhuis van gezellig kunt spreken echt wel gezellig.
    Voor jullie vond ik het balen dat jullie zolang hebben moeten wachten,maar gelukkig voor zover wel met positive berichten.
    Ik hoop dat jullie straks en fijne vakantie hebben en ga echt proberen er van te genieten (moet ook kunnen zonder 'villa bewoners')
    Heel veel liefs Nicole,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Anita Broekhuizen10 juli 2010 om 07:39

    Tuurlijk is het balen als je je vakantie moet afzeggen. Helaas hebben jullie geen keus anders waren jullie natuurlijk wel gegaan ! Gelukkig hebben jullie nog een week in Nederland. Hopelijk wordt dat een heerlijke week.

    Maar ... de eerste ziekenhuis week is achter de rug ! Die kan afgestreept worden. Zo te horen is Fleur 'm redelijk goed door gekomen en dat is wel heel fijn.

    Ik wens jullie een fijn weekend.

    Dikke kus, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Anita Broekhuizen10 juli 2010 om 07:51

    Wat een triest bericht van het 8 jarige ventje Bradley. Zo in en triest en zo onrechtvaardig. Tuurlijk lezen jullie andere blogs, je wilt graag weten hoe het met andere kindjes gaat maar is het wel goed voor jullie om in jullie situatie al die negatieve verhalen te lezen ? Het lijkt me in jullie situatie dat je angstiger gaat worden.

    Ik wens Bradley en zijn familie veel sterkte voor de tijd die komen gaat.

    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dag allemaal,

    Het is inderdaad soms allemaal gewoon klote. Ik had het ook gehoord van Bradley, klote is een understatement...

    Knuffel voor jullie...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb er nog steeds geen woorden voor. Maar wil alleen ff laten weten dat ik elke dag de blog lees en aan jullie denk.

    Dikke xxxxxxx voor jullie alle4

    Erna

    BeantwoordenVerwijderen