zondag 3 oktober 2010

Het valt niet mee

Het 1ste chemoweekje en het weekend zitten erop en als ik alles terug lees kom ik erachter dat het toch pittig weekje was. Voor de buitenwereld ziet alles er normaal of gewoon uit. Papa en/of mama brengen Roos naar school en halen haar ook weer op. Tussen de bedrijven door worden de booschappen gedaan en word de afwasmachie ook nog even verwend. Het middag en avondeten doen we gezellig aan de tafel en om 20.00 uur kijken de lady's gtst en gaan daarna naar bed.  Een mooi en rustig leventje wat iedereen wel wil, maar dan wel zonder kanker.

Gisteren liepen we in de stad. Even wat kleren kopen voor de winter en wat zie ik gebeuren in de C&A. Een moeder gaf haar kindje, van ongeveer een jaar of 6, een rot schop. Het arme meisje vloog volgens mij een meterje omhoog. Kindje natuurlijk huilen, maar dat mocht niet dus moeders gaf ook nog eens een grote bek. Dit alles heb ik zien gebeuren en ik verdomme niks gedaan, omdat ik met mijn bek vol tanden stond.

Twee tellen later loop ik mijn gezinnetje buiten, Nicole achter de rolstol, Roos ernaast en hield tevens Fleur haar hand vast. Een lief en mooi moment tegelijk dat ik niet snel zal vergeten, maar toen ik naar achterkeek zag ik dat rare wijf weer lopen en ik zie dat ze tegen haar dochtertje zegt dat wij zielig zijn. Van binnen kookte ik en het liefst wilde ik dat kutwijf een beuk op haar muil geven, maar iets in me zei dat ik dat niet moest doen. Degene die op dat moment in mijn ogen zielig was, was dat arme kind van een jaar of 6 en niet wij, want wij waren op dat moment gelukkig. Achteraf had ik even naar die trut toe moeten lopen en had haar moeten vertellen dat wij een gezin zijn met kinderkanker en

elke dag opstaan en na wat medicijnen ons kind moeten uitkleden voor de dagelijks douchebeurt. Dat we dan de arm moeten uitpakken en dit meestal gepaard gaat met tranen en geschreeuw. Dat ze dolgraag naar school wil, maar dat tijdens het ritje van nog geen 300 meter de vermoeidheid genadeloos kan toeslaan. Gevolg is dat ze dan maar weer mee naar huis gaat. Eenmaal thuis moeten we haar we haar broek los maken en als ze klaar is moet het ding ook weer dicht. Twee tellen later moeten we haar troosten, omdat ze het dan even niet meer ziet zitten en kwaad en boos is op alles iedereen om haar heen. Als ik dit had gezegd zal ze bij de volgende rotschop waarschijnlijk even aan ons hebben gedacht.

Nee mensen een kindje hebben met kanker valt niet mee en het idee dat we Fleur kunnen verliezen maakt me bang, gek en nerveus tegelijk. Hé lul denk dan ergens anders aan !!!! Ja mensen, dat wil ik wel, maar het gaat niet. Het zit verdomme de hele dag in me kop en het gaat er niet uit. Ik moet alles opschrijven, omdat ik niks op sla en Nicole presteert het om de 1 boodschappentas leeg te maken in een tijd van 2 uur. Nee, het loopt lekker soepel hier. We genieten wel van elk moment, maar het is wel moeilijk om te kunnen en mogen genieten.

De kamer stofzuigen is niet het moeilijkste klusje, maar het idee alleen al maakt ons moe. Ja moe, misschien is dat het wel en zijn we "gewoon" moe. Nee, moe is het ook niet, want deze jongen slaapt nooit voor 1 uur en Nicole ligt meestal om 5 uur al wakker. Dit betekend dat de hele Waaienberg ongeveer 4 uur tegelijkt slaapt. Nou ja slapen, zelfs in onze slaap zijn we er mee bezig en in onze dromen maken we de meest verschikkelijke dingen mee kan ik jullie melden. Maar ja, dit is op dit het moment ons leventje en we moeten roeien met riemen die we hebben.

Tegen die trut zou ik graag willen zeggen dat ze mij maar eens een schop moet geven en dat ze eens op een andere manier van haar kindje moet genieten. Jullie en het meisje van ongeveer 6 jaar wens ik morgen een fijne dag en tot over 1,2 of 3 dagen.

Joost

8 opmerkingen:

  1. Tja, je hebt van die mensen....
    Ik denk dat ik ook met mijn bek vol tanden zou hebben gestaan en me daarna innerlijk boos zou hebben gemaakt.

    Na ruim een jaar blogjes lezen is mijn kijk op vele dingen toch wel wat veranderd. Al probeerde ik daarvoor ook altijd alles is het juiste perpectief te zien.

    Als ik klanten bij de kassa nog een fijne dag wens krijg ik wel eens het antwoord, tja, als het nou wat beter weer was en niet zo regende......
    En dan denk ik:
    MENS, waar maak je je druk om, je moest eens weten wat er bij mijn neef......

    Ik zeg dan nog wel even: ga je toch lekker binnen zitten, muziekje, kaarsje aan en nodig iemand uit. Gezelligheid genoeg.

    Maar die mensen weten dat niet en zeuren blijkbaar graag. Je doet er niks aan.

    En wat moet het voor die mensen toch heerlijk zijn om zo onwetend te zijn. Geen zorgen en zeuren om niks. Laat ze maar lekker want zeg nou zelf, ik denk dat jij, ik en vele met ons die enorme trut niet gunnen wat jullie nu moeten doorstaan. Laat haar dan maar onwetend. Al mag ze best wel eens beseffen wat een godsgeschenk die onwetendheid is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel mensen zijn niet wijzer en als je iets kwijt bent dàn besef je pas wat je had. Zo ook waarschijnlijk die lieflijke dame, maar zij wéét niet wat ze bij jullie veroorzaakte (door het "zien" van haar -in jouw ogen- extreme aktie). Je kan bij niemand achter de deur kijken, "zij" bij jou niet en "jij" bij haar niet hoewel je dat niet eens zou willen denk ik!
    Probeer dit soort zaken maar naast je neer te leggen kind en leef je eigen leven (daar hebben jullie de handen vol aan) wen als laatste .... M O E D houden hoor!!
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ondanks dat je een ander jou ellende niet gunt zou je af en toe eens willen dat de andere er maar een fractie van mee kreeg gewoon om ze te laten beseffen hoeveel geluk ze hebben.
    Maar helaas dat kan niet en dus zul je je er bij neer moeten leggen dat sommige mensen zo naief zijn.
    Denk maar zo ze weten niet beter!
    Maar ieder huisje heeft zijn kruisje en wie weet wat voor ellende die vrouw heeft. Ook dat kun je aan de buitenkant niet zien!
    Liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben het helemaaal met de reactie van Butterfly eens!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik kan me goed je reactie voorstellen, ik betrap me er zelf ook op of wordt er op gewezen, he waar maak je je druk om, bv een fietser die zijn hand niet uitsteek als hij de bocht om gaat, terwijl je in de auto zit. het is waar er zijn andere dingen om je druk om te maken. maar this is life. ik zou ook niet weten hoe is op dat moment zou reageren. we merken het zelf ook als je met de rolstoel in het winkelcentrum rijdt, ze kijken je aan of melaats ben. ongelooflijk, maar je kan het de mens niet kwalijk nemen, iedereen leeft in zijn eigen wereld, hoe bekrompen het ook is.

    nou dit was het weer vanuit rottjeknor en skypese

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik vindt het knap dat je niks tegen die mevrouw (noem haar liever anders)hebt gezegt had ik niet gekunt zielig haar kind is pas zielig met z.on moeder mensen denken niet na.hoop wel dat jullie geslaagd zijn en wat leuke kleren hebben gekocht laat de mensen maar lullen ik ben trots op jullie hoe jullie het allemaal doen jullie zijn een pracht gezin daar kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen kus jo xxxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey lieve mensen,

    Tja dat soort mensen kom ik nu ook tegen.
    We snappenhet gewoon niet, ik ook niet.
    Mensen snappen niet wat ze hebben en wat ze kunnen verliezen.
    Helaas is dit de realiteit. Maar de volgende keer spreek ik mensen toch aan.
    Meer pijn dan wat ik nu voel kan ik dan toch niet meer krijgen.

    Ik hoop jullie snel te horen of te zien. Ik kom gerust langs hoor!

    Veel liefs, ook voor die geweldige meiden.

    Anouschka XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  8. sabine, sander thym en tess6 oktober 2010 om 21:56

    Taj toch moet ik zeggen net als Linda hierboven
    je weet niet wat er aan vooraf is gegaan en ik wil niet zeggen dat schoppen goed is (vat t niet verkeerd op dus) maar je weet ook niet hoe of wat.
    En we moeten elkaar helemaal niet beoordelen over hoe of wat als je niets weet.
    Zoals dat die mevr zegt hun hebben t pas vervelend en jullie voelen jullie op dat moment juist even gelukkig,ieder zijn probleem is een probleem alleen de een is mega groot en de ander niet maar laten we stoppen elkaar te veroordelen zonder dat we ook maar iets van een ander weten.
    Nou lieverds jullie weer heel veel sterkte want het is me allemaal wat, hou van jullie dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen