zondag 24 oktober 2010

Vroeger.......weet je nog ?????

Zo nu weer een "gewoon" blogje. Week 4 van de derde kuur is achter de rug en om eerlijk te zijn is het weekje redelijk tot goed verlopen. Het vele heen en weer kachelen naar HERMES is iets waar we niet om heen kunnen en is iets wat we "gewoon" doen. We kunnen wel gaan zeiken, tieren en vloeken, maar dat heeft toch geen zin.

Voor de rest was het weekend erg fijn. Nicole en ik hadden niet veel zin in het feestje, maar het was achteraf wel even lekker. Hoe het komt weet ik niet, maar van de terugreis heb ik niet veel meegekregen en heb ook als een roosje geslapen. De kids zijn weer eens te laat naar bed gegaan en vanmorgen hebben we gezellig aan de tafel ontbeten. Zondagmiddag hadden we nog een kinderfeestje van Tes. De verjaardagen bijdeze familie zijn altijd erg gezellig en gaan er dus ook graag naar toe. De kids kunnen goed met elkaar overweg en Nicole en ik kunnen lekker met iedereen lullen.

Mijn twee vriendjes van 25 / 30 jaar geleden zijn hier ook meestal en op een één of andere manier snappen zij me. Het klinkt vreemd ik weet het en kan er ook niks aan doen, maar het is zo. We hebben het uiteraard over Fleur gehad, maar de kwajongensstreken van toen komen ook altijd ter sprake. Nu weet ik niet of ik het moet melden, maar brandjes stichten, Ramen van de kleuterschool ingooien en snoepjes jatten bij de plaatselijke sigarenwinkel waren dingen die we graag deden. Daarnaast waren er nog tal van activiteiten die niet door de beugel konden, maar de schaatspartijen op de haven en het schotjeraggen op het vijvertje, waar de hele buurt aan  meedeed, was wel legaal.

Ja......mensen ik heb ook dingen gedaan die niet mochten en als ik nu met die jongens de oude koetjes uit de sloot haal kom ik erachter dat ik, als we de tijd terug konden draaien,  het zo weer over zou doen. Misschien is dat het wel waarom zij me het gevoel geven dat ze me begrijpen. De dingen die we vroeger deden werden stiekem gedaan en elkaar verlinken deed je niet. Nee, je vertrouwde elkaar en nu jaren later voel ik dat vertrouwde gevoel bij hun nog steeds en dat is fijn. Nu ik wat ouder ben ben ik er wel achter dat vertrouwen iets belangrijk is. Ik vertrouw op de kennis van het Sophia, ik vertrouw mijn vrienden en ik vertrouw op een goede afloop.

Nou nou, wat een gezwam weer. Twee tellen laat ik me gaan en nu komt dit naar boven. Niet erg, maar het draait hier om Fleur en Roos en daar wil ik ook mee eindigen. Roos en Fleur vieren over een week of wat hun verjaardagen en de uitnodigingen zijn reeds verstuurd. Als iedereen komt die ze hebben uitgenodigd zal het druk worden. Héél druk kan ik melden. Ik weet niet waar ik iedereen moet laten en zal noodgedwongen 1 of 2 tenten met terrasverwarmers in de tuin plaatsen. Het kado van Fleur, een omafiets, is ondertussen binnen gekomen en het meisje rijdt zich een slag in de rondte. Nu hopen we alleen maar dat de chemo van komende week de week niet teveel schade aanricht, want het zou voor mijn grietjes toch verschikkelijk zijn als het niet door kon gaan. En ik gun het ze zo, want Fleur haar verjaardag is vorig jaar helemaal niet gevierd en die van Roos is tot twee keer toe half in het water gevallen. We zullen het wel zien en vertouwen erop dat het "gewoon" gevierd kan worden.

Jullie morgen veel plezier met jullie ding en met een beetje mazzel laat ik wat van me horen. Zoniet...Tja....ehhh.....dan tot over 2 of 3 dagen.

Joost

6 opmerkingen:

  1. Hey neef,

    Al liet je je 4 tellen of meer gaan, persoonlijk vind ik het heerlijk om soms wat gezwam van je te lezen en te beseffen dat ook jouw leven soms nog iets meer is dan alleen maar Fleur en die K*Tziekte.

    Ik hoop dat het gaat lukken om de verjaardagen van Roos en Fleur te vieren. Ook ik ben weer bijna jarig en meestal is dat zo'n moment waarop ik besef hoe rijk ik ben. En een simpele tekening van die dame die 1 dag voor mij jarig is, dat zijn de kadootjes met de meeste waarde. Hangt dan ook nog steeds op de koelkast hier.

    Sterkte voor de komende week en op naar het volgende weekendje. Stap voor stap komen jullie er wel. Daar vertouw ik op!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Joost,Nicole,Fleur en Roos

    We waren vandaag bij Peter en Debby en Quinten en hoorden van het feit dat het armpje van Fleur geamputeerd was,we schrokken enorm en konden vanaf dat moment niet anders meer dan aan jullie denken.Peter vertelde ons dat jullie een blog bijhouden en ik vroeg hem naar de link.
    Vandaar dat wij nu reageren.Hebben e.e.a gelezen en zitten hier nu trillend en geemotioneerd achter de pc !!We vinden het zeer indrukwekkend hoe jullie met de ellende omgaan en kunnen niet anders dan respect tonen en jullie waanzinnig veel sterkte wensen met de komende weken/maanden.

    Sterkte en vriendelijke groet

    Marcel en Joke
    Hellevoetsluis

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Joost wat een heerlijk blog, eindelijk las ik een blog als vanouds. Dit ben jij, maar .. dat je brandje stichtte was niks voor mij niks nieuws. Je was ook niet te beroerd om de wc-rol in de fik te steken en toen ik je op je sodemieter gaf was je verbaasd dat ik dat wist (hij was zwartgeblakerd) maar vooral verontwaardigd want je had hem toch in de wc-pot geblust!! Het is maar goed dat ik niet àlles geweten heb, al wist ik méér dan jij dacht (die moeders toch)
    In ieder geval ben ik blij dat je nu dus weet dat je tòch over meer dingen bezig kan zijn dan alleen die rot kanker, al is het maar voor even.
    Die verjaardag druk? En dan weet je nog niet eens dat iedereen blijft slapen!
    Ga zo door mijn zoon, je bent op de goede weg.
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  4. lekker he joost ff aan vroeger denken wat een boef was jij ben benieuwd naar fleur haar fiets en hoop zeker dat hun verjaardagen gevierd kunnen worden mischien kan je ze een blog laten maken met hun wensen tot snel kus jo xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. sabine, sander thym en tess25 oktober 2010 om 22:19

    Hoi Lieffies

    Vond het heerlijk en heel fijn dat jullie er gisteren bij waren!!! Ben blij dat t voor jullie ook "goed"is geweest!!
    Lieve Joost en Nicole jullie zijn TOP ouders en
    Lieve Roos en Fleur jullie zijn TOP kinderen,

    Ben zo blij dat ik jullie als familie heb, met enorme trots ben ik vandaag doorgekomen en die trots dat zijn JULLIE!!!!!!!!!!!

    Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heerlijk dat gezwam te lezen!! Ik zie jou zo zitten
    Tussen je oude vrienden. En ik lees dat jullie weer
    Even een middag hebben genoten. En die meiden
    krijgen een super verjaardag!!!!hebben ze meer dan
    Verdiend he! Jullie zijn kanjers,dikke kussen xxxx

    BeantwoordenVerwijderen