maandag 10 januari 2011

De start van het "normale" leven

Zo, daar zijn we weer en de "normale" dag zit erop. Iedereen heeft gedaan wat de bedoeling is en ik kan jullie melden dat het vreemd was, maar ook "gewoon". Om het een beetje duidelijk uit te leggen leek het mij misschien het makkelijkst om het gezin even stuk voor stuk door te nemen. Deze keer begin ik maar eens met mezelf.

Joost,

  • Om 6 uur ging de wekker en na de antibioticapil van Fleur was het tijd om in mijn werkkleren te springen. Beneden alles maar bijelkaar geraapt en na het plaatsen van ons kuurschema ben ik vertrokken richting werk. Zoals ik al eerder had gemeld had ik er best wel zin. De eerste twee uur duurde erg lang, maar daarna ging het als een trein. Voordat ik het doorhad was het 15.00 uur en dat betekende dat Roosje thuis was en Nicole, Fleur en opa naar het Sophia gingen. Het klinkt misschien een beetje vreemd, maar vanaf dat moment duurde het laatste stukje erg lang. Het gevoel dat ik niet mee kon met mijn meisje was wel raar. Ik weet dat ze in goede handen was, maar toch. Eenmaal weer thuis ben ik onder de douche gekropen om daarna lekker op de bank te hangen. Nee, het was een mooie en vermoeiende dag.

Nicole,
  • Voor deze laaf startte dag ook om 6.00 uur. Niet dat ze eruit moest, maar haar man slaapt nog wel eens door de wekker heen en heeft ook een zetje nodig om op te staan. Na nog een half uurtje sufffen was het voor haar ook echt de hoogste tijd. De kinderen heeft ze naar school gebracht om vervolgens het huis een beetje op te frissen. Een wasje hier en een strijkje daar, maar ook opruimen, soppen, zuigen en boodschapjes doen zijn dingen die moeten gebeuren. Tussen de middag heeft ze samen met Fleur gegeten, omdat Roos op school bleef en dat was raar. Roos heeft haar hele leven lang thuis gegeten en dat is ineens over. Een grote omschakeling voor iedereen en ik begrijp ook heel goed dat het allemaal erg raar is. Om 15.00 uur moest ze ook nog naar het Sophia en om 18.00 uur was ze weer terug. Al met al een lange en vermoeiende dag die ook eindigde met een bak thee op de bank.
Fleur
  • Deze meid ging vanmorgen tot 11.00 uur naar school en na het middageten wilde ze weer. Tot 14.30 uur, want ze wilde Roosje uit school halen en moest ook voor een bloedbeeld en een controlle naar het Sophia. Een prima dag dus....... tot de poli. Het vocht wat vrijdag was weggehaald zag er goed uit en er waren geen bacteries of andere rare dingen te vinden. Dat was een fijn bericht, maar dat werd gelijk omzeep geholpen toen de chirurg zei dat hij haar wilde aanprikken, want er zat weer vocht. Een schok voor iedereen die in de kamer aanwezig was, maar er was geen andere keus. Toen de dormicum was gegeven en Fleur een beetje belabberd uit haar ogen keek kon Dr. Sloot zijn gang weer gaan. Dit keer kwam er iets minder uit, maar de spuit werd toch weer gevuld met 30 ml vocht. In overleg is er afgeproken dat ze volgende week maandag weer op de poli moet komen. Mag er voor die tijd wat vreemds gebeuren dan moeten we ons eerder melden. Ondanks het leegzuigen kan Fleur terugkijken op een fijne, maar vermoeiende dag.
Roosje
  • Tja, deze griet heeft vandaag een bijzondere dag meegemaakt. Ze moest voor het eerst officieel naar haar nieuwe school. Spannend en bij binnenkomst kwamen de tranen er ook in overvloed uit. Het meisje was zo zenuwachtig dat de spanning haar even teveel werd. Haar juffie heeft haar goed opgevangen en waarschijnlijk was de huilbui van korte duur. Om 14.45 uur was de school weer uit en we waren erg benieuwd naar haar verhaal. Ze weet niet zo goed meer wat ze heeft gedaan, maar de woorden dat ze morgen weer wil zeggen ons genoeg. Het vrouwtje heeft een positieve en rete spannende dag achter de rug. Heerlijk, maar vermoeiend.

Al met al hebben we allemaal een redelijk dag achter de rug. Laten we maar zeggen dat de kop eraf is en het vanaf dit moment allemaal weer lekker gaat lopen. Voor nu weltrusten en wie weet tot morgen, overmorgen of overovermorgen.

Het Laafje

5 opmerkingen:

  1. goed om te horen dat Roos het naar haar zin heeft op haar nieuwe school.
    Fleur is en blijft een kanjer hoe ze met alles omgaat en voor jullie zal het wel weer wennen zijn om weer "gewoon" in het ritme te komen.
    Hoop dat het nu alleen maar beter gaat.

    Groetjes Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hee lieverds fijn dat het allemaal een beetje redelijk is verlopen,vanaf nu gaat het alleen maar beter!! dikke kus en welterusten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat fijn dat alles zo redelijk "normaal" is verlopen. Ook van jou betreft ben ik zó blij, dus mijn dag kan ook niet meer stuk. Nou ja, vandaag de 6e dag hier zonder gas en daar wordt ik ook niet echt vrolijk van, maar ja, wat is dit vergeleken bij alles waar jullie mee tobben, toch? Ik was blij met dit blogje van je hoor! Ga zo door mijn zoon en gij zult spinazie eten (niet bij mij, geen g... weet je wel)
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk om te lezen dat jullie 'n redelijk "gewone" dag hebben gehad.
    Wat hoop ik voor je dat je de komende tijd
    alleen maar van dit soort blogs hoeft te schrijven want dat zou toch helemaal te gek zijn!!
    Morgen weer sterkte met werken en voor Fleur zal ik goed duimen dat ze de fut heeft weer gewoon even naar school te gaan.
    Maria en Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. sander,sabine,thym en tess14 januari 2011 om 20:22

    He lekker om te lezen dat t allemaal weer "normaal" gaat...

    Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen