donderdag 27 januari 2011

Toch wel een pittig weekje

Daar is zijn we weer en dit keer probeer ik het weer eens kort te houden. Met Fleur gaat het naar omstandigheden nog steeds redelijk. Het kuren gaat lekker alleen is ze ontzettend moe. Hier waren we al voor gewaarschuwd en die bijwerking valt dus niet rauw op ons dak. Morgenochtend gaan de dames de laatste gift halen en dan hebben we weer 3 weken rust. Rust......dat is iets wat we weer even willen. We merken dat zo'n chemoweek best wel pittig is en het hele huishouden ligt in zo'n week helemaal in puin.

Nicole rijdt zich een slag in de rondte en als ze eenmaal weer thuis is doet ze wat boodschapjes. Daarna is ze leeg en heeft eigenlijk geen puf om iets aan het huis te doen.

Roosje wordt door mij naar school gebracht en door Nicole gehaald. Wel moeten we elke avond / ochtend uitleggen hoe haar dag eruit ziet en dat ze niet bang hoeft te zijn en we haar "gewoon" halen. Op school gaat het trouwens steeds beter. Ze begint lekker haar draai te vinden en ons 'loslaten' gaat ook steeds beter. Het is zelfs zo erg dat ze afgelopen zaterdag naar een partijtje is geweest en als klap op de vuurpijl heeft ze deze week ook nog een vriendinnetje naar huis gebracht. Dit vriendinnetje woont maar een minuutje of 7 lopen van ons vandaan, maar toch.  Een maand geleden hadden we dit nog niet durfen dromen en zijn ook apetrots op dit grietje dat ze deze dingen weer alleen durft te doen.

Ikzelf begin deze week elke dag 2 uurtje later. Op het werk gaat alles redelijk alleen kan ik niet zo tegen het gezeik van alle mensen om me heen. De een heeft een probleem omdat de deur te lang open staat en de ander is in paniek, want tijdens een verhuizing is zijn whiteboard verdwenen. Inwendig moet ik dan lachen en ben blij dat zij problemen kunnen maken om niets. Als ik weer thuis ben spring ik direct onder douche om vervolgens in elkaar te zakken op de bank en voel me dan netzoals mijn vrouwtje behoorlijk leeg. Wat ook leeg raakt is mijn hoofd. Nee leeg is het verkeerde woord, hij loopt eerder over, maar daar kom ik later wel op terug. Voor nu wens ik iedereen een fijne nacht en misschien tot zo en anders tot morgen, overmorgen of overovermorgen.

Het Laafje

5 opmerkingen:

  1. Joost, wat heb jij toch een paar kanjers van vrouwen!
    En dan wil ik toch ook even zeggen dat wanneer Nicole
    Aan t werken is, zij ook daar ontzettend goed bezig is.
    dus is ze ook een beetje mijn kanjer! !!! En vanzelfsprekend
    Zijn de meisjes dan ook een beetje mijn kanjers......
    En eigenlijk jij ook......
    Dikke kussen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Om te beginnen wil ik zeggen dat ik respect heb voor het feit DAT je weer werkt!
    En dat jullie allemaal moe zijn is zo logisch als wat.....niets is vermoeiender als emotie...
    En het druk maken om kleinigheden?
    Toen ik na een jaar zorgverlof weer op school kwam, was mijn collega in alle staten: Kees hield consequent zijn potlood verkeerd vast.
    Wat ik toen gezegd heb zal ik maar niet op het wereldwijde net vermelden, maar het was niet mals....
    Doe maar lekker met z'n allen waar jullie je goed bij voelen, want jullie gezin staat op een dikke, vette nummer 1!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie zitten met z'n allen in een rollercoaster die dendert met snelheden van 100 km per uur, je moet je staande houden en zorgen/proberen er niet uit te vallen. Dan komt er iemand die zit op een driewieler, rijdt met een snelheid van 2 km per uur en zegt dat hij bang is om eraf te vallen! Als je het zó stelt is het lachwekkend, toch?
    Probeer het naast je neer te leggen. Gisteren was ik in gesprek met iemand, hij vertelde het een en ander en ik uiteraard van Fleur. Een zin vond hij genoeg, want hij zei: "ach ja, we hebben hebben allemaal wel wat" en ging vervolgens door met zijn eigen verhaal (wat ik nog aangehoord heb ook) Maar "ik" dacht: nou ja, maar het was niet anders.
    Jongen, probeer er boven te staan, vandaag de laatste chemo-dag en dan komt er hopelijk weer wat rust in de tent en alle hoofden!.
    Hou je haaks hè.
    Mama

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een trieste verhalen van die andere 2 kindjes zeg . Ook al kennen wij ze niet persoonlijk we wensen ze alle sterkte toe vanaf hier.
    Voor harkt dat nieuws er ook erg in dit is niet wat je wilt horen over die klote ziekte maar blijf aub positief ook al zal dat zeker niet altijd meevallen.
    Fijn te horen dat het met Roos steeds beter gaat . Dat bevestigt dat jullie een goede keus hebben gemaakt .
    Voor jullie alle 4 weer een dikke knuf en we denken veel aan jullie

    xxxxxx

    Ric, Ing en Bo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. sander,sabine,thym en tess30 januari 2011 om 20:50

    Joepie wat fijn om te horen dat het zo goed gaat met Roos echt heel fijn!!

    BeantwoordenVerwijderen