zaterdag 21 mei 2011

"gewoon" even blogje......

Wat hebben we in 1 week tijd veel gedaan. Om al die prikkels te verwerken was het ook wel fijn dat er wat dagen tussen zaten waar we niets hadden. Nu is het zaterdagochtend en het "normale" leven is weer opgestart. Nicole doet de boodschappen, fleur schildert, Roos ligt met een ontbijtje op bed en ik zit achter de laptop. Ieder doet even "gewoon" zijn ding. Toch kan ik zeggen dat we terug kunnen kijken op een fijne week die héél erg emotioneel was. Het schilderen bij Ansjel, 2 musicals en uiteraard de opkikker. Als ik het zo lees en denk eraan terug word ik er spontaan weer moe van. Die vermoeidheid was trouwens goed te merken in het Circustheater van Scheveningen. Ik zat te vechten tegen de slaap en ben ook een paar kleine stukje van de voorstelling kwijt. Lache hé, kijk je er zo naar uit zit die lul te knikkebollen.

De stucadoor
Maar goed, wat ook grappig is om te melden is dat voortgang van de relaxkamer soepel verloopt. De kamer was gisteren helemaal leeg en mijn marokaanse stucadoor Mostafa (Moes) heeft alle muren gestuct. Deze zien er nu perfect uit en nu is het afwachten wat de graffitiekunsternaar ervan maakt. Alle wensen en foto's die wij hadden heb ik aan de gulle gever gegeven en heb ook geprobeerd uit te legen wat wij willen. Wij zijn er in ieder geval klaar voor en laten de kunstenaar nu ook zijn gang gaan en zullen hem niet in de weg lopen.

Wie er ook een kunstenaar is is Rene. Deze knul ontwerpt en zet tatoages. Een tatoage, ja mensen een tatoage. Mijn hele leve lang heb ik geroepen dat ik die plakplaatjes niet wil, maar toch ben ik van gedachten veranderd. Pas geleden ben ik samen met Fleur bij hem op bezoek geweest en heb daar wat tekeningen laten zie van Fleur en Roos. Daarnaast hebben we verteld wat we graag willen, waar ik hem wil hebben en hoe groot hij mag zijn. Met deze informatie zijn we weer vertrokken en na een week had hij een ontwerp klaarliggen. Na nog een uurtje gummen en tekenen is er toch iets moois uitgekomen. Hij werkt hem nu helemaal bij en na de vakantie ga ik weer bij hem langs. Als ik hem dan zie moet ik direct verliefd zijn. Gebeurd dit dan prikken we direct een datum. Het bijzondere aan het hele ding is dat alle wensen die ik had erin verwerkt zitten en dat alles wat ik graag wil mogelijk is.

Toch wil ik jullie ook laten weten dat het met Fleur nog steeds goed gaat. Ze geniet van alles en het lijkt wel of ze zich elke dag een stukje beter gaat voelen. Dit is héél fijn om te zien, maar we weten dondersgoed dat er een moment komt dat het anders gaat worden. Die gedachten kunnen wij niet loslaten en maakt alles erg wrang. Volgende week gaan we met mijn schoonfamilie een midweek naar de Beekse Bergen en hopen daar een beetje bij te komen van alle indrukken die we hebben opgedaan. Ook proberen we daar onze batterij op te laden voor de tijd die komen gaat en kunnen alleen maar hopen dat we nog veel leuke dingen kunnen gaan doen.

Weltrusten en tot vanavond, morgenavond of overmorgenavond.
Laafje Joost.

14 opmerkingen:

  1. Lieve allemaal,
    wat een heerlijke week hebben jullie achter de rug. We kunnen ons voorstellen dat jullie moe maar voldaan zijn; fijn dat er nog zoveel lieve mensen bestaan.
    Ga lekker uitrusten en onwijs veel plezier in de Beekse Bergen!
    Wellicht zien we elkaar vanavond nog bij jullie overburen.
    Dikke kus en knuffels,
    Dick, Elsbeth en de meiden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi we lopen straks allemaal volgeplakt rond :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hebben jullie goed, even bijkomen en -tanken.... Ik hoop dat het weer zo mooi zal blijven als nu.
    Geer en ik wilden ook nooit een tattoo en ook wij hebben er nu allebei eentje....
    Jouw tattoo zal er ook eentje worden met een verhaal erachter.... en dat maakt het ontroerend mooi en bijzonder.....

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook ik ben geen fan van "stickers". Maar sinds het overlijden van mijn vader ben ik Miami Ink op tv gaan volgen. Al die persoonlijke verhalen achter zo'n tatoeage zijn zooo mooi. Ook bij jullie zal het van zeer emotionele waarde hebben. Ook ik loop met de gedachte mijn lieve vader een mooi plekje te geven....maar moet eerlijk bekennen, ben een schijterd! Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel veel plezier in Beekse Bergen!
    Dikke kus voor jullie allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een week hebben jullie achter de rug! Allemaal leuke dingen maar wat een zware emotie die daar achter blijft hangen. Wat bijzonder om een tatoo te gaan laten zetten. Ook ik ben geen voorstander van dit soort dingen maar met deze betekenis erachter, zou ik 'tzelfde doen. Succes met de relaxkamer en en hele fijne tijd in Beekse Bergen gewenst!
    Liefs, Joyce van der Zalm - van Vliet

    PS Ik zie Fleur regelmatig in de buurt en ze ziet er idd goed uit. Fijn dat ze zich momenteel ook goed voelt (alle omstandigheden in ogenschouw genomen en goed eigenlijk tussen aanhalingstekens)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Joost, Nicole en kids,

    Wat een week zeg, een week om nooit te vergeten! Wat bijzonder dat er zoveel gedaan wordt voor jullie 4tjes. Het is jullie van harte gegund.
    Kon het leven er altijd maar zo uitzien, omringd met zoveel liefde en genegenheid.
    Maar de werkelijkheid is toch net iets anders en dat komt door dat zwarte randje wat er om heen zit...
    En dat zwarte randje wordt iedere dag iets meer in gekleurd, totdat het helemaal zwart is, de harde werkelijkheid.
    Ik zou willen dat er geen zwart meer bestond, zodat het zwarte randje nooit meer verder ingekleurd kan worden en alles zal blijven zoals het nu is.

    Je Joost een tatoeage nemen is niet niks maar ik kan het heel goed begrijpen, ik heb dat ook gezegd als ik in zo'n situatie kom ik dat ook zou doen, een herinnering voor het leven, gelijk heb je!

    Ben ook benieuwd van welke muziek fleur houdt, kun je dat even laten weten?
    Ben ook druk met het inzamelen van mobieltjes, ik zal ze wel bij je moeder inleveren, ik weet waar ze woont.
    Ik weet alleen niet of ze voor een bepaalde datum ingeleverd moeten zijn???

    Voor zover wil ik je een fijne vakantie toewensen, rust maar lekker uit met elkaar.

    Heel veel plezier en vast wel tot later.

    Groetjes Marian


    Ik hoop dat

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dag Joost,

    Wens jullie een goede week in de Beekse Bergen, hoop dat jullie samen kunnen bijtanken van deze bijzondere week en energie kunnen opdoen voor de toekomst.

    groet Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hele fijne week in De Beekse Bergen!!!!
    Dikke kus XXXX Eus Els en de kids

    BeantwoordenVerwijderen
  10. lieve allemaal, wat heerlijk dat jullie al die dingen knnen en mogen doen,ik werd al moe over het lezen ervan, dus begrijp ik dat het goed is dat je even uit wilt rusten, heel veel plezier in de beekse bergen, en wat de tatoo betreft, go for it, ik zou het zelf niet zo goe durven, maar je meiden vereeuwigt op je lijf kan ik heel goed begrijpen.
    nogmaals heel veel plezier volgende weeg, xxx helma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hye hye,

    Die tattoo is helemaal niet zo vreemd hoor.Ook ik heb altijd gezegd dat ik er nooit eentje zou nemen. Maar nu zijn ze ook voor mij, as we speak, er eentje aan het ontwerpen. Deze herinneringen kun je namelijk echt blijven zien en verouderen nooit..

    Deze liefde is onvoorwaardelijk en blijft altijd ....

    Geniet van jullie midweekje, rust goed uit en laadt goed op. Hopelijk blijft het nog even uit en kunnen jullie nog een poosje lekker van elkaar genieten.

    Heel veel liefs Anouschka XXX

    en Nienke*

    BeantwoordenVerwijderen
  12. geniet van jullie wel verdiende week!!!!
    Veel plezier!!!
    Dikke kussen van esmee rene isa luuk en fenne
    XXXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een héél lekker én ontspannen weekje voor jullie allemaal in de beekse-bergen.
    Geniet er van!!

    Liefs, tante jopie en Willem.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hallo hallo ik ben weer in het land en met 450km in de benen maar wel voldaan,als ik een berg omhoog moest ben ik gegaan soms met de tong op de schoenen maar dan dacht ik aan de berg van jullie en ik ging er voor.geniet van de week met elkaar heel veel liefs van tante annelies

    BeantwoordenVerwijderen