zaterdag 14 mei 2011

Even een tussendoorblogje....

Zo, daar zijn we weer en gelukkig hoef ik dat ene blog niet over te maken, want hij staat er inderdaad weer tussen. Wel zijn de drie reacties die er stonden verdwenen. Jammer, maar het is even niet anders. Daarnaast kan ik jullie melden dat alle blogs altijd opgeslagen en uitgeprint worden. Dit heb ik altijd al gedaan en sinds kort print mijn mammie alle racties erook nog eens bij. Nu we het toch over de reacties hebben, er zijn sommige die ik niet kan thuis brengen. Krijgen we een mooie en fijne reactie terug weten we niet van wie. De vraag is eigenlijk of jullie je naam of iets dergelijks erbij kunnen zetten. Wat maakt niet uit als wij hier maar weten van wie het is. Daarvoor alvast bedankt.

Ook wil ik Paulien even bedanken voor de moeite die ze heeft genomen. Zij schreef dat haar i-pad de laatste 10 bezochte pagina's onthoud en dat wij daar toevallig nog tussen stonden. Ze heeft even geknipt en geplakt en uiteindelijk rolde het blogje hier uit de printer. Uiteraard was ik helemaal blij en vlak voordat ik het over wilde typen kreeg ik een sms-je van "onze" visagiste dat het blog er weer tussen stond. Dit betekende dat ik toch een avond vrij was en het behang van de muren kon gaan steken. Behang, behang????

Ja mensen we hebben hier in huize de Jong een nieuw project opgestart. Project relaxkamertje zullen we het maar noemen. Dit moet een kamertje worden waar we ons even terug kunnen trekken als dat nodig is en moeten daar ook in alle rust tv kunnen kijken, uitrusten of "gewoon" even alleen zijn. Dit project heeft ook een achterliggende gedachte. Roosje en Fleur liggen sinds een aantal maanden bijelkaar op zolder en dat was een schot in de Roos. Ze vinden het geweldig en hebben er totaal geen problemen mee.
http://joost-nicole.blogspot.com/2010/08/even-een-normaal-blogje.html#comments

Fleur is jammergenoeg uitbehandeld wat ook inhoud dat ze geen chemo's meer krijgt. Haar lichaam vindt dat fijn en dat merken we goed. Ze gaat elke dag iets beter in haar vel zitten en gaat ook weer een aantal uurtjes naar school. Eigenlijk zie je aan de buitenkant niet dat Fleur ziek, maar ja, schijn bedriegd en wij weten wel beter. We weten dondersgoed dat er een moment komt dat mevrouw haar top heeft bereikt om vervolgens te gaan glijden. Wanneer dit moment is kan niemand ons vertellen en tot die tijd blijft Fleur gezellig bij Roos op de kamer liggen. Als mevrouw tegen die tijd zo erg verzwakt of ziek is en het echt een drama gaat worden willen we haar niet op zolder laten liggen. Voor Fleur houd het hier zometeen op, maar onze andere kanjer moet wel in die kamer verder. Dit was dus de werkelijke reden om dat kamertje aan te pakken.

De afgelopen drie dagen heeft Nicole enorm hard gewerkt met het resultaat dat we ruim 10 zakken vol rommel hadden en we een winkeltje konden beginnen met tv's en video's. Nu het kamertje helemaal leeg is is het aan mij om behang te verwijderen en de muren voor te lijmen met een speciaal goedje dat nodig is voor de stucadoor. Er is maar in stucadoor die hier in huis mag werken, maar ik had deze marokaan aan al ruim 2.5 jaar niet gezien. Toch heb ik hem gebeld en als het goed is komt hij van de week de muren glad maken. Waarom al die moeite zullen jullie denken. Dit heeft weer te maken met het volgende kado wat we van de week hebben gekregen. We mogen de muren laten beschilderen door een graffitispuiter. De bedoeling is dat deze knul de kamer zo maakt maakt dat we het idee krijgen dat we in Curacao zijn. Of het plaatje wat wij in ons hoofd hebben haalbaar is en op korte termijn gerealiseed kan worden zullen we binnenkort wel horen. Blijft het feit dat dit klaar moet zijn voordat Fleur gaat glijden. Tot die tijd gaan we zeker nog wat leuke dingen doen en de eerste is vanmiddag al.

Wij moeten dit keer helemaal naar Rotterdam afreizen. Neeee, niet naar het Sophia, maar naar Ansjel van Bellen http://www.ansjel.nl/content/home/ Deze kunstenaares heeft een aantal maanden geleden samen met Fleur het schilderij FLOWER POWER 4 & 5 voor KIKA heeft gemaakt. Via de mail de mail heeft ze contact gezocht en heeft aangegeven dat ze graag met onze meiden nog een keer wil gaan schilderen. Vanmmidag worden we verwacht en de meiden hebben er héél véél zin. Het fototoestelletje gaat weer mee en met welk kunstwerk we vanavond thuis komen zullen we wel weer zien. Tot die tijd ga ik maar scheuren en genieten van van alles en iedereen om me heen. Jullie ook veel plezier en wie weet tot vanavond.

Het Laafje.

6 opmerkingen:

  1. Dat de meiden kunnen schilderen weten we inmiddels, dus heel veel plezier vanmiddag. Maak er een mooie droomkamer van waar jullie allemaal een fijn plekje hebben en je terug kunnen trekken. Belangrijk voor nu en de toekomst.
    Liefs Ronald, Anissa en Sepha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel plezier, ik hoop dat alle kunstwerken prachtig worden! (wat een bijzonder idee van de kamer)
    Groetjes van een positief ontroerde Majella

    BeantwoordenVerwijderen
  3. joost je zou bijna zeggen laat de meidenhet kamertje doen, want ze zijn zeer verdienstelijke schilders.
    veel plezier in ieder geval met de schilderles,
    en wat een onwijs goed idee trouwens van dat kamertje.

    xxx rob en helma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als je maar weet dat ik na al die reacties "klaar" te hebben bij jullie in dat kamertje kom relaxen!!!!
    Dus opschieten graag! haha
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  5. He kanjers!

    Ik heb jullie de afgelopen week niet veel gezien of maar heel even snel dus lang leven je blog joost! Ik hoop dat het een heeeeeeeeeeeel mooi kamertje gaat worden en dat ook vandaag een hele mooie middag wordt met weer prachtige werkjes van de meiden!

    Ja Fleur net wat je zegt ze ziet er niet ziek uit en ik heb haar nog nooit zo goed gezien! Maar ja dat kan niet anders in de korte tijd dat we naast jullie wonen. Gister nog even een potje met haar gevoetbald en er is dan niets te merken van haar ziekte! Gewoon lekker ballen en plezier maken. Ik hoop dan ook alleen maar dat het nog heeeeeeeeeeeeeel lang duurt voor ze gaat glijden. Want ik zie je meiden zo graag. Het is zelfs stil in de buurt als de meiden er niet zijn.

    Ik weet dat jullie als ouders er iedere minuut van de dag mee bezig zijn en daarom MOET er plezier tegenover staan anders red je het gewoon niet. Gelukkig hebben Fleur en Roos ouders zoals jullie! Een dikke kus dus en veel plezier vanmiddag!!!

    Knuffel van de buurvrouw

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Na een paar vakantiedagen eerst jullie blog weer bezocht en oooooh wát ben ik onder de indruk van de gewéeeldige foto's!!!! wat een schitterend kado is dit zeg en wát een een mooie meiden zijn het toch! logisch dat jullie ze al duizend keer hebben bekeken als ik ze nu al honderd keer heb bekeken, prachtig!!! Het is allemaal zo onbegrijpelijk als je de foto's zo ziet, je kan je gewoon niet voorstellen wat er allemaal gaande is.

    Gelukkig hebben jullie vanmiddag weer iets leuks om de zinnen te verzetten en hopelijk hebben jullie en de de meiden een te gekke middag gehad, ik ben heel benieuwd naar het resultaat!!

    Liefs Jolanda.

    BeantwoordenVerwijderen