zaterdag 14 mei 2011

Schilderen met Ansjel.....

Zo, daar zijn we weer en gelukkig kunnen we terug kijken op een mooie en geslaagde dag. De schilderijen zijn gemaakt en hangen netjes, maar scheef aan de muur. Scheef is niet recht dat weet ik, maar het kon even niet anders. Als de relexkamer af is krijgt hij daar een definitief plekje en zorgen we ervoor dat hij wel recht hangt.

Het maken van dit kunstwerk was weer een hele ervaring. De dames hebben weer wat nieuwe technieken geleerd waar ze zeker gebruik van gaan maken. Tijdens het werken werden Nicole en ik even naar buiten gebonjourd, want er was alleen maar ruimte voor echte kunstenaars. Dit was niet erg en wij hebben heerlijk door een drukke straat in Rotterdam geslenterd en hebben op een soort bio markt lekker wat gegeten, gedronken en mensen bekeken. Na een uurtje of 3 stonden we weer in het altelier en daar zagen we tot onze stomme verbazing weer een gigantisch mooi doek staan.

Kunstwerkje van Roos (20x20)


Kunsterwerkje van Fleur (20x20)
De meiden hadden er dit keer echt een zooitje van gemaakt. De verf zat werkelijkwaar overal. De vloer, de benen en zelf de armen van Ansjel hebben ze te pakken gehad. Toen alles achter de rug was zijn er uiteraard wat foto's gemaakt en is er afgesproken dat we op korte termijn weer terug komen en we gezellig gaan shoppen in een verfwinkel. Hier blijken goede doeken te zijn voor een redelijke prijs en de verf is ook stukken goedkoper dan waar we het nu vandaan halen.

Roos, Ansjel en Fleur (40x80)
 Eenmaal weer thuis zakten we allemaal moe maar voldaan op bank en kunnen terugkijken op een geslaagde schildersmiddag. We willen Ansjel van Bellen via dit blog nogmaals bedanken. En voor de mensen die willen weten wat deze dame nog meer maakt is hier nog een keer haar site. http://www.ansjel.nl/content/home/

 Het Laafje

13 opmerkingen:

  1. Wat een stralende bekkies. En een super schilderij.
    Succes met de relaxkamer!
    (een onbekende bloglezer)
    Stephke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goh, wat zijn ze weer leuk geworden. Wat nog belangrijker is dat ze er allemaal zoveel lol in hebben gehad. Inlijsten die dag!!
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat geweldig fijn dat de meiden zich zo kunnen en mogen uitleven onder de bezielende leiding van Ansjel!
    Fleur en Roos: wij hebben in onze hut nog erg veel lege wanden, hahahahahah!
    Inderdaad een dag om in te lijsten!!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. sander,sabine,thym en Tess15 mei 2011 om 10:13

    Hoi Hoi

    Zo even weer bijgelezen, ik had nl een paar daagjes gemist. Het gaat weer van t ene gevoel naar t andere!! Nicole had ik vrijdag nog 'live' gesproken dus meeste wist ik al, maar de bijzondere dag met ansjel moest nog gebeuren en ben weer blij om te lezen dat het een dag met een gouden randje was!!!
    Vanavond volgens mij Petti Coat toch??? Veel plezier lieffies dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Joost, Nicole, Fleur en Roos,

    Jullie kennen mij niet maar heb intussen het gevoel dat ik jullie wel ken. Via vriendinnetje van mijn dochter hoorde ik over Fleur en schrok er enorm van, zij vertelde dat alle kinderen van het Schrijverke een brief hadden gehad met uitleg over de toestand van Fleur en vertelde me over jouw blog.Zij zit ook op dezelfde school als Fleur en mijn dochter heeft ook op deze school gezeten. Mijn dochter is 10 jaar en net zo'n spring in het veld als jullie dochters. Sinds ik het hoorde van jouw blog kijk ik bijna dagelijks en heb intussen alles gelezen. Wat schrijf je prachtig Joost! Nuchter, gevoelig, het is alsof je je gedachtes en gevoelens die in je hoofd zitten rechtstreeks in je blogs zet. Geweldig je zou een boek moeten schrijven met alle blogs erin, denk dat het zal verkopen als een trein en dat mensen die het zullen lezen geraakt worden tot in het diepste van hun ziel. Opbrengst mss voor Kika. Wat hebben Nicole en jij mooie dochters zowel van buiten als van binnen, en de band die ze saampjes hebben!!! Ik wil jullie zeggen dat ik met jullie mee leef, dat jullie geweldige ouders zijn en dat jullie nog kunnen genieten van de mooie dingen die voor jullie georganiseerd zijn maar vooral van Fleur, dat ze voorlopig nog niet zal afglijden deze lieve mooie sterke kanjer! Sterkte jullie alle 4!!!! liefs Jacq

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wouw wat een mooie schilderwerken, Picasso had jaloers geweest hier op, hihihihi
    Geniet er heerlijk van met zijn allen.

    Liefs van Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. liefs uit Weert15 mei 2011 om 13:49

    Heel mooi maar de allermooiste hangt bij Diyou!!!
    Veel plezier vandaag bij Petti Coat!! KUS!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige schilderijen!
    Geweldig toch weer zo'n leuke dag als zo vele die jullie aangeboden worden/werden.
    Ook heel fijn dat jullie terwijl de meiden een leuke dag hadden ff konden relaxen.
    We spreken elkaar snel weer.

    dikke kus ikke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een geweldige schilderijen weer en de lol straalt va hun koppies af zal een dolle boel geweest zijn als de verf overal heeft gezeten.hahhaha heerlijk hoor ( ik hoef het niet op te ruimen hahahahah). Hopelijk kunnen jullie nog vele dagen met zoveel plezier doorbrengen samen

    dikke kus van ons 3tjes

    ingrid, ric en bo

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ken jullie niet persoonlijk, maar lees ( sinds een kennisje mij er op attendeerde) bijna dagelijks je blog.
    Ik heb zoveel respect voor jullie! We hebben zelf 3 gezonde knullen, maar dit zet je wel aan het denken!
    Fantastisch dat jullie de kans krijgen om nog zó van elkaar te genieten.
    Eigenlijk wil ik jullie gewoon effe een dikke knuffel geven en een héél groot hart onder de riem!
    Mag wel toch????
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een prachtige werken zijn het weer geworden, inlijsten en lekker je huis vol hangen, wat een prachtige dingen maken die twee elke keer weer, en wat fijn dat het WEER zo'n mooie dag was voor ullie allemaal, ik hoop dat er nog HEEL VEEL mogen volgen. kusjes helma

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vond het een super dag! Tot snel.

    Liefs Ansjel

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die is echt mooi hoor en wens je een fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen