woensdag 18 mei 2011

Het verslag van de Opkikkerdag......

Het opkikkerautotje
Wat een dag, wat een dag. Laat ik maar "gewoon" bij het begin beginnen en dat was toen de wekker om 6.00 uur afging. De meiden hebben we voorzichtig wakker gemaakt en uiteindelijk zat iedereen om 7.30 klaar. Bijde opa's een oma's waren aanwezig, want ook zij waren benieuwd hoe we werden opgeghaald. Uiteindelijk was het iets over achten toen Gerard en Ina van Stichting Opkikker bij ons aanklopten met de mededeling dat de auto klaar stond en we konden vertrekken.


Toch wat gespannen liepen we naar de parkeerplaats. Daar aangekomen zagen we geen limo en geen helikopter en eerlijk is eerlijk leuk was anders en enigsinds teleurgesteld stapten we in een auto die van de Opkikker zelf was. Hier zag ik op de tomtom dat de reis ongeveer een uurtje zou duren en dat we de A12 op moesten richting Utrecht. Onderweg vroegen ze of we een idee hadden van wat er zou kunnen gebeuren. We hebben wat dingen geroepen, maar of dat allemaal ging gebeuren dat werd niet verteld. De knop heb ik uiteindelijk maar om gezet en kon toen alleen maar denken, ik zie het wel. En geloof me maar, ik heb het gezien en we kunnen terugkijken op een mooie, fijne, leuke en emotionele dag. Alles wat we gedaan hebben staat hier onder en er zijn uiteraard een berg foto's gemaakt.

Dierenpark Amersfoort,

Aapjes voeren
Hier aangekomen werden we meegenomen door een dierenverzorger die erg veel apen wist. Na een kleine tekst en uitleg zei hij dat we het verblijf in mochten om de ringstaartmaki's te voederen. Hé....het vasthouden en voederen van apen is iets wat Nicole graag wilde doen. Geloof me maar lieve mensen het was geweldig. De aapjes moesten de rozijntjes uit onze handen eten en om ze het een beetje moeilijker te maken moesten we onze handen dicht houden. Het gefriemel en gepiemel wat die beestjes dan doen is heerlijk. Met die kleine vingertje peuteren ze je je hand open en eten dan de inhoudt op.

Nicole en een ringstaartmakiaap
Sommige gebruikten ook hun snuitje en drukte die voorzichtig in de opening die ze met handjes gemaakt hadden. Het snuitje voelde hard aan, maar de vacht voelde daarintegen er zacht. Sommige kwamen op je schouder zitten en een ander trok aan je broekspijp. De kleine baby's die op de rug geplakt zaten en de kleintjes die bij hun moedertje wat dronken was ook een geweldig gezicht. Na een klein kwartiertje hebben we het verblijf weer verlaten zijn toen via de chimpansees weer richting de opkikkerauto gegaan. In de auto kregen we te horen dat we ergens wat gingen eten en drinken en dat we dus niet teveel snoepjes moesten eten. Dit eten en drinken werd gedaan in een hotel van Van Der Valk.

De Witte Bergen,

Een hotel restaurant dat langs de A1 in Hilversum ligt en waar we heerlijk hebben gegeten. We konden eten wat we wilden en mochten ons geen zorgen maken om de rekening. "Gewoon" iets uitzoeken wat je lekker vind en als je twee dingen wilde was dat ook geen probeem. Met een soort knoop in je maag bestel je dan maar je eten en na een uurtje zat alles er toch in en waren de bordjes leeg. Bordjes leeg betekende ook dat we verder gingen met ons onbekende programma. In de auto kregen we te horen dat we naar museum in Amsterdam gingen, maar welke was weer de grote vraag. Na een hoop denkwerk en gepuzzel zijn we maar opgehouden en kregen toen ook te horen dat het museum een afleidingsmanoeuvre was en dat zelf zij dit nog hadden gedaan. De opkikkerauto stopte voor een hek en toen zagen we pas waar we waren.

Het Spangalis College,

Het spangaliscollege is een school in Amsterdam waar jongeren opzitten. Het enigste verschil is dat deze school verzonnen is, er veel kabels en camara's zijn en er heel veel actie wordt geroepen. Ja mensen, we zijn op, in en achter de schermen geweest van een heuse tv serie. De serie SPANGAS is dagelijks te zien op Nederland 3. Hier kijken onze meiden altijd naar en het was ook precies een schot in de roos.

Fleur, Stan en Roos

We kregen een uitgebreide rondleiding van Dennis en hij nam werkelijk waar alle tijd voor ons. Hij heeft uitgelegd hoe alles in zijn werk gaat, hoeveel mensen er dagelijks werken, wie wat moet doen en ga zo maar door. We hebben erg veel acteurs ontmoet die allemaal ruim de tijd namen om handtekeningen te geven en op de foto gaan was ook geen probleem. We mochten alles vragen over de serie en over hun echte leven. Dit vragen was wel erg moeilijk, want als er weer acteur voor de meiden stond klapten ze dicht.

De Spangalis kantine
Op twee locatie werd de serie opgenomen en hebben dus van heel dichtbij gezien hoe zoiets gaat. Na ruim 2 uur was het weer tijd om te vertrekken. Eenmaal weer buiten vroeg de regisseur of de meiden zin hadden in een figurantenrol. Roos en Fleur begrepen niet goed wat dit inhield, maar toen ik zei dat ze dan op tv zouden komen was de beslissing snel genomen. Ze hebben 2 keer gerepeteerd en er is 2 keer echt opgenomen. Ergens in novemder van 2011 word dit uitgezonden. Ik heb de mail van Dennis gekregen en krijg via deze weg ook te horen wanneer de exacte datum is. Wordt vervolgd dus......

ENNNNN.......ACTIE!!!!!!
Tja, en op die manier was het al 16.00 uur en het einde van de dag naderde. De grote wens die Fleur nog had was uitgekomen en we wisten dat het niet lang meer zou duren voordat we naar huis gingen. In de auto werd er verteld dat er nog een verassing was en dat het daarna echt was afgelopen. Maarja, wat was die laatste verassing dan. We bleven in Amsterdam en na een klein ritje werd het duidelijk. We zouden een taart gaan eten in "de taart van m'n tante".

De taart van m'n tante,

Een wens van de meiden was ook om samen met Abel een taart te bakken in het tv programma De Taarten Van Abel. Omdat er een hele lange wachtlijst is wisten we direct al dat het bakken met Abel niet ging gebeuren. Het alternatief om een taart te gaan eten in zijn winkel was ook erg leuk en gezellig. Eenmaal binnen kregen de meiden een tas en een taartenboek waar Abel persoonlijks iets had ingeschreven. Uiteraard waren de meiden hier ook erg blij mee en het boek zal ongetwijfeld een keer gebruikt gaan worden. Na een drankje en een lekker groot stuk taart was het afgelopen en konden we naar huis.

Probleem,

Gerard was ondertussen naar de opkikkerauto gelopen, maar de goede man had sleutel in de auto laten liggen en deur was dicht. Dit was echt even lastig en Ina en Gerard moesten toch iets verzinnen om ons bezig te houden. Roos was uiteraard weer in paniek, maar toen we een chauffeur van een taxi om raad vroegen bleek de ANWB de beste oplossing. Die zouden de auto wel weer open krijgen. Tot mijn stomme verbazing bleek die chauffeur de bestuurder te zijn van een limousine Hummer. De kans om dat ding aan te raken liet ik me niet onglippen en heb dat dingetje snel op de foto gezet. Toen ik drie foto's verder was begon ik te denken en vielen de stukjes van de puzzel pas inelkaar. Die Hummer bleek dus de volgende verrassing te zijn.

Limousine Hummer,

Mensen mensen mensen, met een brok in mijn keel stapte in en de wens van Roos en mij kwam ook uit. Roos wilde graag in de langste limo van Nederland zitten en ik wilde graag de Hummer. Het ding was maar 10 meter lang, had een discovloer, een sterren hemel, een bar, een muziekinstallatie, 4 tv's, een vip-lounce en er konden maar 16 personen in. We wisten dat we richting Zoetermeer zouden gaan en wisten ook dat die 60 kilometer zo achter de rug zouden zijn. We hadden dus maar 60 kilometer om te genieten van deze prachtige auto. Maar hoe doe je dat.


Onze nieuwe boodschappenkar
We hebben overal gezeten, hebben aan alle knopjes gezeten en uiteraard moesten we iets drinken. Een luxe van ongekende hoogte en ik riep alleen maar dat ik in een file terecht wilde komen. Roos had nog een slimme opmerking en zei dat maar achterin ging zitten, want dan duurde het langer voordat ze thuis was. Eenmaal in Zoetermeer werd het ons duidelijk dat het echt over was en we zonder eten de dag zouden afsluiten. Vonden we dit erg???? Nee, eigenlijk niet, want we waren al zo verwend dat we er vrede mee hadden. We hadden in de Hummer al besloten dat we gezellig met z'n viertjes zouden gaan wokken.

De thuiskomst,

De chauffeur draaide bij ons de wijk in en bleef een meter of 300 van ons huis even wachten. Na een telefoontje zei hij dat hij even minuut of 5 moest wachten en dan verder kon. Wachten waarop???? We wisten dat er nog iets stond te gebeuren, maar de vraag was wat. Dit "iets" werd ons snel duidelijk. Toen we aankwamen stond de rotonde vol met mensen die stuk voor stuk een ballon beet hadden. Nicole en de meiden hielden het niet meer droog, maar ook ik brak. Alle emoties van die bijzondere dag kwamen eruit en toen we goed keken zagen we pas dat al die mensen onze familie en vrienden waren. Vanuit het hele land waren ze gekomen. Toen dit tot ons doordrong ging het tranendal pas echt open. Geweldig!!!!

Allemaal  mensen van wie wij houden
De deur werd opengegooit en we hadden allemaal geen zin om uit te stappen. We moesten ons eerst bijelkaar rapen om de volgende emotionele stap te kunnen zetten. Toen we redelijk bij kennis waren telde de mensenmassa af en lieten ze allemaal hun balonnetje los. Een mooi gezicht wat we niet snel zullen vergeten. Nadat we iedereen hadden geknuffeld was het tijd om naar binnen te gaan. Tijdens het wandelen schrok ik erg en wist me even geen raad. Help help!!!! we lopen hier met 60 man, maar we moeten nog eten. Wat nu???

Het feest,

Toen we thuis naar binnen liepen zag ik dat de achtertuin weer was omgetoverd tot een feestzaal. Er stond een grote tent in met een tafel die helemaal vol stond met lekkere dingen. Met andere woorden het wokken ging niet door en iedereen die er was zou blijven eten. De herrie die ik hoorde kwam vanuit de veranda. Deze werd in beslag genomen door een echte disco inclusief dj's.

Het was een beetje krap, maar super gezellig. Ook kregen we te horen dat we ons geen zorgen hoefde te maken om alle spullen en we "gewoon" moesten genieten. Ina en Gerard hebben iedereen nog even toegesproken en ik zag mijn kans schoon en deed hetzelfde. Dit ging iets rotter dan verwacht en kon eigenlijk alleen maar huilen. Uiteindelijk taaide de laatste om 1.15 uur af en kon ik de touwtjes definitief weer vast houden die de hele dag ongrijpbaar waren. Nicole is naar bed gegaan en ik heb op mijn gemak de tuin nog even opgeruimd. Om precies 2.00 uur lag ook ik in de lakenstraat en viel als een blok in elkaar.

Tot slot,

Zo, het is een lekker blog geworden en dit is nog maar een fractie van wat er in mijn hoofd zit. De dingen die we hebben gedaan waren stuk voor stuk geweldig. De meiden zelf vonden het SPANGAS gebeuren het allerleukste en Nicole en ik waren enorm blij met de thuiskomst. De liefde en de warmte die iedereen ons gaf doet ons erg goed.

Ook wil ik Ina en Gerard bedanken voor hun inzet, want zonder deze twee kanjers had deze dag nooit zo mooi geworden.  Iedereen dus bedankt en tot zo of tot morgen, overmorgen of overovermorgen.


Laafje Joost

35 opmerkingen:

  1. Was erg benieuwd naar jullie dag; maar wat ik nu lees is echt geweldig!!
    Wat een superdag!!
    Fijn dat jullie zo ontzettend genoten hebben.


    xxlotte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een onwijs mooie dag hebben jullie gehad helemaal geweldig

    xxx helma en ivana

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super dat het zo fijn was!! Geniet nog lekker na van alles!! Jullie hebben het verdiend!!

    Liefss Merel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zooooo lieve schatten, wat een mooie,fijne,leuke,ingrijpende drukke dag hebben jullie achter de rug..... hele mooie momenten. .
    En wat een thuiskomst! !! Is echt verdient! !!!jullie zijn zulke kanjers...
    En ookal stond ik er niet met een ballon. ..ook ik houd heel veel vam jullie xxxxx dikke kus lieverds xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En hier ben ik, zegt de gek....
    Natuurlijk wist ik van minuut tot minuut wat er ging gebeuren en wat hebben Gerard en ik al genoten van de voorpret!
    Zelf had ik een tweedaagse met school in Elspeet, maar met de mobiel op de trilstand in mijn zak, wist ook ik waar jullie waren, dankzij de smsjes van Geer......

    Gisteravond heb ik me een uur teruggetrokken om met Gerard te bellen. Om zijn, ook emotionele verhaal te kunnen horen.

    Ik ben blij dat jullie er zo van hebben mogen genieten, het maakt me aan het huilen.

    Ik geef jullie alle4 een dikke kus en ik besef en voel hoe diep jullie in mijn hart zitten.
    Ik hou van jullie!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. WAUW
    Wat een dag ,maar dit hebben jullie echt verdiend!!!!!
    Fijn dat er weer zoveel wensen zijn uitgekomen.


    groetjes Mireille,Bart,Sanne,Daan en Femke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nicole, mama van Mick, sabine juliette samantha18 mei 2011 om 19:23

    Wat een fantastische dag! Geweldig om zo'n geweldige dag met de allerliefste mensen af te sluiten. Blij dat jullie even het verstand op nul hebben kunnen zetten en even gewoon heeeeerlijk hebben mogen genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat hebben jullie een gave super dag gehad.
    Zo intens en zoveel beleefd, gewoon super.
    Geniet nog heerlijk na met elkaar.

    Liefs van Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een superdag is dat geweest zeg!
    jullie zullen nu wel vast heel hard aan het nagenieten zijn.
    Geweldig dat dit zo allemaal in elkaar gestoken is.....

    lfs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een geweldige dag, met tranen in mijn ogen gelezen, genoten ervan, KANJERS. dikke knuffel. yoli mars kevin melanie.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hey neef,

    Dat ziet er idd uit als een geweldige dag. En nog leerzaam ook. Terug naar school kan nooit verkeerd zijn ;)
    Het zou toch stoer zijn als de uitzending ook nog eens op de 12e zou zijn. Ook wij kijken op een luie zondagochtend naar Spangas. Dus gaan in november zeker extra opletten.

    En dierenpark Amersfoort......
    Ik ben al helemaal gek van apen, en met name de Ringstaartmaki's. Jaloezie is niet het juiste woord want het is jullie gewoon gegund. De rede dat jullie deze dag hebben mogen beleven maakt dat ik niet jaloers kan en mag zijn. Maar zou ook even niet weten hoe ik het anders moet omschrijven. Wat moet dat gaaaaaaaaf zijn geweest.

    Als ik had geweten dat er ook nog een feestje achteraan kwam, dan had ik er alles aan willen doen om te komen. Maar goed, we zien jullie vast nog een andere keer.

    Dikke knuffels uit Borculo,
    Je neeffie.....!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ongelooflijk wat Stichting Opkikker allemaal voor jullie geregeld heeft. Complimenten!!!
    Een heleboel activiteiten en wensen in een dag gepland.

    Super dat er ook rekening is gehouden met de wensen van jullie 4en. Voor allemaal iets bijzonders.

    Vooraf bleek al dat het niet anders dan een hele mooie, bijzondere dag zou worden maar zo.......

    De afsluiting met alle dierbaren zal jullie ook heel goed hebben gedaan.

    Lekker nagenieten met elkaar en foto's kijken.

    Liefs Ronald, Anissa en Sepha

    BeantwoordenVerwijderen
  13. het was geweldig gisteravond.........

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw, wat een dag hebben jullie gehad! Geweldig ook de afsluiting. Wat mooi om dan nog eens te zien hoe iedereen om jullie heen staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een supergave dag van Stichting de Opkikker.
    Wat cool dat de meiden naar het SpangasCollege zijn geweest en de acteurs mochten ontmoeten.
    En een mooi en emotioneel moment dat familie en vrienden klaar stonden om jullie weer te begroeten na een te gekke rit met zo'n klein autootje, wat een ding, gaaf zeg!
    Een fantastiche dag voor jullie allemaal!
    Liefs Ingrid Lelieveld

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geweldig, een dag als deze zul je nooit meer vergeten. Je hebt ervan genoten en zal er nog veel van genieten later.
    Groeten Peer & Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hey Fleur en Roos vonden jullie het leuk gisteren ik wel en alle andere ook maar tafel 3 ontbrak dus de volgende keer als je weer zo een dag krijgt moeten ze niet tafel 3 vergeten.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxx je villa vriend

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mirjam (moeder van Bradley)18 mei 2011 om 22:51

    Nou ik heb het tijdens het lezen ook niet droog gehouden hoor. Super zo'n opkikker dag
    Liefs Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lieve zoon,
    het was inderdaad een geweldige dag, voor jullie maar ook voor ons. Wij allemaal wisten natuurlijk van het feest bij jullie thuiskomst, maar je moet het toch eerst allemaal meemaken.
    Ina zei al: wacht even met ballonnen loslaten want ze moeten eerst bijkomen, ze vergat erbij te zeggen dat "wij" dat allemaal ook moesten toen we jullie inelkaar zagen klappen bij het aanzien van al die malloten met die ballonnen en zeker toen je ontdekte "wie" dat allemaal waren, n.l. iedereen die jullie dierbaar is.
    Iedereen liep te snotteren of zich groot te houden maar iedereen was aangedaan.
    Toen ik zei: "misschien is er wel een sneetje brood en dan kan iedereen weer weg" zei jij verschrikt: "ik denk dat er wel nog wel brood in de vriezer zit". Nou, dat pakte dus iets anders uit.
    Het was geweldig, ook voor ons allemaal. Hulde aan de Stichting Opkikker, maar zeker niet minder voor Gerard en Ina, want die waren óók verkreukeld na deze dag!
    Deze dag maar weer inlijsten Joost.
    PS: met de vorige reactie ging het mis, dus heb ik die eraf gegooid, vandaar.
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  21. in een woord top,wat een mooie dag voor jullie....het is jullie gegund...xxyvonne uit wassenaar

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Yeh wat een onwijs gave dag hebben jullie gehad, en wat lief dat iedereen iets had wat hij of zij leuk vindt.en het slot was helemaal te gek, al die vrienden die er altijd zijn voor jullie, geniet nog maar van alle dingen want er komt zoveel op jullie af. soms gaat het zo snel achter elkaar, dat het fijn is dat je zovel foto's hebt om het nog eens allemaal terug te zien en te genieten. dike knuf van helma

    BeantwoordenVerwijderen
  23. dag Laafje,

    Wat een geweldige dag voor je dochters en jullie beide. Het zij jullie zo gegund. Ik ken jullie dan wel niet, maar van jouw blog heb ik toch het gevoel van de zijkant iets mee te mogen leven.
    Je hebt de prachtige dag ook schitterend omschreven en de praktijk zal nog 100x indrukwekkender en mooier zijn geweest.
    Stichting Opkikker heeft goed werk verricht.
    Geniet van het nagenieten.
    En zal in november zeker kijken.

    hartelijke groet,

    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een onvergetelijke, geweldige dag is dit
    voor jullie geweest.
    Een dag weer met een dubbele gouden rand!!
    Ook die thuiskomst....fantastisch....bij het idee al dat dit allemaal gebeurde kon ik het zelfs netaan droog houden (en ik ben dus echt geen jankerd).
    Natuurlijk gaan we in november kijken of we de meiden gaan zien op tv!!

    Liefs Maria en Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wooow, wat een verhaal en wat een dag!! Wat zal deze dag bij jullie en bij iedereen die erbij betrokken was een diepe indruk hebben gemaakt. En ooooh al die mensen die op jullie stonden te wachten, geweldig!! maar wat een emoties!
    Een dag om in lijsten en lekker van na te genieten.

    Liefs Jolanda en Simon.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een ongelooflijke dag hebben jullie gehad, helemaal te gek!!! Iedere keer als ik omlaag scrolde, las ik dat jullie weer een verrassing hadden gekregen. Wow!! Ben blij dat jullie zo genoten hebben, ´t is jullie super gegund. :) Groetjes van Mirella (uit Amersfoort)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Tjonge jonge jonge wat een geweldige dag!! Alleen bij het lezen al liepen de tranen over mijn wangen. Hoe dat voor jullie, in het echt geweest moet zijn?!.......... Ongelooflijk en onvergetelijk......
    Nagenietze! Majella

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Genietend op een grieks eiland moesten we even aan jullie denken en we konden hier een laptop met internet krijgen dus gelijk even naar jullie site gegaan op te kijken hoe de opkikker dag was geweest.
    Oh wat is dat toch geweldig en wat mooi dat er mensen zijn die dit allemaal mogelijk kunnen maken.

    Dikke kus van Danny en Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik ben zooo blij dat jullie zo een fijne dag hebben gehad, om never nooit te vergeten zeg!!!!
    Wat indrukwekkend allemaal, maar vergeet nooit dat al jullie dierbare die er niet bij waren, zeker met gedachte bij jullie waren en zijn, en niet alleen op zo'n dag he lieverds!!!!! Een hele dikke knuffel en hoop dat jullie er a.s. week lekker van kunen en mogen genieten, Dikke jnuffel en heel veel plezier!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ook hier konden we het niet droog houden.
    Echt geweldig zoals jullie hebben kunnen genieten van zo'n bijzondere dag.
    Wij sluiten ons aan bij Hank!!!
    Ook wij leven enorm met jullie mee, al is het op afstand.
    Jullie zitten bij ons al diep in het hart.
    Hoop dat jullie het gevoel van genieten nog een lange poos vast kunnen houden.
    Wij blijven jullie op de voet volgen hoor!

    Lieve groetjes van Janny en Jenny
    Nichten van oma Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  31. gaaf hoor!!

    Jullie verdienen het zo!!!!!

    Heel veel liefs Anouschka

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Vandaag alle verslagen van de afgelopen week gelezen Joost. Wij waren er 1 weekje tussen uit, naar Delden. Maar wat moet die "Opkikkerdag" een dag geweest zijn....
    Ook weer een om noooooit meer te vergeten!!!
    Geweldig allemaal hoor.

    Liefs maar weer,
    tante Jopie en Willem.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wow,

    Heerlijk genoten van jullie blog alsof ik erbij was.

    Liefs,

    Marlin

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat gaf deze blog een groots gevoel, wat werd ik hier blij van. En Spangas wij zijn Fan! Echt super leuk!
    Kan alleen nog maar zeggen Wauw
    Kuzzz
    Chantall

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Namens dj frans entertainment hebben we het met liefde gedaan.
    We hebben wat foto's op hyves staan van het feestje in jullie tuin.
    http://franssssje.hyves.nl/album/64002216/Stichting_opkikker_17_mei_2011/uLuWmMgn/

    Gr Frans en Ed

    BeantwoordenVerwijderen