vrijdag 5 augustus 2011

2 dagen in een notendop.......

Zo, het is vrijdagochtend en de klok zegt dat het 0.49 uur is. Tijd om naar bed te gaan, maar de kinderkanker zorgt ervoor dat het wel eens een lange nacht kan worden. Dit betekend dat ik niet kan slapen en me tijd maar even ga vullen met een blogje.

We hebben de afgelopen dagen weer heel wat meegemaakt. We hebben dieptepunten gehad, maar ook een paar goede momenten. Nu zijn die goede momenten ook nog steeds klote, maar in vergelijking met die dieptepunten vallen die dan wel weer mee.

De woensdag,

Dinsdagnacht hebben Fleur en Nicole erg slecht geslapen en woensdag overdag heeft Fleur ook nog eens een paar uur in een hypo gezeten. Even voor de mensen die het nog niet weten, Fleur heeft diabetes type 1. Dit had ze al voordat ze kanker kreeg en opgezette tijden gooit ook de diabetes even wat roet in het eten. Het slechte slapen, een te lage bloedsuiker en kanker heeft er dus voor gezorgd dat Fleurtje tot woensdagmiddag een uur of 5 erg kut in haar vel heeft gezeten. Het grietje lag er hopeloos bij en wij konden hier niets aan veranderen. En het woord hopeloos is in dit geval nog zachtjes uitgedrukt!!!!

Na vijfen knapte ze lekker op en dat kwam mooi uit, want mijn schoonouders vierde hun trouwdag bij ons. Er is een twijfel geweest om de BBQ op te schuiven naar een andere dag, maar aangezien Fleur nu elke dag een jasje uittrekt leek mij dit niet verstandig. De BBQ moest "gewoon"  doorgaan en omdat het lekker slecht weer was hebben we weer eens een tent in de tuin gebouwd. Uiteindelijk heeft Fleur ook nog een uurtje buiten gezeten en dat was uiteraard het hoogtepunt van de dag.

Toen iedereen, 11 man in totaal, weer waren vertrokken hebben we Fleur in slaap laten sukkelen met een beetje morfine. Uiteraard is dit in overleg gegaan met het Sophia. Dit heeft zijn vruchten afgeworpen, want de donderdag werd mevrouw wakker en had weer praatjes voor twee. Gelukkig maar, want we kregen bezoek van onze vriendjes uit Weert en van Ansjel, de kunstschildernares.

De donderdag,

Deze dag hebben we als zeer fijn ervaren. Ansjel was hier rond elf uur en de luitjes uit Weert kwamen rond 13.00 uur. Bijde opa's en oma's kwamen ook nog even langs en buuf Suus liet zich met grote regelmaat ook even zien. En gezellige boel dus en dan zijn we ons vriendinnetje uit Singapore met drie kinderen nog vergeten. Alles bijelkaar waren het maar 18 mensen. Veel ik weet het, maar Fleur heeft er van genoten van heb ik jouw daar.

Toen om een uurjte of 8 de laatste weggingen was het ook wel weer genoeg. Vanmorgen ging ook de laatste antibioticapil erin en dat merken we nu dus goed. Fleur takeld snel af en voor de eerste keer hebben we om 22.30 uur de huisarts uit zijn bed gebeld. We hebben uitgelegd wat er aan de hand is en we hebben gevraagd of we de antibiotica weer mogen opstarten. We hadden nog wat liggen van een kuur die niet was afgemaakt dus dat kwam mooi uit. Ondertussen is het ijlen weer begonnen en heeft mevrouw twee keer morfine en 2 slaappilletjes gekregen.

Tussen de bedrijven door moet het grietje ook nog wel eens plassen. Een normale bezigheid voor iedereen, maar voor Fleur wordt dit steeds moeilijker. Poepen gaat nog steeds, maar nu heeft ze het gevoel dat het laatste plasje blijft hangen. Dit is niet vreemd gezien de bult die in haar lies zit. Deze jongen heeft ondertussen het formaat van een honkbal en dan praten we alleen nog maar over hetgeen wat er aan de buitenkant zichtbaar is. Wat buiten zit zit waarschijnlijk ook aan de binnenkant. Het klinkt dus vrij logisch dat het grietje problemen gaat krijgen met piesen.

Tsja....voor de rest gaat het hier wel ok.

Ik ga toch proberen wat te slapen en wat er morgen op het programma staat......we zullen het wel zien.
Weltrusten

Laafje Joost

18 opmerkingen:

  1. esmee moeder van een wereldkanjer5 augustus 2011 om 01:56

    kus van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben er stil van.
    Een dikke kus van hier..ik bel jullie vandaag ff.
    Daantje xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jongens wat een vreselijk iets is dit toch, ik weet gewoon niets meer te zeggen, in ieder geval weer een hele dikke knuffel van mij en heeeel veeel sterkte!!!! kus hank

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat waren 'wij' blij gisteren dat we haar een keertje 'redelijk' aantroffen. Ze lag daar in de tuin als een soort van 'diva' met een grote zonnebril op en ze lachte soms zelfs. Oh, wat hadden wij dat al lang niet meer gezien en reken maar dat ik het op de C-schijf heb opgeslagen!
    Het allerbelangrijkste is dat Fleur zichtbaar lag te genieten, en ik denk dat vriend Guy daar wèl aan toe bijgedragen heeft. Ze lag hem af en toe -voor zover ze kon- gewoon te treiteren!
    Toi, toi, toi
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Joyce van der Zalm5 augustus 2011 om 08:26

    Jeetje, wat gaat alles snel ineens...Wat een machteloos gevoel moet dit zijn! Geniet van de mooie momenten, ik wens jullie er nog veel toe.
    Heel veel liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. veel in onze gedachten en koester de goede momenten
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXknuf uit Ruurlo
    Jan en Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat wordt het toch een zware opgave voor jullie allemaal, maar vooral voor Fleur die zich alleen maar ellendiger gaat voelen... vréselijk!!!
    Fijn dat zij er gisteren (en ook jullie) toch nog wat van konden genieten.
    Heel véél sterkte,

    Tante Jopie en Willem.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En ik ben stil..... slik....
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. lieverds we hebben gisteren ondanks alles zo genoten met Fleur,ik hoop dat het nu een beetje beter gaat met de medicijnen,een hele dikke kus voor vandaag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lees nog steeds mee op t blog, maar woorden schieten elke keer tekort...

    Blij, dat jullie en Fleur toch ook nog kunnen genieten, maar wat zal het zwaar zijn; deze periode.

    Heel veel sterkte

    xxx lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Anouschka, mama van Nienke*5 augustus 2011 om 11:07

    Hye lieverds,

    Wat goed dat jullie deze dingen "gewoon"door laten gaan. Natuurlijk is het veel voor Fleur maar ze kan dan in ieder geval nog genieten. Wat een loodzware tijd is dit voor jullie. In gedachten ben ik elke minuut bij jullie. Ik zou jullie willen knuffelen en zeggen dat het goed komt. Maar we weten beter.... Ik hoop voor jullie dat de medicatie doet wat jullie ervan verwachten.

    Heel veel liefs XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo,

    Met bewondering voor jullie lees ik al een tijdje jullie blog!
    Ik wens jullie heel veel sterkte!

    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. dikke knuf voor jullie allen.....en allen die jullie liefhebben om te laten weten dat in deze loodzware tijd er veel aan jullie gedacht word!!!

    Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat ongelofelijk dat Fleur ondanks alle ellende toch nog van haar goede momenten kan genieten. Heb grote bewondering voor jullie alle 4.
    Dikke kus Conny,

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Pffff wat een situatie..
    Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  16. sander,sabine,thym en tess5 augustus 2011 om 22:24

    Jeetje wat een klote nieuws toch allemaal, zijn "ver" weg maar in gedachten zo dicht bij.
    Dikke kus weer voor jullie allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lieve Allemaal

    Ik lees vaak in stilte mee. Kan vaak de woorden niet vinden om te kunnen reageren. Wat een kanjers zijn jullie allemaal. Hou jullie hier mee omgaan.....diep respect !!!! Net als zovelen zou ik graag willen dat je wat van jullie pijn kan wegnemen. Helaas....dat gaat niet. Het enige wat ik jullie kan geven is een hele dikke knuffel !!!!

    Dikke knuf Patricia (vriendin van Stephanie Hubscher)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat gaat het snel
    ik heb dit blog bij guusje gezien
    en ben het maar helemaal gaan lezen
    ik heb tranen in mijn ogen
    ik ben pas 14 , jullie geloven hetniet
    maar het doet pijn om dit zo te lezen
    ik wens jullie heel veel sterkte !

    BeantwoordenVerwijderen