zaterdag 27 augustus 2011

Pfffft......Dat is eruit......

Zo lieve kijkbuisbloglezertjes van me, daar ben ik weer en om gelijk maar met de deur in huis te vallen......ik voel me diep en diep ellendig. Toch heb ik besloten om even iets te bloggen en hoop op die manier iets meer lucht te krijgen in mijn hoofd. Wat er nu precies in mijn koppie om gaat weet ik zelf niet eens laat staan dat ik het moet verwoorden. Gelukkig doet het geen zeer, maar het gevoel dat er een paar vrachtwagens doorheen hebben gereden is wel merkbaar. Waar ik dus moet beginnen is eigenlijk een groot raadsel, maar we wagen het ermaar op.

Om te beginnen wil ik toch eens zeggen dat ik schijt van sommige reacties. Zelf probeer ik me aan te leren dat ik nooit op een reactie moet reageren en wil met klem vragen of jullie dit ook niet meer willen doen. Een reactie is een reactie en daarmee basta. Ik vind het prima wat iemand schrijft en als ik het er niet mee eens ben dan verwijder ik het wel. Ik snap ook heel goed dat er mensen zijn die graag willen discuseren over een bepaald onderwerp, maar doe dat in het vervolg alstublieft niet hier meer. Hier zijn ongetwijfeld forems voor. Gebeurd het nog één of twee keer dan sluit ik het blog af en ga verder op de ouderwetse manier.

Nu nog één ding. In het verleden heb ik het blog open gesteld voor iedereen en heb toen ook gevraagd of iedereen die een reacties plaats wil aangeven wie hij of zij is lees hier Ik hoop dat de anonieme lezer hieraan wil mee werken en als dit niet gebeurt verwijder ik de anonieme reactie.

Zo.....pfffft.....hijg, hijg.....al dagen struikel ik in mijn kop al over dit onderwerp, maar het is eruit en lucht op. Nu wil ik alleen nog maar schrijven wat ik denk, zie, voel en meemaak. Om te beginnen kan ik melden dat de situatie waar ik nu in zit erg raar is. Hoe ik me voel verschilt per uur en dat kan best wel eens lastig zijn. Wat het er niet leuker op maakt zijn alle instanties. De verzekeringen, maar ook de bedrijven die de spuitjes, sondevoeding, slangetjes en meer van dat soort zaken leverden willen hun spullen terug. Uiteraard snappen we dit, maar waarom moet dit daags na het overlijden of daags na de herdenking plaats vinden. Het liep van de week zo hoog op dat Nicole zelfs riep dat ze verdomme net haar ogen dicht had en direct al beginnen te zeiken over het terughalen van spullen. Erg erg vervelend, maar alles is nu de deur uit en dat is fijn. Oja......de verzekering had vernomen dat Fleur was overleden en een nieuw polisblad was dus wel handig. Ze hebben gelijk, maar zo´n brief komt hier snoeihard binnen en wat ons betreft kunnen ze dit in de toekomst bij anderen op een ietswat subtielere manier aanpakken.

Wat een zeikerd ben ik hé, maar ik heb ook goed nieuws. Tijdens de herdenkingsdag van Fleur hebben we in de kerk en en in de sniep en collectedoos van stichting opkikker neergezet. De bedoeling was dat iedereen zijn potomonee moest opentrekken en wat zou doneren. Dit is gebeurd en met trots kan ik ook melden dat er maar liefst 1350 euro inzat. We hebben van de week het geld weggebracht en gestort op hun rekening. Wat wij van onze opkikkerdag hebben begrepen is dat er ongeveer duizend euro nodig is om een heel gezin in het zonnetje te zetten. Bijdeze willen wij iedereen die iets hebben gegeven heel erg bedanken en uit ervaring weten we ook dat het goed word besteed. Nogmaals bedankt.

Zo en ondertussen is het zaterdagmiddag en hebben we de slingers en balonnen voor Roos haar verjaardag weer op gehangen. Jaja, Roos is maandag jarig en dat wordt zondag al gevierd. We houden het dit jaar klein, maar zullen er alles aan doen om Roos het verjaardagsgevoel te geven wat ze al drie jaar niet heeft gehad.  De taarten, die Nicole altijd zelf maakt, zijn bijna klaar en de laatste dingen zijn vanmiddag weer in huis gehaald. Tussen deze activiteiten door zijn we ook begonnen met het bekijken van de herdenkingsfilm. Zoals de meeste mensen wel hebben gezien hebben we tijdens de herdenking een fotograaf laten rond lopen en stond er achter een zuil een camaraman opgesteld. De foto´s moeten nog komen, maar de film hebben we gisteren mogen ontvangen. Er is maar 1.43 beeld materiaal en dat is erg fijn. Alles staat erop en het ziet er tot nu toe nog netjes uit. Wij zijn gestopt bij het filmpje van Roos en en Fleur en dit is voor mij ook het moment dat jiullie dit mogen zien.

Fotofilm Roos en Fleur

Zo ondertussen is het een blog geworden wat ik niet had verwacht. Jullie voor de rest nog veel plezier en wie weet schrijf ik vanavond, morgen, over morgen of over over morgen nog wel iets. Tot die tijd ga ik genieten van alles en iedereen om me heen.

Allemaal een dikke knuffel van een Laaf

39 opmerkingen:

  1. De wereld draait door... terwijl jullie wereld abrupt gestopt is met draaien nu die lieve Fleur er niet meer is.
    En wat zijn jullie dapper in de poging om het leven weer op te pakken, de verjaardag van Roos te vieren......
    De film ZUSJES is zo mooi.... zo vreselijk mooi... en dan denk ik aan die arme Roos, die haar eerste verjaardag zonder grote zus zal gaan vieren.....
    We hopen dat zij en jullie toch een mooie dag mogen hebben, met veel lieve mensen om jullie heen en Fleur in jullie harten!
    xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee je bent geen zeikerd, je hebt wel wat anders aan je hoofd dan hier discussies te lezen terwijl je net het liefste wat je hebt, verloren bent.

    En als ik al breek van dat prachtige filmpje van de zusjes, dan besef ik hoe vreselijk het voor jullie moet zijn.. Als ik zou kunnen, zou ik het verdriet wegnemen en jullie Fleur teruggeven, maar dat kan ik niet.
    Ik kan alleen maar meeleven en dit laten weten, hoewel ik bang ben om het verkeerde te zeggen.

    Ik wens jullie morgen een goede dag toe als jullie Roos haar verjaardag vieren, hoewel ik besef dat dit ook weer ongelofelijk zwaar gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Joost en familie,

    Schreeuw het maar uit en schop maar tegen alles, het mag.
    Jou gevoel geeft aan dat je je helemaal reddeloos verloren voelt, en dat mag.
    Wees maar boos, want het is niet eerlijk.
    Schop maar tegen alles, want het is allemaal naar.
    Jou woede en gevoel is heel goed te begrijpen.
    Want jullie Fleur is niet meer en dat is onverteerbaar.
    Maak van Roos haar verjaardag toch een feest om niet te vergeten, want voor haar gaat alles door, ondanks dat ze haar zus nooit zal vergeten. (Ik vergeet mijn zus ook nooit)

    Liefs van Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey lieverds,
    Ten eerste: ,je bent geen zeikerd! !! Je bent een heerlijk mens met gevoel! !!
    Wel fijn dat je je opgelucht voelt, dat is ook de bedoeling.
    En toppie voor de Kikker!!!!!
    Nogmaals wil ik zeggen dat ik jullie enorme kanjers vind, en ik weet zeker dat de taarten weer a la Nicole zijn! !! hoe moeilijk zal het morgen zijn, toch eiland ik jullie een mooie dag toewensen. .....
    Dikke kussen xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve mensen,

    Wat ontzettend lief dat jullie deze mooie film van deze 2 mooie meiden met ons willen delen. De muziek erbij is ook erg passend. Een fijne verjaardag morgen Roos en als ik het zo lees kan mamma erge lekkere taarten bakken, dus geniet er maar lekker van. Kusjes en knuffels.

    Familie Bosman (Kevin)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat lief inderdaad dat jullie deze film willen delen. Ik wens jullie morgen een hele goede dag toe, met hopelijk veel zonnestralen.
    Lieve groeten,
    Familie Kerstjens (Kyara)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieverds, fijne dag morgen, jullie zijn dag en nacht in mijn gedachten!! Jullie zijn kanjers voor altijd!!

    Pas goed op jullie zelf..

    Liefs Merel Meijer

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige film.... stil....

    Wens Roos morgen een fijne dag toe, en jullie ook. Hopelijk schijnt de zon volop, en voelen jullie de warmte van jullie Fleur van binnen, waar ze altijd zal zijn.

    Inge (onbekende lezer)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. monique van weerlee27 augustus 2011 om 19:00

    bedankt....bijzonder mooi en zeker...zusjes voor altijd...
    ik hoop voor roos dat zij zich jarig zal voelen voor jullie allemaal een dikke kus
    monique

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hele dikke knuffel!
    We denken aan jullie.
    Liefs Eus Els en de kids

    BeantwoordenVerwijderen
  11. allereerst Roos een hele fijne verjaardag.
    wat een prachtige film van Roos en Fleur.
    heel veel sterkte, liefs Corry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Groot gelijk Joost. Het is jouw Blog, daar gelden jouw regels en normen. Er zijn wel belangrijker dingen in het leven waar we ons over druk kunnen maken.
    Wat een prachtige maar ook ontroerende foto reportage heb je van de twee meiden gemaakt. Wat geweldig om Fleur samen met Roos ook in betere tijden te zien. Wat straalt er toch een liefde uit tussen die twee meiden. Moest het mijn meiden (16, 14, 12) effe laten zien, ze waren er letterlijk stil van. En ik ook....zucht, echt een traantje wegpikken.
    Ik wens Roos morgen een hele fijne verjaardag, ondanks dat het waarschijnlijk toch heel anders zal voelen als anders. Probeer er samen een gezellige dag van te maken en te genieten van de momenten waar Fleur ook vast van zou genieten. Ik wens jullie voor morgen heel veel liefde!
    Gr Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Joost, Nicole en Roos,

    Wat een mooi filmpje van Fleur en Roos. Dank jullie wel dat jullie dat met ons willen delen.
    Ik wil jullie morgen een fijne verjaardag toewensen, hoe moeilijk die ook zal zijn voor het eerst zonder Fleur.

    Heel veel sterkte en een dikke knuffel.

    Groet,
    Judith Fortuin

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi filmpje van de meiden

    en hoop dat jullie roos toch morgen een mooie dag kunnen bezorgen

    Gr Didi

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een mooie filmpje van twee mooie meiden.
    Gefeliciteerd alvast met Roos en hoop dat het een mooie dag zal zijn

    x mirjam van lochem

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jullie zijn geen dag uit onze gedachte.
    En het filmpje van de 2 meiden vonden we tijdens de herdenkingsdag al prachtig, zo mooi in elkaar gezet.

    hou van jullie, dikke kus Henk en Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. sander,sabine,thym en tess27 augustus 2011 om 22:55

    Lieverd je hebt groot gelijk!!!!!!!! Geen discussies daar is jouw blog niet voor bedoeld!!!

    En ja hoor weer dikke biggels bij het mooie filmpje van jullie meiden... altijd die arm om Roos heen, zo lief ,zo vertederend maar ook zo verdrietig, dat Roos deze arm voor altijd moet missen........... stil en huilend kijk ik ernaar super dat je t erop hebt gezet!!

    Lieverds tot morgen enne we houden mega veel van jullie

    Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je kent me niet persoonlijk en daarom wil ik je bedanken dat we het prachtige, hartverscheurende filmpje mogen delen. Wat een mooie zussen!

    En nu moet Roos haar verjaardag vieren zonder grote zus. Keihard, niet eerlijk, maar toch een hele fijne verjaardag Roos!
    Zekr weten dat mamma's taart geweldig zal zijn!

    Sterke, Marion (via Hyves hier terecht gekomen)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. van harte gefeliciteerd met jullie roosje
    kut gewoon dat Fleur er niet meer is

    toch fijn dat jullie er een fijne dag voor roos van maken ook al is het klein

    geniet morgen van roos
    en fleur die meekijkt

    liefs Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lieve zoon,
    Je hebt gelijk, mijn hemel wat heb je gelijk. Ik wist hoe "hoog" sommige dingen je zaten en jullie hadden al genoeg aan je hoofd. Genoeg daarover. Vandaag vieren we Roos d'r verjaardag, ik pomp me op tot de juiste stemming dus het wordt feest vandaag, dat wòrdt het, dat "moet" gewoon.
    Dat ik trots op je was dat had ik geloof ik al eens gezegd hè!
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het filpmje is prachtig, met dicht geknepen keel bekeken, ben er helemaal stil van............., roosje een hele fijne verjaardag, met iedereen die van je houd, een hele dikke knuf van ons allemaal, melanie kevin mars en yoli.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lieve Joost,

    PRACHTIG!!!! Wat een mooie fotofilm van 2 PRACHTIGE zusjes....... slik tranen in mijn ogen! Bedankt Joost voor dit mooie filmpje!!! Jacq

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Naomi van der Zalm28 augustus 2011 om 17:23

    Lieve Joost, nicole en Roos,

    Prachtig!!! Alvast gefeliciteerd met Roos, wat zal het een gemis zijn, voor het eerst een verjaardag zonder jullie fleur!!! Hopelijk heeft roos toch nog een beetje een verjaardags gevoel!! Hoe gaat het eigenlijk met roos?? Gaat ze alweer naar school? Ik wens jullie heel veel sterkte en kracht toe in deze ontzettende zware tijd................ weet dat ik heel veel aan jullie denk, al is het aan de vele nummers op de radio die jullie ook in de kerk hebben gedraaid.
    Dikke kus naomi

    BeantwoordenVerwijderen
  24. lieve Joost, je bent geen zeikerd!!!!

    We hopen dat jullie een fijne dag hebben gehad en dat Roos zich echt jarig heeft gevoeld.........
    Het is moeilijk zwaar en leeg zonder Fleur en elke keer weer.
    Je kan zelf nauwelijks beseffen dat ze er niet meer is en dan komen idd de instanties om de hoek die je nog even een harde dreun geven en dat lege gevoel dat je had nog leger maken......
    Lieverds jullie doen het goed en hopen jullie snel te zien....
    Als jullie er aan toe zijn kom dan onze kant op en gaan we een gezellige dag maken!!!!
    Kus Esmee

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een prachtige film van jullie meiden! Maar hij is veel te kort (als je begrijpt wat ik bedoel) Hun leven samen had nog zoveel langer moeten duren!! Ik heb zelf ook 2 dochters. Het doet al pijn als ik er aan denk dat ik er 1 van moet missen laat staan hoeveel pijn het doet als het echt zo is!! Heel heel veel sterkte. En Roos, alvast gefeliciteerd met je verjaardag maak er een mooie dag van!

    Janine

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Joyce van der Zalm28 augustus 2011 om 20:22

    Prachtige film en weer die tranen. Zussen voor altijd!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Beste Joost,

    Allereerst alvast gefeliciteerd met Roos.
    En dan zal ik nu gelijk even iets doen aan 'mijn anonimiteit'. Ik zet nl. altijd wel mijn naam onder aan een bericht maar voor de rest eigenlijk niet en je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat je graag een afzender ziet. Ik ben Jacqueline en ik ben een vriendin van Ingrid en Erika. Door hun ben ik eigenlijk op je site gekomen en voor ik het wist zat ik er middenin en liet het me niet meer los. Doordat ik jullie op deze manier kan volgen heb ik zelf het gevoel dat ik mijn 2 lieve vriendinnen beter kan steunen omdat ik begrijp waar ze over praten. Ik heb enorme bewondering voor jullie dat is 1 ding wat zeker is!

    Groet,
    Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  28. joost gelijk heb je,schreeuw het maar van je af,discusseren daar is deze blog niet voor,niemand kan voelen wat jullie voelen....wat een mooie fotofilm heb ik net gezien,wat een vriendinnen zeg die twee meiden van jullie.hoop dat jullie er toch een gezellige verjaardag van hebben gemaakt vandaag,met allen die jullie lief zijn...groet zijn.gefeliciteerd met jullie lieve dochter roos......houd je goed groetjes yvonne hooijmans

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Helemaal terecht dat je geen zin hebt in discussies op je blog.Daar is het ook niet voor bedoeld.Prima,dat je hier ook even je irritatie meld.Daar moet je niet mee blijven lopen, maar gewoon pats boem, afkappen!
    Maar dat tot daar gelaten...

    Een prachtig filmpje van jullie 2 meiden;heel ontroerend!

    Wb de anonimiteit; geloof dat ik, vanaf t moment dat ik mee ging lezen,in eerste instantie wel korte uitleg tussen haakjes achter mijn naam zette.
    Dit later niet meer.
    Waarschijnlijk, omdat je dan denkt,dat jullie het wel weten.
    Maar misschien is dat ook wel raar gedacht (met zoveel onbekende mensen die meelezen) en had ik t gewoon elke keer moeten blijven doen?
    Ik ben Lotte, mama van 2 kinderen.Bij de jongste werd met 15 mnd een Rhabdo geconstateerd in zijn blaas.Inmiddels is hij 3,5 jr en ruim 1,5 jaar "schoon".
    Hoe ik op deze site gekomen ben??? Waarschijnlijk in mijn zoektocht naar lotgenotenverhalen op internet.

    Ik hoop dat jullie een fijne verjaardag gevierd hebben vandaag en alvast gefeliciteerd met Roos.

    liefs lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi,
    Heb al een paar keer een reactie geplaatst,maar geen naam eronder gezet,ben een onbekende lezer.
    Wat leef ik met jullie mee,je voelt de pijn tot diep in je ziel!Wat een vertederende fotofilm,met jullie meisjes!Schop ,scheld ,jank,schreeuw het uit,want dit gevoel is niet te verdragen!En weer proberen de draad op te pakken,dat doen jullie!
    Alle sterkte en gefeliciteerd met jullie prachtige dochter ROOS!!gr.Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Een moeilijke en rare verjaardag voor Roos. Proficiat en sterkte. Ik heb het filmpje gezien van de twee zussen. Ontroerend mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Heej lieve Joost,

    nou je bent een heleboel, maar zeker geen zeikerd!!! Laat dat ff duidelijk zijn.

    Ik hoop dat jullie ondanks de leegte een mooie dag gehad hebben met jarig Jetje Roos.
    Wil je haar een dikke knuffel geven van mij?
    Vorige week kwam ik haar tegen op de vrije school, kreeg ik een spontane knuffel van dr. Heerlijk gewoon....

    Fleur wordt ook hier elke dag gemist...denk aan jullie.

    kuzz
    'juf'Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Lieve Roos,

    Nu ben je echt een TIENER!

    Van harte gefeliciteerd en een leuke dag.

    Dikke kus Ronald, Anissa en Sepha

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een prachtig filmpje is het toch van jullie prachtige meiden! Kreeg weer kippevel...

    Veel liefs Peter, Debby en Quinten

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een ontroerend, schitterend filmpje van jullie prachtige meiden.
    Ik wens Roos en jullie een mooie verjaardag.
    Lieve groet,
    Lia (bloglezer/schoonmoeder van Monique van Weerlee)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Joost wat een mooi filmpje, werd weer helemaal triest van de gedachte dat roos haar lieve grote zus vreselijk zal missen, en jullie ook natuurlijk julie lieve grote meid maar wat sterk om toch een een mooi gezellig feest te maken voor roos, ik ben zoals gewoonlijk te laat, maar nog vanharte roos, je bent nu inderdaad een tiener, wow.xx helma, je achter achternicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een prachtige film, zo ontroerend, die twee mooie meiden zo samen. En tegelijkertijd hartverscheurend, die onschuldige gezichtjes op sommige foto´s, zo blij en onbezorgd. Te weten dat dat nooit meer terugkomt doet pijn. Hopelijk zullen de mooie herinneringen uiteindelijk, ooit, het verdriet enigszins ... tja, hoe zeg je dat? Wat een onzin! Het gemis en verdriet gaat nooit over denk ik, maar hopelijk zullen de mooie herinneringen zo nu en dan als zonnestraaltjes door je gedachten heen schijnen. Dan weet je dat jullie mooie engel aan jullie denkt... Veel liefs van Mirella Verbaas (moeder v Aidan Hartsuiker, v 2 KGZ)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik ben misschien wat laat met lezen, maar toch wens ik jullie alsnog heel veel sterkte met het verlies van jullie lieve dochter/zus!

    Groetjes,
    Sanne

    BeantwoordenVerwijderen