woensdag 3 augustus 2011

Wat een kut gevoel is dit zeg........

Tsjaa....en nu het blog met gevoel. Het klinkt vreemd, maar daar ben ik dit keer zo mee klaar. Toch snij ik even een onderwerp aan dat vooral mij erg pijn deed. Gisteren tussen alle bedrijven door ben ik even zwemmen met Roos. Dit was erg fijn en voor Roosje was dit wel even goed. "gewoon" even 1 op 1 spelen en niks meer en niks minder. Toch viel dit zwemuitje me erg zwaar. Waarom????

Fleur ligt thuis en het liefst wil je de hele dag bij haar in de buurt blijven. Maar ja het is vakantie en voor de zoveelste keer is Roos daar de dupe van. Het grietje zit op dit moment erg veel bij buurvrouw Suus die haar ook meeneemt naar leuke dingen. Toch vinden wij het belangrijk dat ook wij als ouders iets met haar moeten doen. We hebben het er met Fleur over gehad en die zegt dat we dat "gewoon" moeten gaan doen.

Gisteren zijn we dus wezen zwemmen, maar wat tegenviel was het spelen. Normaliter plonsde ik als vader even mee en ging na verloop van tijd heerlijk liggen op mijn handdoekje. Fleur en Roos vermaakten zich altijd prima en ik lag dan als een god in Frankrijk te genieten van de zon. Maar ja.....Fleur kon niet mee en de handdoek die we neer hadden gelegd was na een anderhalf uur zwemmen nog steeds leeg. Ik kon niets anders doen dan spelen met Roosje. Of ik het nu wel of niet leuk vond ik had geen keus.

Wat ook tegenviel was dat er zoveel mensen waren. Logisch natuurlijk, want het was mooi en warm weer. Iedereen was was blij, de tuinstoelen waren gevuld met opa's en oma's terwijl de kleinkinderen met een waterpistool hun papa's en mama's nat spuiten. Geweldig om te zien, maar het deed mij erg zeer. Zo kan ik nog wel tien voorbeelden noemen en het enigste wat ik dacht is dat ik waarschijnlijk de enigste vader zou zijn die zich zwaar klote voelde. Of ik de enigste was weet ik uiteraard niet, maar zo voelde het wel.

Na twee uur zwemmen was ik het zwemmen en alle mensen die daar waren spuugzat en heb met Roosje gezellig bij de Mac Drive even een lekker hapje gehaald. Dit had zij wel verdiend en ze vond het zwemmen gezellig en leuk. De missie was dus geslaagd, maar het was in mijn koppie een hele operatie.

Zo en op deze manier zijn we weer een blog rijker. Fleur ligt ondertussen nog steeds op bed en wordt verzorgd door Nicole, ik zit even achter de laptop en Roos......Ehhhh.......die zit weer bij buurvrouw Suus.

Laafje Joost.

23 opmerkingen:

  1. Lieve Joost ik snap jou gevoelens heel goed en het is niet makkelijk om die knop om te draaien. Dat vind ik ook heel logisch, Maar vind het heel knap en dapper van je dat je dat kan. Ik zou nog maar moeten zien of mij dit zou lukken, denk het niet.
    Wees blij dat je dit gedaan hebt gisteren, want vandaag is het weer snert weer.
    Geniet van alle momenten.( Maar dat zullen jullie wel zeker doen)

    Liefs van Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo confronterend... Maar wat ontzettend dapper dat je de moed kan opbrengen om dit te doen voor en met Roos.
    In gedachten bij jullie! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve kanjes, even een lieve groet ik weet niet veel tezeggen ik blijf maar bij een (gedachten zijn krachten) ik hoop dat jullie het een beetje voelen. Jopie de Jong over buurtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat moeilijk moet dit voor jou geweest zijn Joost dat zwem-plezier met Roos. Ook zij heeft natuurlijk aandacht nodig en die pakte zij nu ten volle op dát moment(terwijl jou gedachten ook thuis waren...) hartverscheurend !!!
    Heel veel sterkte maar weer.

    Tante Jopie en Willem.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat moet dat moeilijk zijn. Een kind vermaken terwijl je in gedachten thuis bent. Maar heel knap dat je het hebt gedaan. Het is toch ook wel een afleiding geweest. Mooi van Fleur dat ze dat ook snapt. Wat moet dit onwijs moeilijk ook voor haar zijn. Heel erg veel sterkte weer. Liefs Sandra vd Ploeg

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel begrijpelijk.
    Ik voel met je mee...
    Sterkte Joost!
    Majella

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ontzettend moedig dat je toch met Roos bent gaan zwemmen. En wat moeilijk om iedere keer weer heen en weer geslingerd te worden.
    Fijn voor Roos en dapper van Fleur.
    Dikke knuf voor de 4 kanjers.
    Jan en Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  8. lieve Joost, Nicole, Fleur en Roos, gewoon even een dikke virituele afstandsknuffel maar oprecht gemeend, met heel mijn hart...

    liefs vanessa

    ps joost wel heel moedig dat het gedaan hebt,en wat ontzettend knap van Fleur, dat ze zegt dat jullie het moeten doen....lieve buuv,verwen Roos maar een beetje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Joost,

    Ik ben met mijn gedachten de hele tijd bij jullie, net boodschappen etc gedaan en wat veel kinderen kom je tegen, de 1 dreinend om weet ik veel wat, een zusje met haar broertje ruzie om een speelding, 2 vriendinnen lekker aan het shoppen in de uitverkoop.... en ik denk Fleur heeft ook vakantie, zij hoort ook lekker de stad in te gaan, te zwemmen, schoolspulletjes uitzoeken voor het komende schooljaar. Het is niet eerlijk, het is fucking oneerlijk zo'n mooi lief dapper meisje!!!! Zo ziek op bed, oh mijn hart breekt als ik aan haar, Nicole, Roos en jou denk. En dan nog haar beste vriendinnetje en andere vriendinnetjes,vriendjes,opa's en oma's familie vrienden. Oh lieve allemaal zoveel sterkte gewenst en kracht!!! Mijn vader is 4 jaar geleden op 61 jarige leefdtijd overleden aan longkanker en hij zat ook aan het zuurstof en had het zo benauwd, da's erg maar er zit 50 jaar leeftijd verschil tussen hem en Fleur. Wat ik hiermee wil zeggen dat ik het vreselijk vond hem zo te zien.... en dat het helemaal onmenselijk is als een meisje van 11 hetzelfde moet doormaken, dat mag gewoon niet, geen kind mag dit meemaken. Lief gezinnetje alle kracht en sterkte toegewenst, ik leef met jullie mee! Jacq

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik was gisteren in het zwembad, had het jullie zo gegund dat jullie daar allevier hadden kunnen zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. en daarom zeg ik!! Roos en Fleur kunnen zich volgens mij geen beter ouders wensen!!
    Wat heb ik een respect voor de manier waarop jullie de hele situatie aanpakken!!!

    Liefs Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Pffff, wat moet dat dubbel geweest zijn voor jullie.
    Wat is t toch een klote situatie waarin jullie zitten. .
    Ja, dat is nog heel zacht uitgedrukt ja.....
    Ook ik kan niets anders doen dan aan jullie denken alle kracht toe teSturen........
    Veel kracht liefs en vele dikke kussen xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dag,

    Ik ben die 'vreselijke' mevrouw die een aantal weken geleden iets schreef over je taalgebruik.
    Ik wil je/jullie mijn excuses aanbieden. Hoewel je woorden (tering....) als een mokerslag bij mij binnen kwamen besef ik dat het niet om mij gaat maar om jullie.... Wens jullie alle goeds en sterkte bij wat er is. Ik hoop dat jullie mijn excuses aanvaarden.

    Hartelijke groet,
    Marinde

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Al enige tijd lees ik jullie blog, nadat Sabine mij over Fleur had verteld.
    Ik vind het zo knap hoe jullie, zo goed en kwaad als het kan, omgaan met deze kutziekte, en alles eromheen. En ook zo ontzettend lief van Fleur, dat ze snapt dat Roos ook haar "oudermomentje" nodig heeft. Jullie zijn alle 4 toppertjes!
    Ik heb diep respect voor jullie allemaal.
    Ik wens jullie heel veel kracht toe

    Liefs Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Moest aan jullie denken... Hoe zou het met jullie gaan? Wat een hel...zoveel sterkte, BernadetteMoest aan jullie denken... Hoe zou het met jullie gaan? Wat een hel...zoveel sterkte, Bernadette

    BeantwoordenVerwijderen
  16. DIT IS NIET TE DRAGEN.......MAAR JULLIE DOEN HET!!!KANJERS!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Naomi van der Zalm3 augustus 2011 om 21:38

    Lieve Joost, Nicole, Fleur en Roos,
    Jullie zijn de meest bijzondere mensen die ik ken! Diep respect voor jullie, want hoe kan je als ouders je in tweeen splitsen, qua gevoel maar ook als persoon. Kan goed begrijpen dat jullie het liefst de hele dag bij fleur zijn, maar dat roos ook haar aandacht nodig heeft en moet krijgen.Wat een tweestrijd! Heel veel sterkte gewenst de komende tijd en weet dat ik iedere dag heel veel aan jullie denk!!!! En fleur ik hoop echt dat je je nog iets beter gaat voelen en zo nu en dan nog een uitstapje kan maken. Wat heb jij het getroffen met zulke ouders!!! Hele dikke kus naomi

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Anouschka, mama van Nienke*3 augustus 2011 om 21:39

    Hye lieverds,

    Wat een strijd weer... en wat gaat het hopeloos snel. Je wilt dat Fleur geen pijn heeft maar je wilt haar ook niet kwijt. Je wilt dat Roos het naar haar zin heeft maar je wilt daar Fleur ook bij. Hoe pijnlijk is het om al die mensen om je heen te zien die een "gewoon"leven hebben in onze ogen. Wat een verdriet kan er achter een spelende vader zitten... Wij weten het helaas nu. Jullie en wij weten dat elke dag een strijd kan zijn dat elke dag iets nieuws gaat brengen waarvan je verlangt dat het positief is. Dat je ook een "gewoon"leven wilt.
    Hoe zwaar en KUT kan het zijn!!!
    Lieverds ik voel met jullie mee, weer sterkte in deze moeilijke zware tijd.

    Heeel veeel liefs XXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Respect Respect Respect Dikke knuffel Hank

    BeantwoordenVerwijderen
  20. met pijn in het hart lees ik het....X je zus

    BeantwoordenVerwijderen
  21. kan niks zeggen heb ook het blog van gisteren gelezen en kan alleen maar huilen wat een kut zooi wel fijn dat je met roos hebt kunnen zwemmen maar snap dat het o zo moeilijk is want je wil bij alle twee de schatten zijn blijf je een kanjer vinden joost denk aan jullie elke minuut van de dag dikke kus en hou van jullie xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx jo

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Het is zo logisch dat je het zo ervaart want op dit moment is er niets vanzelfsprekend, ookal lijkt het of alles om je heen wel vanzelfsprekend doorgaat.. Het is zo dubbel omdat je weet hoe ziek jullie meisje ondertussen is, terwijl jullie in het zwembad zijn om er maar even uit te zijn.
    Oneindig veel sterkte gewenst, elke minuut van de dag!

    Wat een prachtige foto's hebben jullie gemaakt, op het blog 'hierboven'!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mijn reactie is misschien wel heel kort door de bocht maar ....
    IK BEN VRESELIJK TROTS OP JULLIE ALS GEZIN EN OP IEDER AFZONDERLIJK!!!!!
    Liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen