woensdag 10 augustus 2011

Hoe het ging......

Zo daar zijn weer. Om te beginnen kan jullie melden dat ik verlopig door zal blijven bloggen, omdat het proces waar we nu in verzeilt zijn geraakt ook bij ons leven hoort. Daarnaast moet ik het voor mezelf blijven doen, want de kans is groot dat ik in parnassie beland als ik definitief stop ;-)

Maar goed, in dit blog wil ik proberen te omschrijven wat er nu allemaal is gebeurd voordat Fleur overleed. Hoe ik dit nu precies moet omschrijven is valt niet mee en laat om die reden ook mijn gedachten de vrije loop gaan.

De afgelopen 2 dagen heeft Fleur zich gedragen als een bikkel. Mevrouw had dus geen pijn en op de goede momenten heeft ze ook nog even wat schilderijtjes gemaakt. 's-avonds hebben we met zijn viertjes op de bank gehangen en hebben tijdens de film wat chips gegeten. Eigenlijk was het een avond zoals we die al twee weken beleven. "gewoon" fijn met zijn viertjes. Na de film werden onze wegen gescheiden en ben ik met Roos naar boven gegaan. Omdat ik al 2 dagen heel erg slecht had geslapen leek het mij verstandig om direct naar bed te gaan om wat bij te slapen. Om een één of andere reden lukte dit niet en daar baalde ik goed.

Ondertussen hoorde ik Nicole beneden wat rotzooien. Allemaal prima, maar om 23.30 uur kwam ze naar boven met de vraag of het verstandig zou zijn om Fleur wat extra morfine te geven, want ze kreeg het wat benauwd. Dit mochten we van de artsen doen en hebben dit dus ook gedaan. Ondertussen mocht ik niet meer naar boven, maar na een kwartiertje ben ik toch gegaan, want ik was helemaal kapot. In bed lag ik maar te draaien en besloot toen maar om even beneden te gaan en te kijken of mevrouwtje al sliep. Fleur lag in de tuinstoel en tot mijn stomme verbazing sliep ze niet. Ze wilde in bed gaan liggen. Eenmaal op bed zag ze er erg pips uit. Nicole vroeg wat er was en het antwoord was dat ze bang was en ze kon alleen maar huilen.

Wij zijn hierop doorgaan vragen en Fleur gaf te kennen dat ze niet totaal niet bang was voor de dood, maar wel bang was om te stikken en dat ze eigenlijk ook "op" was. Om overdag te leven was geen probleem, maar de nachten waren voor haar dus erg moeilijk. Nicole en ik hebben 's-middags toevallig iemand gesproken die contact kan krijgen met overleden mensen. De naam Bram achtervolgende haar al een paar dagen en toen ze dit vertelde sprong het kippenvel me in de huid, want die Bram was dus onze Ome Bram die jaren geleden al was gestorven. Ik kan het nog sterker vertellen die Ome Bram was Nicole haar peetoom.

Toen Fleur zei dat ze de kracht niet meer had hebben we dit haar verteld en dat er aan de "andere kant" waarschijnlijk een man staat te wachten met een bril op zijn hoofd en dat hij goed was. We hebben ook gezegd dat er daar een wereld is waar alleen maar liefde is en waar het woordje strijden en pijn niet in het woordenboek voorkomt, en dat het daar erg mooi zal zijn.

Vanaf dat moment ging het dus erg snel. Fleur begon heel erg naar adem te happen en haar ogen draaide weg. Redelijk paniek hadden we besloten dat de huisarts en de thuiszorg moesten komen en wel meteen. Nicole heeft Roos uit bed geplukt en dit was ook het moment dat de beide opa's en oma's op gebeldt moesten. We wisten niet wat er precies ging gebeuren, maar het ging drastisch fout, dat zagen we wel. Toen iedereen er was heb ik aan Fleur gevraagd of ze ons kon horen. Ik vroeg of ze in mijn hand kon knijpen of dat ze haar tenen kon bewegen. Dit lukte niet, maar het grietje deed het via haar ogen. Haar oogleden gingen langzaam open en dat was het moment dat de opa's en oma's afscheid moesten nemen. Daarna was het de beurt aan ons. We hebben Bina, haar knuffel, bij haar gelegd en dat was ook het moment dat haar ademhaling een stuk rustiger werd.

Ondertussen was Nicole op mijn plek gaan zitten en nam Fleur in haar armen. Roos zat op het bed en ikzelf zat aan fleur haar rechterkant. De opa's en oma's stonden in een kring om ons heen en de huisarts en thuiszorg stonden op gepaste afstand mee te kijken. De ademhaling werd steeds rustiger en met regelmaat moest ik wat speeksel verwijderen. Na verloop van tijd werd het zakdoekje een beetje rood en gingen haar ogen nog een laatste keer open. Ik kreeg het idee dat ze me aankeek tot midden in mijn ziel en voor de laatste keer hebben gezegd dat we van haar houden en dat ze maar moest gaan. Ze deed haar ogen weer dicht en en blies blies heel voorzichtig en rustig, om 2.15 uur, haar laatste adem uit. 

Het gevoel wat er dan in je loskomt valt met geen pen te omschrijven, maar als ik zeg dat ik me klote voel mag ik aannemen dat jullie het wel begrijpen. Tjsaaaa.......wat nu? De broers en zussen zijn gebeld en na verloop van tijd heb ik Fleur naar boven getild. Het grietje moest even gewassen worden en dat was een klusje voor Nicole en Roos. In samenwerking met de thuiszorg hebben mijn kanjers dit met zijn tweetjes gedaan. Hier ben ik niet bijgeweest, omdat ik vond dat dat een moment was voor hun. Toen ik weer boven kwam lag Fleur gewassen en gestreken als een lieve meid op bed. Ik heb haar i-pod gepakt en in haar handen gedrukt en heb de insulinepomp naast haar neergelegd.

Om een uurtje of 5.00 was iedereen weer weg en was het mijn beurt om de tranen te laten lopen. Uiteindelijk kan ik jullie melden dat je kind dood zien gaan iets is wat meer dan erg is, maar dat de manier waarop hetging erg bijzonder en fijn was. Ze was omringd door liefde en het idee dat ze in het hiernamaals is opgevangen door familie doet me erg goed. Daarnaast heb ik Fleur in haar oor gefluisterd dat ze mij en me vrouwen op een een of andere manier moet laten weten dat het goed is en dat ze moet waken over Roosje en Nicole.

Zo, en op deze manier hebben jullie een indruk gekregen over deze rotte, maar ook bijzondere nacht. Wat er voor de rest allemaal is gebeurd dat lezen jullie later wel weer.

Allemaal een dikke welgemeende knuffel van van Laafje Joost

71 opmerkingen:

  1. Ontroerend, kippenvel, tranen.....
    Fleur is in Het Land Van Beter Zijn, bij oom Bram, Isa en alle anderen.....
    Wat bijzonder lief dat je dit met ons wilt delen.
    In gedachten bij jullie, met onze armen om jullie heen...
    kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. pfff, ik slik nog maar een keer.....het onvermijdelijk einde, zo triest, maar wel heel mooi omschreven, respect.

    liefs Tessa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo
    Zoals zo vaak rollen de tranen weer over mijn wangen.
    Wat zijn jullie top mensen.
    Ik heb echt diep en dan ook diep respekt voor jullie allemaal.
    In gedachten zijn we bij jullie.
    Al heb ik jullie maar 1 x mogen ontmoeten.
    Ik was een van de dj die de eer had te mogen draaien voor jullie gezin.
    En dat is ook een eer.
    Ik vind het ook allemaal onwerkelijk wat er gebeurd.
    Helaas is het wel de werkelijkheid .
    Blijf voor al door schrijven op je blog.
    Ik denk dat er veel mensen toch mee leven en zeker mee lezen.
    Heel veel sterkte allemaal.
    xxx Frans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tranen rollen over mijn wangen bij t lezen van jullie verhaal.
    Denk aan jullie de hele dag en wens jullie heel veel kracht
    Twee armen om jullie heen
    Liefs Marjolein Goemans (oud collega Nicole)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. We hopen het niet meer mee te hoeven maken, maar je beschrijft precies hoe het was, ook voor ons.
    Het was triest, het was naar, maar het was ook bijzonder. Doodgaan kàn dus ook mooi zijn, hoe vreemd dat ook klinkt, maar dat weten alleen diegenen die het die nacht meegemaakt hebben, jullie en wij als opa's en oma's.
    Zó veel liefde voor zo'n dapper klein meisje, we zijn er trots op dat het 'onze' kleindochter was en in ons hart altijd zal blijven.
    En nu???? Voorwaarts, hoe moeilijk dat ook zal gaan worden, maar we kùnnen het en we gáán het doen! toi, toi toi
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O Lieve Joost
    Wat enorm knap kun je het toch allemaal verwoorden.
    En wat enorm trots zullen jullie zijn op je kleine dappere meisje.
    Wat fijn dat Fleur omringd door zoveel liefde is heengegaan en dat Roos en Nicole haar zo liefdevol hebben verzorgt en jij Joost haar belangrijkste bezit van de laatste tijd haar I-pod weer bij haar heb gelegd.
    Dat moet toch een heel bijzonder gevoel geven in deze moeilijke dagen.
    En die tranen lieve schatten laat ze maar rollen dagen weken maanden het maakt niet uit neem je tijd.
    Ik geloof dat er hierna iets is en dat je kleine meid je dat zal laten weten...
    En dat ze als een kleine beschermengel altijd over jullie alle 3 zal waken.
    Moeilijk is de weg die jullie bewandelen, maar met alle liefde die jullie voor elkaar en voor fleur hebben komen jullie er wel!

    liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Met tranen in mn ogen heb ik zitten lezen.
    Via via ben ik op jullie site gekomen.
    Het heeft me echt enorm geraakt.
    Ikzelf ben ook moeder van 2 meisjes,oudste is bijna 5 en de jongste 14 maanden.
    Hoe jullie zo sterk zijn gebleven,zoveel respect.
    En ook ongelooflijk veel respect voor Fleur!
    Wat was ze dapper tot het laatste eind.
    Ze heeft het zo goed gedaan en vooral doorstaan.
    Mijn gedachtens zijn bij jullie in deze zware tijd.
    Ontzettend veel liefde,kracht en sterkte toegewenst van mij voor jullie.

    En Fleur,Je bent een KANJER!!!!
    Rust zacht meisje,je hebt de rust verdiend.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oo joost zo mooi als jij van je af kan schrijven echt goed en fijn dat je dat kan.me gezicht is nat van het huilen de liefde die er bij jullie voor elkaar is het samen zijn zo byzonder en zo fijn zeker zo een nacht dat jullie bij elkaar waren hoe moeilijk het ook allemaal was zo een nacht in je beschrijving las ik de adem haling van fleur werd steeds rustiger en dat komt dat jullie er allemaal waren ze kon niet meer en dat jullie er allemaal waren en de lieve woorden en alles toen kon ze het enorm bijzonder jullie allemaal.fleurrust zacht meisje jij hebt je strijd gestreden en hoe het hoeft niet meer dapper lief meisje ik heb je niet echt gekend maar je bent een kanjer rust nu maar.en joost blijf maar schrijven gooi het er maar uit het lucht altijd op muziek of dingen van je afschrijven blijven doen als jij behoefte hebt.ik wens jullie allen sterkte en enorm veel kracht.liefde hebben jullie al enorm voor elkaar mensen al ken ik jullie niet ik hou van jullie zoals jullie alles hebben gedaan met z,n allen is me geen pen te beschrijven nu stop ik ben beetje van streek.liefs dieny brok

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ongelofelijk Joost, hoe jij dit kan beschrijven, het hele proces, van voor naar achter en weer terug.....Dit is allemaal zo afschuwelijke verdrietig, zo naar, zo ontzettend oneerlijk. Fleur is een TOPPER, een bijzonder sterke meid. De tranen lopen over mijn wangen als ik jouw verhaal lees. Hopelijk helpt het je enigszins om de dingen van je af te schrijven. En ik, als onbekende bloglezer, vriendin van Bianca in Singapore, leef met jullie mee. Wat knap van Roos dat ze haar zus mee heeft gewassen en mooi aangekleed, dat is heel moedig van haar. Wat fijn inderdaad, dat ze rustig en in jullie veilige, warme armen, is heengegaan. Fleur leeft in vele harten....jullie meisje....een voorbeeld voor velen!!!! Heel veel sterkte!!! Catelijne uit Singapore.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Diep respect voor jullie en dank dat jullie dit met
    ons de bloglezers wilt delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. lieve Joost,

    dank je wel voor het schrijven van dit bijzondere mooie intens verdrietige blog, dank je wel dat je ook dit met ons wilt delen.
    wat bijzonder dat Fleur totaal niet bang was voor de dood,terwijl ook zij niet wist wat haar te gebeuren stond. Wat fijn dat Ome Bram er voor haar is....daar in het hiernamaals!!!
    uit je verhaal proefik liefde warmte verdriet pijn maar ook moed respect en nog zoveel meer,vind het echt bewonderingswaardig hoe jij je gezin, en de opa's en oma's dit hebben gedeeld en Fleur een afscheid vol liefde,warmte,kracht hebben gegeven van het aardse leven. Blijf schrijven lieve joost, al was het maar om het kwijt te zijn. Heel veel sterkte voor jou, Nicole, Roos de opa's en oma's.
    lieve groet, Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen
  12. slik...slik....
    tranen... tranen...
    RESPECT RESPECT DIEP RESPECT!!!!!!!!
    heel fijn dat oom bram op fleur wacht
    en roos wat knap van je
    nogmaals sterkte
    dikke xxxx
    andrew en liesbeth
    .

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Joost, Nicole en Roos,
    Diep respect voor de manier waarop je het kunt verwoorden! En het is alleen maar goed als je alles van je af blijft schrijven. Wat een mooie gedachte dat er aan de andere kant iemand op haar wacht. Ik weet zeker dat je haar aanwezigheid vast eens zult voelen.
    Heel veel sterkte nogmaals en een dikke knuf voor jullie allemaal.
    XXXX Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve joost, Nicole en Roos,

    Wat een mooi stukje en wat knap geschreven. Bewondering en respect voor hoe jullie hier mee om gaan. Wat knap van Roos om haar zus voor het laatst te wassen en te verzorgen, wat mooi ook. Nicole ook voor jou diep respect voor hoe sterk je bent en wat een geweldige moeder je bent. Jullie zijn een waanzinnig mooi, sterk en liefdevol gezin en Fleur zal altijd in jullie midden zijn. Bedankt dat jullie met ons jullie gevoelens willen en kunnen delen. Nogmaals ik maak voor jullie een diepe buiging. DIEP RESPECT. Heel veel sterkte de komende periode.

    Liefs Thom, mirjam, matthijs, Anne-Fleur en lucas.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dank je wel dat je op deze bijzondere manier het overlijden van jullie meisje met ons wilt delen. Je hebt het zo breekbaar mooi omschreven.
    Ik schrok gisteren toen ik las dat Fleur 'al' zo snel overleden is, maar dat komt ook omdat je tot het laatste moment op zo'n positieve manier er over geblogd hebt. Respect daarvoor. Hoe slecht het ook met haar ging, je wist altijd wel iets positiefs te melden in de strijd die jullie met haar gestreden hebben.
    Sterkte deze komende dagen nu ze nog bij jullie thuis is.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Krijg het zo koud als ik dit lees en heb er zelfs tranen van in me ogen.
    Sterkte.

    Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Inge (stadsgenote)10 augustus 2011 om 16:58

    Uit liefde geboren,
    In liefde geleefd,
    Vol van liefde, omringd door liefde, toevertrouwd aan een leven zonder pijn..

    Wat heeft Fleur een bijzondere ouders, zus en familie, en wat hebben jullie een bijzondere dochters!!!!

    Moge elke zonnestraal de liefde van Fleur voelbaar maken bij jullie diep van binnen. Haar en jullie kracht.....

    respect

    BeantwoordenVerwijderen
  18. sander,sabine,thym en tess10 augustus 2011 om 17:08

    Lieve Joost

    Wat heb je t mooi omschreven ze is gegaan zoals alles bij jullie gaat MET LIEFDE!!!!

    Dikke kus van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  19. GEBOREN OM VOOR ALTIJD VAN TE HOUDEN!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lieve Joost

    Met tranen in mijn ogen heb ik je verhaal gelezen.Ik kan de woorden niet vinden om te schrijven wat ik bedoel.....
    Ik heb nu al 4 keer een heel verhaal getypt, en het steeds weer gewist. Wat kan ik nu nog zeggen....
    Ik heb diep respect voor de manier hoe jullie hier mee omgaan. Roos en Nicole die Fleur hebben verzorgt. Hoe knap is dat !!!! Joost hoe jij verwoord hoe het allemaal is gegaan. Kippenvel....

    Ik wil jullie heel veel sterkte wensen de komende dagen. Het zullen hele zware dagen worden. Ik hoop dat jullie kracht kunnen halen uit de reacties op het blog. Dat er voldoende mensen om jullie heen staan om jullie ook de komende weken er doorheen te slepen.

    Hele dikke knuffel
    Patricia (vriendin van Stephanie hubscher)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. fijn om jullie vanmiddag vastgehouden te hebben, Fijn dat ik Fleur heb kunnen zien en dat ze daar zo mooi lag zo als Fleur was...veel sterkte lieverds jullie doen het goed....Kus esmee- rene en de kids

    BeantwoordenVerwijderen
  22. O zo,n ontzettend dikke knuffel voor jullie!!!!
    Liefs Eus Els en de kids

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat bijzonder dat we jullie verhaal mogen lezen. Hoe moeilijk, vreselijk, onbegrijpelijk en onnatuurlijk het ook is, dit geeft een gevoel van rust.
    Helaas mocht het niet langer duren, maar Fleur is in goede handen.
    Het is ongelooflijk hoe sterk jullie zijn.

    We vinden jullie kanjers!!!

    Heel veel liefs Ronald en Sepha

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Lieve Roos, Nicole en Joost,

    Wat een mooie verwoording van wat er is gebeurd.
    Wat is ze mooi gegaan.
    Vanochtend had ik het gevoel dat Fleur met Isa aan het spelen was.Jullie zijn kanjers.

    Ik hou van jullie.

    En Roos wat heb jij het ook goed gedaan zeg.
    Ik heb van mijn eigen zakgeld nog 2 cadeaus voor Roos gekocht. Ik kom het binnenkort als het uitkomt wel brengen.

    Fijn dat de opa's en oma's er bij konden zijn.

    xxxxx Anissa

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat is fleur op ee mooie manier overgegaan naar de andere kant, en wat fijn dat ome bram daar voor haar is, zo als jullie alles delen is ongeloofelijk. en wat mooi dar roos en nicole alles hebben kunnen doen, we leven zo met jullie mee, dus allemaal heel heel veel sterkte, en lieve fleur wat een liefde moet je gevoeld hebben om je heen, we zullen je niet gauw vergeten, lief dapper meisje.
    gr. rob en helma

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Tranen in me ogen...
    Mooi geschreven allemaal
    Ik ken jullie niet persoonlijk, maar ik lees al een aardige poos jullie blog en leef flink met jullie mee...
    Die nacht van haar overlijden rond dat tijdstip was ik ook nog wakker en ineens riep ik rust zacht Fleur... klinkt bizar... maar toen ik s'ochtend op jullie blog las dat ze was overleden was dat wel heel apart...

    Wens jullie heel veel sterkte aankomende tijd toe...

    Rust zacht Fleur!

    Groetjes Didi

    BeantwoordenVerwijderen
  27. tranen biggelen over mijn wangen bij het lezen van je verhaal.maar wat mooi hoe haar laatste uren en minuten zijn geweest,daar kunnen jullie hoe wrang ook, met een goed gevoel op terug kijken.wees trots op jullie zelf,jullie hebben het goed gedaan,fleur is zeker weten zo trots op jullie.veel sterkte de komende tijd,en blijf het van je af schrijven...liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Lieve familie,

    Wat bijzonder mooi om te lezen hoe Fleur omringd door zoveel liefde is overleden. Heel goed van Fleur dat ze zelf heeft aangegeven dat ze "op" was en dat jullie, hoe moeilijk dat ook is, daar gehoor aan hebben gegeven en zo goed hebben gehandeld. Ook dat nicole en roos haar nog gewassen hebben, dat is voor hun ook een klein stukje verwerking. Joost, cijfer jezelf alstjeblieft niet weg, want Fleur mag OOK over jouw waken, jij hebt net zo goed alles gegeven voor je lieve dochter. Ik ben er van overtuigd dat Fleur jullie beschermengel zal zijn en goed over jullie zal waken. Lieve familie, heel veel sterkte in de tijd die komen gaat.

    Groetjes van Familie Bosman (Kevin)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Lieve Allemaal,

    Er is zeker iets hierna.
    Als wij sterven is er altijd iemand die op je wacht en dat gevoel heb ik altijd gehad.
    En Fleur heeft daar toch ook zoals ik lees veel steun aan gehad.
    Sterkte allemaal, want nu komt de strijd voor jullie.

    Liefs van Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Bijzonder, mooi, verdrietig, naar, niet eerlijk!

    Wat een verhaal...Ik leer veel van je blog, al is het maar dat je moet koesteren wat je hebt. Dat heeft Fleur mij vooral geleerd, koesteren...

    En wat een dapper zusje, wat zul jij trots zijn op alledrie je vrouwen.

    Heel veel sterkte en dank je dat je dit allemaal wil delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. wat mooi geschreven! Wat een verdriet!! Wens jullie heel veel sterkte toe!!
    wat gaan we haar missen bij het speeltoestel!! als ik uit mijn tuin keek was ze er haast altijd!! liefs buurtjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Lieve mensen, heel veel sterkte met het verlies van jullie wijfje. Wat mooi dat jullie haar konden vertellen dat haar peetoom op haar wacht. Ik kan me voorstellen dat dat voor haar, en voor jullie een mooie en geruststellende gedachte is.
    Ik wens jullie heel veel kracht en moed om verder te gaan met dit ondragelijke verlies.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat bijzonder geschreven en wat mooi dat je dit met ons wilt delen.... Ik heb vele mensen zien sterven gelukkig nooit een kind en 1 mw zal ik nooit vergeten , ook zij stierf na mij en mijn leidinggevende doordringend te hebben aan gekeken. Ze keek en zag in haar ogen dat het goed was.. Tranen stroomden over mijn wangen zo speciaal... Sterkte sterkte sterkte liefs benWat bijzonder geschreven en wat mooi dat je dit met ons wilt delen.... Ik heb vele mensen zien sterven gelukkig nooit een kind en 1 mw zal ik nooit vergeten , ook zij stierf na mij en mijn leidinggevende doordringend te hebben aan gekeken. Ze keek en zag in haar ogen dat het goed was.. Tranen stroomden over mijn wangen zo speciaal... Sterkte sterkte sterkte liefs ben

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een 'mooi blog' heb je weer geschreven. Warmte, liefde en kracht van jullie allemaal. Zo samen. Fleur die zoveel liefde gevoeld moet hebben.
    Kracht, liefde, warmte, samen ...

    Vanuit Fryslan

    BeantwoordenVerwijderen
  35. monique van weerlee10 augustus 2011 om 19:53

    lieve joost nicole en roos,
    geschokt en met de tranen over mijn wangen lees ik het...tijdens onze vakantie toch alle dagen het blog gevolgd als het mogelijk was en nu thuis lees ik dat jullie afscheid hebben genomen van jullie grietje ik kan niks beters bedenken dan dat ik jullie en al jullie naasten veel kracht en liefde wens....

    monique

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Weet even niets te zeggen. Kan alleen maar huilen.
    Conny,

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik sluit mij aan bij alle voorgaande reacties. Ongelooflijk wat jullie allemaal hebben meegemaakt en nog door gaan maken. Jullie hebben mijn enorme respect, bedankt voor alle openhartige blogs. En jullie meisje is precies heengegaan zoals ze was... bijzonder. Ik hoop dat ze daarboven net zo gelukkig zal zijn als ze met jullie was. Jullie liefdevolle band zal altijd blijven bestaan, daar kan de dood niets aan veranderen. Heel veel liefs van Mirella

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik kan alleen maar respect hebben voor de manier hoe jullie ermee omgaan.
    En de laatste nacht tranen lopen over me wangen, de manier waarop het geschreven is en hoe jullie de laatste uren hebben doorgebracht met Fleur.
    Een knuffel voor jullie allemaal en veel sterkte toegewenst de komende tijd.
    Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Geen woorden...
    Behalve RESPECT... voor jullie allemaal
    liefs Monique, moeder van Michael.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. XXX-respect..
    Liefs Djoeke

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Lieve mensen,

    Wat heb ik een enorme bewondering voor jullie! Wat zal het gemis van Fleur enorm zijn maar weet dat er heel veel mensen zijn die om jullie geven en die er voor jullie zullen zijn. De juiste woorden kan ik niet vinden om te zeggen wat ik bedoel maar vanuit het diepst van mijn hart wens ik jullie heel veel sterkte toe en zorg goed voor jullie zelf.

    Groet,
    Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Via een vriendin ben ik op jullie blog gekomen; met enorm respect, medeleven lees ik jullie blogs. Ik lees enkel liefde met de hoofdletter L. Intens verdrietig voor jullie. Heel veel sterkte voor jullie allen!
    Jayz

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Tears in my eyes ....

    Wat fijn dat Fleur vol van vertrouwen dat ome Bram haar zou opwachten is heengegaan.

    "Liefde wint altijd" (Marco Borsato)

    Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Fleur is een bijzonder meisje voor mij en dat zal ze altijd blijven.
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Allereerst wil ik jullie condoleren met het enorme verlies van jullie Fleur.

    Ook ik ben een onbekende voor jullie, door jullie blog zijn jullie voor mij inmiddels bekend. Eén voor één zijn jullie voor mij toppers en kanjers. Helaas heeft jullie liefde en warmte het niet kunnen winnen van die verschrikkelijke ziekte. Jullie Fleur moest de strijd opgeven, maar hoe! Niet zonder slag en stoot; dat is duidelijk.

    Laafje Joost, hoe jij hierboven omschrijft hoe jullie definitief afscheid hebben moeten nemen van jullie mooie, dappere en sterke meisje, ontroerd mij enorm. En ook ik zit met tranen....De laatste tijd zat ik dat wel vaker maar nu is het zo definitief.

    Ach, wat een gezwam zet ik hier toch neer; mij rest alleen te zeggen dat ik aan julle denk, dat deed ik, dat doe ik en dat zal ik blijven doen. Ik wens jullie alle kracht van de wereld toe nu maar ook in de toekomst...Dag lieve, sterke en dappere familie!

    Liefs,
    Nicole

    ps: Uiteraard heb ik enorm respect voor jullie allen, dat moge duidelijk zijn. Toch wil ik mijn respect naar Roos nog even extra uitten. 'Good Job power Girl'! Je zus was al trots, maar dat je dit ook voor haar hebt gedaan, maakt haar nóg trotser!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Kippenvel en een hele grote brok in mijn keel.

    Heel veel liefs van ons allemaal.
    Elsbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Anouschka, mama van Nienke*10 augustus 2011 om 21:13

    Hallo lieverds,

    Jeetje wat knap van je dat je het zo werkelijk kan omschrijven. Wat goed van je dat je het doet en dat je de mensen die jullie volgen kan laten meelezen hoe een verschrikkelijk moeilijke tijd jullie doormaken. Mensen kunnen zich vaak niet voorstellen hoe dit is en jij kunt het zo goed omschrijven. Echt mijn bewondering heb je. Al heb je daar niet veel aan. Lieverds ik huil met jullie mee en probeer alle kracht te sturen die jullie nodig hebben want dat zal nooit genoeg zijn. Ik vind het wel fijn om te lezen dat Fleur zo rustig gegaan is. En ook hier wordt toch weer bewezen dat mensen het echt weten als ze naar de volgende wereld gaan,,, Fleur wist het ook. En jullie ook, onbewust.

    Heel veel liefs XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Vreselijk en tegelijk vreselijk mooi.
    Sterkte,

    Marlin

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Wat heftig...maar oh zo liefdevol. Wat zijn jullie een prachtig gezin!

    Ik ken jullie alleen van de gesprekken die wij, als leerkrachten op school, hebben met elkaar.
    Ook mij, als juf en moeder, raakt het ontzettend in mijn hart. Helemaal omdat ik jullie verdriet om afscheid te nemen van je kind voel. (december 2010 ben ik mijn zoontje verloren vlak na de bevalling.)

    Je kind verliezen en voor altijd moeten missen is het ergste wat er is.
    Onthou dat jullie elkaar ooit weer zullen ontmoeten en dat Fleur als een engeltje over jullie zal waken.

    Heel veel kracht toegewenst.

    Jane Best
    Leerkracht t Schrijverke Busken Huethove

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Lieve Joost Nicole Roos en familie.

    Gecondoleerd.
    Veel sterkte en kracht toegewenst.
    Mijn hart huilt. Woorden nee.
    Lieve Fleur, het ga je goed in wat hierna komt.

    HM B'huizen

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Lieve Joost, Nicole en roos,

    Allereerst wil ik jullie mijn medeleven betuigen, voor het ergste wat iemand in zijn leven kan mee maken. Hier ga je toch niet vanuit dat je als ouder je kind overleefd. Verschrikkelijk.

    Joost, ongelooflijk zoals jij ook dit weer verwoord hebt, door mijn tranen heen heb ik het gelezen.
    Ben blij dat het zo gegaan is, dat fleur in alle liefde is overgegaan.
    Ik ga er ook vanuit dat er een gene zijde is en dat fleur daar met liefde is opgevangen.

    Gelukkig heeft ze nu geen pijn meer...

    Ik wil jullie enorm veel liefde, kracht en doorzettingsvermogen toewensen voor de komende tijd.

    Hele dikke knuffel,

    Marian Seijsener

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Heel mooi geschreven Joost. Wat fijn dat jullie haar angsten konden wegnemen en samen waren op het moment van overlijden met lieve mensen om jullie heen.
    En Fleur, die zal julie van "boven" beschermen en begeleiden. Dat kan haast niet anders.

    Knuffels terug, Daan, Guido Noa en Luna

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Lieve allemaal
    Fijn om vanmiddag bij jullie te zijn geweest . Het blijft oneerlijk en niet te bevatten. Maar fleur heeft de rust die ze verdiend dat zie je aan haar. We bewonderen jullie om jullie kracht en liefde . Veel liefs en sterkte komende tijd x ric , ING en Bo

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Hartverscheurend!!

    Ik weet even niks te zeggen, sorry!!
    Jullie zijn kanjers stuk voor stuk!!

    Dikke kus Merel

    BeantwoordenVerwijderen
  55. tja.. wat moet ik zeggen.. zit al vanaf gisteren te denken wat voor zinnigs ik te zeggen heb.. waar jullie nou écht op zitten te wachten.. Niets dus.. niet mijn woorden doen er toe..

    En tóch... wil ik zeggen dat jullie prachtige oudste meisje zo'n indruk op mij heeft gemaakt de laatste weken (sinds ik jullie blog ontdekte).
    Wat 'n prachtig kind!! Voor altijd jullie oudste dochter! Om trots op te zijn..

    Heel veel sterkte met elkaar.. samen, met jullie prachtige jongste kind.. Deze dagen.. maar ook voor al die dagen die nog komen..

    nóóit meer compleet..

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Het lijkt me zo wel een mooie manier om over te gaan, rustig, omringd door mensen die zielsveel van je houden en wetende dat er aan de andere kant op je gewacht wordt. Jullie zijn allemaal kanjers....en ik hoop dat die liefde voor elkaar jullie tot steun kan zijn in de komende tijd.
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Diep respect. ..voor jullie allen.
    Wat moeilijk maar wat mooi hoe jullie haar hebben laten gaan.
    Getuigt van jullie liefde. ....
    Sterkte lieverds...denk aan jullie en t kaarsje blijft branden xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Heel mooi geschreven Joost. Diep RESPECT...
    Tranen biggelen over mijn wangen.
    Wat een kanjers zijn jullie allemaal.
    Ook ik weet uit ervaring met iemand dat ze daar niet alleen is en dat ze ook bij jullie is.
    Zoveel liefde....
    Wij wensen jullie heel veel sterkte toe.
    John, Arja en Sander.

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Joyce van der Zalm11 augustus 2011 om 10:12

    Doof nu het licht en sluit je ogen
    En vergeet de strijd
    Jouw leven hier is omgevlogen
    Maar je liefde blijft
    Maar waar jij gaat zijn zon en maan gelijk
    De kleinste bloem is daar als de hoogste eik
    En alle koningen en kinderen zijn daar gelijk
    En alle koningen en kinderen zijn daar gelijk

    Laat nu die laatste droom maar komen
    En wees niet meer bang
    Jouw nacht van vrede is gekomen
    Na een leven lang
    En waar jij gaat daar is geen haat of pijn
    Het heetste vuur wordt dat als van een kaars zo klein
    Zoals de zon schijnt na de regen
    Zo zal het zijn
    En waar jij gaat daar is geen haat of pijn
    Het heetste vuur wordt dat als van een kaars zo klein
    Zoals de zon schijnt na de regen
    Zo zal het zijn
    Zoals de zon schijnt na de regen
    Zo zal het zijn

    En waar jij gaat daar zullen vriend en vijand samen gaan
    Wat stof is zal tot stof vergaan
    En elke storm komt weer tot rust daar
    Zo zal het gaan
    En waar jij gaat laat ik mijn hart en ziel met jou meegaan
    Jouw taak op aarde is voldaan
    Zoals je was in alle liefde
    Zo zal je gaan
    zo zal je gaan
    Zo zal je gaan
    Zo zal je gaan...

    (songtekst Rob de Nijs, Zo zal het zijn)
    Ik moest aan deze tekst denken toen ik jouw ontroerende verhaal las.
    Als je dan deze verschrikkelijke dag mee moet maken, is het fijn te lezen dat er zoveel liefde en rust was. Dat het inderdaad dan ook mooi is! Jullie zijn top ouders!!! En dat wist Fleur.
    Knap dat je dit soort momenten ook blogt en met al je gevoel waardoor ik snikkend achter mijn pc zit. Alle kracht gewenst en heel veel liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Beste Joost, Nicole en Roos,

    Tranen lopen over mijn wangen bij het lezen van dit trieste verhaal. Ik weet niet of jij Joost nog weet wie ik ben, maar mijn dochter Emma heeft samen met Fleur en Roos zwemles gehad bij Denkers in Meerzicht. Ik heb via Nicole d'r hyves jouw blog regelmatig gelezen. Mooie en verdrietige verhalen.

    Ik wens jullie nu heel veel sterke toe in deze moeilijke tijd!!!!

    Groetjes, Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Lieve Fam.

    Via het blog van KanjerGuusje kom ik hier terecht.
    Heb zojuist gelezen dat jullie kanjer Fleur is overleden.
    Bij deze wil ik jullie allen heel veel sterkte wensen met het verlies van Fleur.
    Zij is nu in die prachtige wereld zoals jij Joost dit zo mooi verwoord, bij Bram haar Peetoom.
    Fleur zal jullie zeker laten weten of voelen dat het haar goed gaat.
    Dit zal de kracht zijn voor jullie allen om door te kunnen gaan.

    Voor Fleur,

    Ik noem je: bloemen
    Ik noem je: merel in de vroegte
    Ik noem je: mooi
    Ik noem je: narcissen in de nacht
    waarover de wind heen strijkt naar je geliefde papa, mama en roos.
    Ik noem je: bloemen in de nacht.

    Anita.

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Lieve allemaal,
    Wat is dit weer prachtig geschreven! Tranen biggelen over m'n wangen. Wat is het mooi om te weten dat ze aan de andere kant in goede handen is.
    Het enige dat ik kan doen en dan ook de hele dag door doe is aan jullie denken.

    Hele dikke knuffels
    Dennis, Danielle, Kevin en Lara

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Beste Joost, Nicole, Roos en familie,

    Heel veel sterkte toegewenst de komende periode.

    Groetjes van
    Petra - Henry - Lucia Franse (klas 6 Vuurvogel & Pro Patria)

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Lieve Joost en Nicole,

    Wat mooi beschreven, ik heb veel bewondering voor je Joost hoe je dit (en al die andere verhalen) hebt beschreven. Veel sterkte,

    liefs Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Beste Joost, Nicole, Roos en familie,
    Ik kan jullie niet maar ik kwam zomaar op deze site.Ik weet niet zo goed wat ik neer moet zetten omdat ik van dit alles wat ik gelezen heb een beetje stil geslagen ben!! Ik heb dan ook tranen in me ogen.Ik wil jullie iniedergeval heel maar dan ook heel erg veel sterkte wensen!!!

    Liefs Selda

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Lieve mensen,

    Als eerste willen wij jullie heel veel sterkte wensen voor de komende tijd...verder zijn er weinig woorden voor.
    Ik ben enorm geraakt door het stukje over Oom Bram,zelf ben ik er namelijk echt van overtuigd dat dit zo zal zijn.
    Onze oudste dochter heeft een paar maanden na de dood van onze zoon een heel mooi gedicht voor ons meegenomen en ik moet zeggen daar halen wij heel veel steun uit en het geeft mij na het lezen van deze blog nog sterker het gevoel dat het zo is dat we elkaar later weer tegen komen, daarom wil ik het gedicht met jullie delen.
    WAAROM
    Waarom is het jou niet gegeven,
    dat je kon blijven in ons leven.
    Waarom doet het toch zo'n pijn
    dat jij niet meer bij ons kan zijn.
    Waarom kreeg jij niet de kans
    op een gelukkig bestaan,
    en moest jij voortijdig van ons gaan.
    Het waarom zullen wij
    misschien nooit weten,
    maar we zullen je nooit vergeten.
    De herinnering aan jou is fijn,
    en ook de gedachte dat
    we ooit weer samen zullen zijn.

    Heel veel liefs en alle goeds voor de toekomst!

    Miranda

    En Fleur........de hemel heeft er weer een hele mooie engel bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  67. respect, diep respect. Ik ben zelf de moeder van een kindje met kanker.

    Jullie hebben een prachtig afscheid gehad samen als gezin en Ik geloof dat jullie meisje altijd bij jullie zal zijn, vooral als jullie het moeilijk hebben. Tranen vallen op mijn toetstenbord, ik heb diep respect.
    Rust in vrede lieve Nicole

    Liefs en dikke knuffels Familie Landskroon

    BeantwoordenVerwijderen
  68. lieve mensen wat een liefde vol gezin zijn jullie er komen zware tijden aan voor jullie en ook vandaag veel mensen zijn in gedachten met jullie je word omringd door liefde maar toch mis je iemand,jullie dappere meisje een vechter was ze daar mogen jullie trots op zijn een vrolijk meisje was ze maar helaas ze is er niet meer....ze is in goeie handen nu en ze waakt over jullie met heel veel liefde is ze heen gegaan Fleur hoeft niet meer te strijden Fleur mag rusten het zal een mooie plichtigheid worden met veel warmte en liefde wat ze heb gekregen en wat jullie ook gaan krijgen komende tijd, paps en mams en roos heel heel veel sterkte met dit verlies en deze strijd jullie zullen haar erg gaan missen.xxxxxxxx veel liefs annelies en een dikke knuffel jullie hebben het goed gedaan ik heb veel rescpect

    BeantwoordenVerwijderen
  69. slik..
    ik heb tranen
    ik krijg kippen vel
    ik heb respect voor jullie allemaal
    ik heb mijn opa ook zien sterven
    op een apparte manier
    dikke respect
    en veel sterkte toegewenst
    jullie kunnen het
    xx denise

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Ik kwam via Lowie's blog hier, wat een enorm indrukwekkend verhaal en wat kun je het goed verwoorden.. Enorm veel sterkte! Groetjes Kristy

    BeantwoordenVerwijderen