zondag 7 augustus 2011

De afgelopen 2 dagen.......

Vrijdagnacht heb ik voor het laatst geblogt en dat betekend dat er bijna twee volle dagen voorbij zijn. Twee volle dagen is niet erg veel, maar in huize waaienberg voelt dat aan als een week. Om de afgelopen twee dagen goed in kaart te brengen begin ik "gewoon" bij het begin en dat is vrijdagnacht. Het vorige blog is geplaatst om 00.32 uur en dat bleek achteraf het begin te zijn voor een erg lange nacht. Een lange nacht voor mij, want de rest heeft gelukkig prima geslapen.

Vrijdagnacht,

Waarom hij lang duurde had te maken met het ijlen van Fleur. Dit ijlen was niet leuk, maar eerlijk is eerlijk zo nu en dan kwam er ook wel eens iets leuk uit en moest ik toch wel lachen. Dit ijlen heeft mevrouw volgehouden tot ver in de ochtend, maar het leek wel of het om een uurtje vier ietsje minder werd. Dit betekende dat er een klein beetje rust kwam met het gevolg dat ik rond 4.30 in een lichte slaap kachelde. Erg fijn alleen ging de wekker om 6.00 uur weer af. Dit was niet fijn, maar ja, de medicijnen moesten er toch echt even in. Nicole was redelijk op tijd wakker en heeft mij toen even afgelost. Ik ben naar boven gevlucht om daar even verder te slapen.

De zaterdag,

Van dit hele ijlen gedoe weet Fleur gelukkig niets meer. We hebben het haar gevraagd, maar het antwoord was dat ze lekker had geslapen. Toch weten we zeker dat ze niet goed rust en om die reden hebben we de huisarts gebelt met de vraag of hij iets voor kon schrijven dat het ijlen verminderd. Dit was geen probleem, maar elk medicijn heeft zijn bijwerking en in dit geval zou Fleur haar diabetes ontregeld kunnen worden. Kut dat hebben wij weer. Is het niet die kanker dan is het wel haar diabetes die ons aan het denken zet. Maar goed, de nacht die achter de rug is was erg pittig en we zijn ook tot de conclussie gekomen dat dit zo niet langer kan en dat we die diabetes maar op de koop toe moeten nemen.

Fleur heeft de rest van de zaterdag als een dood vogeltje op bed gelegen. De visite die kwam hebben we direct naar buiten geloods en zo nu en dan moesten we naar binnen om mevrouw te begleiden richting de wc. Het plassen en poepen blijft een hele onderneming, maar blijft het feit dat ze nog steeds zelf heen en weer loopt.

Om een uurtje of vijf knapte het wijfie lekker op en heeft met haar beste vriendinnetje lekker naar de tv gekeken. Dit was erg fijn en we merken goed dat Fleur het prettig vind als zij aanwezig is. De avond hebben we weer gevuld met een filmpje, maar tot onze verbazing viel ze halverwege in een diepe slaap. Dit vonden we niet vreemd, omdat we haar ook een echte slaappil hadden geven. Tijdens het slikken van die slaappil kreeg ze ook die pil tegen het ijlen. De nacht gingen we dus vol goede moed tegemoed en gelukkig heeft ze die ook rustig doorstaan. Nicole sliep beneden en vertelde dat het allemaal erg "goed" ging. Uiteraard staat het woordje "goed" tussen haakjes, want het kan altijd beter.

De zondag,

Deze dag kan als we hem met de rest van de week vergelijken in het kast "goede dagen". Het ijlen is vrijwel over en dat betekend dat het pilletje werkt en dat haar lichaam langzaam wend aan die rommel die morfine heet. Omdat de zon trouwens niet echt wil schijnen is haar wereldje ondertussen ook erg klein geworden. In de tuin liggen is nu geen optie dus haar uitzicht blijft beperkt tot de 3 muren en de achterruit. Erg vervelend, maar de tv, telefoon en het internet bieden wel de nodige afleiding.

Hyves, facebook, msn en nog meer van dat soort dingen is iets wat Fleur erg graag doet. Het meeste gebeurd via haar ipod en voor de meeste sites heeft ze ook wachtwoorden nodig. Gelukkig waren we van de week zo slim om om deze even op te schrijven. We weten dat we Fleur gaan verliezen en om die reden hebben we ook alle wachtwoorden en gebruikersnamen opgeschreven. Het zou toch lullig zijn als we zometeen ergens niet bij kunnen.

Maar goed ik dwaal af. De zondag is dus redelijk verlopen en zoals het er nu uitziet ziet de nacht er ook goed uit. Fleur slaapt en ademd redelijk rustig. Dit betekend dat ik nu stop en lekker onder de wol kruip, want voordat ik het weet is het weer 6.00 uur. Dus lieve kijkbuisbloglezertjes van me weltrusten en wie weet tot morgen. Mag dit niet lukken dan tot overmorgen of overovermorgen.

Laafje Joost

17 opmerkingen:

  1. Ik wens jullie allemaal een goede nacht zodat jullie lekker kunnen slapen. Ik heb diep respect voor jullie!
    Lieve groet,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. joost hoop dat je inderdaad fijn kan slapen je zal je krachten nog heel veel en vaak nodig hebben.denk ook aan jezelf.is enorm moeilijk daar je aan fleur denkt en ook aan nicole en roos.maar jou zullen ze enorm nodig blijven hebben dus ik hoop dat jij ondanks alles ook aan jezelf even kan denken en je rust ook goed neemt daar je hoofd zowat dag en nacht maalt is dat gewoon belangrijk.ik wens jullie 4 tjes veel sterkte kracht en liefs toe.hoop dat jullie allen een goede nacht hebben truste liefs dieny brok

    BeantwoordenVerwijderen
  3. sander,sabine,thym en tess8 augustus 2011 om 00:00

    Fijn om te lezen dat t redelijk "goed " gaat werden een beetje ongerust! Love you all en weer een dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb op je blog gewacht, hopende dat het weer wat beter ging met fleur, een opluchting om te lezen dat het gelukkig ietsje beter gaat. ik wens jullie allevier een goede nachtrust toe!
    Liefs Jolanda en Simon.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. lieve schatjes we houden zo ongelooflijk veel van jullie !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Pff was ook ongerust..hoop dat jullie alle vier nu in dromenland liggen..sterkte sterkte sterkte Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lees expres iedere ochtend t blog, anders kan ik ook echt niet slapen, maar als er een keer, wat niet veel gebeurd, niets op staat, slaat mijn hart een paar slagen over. Heb diep respect voor jullie. Dikke dikke kus Hank

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Anouschka, mama van Nienke*8 augustus 2011 om 08:11

    Hopelijk wordt het nu wat rustiger.

    Heel veel liefs xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als ik de pc opstart, ga ik als eerste naar jullie.
    Als ik 'm 's avonds afsluit, kijk ik als laatste naar jullie.
    Ik weet niet wat ik hopen mag en kan, maar ik hoop wel op "goede" dagen voor jullie ale4!!!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. een lieve groet van een onbekende.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Blij dat ik weer wat van je lees Joost ik begon me ook al zorgen te maken.....
    Vannacht daardoor slecht geslapen, had ik toen maar even op je blog gaan kijken....
    Ik hoop dat jullie alle 4 goed (of in ieder geval) redelijk geslapen hebben vannacht?
    'n Goeie nachtrust daar kom je van bij, maar in dit geval, nee dus ...??
    Alle sterkte maar weer.

    Liefs,
    Tante Jopie en Willem.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dikke knuffel!!!!
    Eus Els en de kids

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Vanuit Ulft even een steuntje in de rug. Wij blijven trouw jullie blog lezen en wensen jullie veel sterkte. Pluk de dag!
    Marco, Martine, Nicky En Anouk

    BeantwoordenVerwijderen
  14. dikke knuffel voor jullie 4 tjes.
    Liefs van ons allemaal xxx

    BeantwoordenVerwijderen